Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:45

gribaldi schreef:
Netjes Diana! Je ziet er goed uit :)

Marjoow, ik motivatie komt vanzelf ;) Als je frisdrank en Red Bull laat staan kom je ook al een heel end. Er zijn hier volgens mij mensen die door enkel hun voedingspatroon aan te passen zijn afgevallen. Wil je strakker worden zou je dat kunnen/moeten combineren met sport.

Ik denk ook wel dat ik idd wel wat kilo's kwijtraak door enkel minder te snoepen en beter te letten op wat ik eet. Ik ga lekker meelezen hier en hoop wat inspiratie op te kunnen doen :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:21

DBiancaL schreef:
[ [url=m/2yv0Bj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja net m'n foto gekregen van m'n chalange
Dan zie je toch wel verschil
Ik ben 164 en 63 kg

Wauw!

Loolotte

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:51

Of siroop gezonder is dan 'gewone' ligt eraan hoeveel siroop je erin doet ;) Ik doe er zelf maar een heel klein beetje in dus dan wel, maar ik ken ook mensen die er echt een laag in doen dus dan weet ik het niet..

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:06

Wauwie Diana dat ziet er netjes uit!

Ik ben ook wel lekker bezig vandaag. Veel gefietst (kleine stukjes heen en weer, ongeveer 4x 15 min). Telkens de trap genomen. Voor stage meegedaan met een lesje stoelgym. En nu thuis nog een half uurtje sporten. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:20

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:27

Trouwens net weer uurtje crossfit er op zitten. Was wel heel lekker weer! Kan alleen zo chagrijnig worden als mijn sporthorloge slecht gemeten heeft. Maar 20vd 60min als actief getegistreerd. Halverwege de workout megahartslag maar volgens horloge 100bpm. Grrr voelt dan alsof het voor niks was, wat nergens op slaat :+

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:15

Mag ik me hier ook aan melden :)
Ik ben Danique
Ik ben 26 jaar, 168 lang en weeg 58 kilo
Ik ben sinds februari dit jaar trotse moede van een heel lief meisje <3

Ik was tijdens mijn zwangerschap 22 kilo aangekomen en ben er inmiddels 24 kwijt *\o/*
Maar ik wil graag gezonder eten zodat ik me fitter ga voelen en hopelijk nog wat strakker ga worden.

Bewegen:
Ik heb momenteel 1 paard en rij die 5x per week
Ik longeer 2x in de week het paard van m'n vriendin (heel intensief, een 3 jarige aan de dubbele longe de hele bak door)
1x in de week bootcamp
2x in de week sport ik onder begeleiding met gewichten. 1e dag bovenlichaam, andere dag onderlichaam.
En ik probeer minimaal 2x in de week minimaal een half uur te wandelen met m'n dochtertje en hond.
En als er nog tijd over is probeer ik ook minimaal 1x in de week 5 km hard te lopen.

Eten:
Ik vind alles wat ongezond is lekker, en heb echt 0.0 discipline en ben ook heel bang nu Sinterklaas en z'n pepernoten / chocoletters er weer aankomen.
Verder ben ik vegatarisch en eet ik ook geen vis.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:01

Welkom Danique! Je bent al goed aan te sporten zo te zien :j
Balen secricible, kan het niet zo zijn dat het horloge dan slecht werkt en dat je aanspraak kan maken op garantie of zo?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:07

Ik heb dat ook vaak met mijn fitbit. Na elke oefening controleer ik de hartslag en als dat niet opgepikt wordt hou ik mijn arm naar beneden en een stukje van m'n lichaam. Dan is de bloedtoevoer beter en kan je horloge het beter registreren.
Je hebt dan nog geen perfecte registratie maar het is wel een heel stuk accurater.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:27

Pradaatje, hoe is het gegaan?

Marjoow, dat scheelt inderdaad een boel :) Komt helemaal goed!

