Klijntje schreef:Werecat: Jij hebt ook een helix he? Ik had een titanium staafje van 12mm lang in de mijne. Een beetje speling ivm zwelling is natuurlijk goed maar bij mij stak ie altijd een heel eind uit. Ik had zelf het idee dat ie juist dáárom niet goed wilde helen (omdat ie niet 'stil' bleef zitten). Ik was ook al eens terug gegaan met de vraag voor een kortere, maar dat deden ze bij mij ook niet, omdat het nog niet helemaal genezen was. Terwijl ik er ondertussen van overtuigd was dat dat op deze manier ook nooit ging gebeuren.
De hele rand van m'n oorschelp was voortdurend gevoelig, als er kleding langs kwam, m'n bril, of bijv het dekbed. Laat staan een uitbundige omhelzing van een van de kids...
Gisteren dus maar gewoon str*nteigenwijs het heft in eigen hand genomen

en er een bioplast labret van 8mm (dus 4mm korter dan de andere) in gedaan. Het is misschien een beetje vroeg om al een conclusie te trekken en ik wil zeker geen beweringen doen over bioplast, alleen op basis van mijn ervaring tot nu toe (24u

). Maar ik ben super happy. Ik voel hem helemaal niet meer!
Mijn oor is echt dikker geworden tegenover mijn andere oor, en de zwelling is ook niet meer weggegaan. Er is ook een soort vocht/wildvlees bultje achter mijn oor gevormd, wat natuurlijk erg jammer is.
marlies85 schreef:Je kan hem - heel stout- zelf verwisselen als je denkt dat het sieraad het probleem is. Zou niet nog intensiever gaan schoonmaken, dat kan soms juist voor meer irritatie zorgen.
Ik heb toen na een paar weken mijn industrial-sieraad vervangen voor een op maat geknipte zwangerschapspiercing

nooit geen last meer gehad.was voor mij dus de redding.
Eerlijk? Ik durf hem niet zo goed te vervangen. Dadelijk stop ik er een andere in, en dan wordt mijn oor nog erger. Ik had er echt op gehoopt dat die shop een nieuw ontsmette sieraad erin wilde doen, maarja, dat wilden ze dus niet.
Met intensiever schoonmaken bedoel ik meer iedere avond eventjes mijn oor schoonmaken. Ik deed/doe dat al een tijdje niet meer, dus dat moet ik toch wel weer oppakken.
Hij zit ook zo vast gedraaid dat ik hem waarschijnlijk niet los krijg.
Iris82 schreef:Als je heel veel drama met je piercing hebt kun je ook proberen of een paar weken Sterilon wel werkt als laatste redmiddel.
Sterilon is toch veel te agressief? Of valt dat wel mee?
JamieShanin schreef:Ik zou idd een ringetje proberen, zo als ik eerder zij voor mijn schoonmoeder was het probleem na dagen weg de ontsteking nadat ze er een ringetje in had gedaan (terwijl hij nog niet genezen was) en anders titanium proberen als je nu chirurgisch staal hebt (zit vaak nog n % nikkel in)
Ik heb geen idee welk materiaal mijn piercing is. Dat heeft de man die hem heeft gepierct niet gezegd. Ik heb zo weinig info gekregen. Ik wist bijvoorbeeld ook niet hoe je hem schoon moest maken.
De vrouw van de shop waar ik heen was geweest, had me aangeraden om het wondvocht eruit te knijpen als het ware. Dat heb ik gedaan, en hij is nu wel veel rustiger! Maar alsnog ziet hij er niet goed uit, terwijl ik hem toch 7/8 maanden heb en dat baart me toch best wel zorgen.
Ik wil er over een tijdje nog een helix onder piercen, maar de shop in mijn stad pierct op 1,6 mm, en mijn huidige piercing is 1,2 mm, dus dat betekent dat ik waarschijnlijk deze moet stretchen naar 1,6.. Daar zie ik toch wel een beetje tegen op