Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:50

Oehhh, daar heb je toch wel 'ja' op gezegd? :D :D

Ik denk overigens dat niemand echt 100% tevreden is over zijn eigen lijf. Vooral vrouwen niet haha.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:05

Oeehh nice! Wel ja gezegd toch!

Mn vriend is laat thuis kon de verleiding niet weerstaan om even blokje kaas te eten.

Als k morgen optijd wakker ben wil ik nog eventjes naar de fitness maar bang dat het op zaterdagochtend druk is dan is t maar van 9-12 open

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:33

Ik ga vandaag niet eens opvoeren wat ik heb gegeten. Te weinig kcal, veeeeeel teveel koolhydraten (alleen maar vruchtensap) en nie genoeg eiwitten. Zometeen een stukje stokbrood eten met wat jam als diner, koolhydraten doen liever dan andere dingen heb ik het idee...

Ik ken idd ook niemand die tevreden is over zijn lichaam. Ook geen mannen trouwens, maar die benoemen dat niet.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:19

Nieuw gerechtentip voor ons sporters:

Kook gepelde linzen (die oranje) 20 minuten in veel water, met wat kerriepoeder, paprikapoeder, peper en zout toegevoegd aan het water.
Kook spinazie apart.

Giet beiden af en meng het door elkaar met wat fetakaas. Het is echt héérlijk! En de linzen bevatten veel eiwitjes :D Zit er nu nog van na te genieten :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:51

Klinkt lekker!

Voor mij geen sportschool vandaag ben pas net wakker ook erg lekker dat wel.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:48

Wat gaan jullie hard met dit topic :')
Iedereen die op mijn vraag over krachttraining een antwoord heeft gegeven: bedankt!
Je hebt toch wel ja gezegd Gianti?
Dat recept met linzen klinkt erg lekker, ga ik binnenkort eens proberen!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:11

Vandaag is het even rustig in dit topic haha.

Gisteren blijkbaar per ongeluk gecheat met eten, ik had een zakje met rozijnen gehaald en op de achterkant las ik: 341 calorieën. Dus ik dacht dat dat voor het hele zakje betekende (350 gram). Zit ik bijna over de helft van het zakje, lees ik de achterkant nog een keer, is het dus 341 calorieën per 100 gram! Damn! In totaal heb ik dus wel meer dan 600 calorieën gegeten aan rozijnen :') Per ongeluk. oliebol. Dus per ongeluk een cheatday gehad.. Zakje moet alleen nog wel op, dus ik eet er straks nog een beetje van en dan is het klaar :')

Vandaag upper body getraind (had nog te veel spierpijn van gisteren met benen/billentraining), tussen de grote sterke mannen. De oefeningen, reps en kilos:

- Benchpress (bankdrukken): Stang van 20 kilo zonder gewichten eraan, 3 rondes van 10 reps
- Dumbell Pullovers: dumbell van 7,5 kilo, 4 rondes van 10 reps
- Dumbell fly: twee dumbells van 5 kilo, 4 rondes van 10 reps
- Dumbell lateral raise: twee dumbells van 2,5 kilo (deze kan ik nog niet zo zwaar :') ), 4 rondes van 10 reps
- Upright row: stang van 15 kilo, 4 rondes van 10 reps
- Military press: stang van 15 kilo, 4 rondes van 10 reps
- Standing Barbell curl: stang van 15 kilo met gewichten van 2,5 (totaal gewicht dus 20 kilo), 4 rondes van 10 reps
- Dumbell curl: twee dumbells van 5 kilo, eerst links dan rechts dan allebei de armen tegelijk, 5 rondes van 10 reps
- Sit ups: met een schijf van 10 kilo op m'n borst, 3 rondes van 25 reps
- Crunches: 3 rondes van 25 reps
- Buikspier apparaat: 30 kilo, 3 rondes van 20 reps
- Zijwaartse buikspier apparaat (zal hier binnenkort wel een filmpje/foto van maken, kan niet uitleggen hoe die werkt): op een bepaalde stand, geen idee hoeveel kilo het is, maar 4 rondes van 10 reps

Op het gegeven moment ging mijn borstspier helemaal trillen toen ik een bepaalde oefening wilde doen (gewichten in je handen, armen recht vooruit strekken tot ze horizontaal staan aan je schouders, en dan langzaam laten zakken. ben even de naam voor deze oefening kwijt) dus ik denk wel dat ik spierpijn heb morgen :')

En dan nog een foto van mijn nieuwe sportshirt:
Afbeelding

Heb jullie inmiddels bijna al mijn sportoutfits laten zien, er missen nog twee broeken :') komt nog van de week ergens haha
Laatst bijgewerkt door Emita op 22-02-15 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:16

Hard gewerkt! En leuk shirt! :D
Dat trillen herken ik heel erg, hoor. Vooral bij mijn borstspieren ook. Als ik al mijn bench press heb gedaan en ik ga daarna nog extra apparaten voor de borst doen begint alles te trillen en te trekken. Maar dat betekent in ieder geval dat je goed je best hebt gedaan. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:21

Hier na een paar weken kaa uu tee qua spieren en gewrichten weer het spinnen opgepakt.
Verder gewoon aquafitness zover het ging.
Ben er nu wel weer van opgeknapt en ik heb zelfs gewoon geslapen. *\o/*
Dat vraagt om meer, al vind ik spinning dodelijk saai lol. :')

Ben soms jarloers op wat jullie kunnen. :oo
Echt mij kan je opvegen als ik los ga in de fitness. :O

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:12

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:58

Super leuk shirt!

Ik dacht juist dat rozijnen ook weinig kcal waren geven we ook aan de kids want t is gezond oepss

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:31

Sporten jullie eigenlijk even zwaar en veel tijdens de menstruatie?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:36

juppp ik ga gewoon door dan :) maar heb er ook nooit echt heel erge last van, behalve buikkrampen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:21

Ja, daar houd ik ook geen rekening mee eigenlijk...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:40

Als ik ongesteld ben dan ga ik wel, maar ben dan vaak wat minder fanatiek bezig ivm duizelingen en hevige buikpijn, en soms ook hoofdpijn. Dan ga ik gewoon tot ik het niet meer vol kan houden :')

Nou, de borstspiertjes waren gisteren inderdaad goed getraind. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel spierpijn gehad op die plek :') :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:09

Gianti, heb je de date al gehad? :-)

Als ik ongesteld bent sport ik op normale gewichten...ik heb er niet zo heel veel last van eigenlijk.

Gisteren was ik zo verschrikkelijk moe. Niet normaal! Best wel een drukke week gehad en 3 x gesport en 2x paardgereden. Ik werd zooo moe wakker en dat is niet meer weggegaan. Ik ben toch maar wezen sporten maar dat ging niet heel lekker soepel := :=
Mijn lichaam had er echt geen zin in :oo Ik heb dus wel de gewichten omlaag gedaan om wel alles af te maken. Cardio gedaan maar ook niet al te zwaar. Ben blij dat ik geweest ben maar rustig aan gesport.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:14

Zo, ik ben weer een beetje terug in het land van de levenden. Niet meer gedaan wat ik wilde voor mijn werk, komt morgen dan wel, ook echt even geen puf voor. Dinsdag mag ik weer crossfit doen en plan is donderdad en zaterdag weer, maar even zien of ik de donderdag niet ga skippen, afhankelijk van hoe ik dinsdag out de workout kom.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:46

Ik ben uit de running. Vorige week begion pijn op te spelen in mijn rechterarm, die heb ik in september gekneusd/gescheurd bij de elleboog. Donderdag bij eerste hulp geweest en duide op zenuwbeschadiging en inmiddels in hele lijf zenuwpijn. :( :( kan niet eens langere tijd staan of lopen. Hele week al niet gesport verschrikkelijk.

Dinsdag naar de neuroloog en hopen dat hij mij kan helpen.

Jullie zijn lekker bezig. Echt fijn!

Ik hoop volgende week ook weer te kunnen starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:53

Goed bezig allemaal!

Oei MaritB, klinkt niet goed. Beterschap!

Ik kan morgen eindelijk weer gaan. Dankzij een aantal zieken heb ik donderdag en vrijdag extra moeten werken terwijl ik eigenlijk gepland had om te gaan sporten.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:39

Leuke shirtje Emita:)

Laura ik zie dat je jarig bent, gefeliciteerd *\o/* Y)(^)

Ik sport gewoon hetzelfde tijdens menstruatie, ik heb nergens last van.
Lange tijd niks van me laten horen maar vandaag weer gesport, ging weer super. Nieuwe sportkleding en zit heerlijk. Vakantie morgen weer over.. Heb in de vakantie ook vet weinig gesport helaas..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:32

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik baal zo van mezelf. Ben al 3 weken niet wezen sporten en het gezond eten ging ook niet zo goed :( motivatie is echt 0.0 en wanneer mn vriend ook geen zin heeft in gezond eten doe ik het ook niet.
Vind het zo enorm slap van mezelf pff. Morgen maar weer een nieuwe poging wagen. Of ik pak om 10 uur een les bodypump of om 11 uur een les burn. Ben er nog niet helemaal uit...
Deze poging wél volhouden om te blijven gaan.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:22

Gefeliciteerd laura!!

Jtm als je weer x gaat komt de motivatie wel weer. Iedereen heeft een dipje. Vooral als je meteen vol gas gaat.
Had Ik ook toen na jaar weer begonnen met 2 x per week en nu mega fanatiek

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:32

Happy Birthday laura! :D

MaritB wat vervelend zeg, ik hoop dat je snel herstelt!

Vandaag een rustdag, morgen weer aan de bak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:38

Bedankt voor de felicitaties :D

@Jtm: ik denk als je eenmaal weer in het ritme zit dat het dan moet lukken!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:45

Vandaag pizza- en wijnavond :=

Iedereen heeft wel eens een dipje ja! Dat kan gebeuren. Als je geen motivatie hebt kun je het zoeken, en soms zijn er gewoon andere dingen die je aandacht nodig hebben. Je moet jezelf niet gaan dwingen om dingen te doen die je niet leuk vindt, natuurlijk. Maar wat voor mij wel heel motiverend werkt is dat ik resultaten boek!

Sinds zaterdag heb ik ineens een beetje last van mijn rechterbeen, in mijn enkel en knie. Eigenlijk alleen bij het bewegen en niet eens altijd, heel vreemd. Hopelijk trekt het weg morgen. :)

Gefeliciteerd Laura! Y)(^)