Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:45

Jep das leuk he Samiyah!

Leuk Karin, nooit cellulitis gehad :)

Chnti: Vis uit via je BMR (valtaf.nl) hoeveel kcal je verbrandt op een dag. Om af te vallen (als je wil afvallen), mag je daar max 500 kcal onder zitten.

De eetregels: geen pakjes en zakjes, alles vers. Geen lightproducten. Groenten en fruit hebben een all you can eat principe. Drink water en thee, geen frisdranken of light-varianten. Eet goede voedingsstoffen zoals zilvervliesrijst, volkoren- of speltbrood/meel, volkoren/speltpasta in plaats van de witte, zinloze varianten. Geen snoepen, chips, koeken, 'gezonde' liga-troep-koeken, maar fruit, een boterham etc als tussendoortje. Eet voldoende eiwitten (kipfilet, ei, magere kwark, Griekse yoghurt, noten) voor de spieropbouw.
Een keer cheaten mag natuurlijk, een hele dag cheaten ook, maar probeer gewoon evenwicht te vinden :)

Ik ben een beetje moe, en heb deze post in het hele topic al zo'n 10 keer getypt, maar dan uitgebreider, misschien kan je een keertje zoeken, want ik heb het gevoel dat ik dingen vergeet :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:53

Gewoon zo clean mogelijk eten zonder toevoegingen en E-nummers. Alles wat uit een fabriek komt is eigenlijk geen eten. Alles wat je zo uit de natuur kan pakken is altijd beter dan iets wat bewerkt is.
Lees de etiketten zorgvuldig en als er iets op staat wat je niet kent, laat het dan liggen en zoek eerst uit wat het is.
Geloof de fabrikanten niet zomaar, de grootste troep wordt tegenwoordig aangeprezen als gezond en verantwoord, maar zit ondertussen volgepropt met suikers, in welke vorm dan ook en andere kunstmatige en chemische troep en toevoegingen.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 06:59

En als het reclame heeft, ook niet doen.

Pff, na er twee weken uit te hebben gelegen valt t me zwaar om nu uit bed te komen en te gaan :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:05

Welke ga je doen Solar?
Altijd lastig he, als je uit dat ritme bent...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:52

Mag ik me hier ook melden? Ik heb zojuist de eerste keer level 1 gedaan! :) En ik heb gister ook skates besteld zodat ik met de hond en/of met vriendlief kan gaan skaten.

Ooit -lees 8 jaar geleden- was ik behoorlijk gespierd, ik sportte 4 avonden in de week en fietste elke schooldag 25km. Helaas was ik toen te eetgestoord om me dat echt te realiseren en vond ik mezelf vooral dik, dik, dik. Van die eetstoornis ben ik nu af, van die spieren helaas ook, en hoewel ik nog steeds een ruim gezond BMI heb is er toch best wat vet voor in de plaats gekomen. En ik ben het zat, ik wil er vanaf. Dus vanaf vandaag gaat het roer om en ga ik meer bewegen en regelmatiger eten. Ik wil weer strak en slank zijn, en dit keer zónder eetstoornis. Maar aangezien ik vast baaldagen ga krijgen zou een stok achter de deur en een beetje steun, via dit topic had ik zo gehoopt, erg fijn zijn. ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:07

Gewoon elke dag posten Dani, wij schoppen wel als het nodig is ~~}>
Maar wees gewaarschuwd: Jillian Michaels-trainingen zijn in hoge mate verslavend <<)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:11

Bhriseis schreef:
Jep das leuk he Samiyah!

Leuk Karin, nooit cellulitis gehad :)

Chnti: Vis uit via je BMR (valtaf.nl) hoeveel kcal je verbrandt op een dag. Om af te vallen (als je wil afvallen), mag je daar max 500 kcal onder zitten.