Sec, had hem ook gezien ja, wel grappige reactie eronder ook :')
Jij hebt toch zo'n duurder sport horloge? :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:26

Ik heb een activitytracker, vivosmart HR. Zou idd best te maken kunnen hebben met houding phor, ga ik eens proberen. Zijn inderdaad burpees ed die hij slecht pakt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:28

Dat is een bekend probleem bij alle activity trackers. Ze zullen ook maar zelden een juiste registratie maken tijdens de oefeningen zelf. Maar goed, in je rust kun je dus het één en ander doen. Maar persoonlijk vind ik het strontvervelend dat ik er zo op moet letten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:30

Ik heb als het goed is binnenkort mijn S6 terug dus dan kan ik ook weer meer bijhouden. Daar zit een hele handige Health app op die ik niet op mijn S4 mini krijg..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:35

Ja ik ook dus probeer er schijt aan te hebben haha. Beetje als gaan wandelen en je staplenteller vergeten, dan wil ik meteen niet meer :+

Wil een sporthorloge die 24/7 meet via pols maar waar ik met sporten een borstband aan kan koppelen maar die bestaan niet helaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:44

Gat in de markt :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:22

Welkom Danique, lekker sportief bezig zo te zien :D Dat eten moet vanuit jezelf gaan komen, dat kan niemand anders voor je doen. Als je echt wilt, kun je dat ook omgooien. En je hoeft dan echt niet al het ongezonde te laten staan hoor :Y)

Iemand hier ervaring met oorontsteking? Ik had al een week wat last van mijn oor, maar gisteren tijdens mijn nachtdienst is het zo erg geworden dat ik daarna gelijk een afspraak heb gemaakt met de huisarts. Flinke oorontsteking, fijn. Nu aan de antibiotica, oordruppels en ibu. Ik zou eigenlijk vandaag (benen) moeten trainen, maar heb echt last van de linkerkant van mijn hoofd en ook niet goed geslapen. Toch voelt het slecht om niet te trainen :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:30

Ik heb vaak oorontsteking gehad.
Sporten kan een ontsteking verergeren. Beter wacht je tot het weg is :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:37

Dreamy, geen ervaring mee. Maar als je zoveel medicatie hebt zou ik het sporten (zoals Phor zegt) ook gewoon skippen. Je gezondheid is hopelijk belangrijker ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:41

Dreamy schreef:
Welkom Danique, lekker sportief bezig zo te zien :D Dat eten moet vanuit jezelf gaan komen, dat kan niemand anders voor je doen. Als je echt wilt, kun je dat ook omgooien. En je hoeft dan echt niet al het ongezonde te laten staan hoor :Y)

Iemand hier ervaring met oorontsteking? Ik had al een week wat last van mijn oor, maar gisteren tijdens mijn nachtdienst is het zo erg geworden dat ik daarna gelijk een afspraak heb gemaakt met de huisarts. Flinke oorontsteking, fijn. Nu aan de antibiotica, oordruppels en ibu. Ik zou eigenlijk vandaag (benen) moeten trainen, maar heb echt last van de linkerkant van mijn hoofd en ook niet goed geslapen. Toch voelt het slecht om niet te trainen :o

Ik heb zó vaak oorontsteking gehad...
Doen waar je je goed bij voelt. Ik lag toentertijd op de bank met een doekje onder mijn oor omdat het er letterlijk uit bloedde.

Sowieso als je ziek bent, niet gaan sporten. Je lichaam heeft het druk zat met het bevechten van de infectie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:43

Hey dames! Ik kom hier graag meekletsen als dat mag :)

Ik ben [naam], 1.88 en ik schommel nu alweer een jaartje tussen de 95 en 90 kilo. Dat vind ik best veel, zelfs voor mijn lengte, en ik zou er graag wat vanaf hebben. Nou vind ik dat erg moeilijk. Niet alleen qua motivatie, maar vooral qua eten. Ik heb 3.5 jaar op mezelf gewoond en toen letterlijk gegeten wat ik maar kon vinden, een ongelofelijk slecht voedingspatroon. Toen ik op mezelf ging wonen woog ik denk ik 70 kilo, dat is er dus allemaal aangekomen. Ik ben nu voor de zoveelste keer op een punt gekomen dat ik er echt iets aan wil doen, maar ik merk dat het moeilijk is om die knop om te zetten. Dan gaat het een paar dagen goed, maar vervolgens vreet ik weer twee zakken chips en een doos roomsoesjes op een middag weg en voel ik me vervolgens weer klote.

Ik woon nu dus weer bij m'n ouders, waar het alweer iets beter gaat, maar ik blijf het lastig vinden. Ik heb een hele tijd netjes twee keer per week gesport, maar omdat ik op dit moment met een gewrichtsontsteking in mijn voet zit is dat even van de baan. Ik baal van mezelf want ik wil zo graag dat afgetrainde, slanke lichaam die ik mijn hele leven heb gehad, maar op de een of andere manier waardeer ik mezelf niet genoeg om ervoor aan de slag te gaan. Deze tussenfase (tussen 'dik' en 'slank' in) is zo lekker makkelijk.

Wat het ook allemaal niet makkelijker maakt is dat ik medicatie slik (concerta) die gigantische invloed heeft op mijn eetlust. Overdag wordt die bijna volledig gedempt waardoor ik soms zelfs over m'n nek ga van een bordje brinta, en 's avonds komt het drie keer zo hard terug. Als ik vroeg ga slapen heb ik er niet zo veel last van maar als ik er niet zo vroeg in hoef word ik gewoon zenuwachtig van het feit dat ik iets wil eten.

Ik wil eigenlijk vooral gewoon meekletsen om het weer even wat terug te krijgen, die motivatie. Ik voel me helemaal niet goed met hoe ik er nu uit zie en ik wil zo graag afvallen, maar blegh.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:54

Bedankt voor de adviezen, denk dat ik inderdaad maar even niks doe en gewoon mijn eten aanpas dan maar..

Hallo Emma :wave: Lastig dat je op zo'n punt zit waar je wel wilt, maar de knop niet om gaat (en sowieso lastig kan gaan ivm je medicatie). Dat is waar heel veel mensen blijven "hangen". Mij hielp het wel om progressie foto's van anderen te zien :j Gewoon lekker hier meekletsen en proberen op je nu wel-gemotiveerde momenten, gewoon gezond mee te doen. Dat bewegen komt wel weer als de ontsteking weg is :*

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:04

Ik ben paprika aan het eten JUM

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:47

Ik heb net het boek killerbody gekocht van fajah Lourens. Staan leuke recepten en workouts in. Ook voor thuis! Met alleen een springtouw, stoel en elastiek

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:41

Ben benieuwd wat je van het boek vind Danique. Ook daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ben benieuwd hoe jij het ervaart. Ga je ook volgens haar schema te werk?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:25

@danique: herkenbaar! Heb ik met de choco kruidnoten.. vind ik zoo lekker. Ik kan t ook nooit bij één handje houden helaas. Dus durf ze niet in huis te halen

@Emma: honger hebben vind ik ook t ergste aan "dieet" daarom ga ik echt niet op n dieet. Ik kijk wel naar t aantal calorieën dat ik binnenkrijg natuurlijk. Wat mij helpt: kwark vult!! Ik maak 500 Gr kwark met 30graden havermout een schep eiwitpoeder en wat fruit/noten/ lijnzaad erdoor. Valt qua calorieën erg mee en vult enorm. Ook bij t avondeten als extratje erbij een komkommer slicen en met n dressing eten.

Ben wel benieuwd naar t boek van Fajah.. als ik roep dat ik IF doe zegt iedereen oh net als Fajah. Stomme is dat ik t daar niet vandaan heb.

Vanochtend zat ik al om 8u op mijn knollie voor les. Later nog mn benen billen workout gedaan. Hallo squats en Lunges :) Daarna lekker in huis gerommeld en op de markt veel groente en fruit gekocht. Net n hele volle pastasaus gemaakt met paprika ui knoflook champignons en tomatensaus. Lekkere kruiden erdoor en ik heb weer een diepvriezer vol