Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:55

Amen Linda Arbold. Ik kan mij ook totaal niet vinden in de ervaringen van SP. Wat zij zegt heb ik van niemand nog gehoord. Ook niet van mensen die ook in het UMC zijn geweest.

En spullen ik ben ook met jou eens. We zijn continu aardig en supportive geweest, maar er is altijd een soort van negativiteit die om SP blijft hangen. Sorry maar je mag best een keer he frustratie venten, maar dit is gewoon Calimero achtig met de ik ben klein en zij zijn groot en hele wereld is tegen mij.
Althans zo komt het bij mij over.

En mijn ervaring is juist dat de weten er zijn vóór jou! Dus ze doen alles wat ze kunnen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:14

Laten we het erop houden dat stress veel met iemand kan doen. We weten niet precies hoe t zit.
4x pw ziekenhuis is niet standaard gelukkig, maar wel als de follikels niet goed groeien bijvoorbeeld

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:29

chanel1985 schreef:
Ik begrijp ook wel je stress dat het moet lukken voor de verhuizing, in Kenia heb je daar immers de kans niet meer toe. Om dan het "gewoon" maar te aanvaarden dat je geen kinderen gaat hebben, is niet iets wat je simpel kan en veel moeilijker als je in die situatie zit.
Denk dat het moeilijk te lezen is, als dit gezegd word door iemand die wel zwanger is ( hoe moeilijk het voor heb ook was om zwanger te worden, zij zijn wel zwanger).

Kenia is geen achtergesteld land, (nou ja, sommige gebieden wel) ook daar kun je alle onderzoeken ondergaan en wordt iui en ivf toegepast ;) Nairobi is gewoon een heel goed ziekenhuis, zeker vergelijkbaar met onze ziekenhuizen. Het is echt niet zo dat Europa daar de enige mogelijkheden voor heeft...
En juist door jezelf zoveel druk op te leggen maak je het jezelf alleen moeilijk.

En ik bedoel het echt niet negatief, maar misschien komen bepaalde dingen gewoon anders over dan ze bedoeld worden door SP, en blijkbaar ben ik niet de enige die het zo opvat. Begrijp me zeker niet verkeerd want ik gun iedereen babygeluk, zeker als je die wens al zolang hebt.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:00

Bij de eerste heb ik ook echt vaak in het zh gezeten. Er waren weken dat ik er vijf keer was. Bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag meting, zaterdag pregnyl en zondag de IUI. Dat hakte er ook best wel in moet ik zeggen. En bij dat zh gingen ze ook door tot je eicel bijvoorbeeld 23 of 24 mm was terwijl de kliniek drie keer heenging incl de IUI. Zij keken. Eitje 18 mm dan pregnyl thuis spuiten op tijdstip dat door hun vast gesteld was en volgende dag komen. Was zo proffesioneler.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:04

Natuurlijk is het een heftig traject, daar twijfelt ook niemand aan hier... De meeste zitten in de mmm.

Maar nogmaals, laten we dit specifieke geval maar rusten ladies.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:00

Spullen schreef:
chanel1985 schreef:
Dacht wel dat het hier een steuntopic was, waar ook ruimte is om te klagen, zonder vooroordelen?
Misschien is dit de enigste plek waar ze redelijk anoniem haar gal wat kan spuwen? Spijtig dat ze juist hier daar wordt op afgestraft.

Sp: Er is een forum: de verdwaalde ooievaar waar allemaal mensen op zitten met dezelfde problemen, waar je veel steun aan kan hebben.
Ik heb daar toch veel aan gehad. En nog steeds.

Als je al langer meeleest, weet je dat er al langere tijd op deze manier gepost wordt door SP. Iedereen geeft vriendelijk advies en er wordt niks mee gedaan.
IEDEREEN heeft hier het beste met elkaar voor, laat daar absoluut geen twijfel over bestaan. Maar de toon die zij zelf elke keer aanslaat, maakt het voor ons onmogelijk om supportive te blijven.