De eetregels: geen pakjes en zakjes, alles vers. Geen lightproducten. Groenten en fruit hebben een all you can eat principe. Drink water en thee, geen frisdranken of light-varianten. Eet goede voedingsstoffen zoals zilvervliesrijst, volkoren- of speltbrood/meel, volkoren/speltpasta in plaats van de witte, zinloze varianten. Geen snoepen, chips, koeken, 'gezonde' liga-troep-koeken, maar fruit, een boterham etc als tussendoortje. Eet voldoende eiwitten (kipfilet, ei, magere kwark, Griekse yoghurt, noten) voor de spieropbouw.
Een keer cheaten mag natuurlijk, een hele dag cheaten ook, maar probeer gewoon evenwicht te vinden :)

Ik ben een beetje moe, en heb deze post in het hele topic al zo'n 10 keer getypt, maar dan uitgebreider, misschien kan je een keertje zoeken, want ik heb het gevoel dat ik dingen vergeet :o

Ik heb een mooie calorie teller app op mijn telefoon, gebruik ik niet dagelijks want is nog best een gedoe om alles er goed in te krijgen.
Maar wat mij opvalt is dat ik meer calorieen verbrand dan eet, soms wel eens een snackje tussendoor maar dan nog eet ik minder calorietjes dan dat ik ze verbrand. Mijn verbrandings calorie : ongeveer tussen de 1600-2200 per dag aan activiteiten.
Nog val ik niet af, of trekt mijn buik weg. Ik eet er gemiddeld rond de 1400-1600 kilo calorietjes...
als ik hier minder van ga eten, dan val ik om van de honger...

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:12

Bhriseis schreef:
Maar wees gewaarschuwd: Jillian Michaels-trainingen zijn in hoge mate verslavend <<)

Ik heb nu de derde gedaan, gaat me erg goed af! En het is leuk! Ik heb er zin in om morgen weer te doen, alhoewel kan ik het filmpje bijna dromen!
Vandaag ook met dumbels geoefend, morgen kan ik niet meer werken :P (verpleegkundige)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:13

Misschien moet je eens een lijstje posten van hoe een dag van jou er uitziet, incl wat je eet? Veel bokkers kunnen vast tips geven hier :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

Bhriseis schreef:

Haha, tof! :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:01

Oh ja, excuus voor de dubbelpost, maar wat is nou een gezond ontbijt? De algemene regels (zoals bovenaan deze pagina) ken ik wel en snacks en avondeten komt ook wel goed (zeker die laatste is vaak ook al gezond) maar qua ontbijt vind ik 't maar lastig. Wat eten jullie 's ochtends?

Oh, toch nog een vraagje: wat is, naast popcorn, een gezonde hartige snack? Zeg maar, een chipsvervanger? :D Zijn amandelen goed of is dat ook al snel teveel vet?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:32

HAVERMOUT! *\%/*
De eerste keren is het een beetje wennen (bij mij tot misselijkheid toe) maar na een week ben je echt verslaafd en heb je een rothumeur als je eens wat anders moet eten. Er is een Havermout-topic waar eindeloos veel variaties en receptjes staan.

Noten zijn heel gezond, maar tikken natuurlijk wel snel aan qua kcal. Maar als je dat een beetje incalculeert (of je hoeft niet echt te letten op je gewicht) hoef je je daar minder druk om te maken. Gedroogd fruit is ook erg lekker (maar tikt ook wel aan)

Verder kan je altijd helemaal uit de bol gaan met cherrytomaatjes, selder, wortels, reepjes komkommer, (eventueel een mini-beetje kaas erbij :+ ) en een zelfgemaakte knolflookdip op basis van magere yoghurt / pesto / verse quacamole...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:34

Briseis, ik krijg honger van jou! :D

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:37

Bhriseis schreef:
Misschien moet je eens een lijstje posten van hoe een dag van jou er uitziet, incl wat je eet? Veel bokkers kunnen vast tips geven hier :)

Ga ik doen...

Vandaag:
- met de hond fietsen (30 min over de hei)
- Jillian Michaels workoud shred level 1 (30 min)
- Naar peerd (buiten zetten, deken om doen) (zeker 15 min heen en weer lopen)
- Boodschappen doen (gemiddelde boodschappen)
- straks werken om 3 uur (verpleegkunde, tot 24uur vanavond. Daarbij voornamelijk lopen;) )

Tot nu toe gegeten:
- ochtend: kellogs granenontbijt met melk en glas water
- middag twee bolletjes hagelslag (ik kon het niet laten :D)
- vanavond maaltijd salade (ceasar)
Over de avond dronk ik altijd sinasappelsap, maar dat kost me 90 kilocalorie per glas, dus vanavond wordt dat thee of water.
Ik neem een flesje mee van de lidl.. (+/-70kcal dacht ik)

Morgen wil ik witlof met ham kaas eten en aarappeltjes en kipkrokant schnitzel...