Vind dit van jou dus niet zo'n nette post. En hier wil ik het graag bij laten en terug naar waar het echt om draait!

Ik heb heel het topic gevolgd ;)
Als zij zich zo voelt is dat haar gevoel, en mag ze dit ook uiten. Het is niet omdat andere anders zouden reageren dat iemand anders zich niet zo mag voelen.
Je voelt hoe je je voelt.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-04-16 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:02

_lautje_ schreef:
Amen Linda Arbold. Ik kan mij ook totaal niet vinden in de ervaringen van SP. Wat zij zegt heb ik van niemand nog gehoord. Ook niet van mensen die ook in het UMC zijn geweest.

En spullen ik ben ook met jou eens. We zijn continu aardig en supportive geweest, maar er is altijd een soort van negativiteit die om SP blijft hangen. Sorry maar je mag best een keer he frustratie venten, maar dit is gewoon Calimero achtig met de ik ben klein en zij zijn groot en hele wereld is tegen mij.
Althans zo komt het bij mij over.

En mijn ervaring is juist dat de weten er zijn vóór jou! Dus ze doen alles wat ze kunnen.

Het is niet omdat jij daar geen ervaring mee hebt of er van gehoord hebt dat het niet zo is zoals zij vertelt.
Vind dit dan weer niet netjes tegenover haar, zo insinueer je dat wat ze verteld niet waar is.

Je zegt het zelf in je laatste zin, "jouw ervaring", haar "ervaring " is anders. 2 ervaringen die gelijk zijn tegenover elkaar.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 00:13

Kunnen we er gewoon over ophouden en verder praten over waar dit topic voor bedoelt is?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:17

Tuurlijk, dat had al veel vroeger moeten gebeuren dan was er nu niet iemand die zich nog slechter voelt dan dat ze zich al voelde.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:57

Spannend Lieveli!

Mariettek ook een hele spannende tijd voor jullie!

sp is amc amsterdam niks voor jullie?
Ik zou zeker even bellen voor een gesprek zodat er meer duidelijkheid komt.
Is er mis communicatie of begrijpen jullie elkaar niet.
En schrijf dingen op in een logboek dat je het later kan terug lezen.

En bellen naar je zorg verzekering kan inderdaad altijd.
ivf krijg je inderdaad maar 3x vergoed hou dat ook in je achterhoofd!

De verdwaalde ooievaar zit ik ook af en toe op!

Weet je iedereen gaat er anders mee om met dit traject.
En we komen dezelfde dingen tegen maar we lopen ook tegen andere dingen aan.
Vorig jaar was ik ook wat depri.
Dan hoor je vervroegd in de overgang en slaat de paniek toe.
Dan is het fijn als je hier even kan klagen of zeuren.
En ik weet heus wel wij hebben nog weinig te klagen vergeleken met sommige meiden hier.
Maar soms moet je het even kwijt.

Op facebook heb je ook verschillende groepen over zwanger worden.
Kan de namen anders wel voor je opzoeken voor advies.
Laatst bijgewerkt door Ladyfee op 17-04-16 09:20, in het totaal 6 keer bewerkt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 09:02

Morguh!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:11

Goedemorgen!!!

Ik schrijf mijn post altijd in gedeeltes lees elke keer een pagina en werk dan mijn post bij :+

Vrijdag gesprek met de eventuele donor heb nu al kriebels in mijn buik!
Zijn er hier mensen die blogs schrijven?
Ik zit te denken om er 1 bij te gaan houden.
Laatst bijgewerkt door Ladyfee op 17-04-16 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 09:20

Wat super spannend!!! Ik ga duimen voor je :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:35

Super spannend Ladyfee!! Zou zo super tof zijn als het klikt en jullie er samen uit komen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:47

Spannend Lady...ben heel benieuwd. Ik duim in ieder geval voor een positieve afloop.

Overigens mag af en toe klagen natuurlijk altijd hè. Maar als iemand constant in het negatieve blijft hangen is soms een spreekwoordelijke schop onder de kont gewoon nodig in plaats van pamperen. Ik heb altijd geleerd dat als je een probleem hebt met de 'hele wereld' je misschien toch eens zelf bij je na moet gaan of zij dan wel echt het probleem zijn....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:48

Wow Ladyfee, een gesprek met een mogelijke donor :) hoe ken je deze donor?
Spannend zeg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:28

Ik had een blog, maar die was zo studentikoos. Dus ik wil binnenkort een nieuwe, ik vind schrijven heerlijk en het maakt m'n hoofd helder. Dus ik raad het vooral aan Ladyfee! Spannend dat gesprek!

Mijn neefje en nichtje (allebei begin 20 nu) komen ook via een donor, de ex van mijn tante is onvruchtbaar. Zij hebben allebei geen behoefte aan kennismaking met de donor (allebei dezelfde). Zo grappig vind ik dat, je hoort altijd verhalen over weten waar je roots liggen maar zij staan er beiden zo nuchter in. Nu zijn het wel alle twee kopieën van mijn tante, je zou niet zeggen dat er zaad bij is geweest ofzo.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 17:13

Dat kan idd ook nog Lieveli! Nooit aan gedacht.

Denk dat een blog best een goed idee is. Ook voor jezelf, denk dat het best een heftig traject is. Hoop zo dat het gaat lukken voor jullie :*

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:42

Spannend Ladyfee!

Hier weinig actie momenteel. Wel steeds tussentijds bloedverlies, dus morgen de huisarts maar eens bellen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 20:25

Hoe is het met je? En met je schoonzus en broer?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:23

lieveli zijn het de kinderen vanaf jongs af aan gewoon verteld?
Wat leuk dat ze ook echt om je tante lijken! Dat scheelt ook wel weer denk ik.

Er is wel een boek over geschreven maar ben de titel kwijt.
Hoe vertel je het de kids, hoe ga je er mee om enz.

Momentjes dat mensne zeggen het kind lijkt wel vna de melkboer kan dan wel weer misschien vervelend overkomen.

Het is nu zo dat je niet meer anoniem mag het doneren.
Vanaf dat het kind 16 jaar is mogen ze de donor gegevens opvragen.
Dus de eerste generatie zeg maar moet nog 16 worden dus hoe het dan gaat kunnen ze nog niet zeggen.

Wij zijn er voor ons zelf nu wel uit dat we er gewoon eerlijk over willen zijn tegen het kindje straks wil het allemaal lukken natuurlijk.
Want de kans is groot dat we de donor wel tegenkomen op bv een verjaardag of als er iets speciaals is.
We willen geen ongemakkelijke situaties.
Dat vind de donor ook geen probleem daar zijn we in ieder geval al uit.

De donor hebben we via via een familie lid. De donor hoorde van ons verhaal en heeft contact met ons gezocht via die persoon.
Alleen ons gezin ouders broers en zussen weten de naam en van haar familie wat mensen.
Verder houden we wie het is wel geheim.
Tegen vriendinnen zeg ik bv ook niet wie de donor is.

Nu gewoon nog dingen goed door bespreken.
Volgende week moet mijn virend zaad afgeven en duimen dat dit van goede kwaliteit is!

Dan zijn we weer een stap verder en kan het echt beginnen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 08:27

Klinkt fijn LF! Hoop echt enorm voor jullie dat het doorgaat +:)+ ik duim mee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:45

Ik hoop ook zo dat het doorgaat! Is wel snel gegaan zeg, nu al een potentiële donor op je pad! Hopen dat alles goed gaat, en dat voor jullie een toekomst met kindje nu in zicht is :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:49

En dan ineens zit het allemaal in een stroomversnelling ladyfee, fijn hoor! Tenminste ik vind zelf dat gevoel van vooruitgaan heel fijn. Heel bijzonder hoe het allemaal loopt nu, ik voel me helemaal blij voor jullie!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:26

Ohhh ik krijg er helemaal kippenvel van.... zo mooi. En het is jullie zo gegund.
Gaat diegene binnenkort ook mee op gesprek?