*edit: en ik neem vanavond voor tussendoor snack tomaatjes mee en wortels :D (ik krijg heel snel een honger gevoel namelijk) Normaal dronk ik dan sinasappelsap (veeeeel!!) maar nu dus ff niet meer

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:33

Ik vind het ontzettend weinig, eigenlijk. En ik eet zelf ook al vrij weinig dus dat zelfs ik dat vind wil wat zeggen. ;) Je moet juist meer -regelmatiger- gaan eten, zeker niet nóg minder, ik kan me goed voorstellen dat je zegt dat je dan om zou vallen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:24

Ik heb inderdaad het idee, dat je te weinig binnen krijgt en daardoor je lijf in de spaarstand zit.
Heb je je bmr uitgerekend?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:27

Jep, volgens mij eet je inderdaad net te weinig, waardoor je lichaam eerder zal proberen aankomen in plaats van afvallen. Weeg echt eens je voeding af en stippel een weekmenu uit, zodat je zeker aan een goed aantal kcal komt. Ga je nog minder eten, wordt je enkel zwaarder. Been there, done that, jammer genoeg :')

Kellogs granenontbijt is overigens niet zo gezond. Hetzelfde geldt voor sinaasappelsap uit een pak.

Petra: Helaas krijg ik ook honger van mezelf :))

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:58

Bhriseis schreef:
Welke ga je doen Solar?
Altijd lastig he, als je uit dat ritme bent...

Ik ben nog steeds bezig met Ripped week 2 :') Al een maand volgens mij. Komt steeds iets tussen, maar ga zaterdag over naar week 3 :j

Jeetje chntii, ik eet bekant meer bij m'n ontbijt dan jij op een hele dag o.O Zoals meerdere hier zeggen, het is gewoon echt te weinig. Vaker eten (om de twee uur iets) en dat hoeven geen hele maaltijden te zijn. Maar een boterham, een appel, een banaan of zo.

Ik ben zelf echt helemaal gek van appel met kaneel, zo ongelooflijk lekker <3 en je appel wordt er niet bruin van, dus kan het thuis klaar maken en in een bakje meenemen.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:02

Zo morgen ga ik echt beginnen met de shred & het volhouden, als ik zo doorga als hoe ik nu bezig ben dan komt dat niet goed :n
Ik heb de shredkalender uitgeprint, dus elke dag lekker afkrassen :D

Goed bezig iedereen hier !

We can do it *\o/*

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:26

Als ik uitreken kom ik uit op een BMR van 2042,85.. Dus moet ik zoveel calorieen eten?
Wat kan ik er het beste bij eten? Wel een gewone maaltijd dan?

En die snoepjes mag ik dan ook :D Die tellen ook al kilocalorietjes hahaha (grapjee)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:46

Wat is je BMR inactief?

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:14

Wacht, verkeerd gerekend...
Inactief: 1092.37
Actief: 1693.17

Dat scheelt nogal wat (ik had een minnetje aangezien voor een plusje)

Maar daarnaast denk ik niet dat het klopt. Op mijn werk loop ik bijna de hele dag door... Soms wat minder soms wat meer, dat wordt hierin niet meegenomen. Ook paardrijden, wandelen, fietsen etc wat ik doe wordt niet meegerekend......

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:32

Zou het kunnen dat 1092 je BMR puur is? Dat lijkt me zo weinig...
BMR inactief = BMR als je een hele dag voor je bureau zit.

Nuja, de reden waarom ik het vraag: tel even (exact) uit hoeveel kcal jij op een dag opat, zoals vandaag. Die zou je minstens moeten ophogen tot je BMR inactief, vind ik. Je doet immers altijd meer dan gewoon een hele dag neerzitten. Als dat gelukt is, zou ik gewoon ophogen tot wat je effectief verbruikt, minus de shred. Dan val je nog steeds af, maar heb je voldoende energie over. En volgens mij ga je sowieso afvallen bij het ophogen van je kcal :)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:34

Oke vandaag dag 2 van mijn 30dayshred. Ik heb nu wel al lichte spierpijn in me armen, ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:36

30 dagen lang natuurlijk ~~}>

Ik was nog vergeten:
Ik vond level 2 ook niet leuk Solar :+ Misschien vind je na Ripped een programma waar je meer tijd voor wil maken? En op sommige momenten past het echt niet zo goed om nog tijd te vinden voor sport...
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 24-06-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt