[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:17

Ik heb ook een digitale die ook vet en waterpercentage ed aangeeft. Maar ik vind dat echt zooooo niet interessant. Dus ik kijk daar nooit op. Wat kan mij dat vetpercentage schelen... als ik maar een beetje op gewicht blijf en in bepaalde broeken blijf passen.

Overigens gaat het afvallen weer goed nadat ik de ww app heb opgegeven en met de calorieteller ben gaan werken. Nu staat de teller op 65,6 !! nog maar 0,6 kg! Ik denk dat de 26 punten op den duur gewoon iets teveel waren, en de 1500 calorieen die de calorieteller aangeeft zijn wel okee om af te vallen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:20

Jeetje lekker zeg. 1x naar de wc en jij bent gewoon klaar ;) Ben je ook tevreden nu met jezelf?

Ik wil nog zeker 7 kilo eraf.. het liefst nog 9 :=

En die app.... ik ga hem NU downloaden!! :+
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 04-12-12 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:20

Super goed amaris! Mooi dat de app zo goed bevalt!

Ik heb hem laatst ook iets naar beneden bij gesteld. Op een hele slechte vrijdag na, wel wat kleine tussendoortjes gehad, maar steeds echt met mate ipv een hele zak weg te snaaien :D Even afwachten tot zondag! Dan ben ik weer bij mijn moeder om de weegschaal te lenen ;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:05

Super goed Amaris!

Het afvallen gaat hier maar langzaam, maar dat is juist goed, toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:14

Ik ben nog niet helemáál tevreden, maar over het algemeen toch wel heel blij! Ik denk dat ik als ik mijn streefgewicht heb gehaald er nog een of twee kilo af wil als 'buffer' zeg maar. Geen idee of dat gaat lukken, maar ik ga het wel proberen.

Ik heb wel snoepzin zeg... ppfftt... kan me nu al verheugen op oudjaar, dan mag ik van mezelf cheese-unionchips en M&M's met nootjes eten.... maar dat duurt nog zo lang.... ;(

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:45

Haha Amaris ik eet nog wel iedere vrijdagavond zo'n klein zakje chips op de manege. :P Misschien moet je het jezelf vaker gunnen in een kleine portie, zodat je jezelf kan blijven beheersen?
23.5 kg af bij mij sinds vandaag, nog 6.5 kilo maar daarna nog steeds opletten met gezond eten. Heb gisteren een goede dag gehad, geen idee hoeveel calorieen het was maar goed. Ik weet niet de afkortingen van ochtend enz uit me hoofd.

Ochtend: bananenkwark met een banaan en een glas melk.
Middag: een boterham met een dun laagje light-jam en hagelslag, en een mandarijn.
Tussendoor: twee handjes pepernoten. :oo Zwarte piet was op de manege!
Avond: Een tosti met ham en kaas, curry.
Tussendoor: een perenijsje.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:47

hannahaapje schreef:
Haha Amaris ik eet nog wel iedere vrijdagavond zo'n klein zakje chips op de manege. :P Misschien moet je het jezelf vaker gunnen in een kleine portie, zodat je jezelf kan blijven beheersen?
23.5 kg af bij mij sinds vandaag, nog 6.5 kilo maar daarna nog steeds opletten met gezond eten. Heb gisteren een goede dag gehad, geen idee hoeveel calorieen het was maar goed. Ik weet niet de afkortingen van ochtend enz uit me hoofd.

Ochtend: bananenkwark met een banaan en een glas melk.
Middag: een boterham met een dun laagje light-jam en hagelslag, en een mandarijn.
Tussendoor: twee handjes pepernoten. :oo Zwarte piet was op de manege!
Avond: Een tosti met ham en kaas, curry.
Tussendoor: een perenijsje.

Wat eet jij weinig vergeleken met mij :o..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:48

Goed bezig hannahaapje! 23,5 kilo, dat is nogal wat!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:50

Ik sloeg toch behoorlijk achterover van de Kcal in een tosti! Das echt veel (weet het niet meer uit me hoofd)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:53

Sodeju... 23,5 kilo :wow: wat een prestatie!! Hoe lang heb je daarover gedaan?

Ik snoep ook best regelmatig wel iets hoor, dat hele strenge is niets voor mij. Gisteren een stevige borrel Amarula likeur :9 en zondag een stukje chocoladeletter (al heb ik het meeste uitgedeeld op stal haha).

Maar dat echte 'lekker snoepen zoveel ik wil' mis ik toch wel eens en dat mag van mezelf met nieuwjaar. Tja.. dat is nou eenmaal dieten he... niet meer alles eten dat lekker is. Soms is dat zoooo lastig. En nu moet ik ook nog eens ongesteld worden. pfftt...

Als je een tosti maakt van bruin brood, plak kaas en plak ham dan kan het aantal calorieen toch nooit veel zijn? Het verwarmen van iets voegt toch geen calorieen toe?
*gaat gelijk even fatsecret checken*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:55

leonie87 schreef:
Ik sloeg toch behoorlijk achterover van de Kcal in een tosti! Das echt veel (weet het niet meer uit me hoofd)

Rond de 250 dacht ik mij te herinneren. Maar ik tel zelf geen calorieen en kies liever voor een echte maaltijd.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:56

Nou, op zo'n kantine-tosti van de manege gaan 2 plakken 48+ kaas... :P Thuis gebruik ik altijd 20+ kaas. Ik proef het verschil wel hoor, mijn kaas is net karton.
Wat ook lekker is, een tosti met mozzarella en salami. Of misschien mozzarella en ham, nog gezonder.

Oh ja ik ben aan het dieeten sinds april 2012 dacht ik. Dus ik gok dat ik er zo'n 3 kilo per maand af heb.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:59

leonie87 schreef:
Ik zat vroeger altijd op 8%... Leef ook nog.

Maar hoe betrouwbaar is een weegschaal hierin?

Doodvallen zal je niet meteen natuurlijk. De meeste vrouwen worden dan niet meer ongesteld en je lichaam zal vrij veel moeite hebben zichzelf warm te houden en dus met weinig vet zal de huid ook heel droog zijn.
Ook niet goed voor bepaalde organen want die hebben ook een beetje vet nodig en dan nog je bloeddruk.
Ben geen expert natuurlijk maar heb veel programma's gezien over sportverslaafden en mensen met eetstoornissen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-12-12 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:03

ik denk dat ik voor een tosti gewoon zou kiezen: 2 sneeen brood, 1 plak 48+ kaas, 2 plakken achterham. Dan komt de calorieteller op 287 calorieen. Helaas heb ik geen tostimakert... heb ooit nog eens gezocht naar zo'n ouderwetse voor op het fornuis maar die zijn nog maar lastig te vinden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:04

Ik had geen eetstoornis. Ik was gewoon van 5 tot 23 mega actief en een heel brood, 3 x avond eten opscheppen en alles eten wat los en vast zat, hielp niet. Ik was toen wel in de groei ook. Tot mijn 18de echt te licht geweest. Daardoor heb ik ook mijn eetpatroon ontwikkeld dat gebaseerd is op alles snaaien wat je tegenkomt :P

Ik vulde die tosti met bruin brood in in fatsecret en schrok er toch echt van! (kan nu niet kijken op me werk)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:11

Kijk mega actief dat zal het wel zijn en alles wat je at nodig had was dus ook om te groeien. Dan denk ik even logisch na hoor :)
Niet dat ik dat dus weet vanwege opleiding oid.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:12

Vrijdag ga ik bij mijn ouders eten: lekkere zelfgesneden en gebakken frietjes en een kroket en een frikandel. Zojuist de rest van de dag eromheen gepland, en volgens mij krijg ik het voor elkaar om niet boven mijn ADH uit te komen!

Alleen vind ik het zo lastig om een hoeveelheid frietjes te kiezen. Hoeveel eet je die nou? Geen idee... heb nu maar voor 20 staafjes gekozen, dat zou neerkomen op 192 calorieen maar dat is toch vrij weinig?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:15

Lous schreef:
Kijk mega actief dat zal het wel zijn en alles wat je at nodig had was dus ook om te groeien. Dan denk ik even logisch na hoor :)
Niet dat ik dat dus weet vanwege opleiding oid.
haha ja ik denk ook dat het dat was hoor. Heb tot zeer lang alles kunnen eten wat ik wilde. Nu hebben ze een intolerantie voor lactose gevonden en vermoedelijk werkt sindsdien mijn spijtvertering correcter waardoor alles beter word opgenomen en ik dus opeens aankwam! In 1,5 jaar tijd ongeveer 6 kg! Ging mij wat te hard, dus nu mijn eetpatroon systematisch aanpassen naar een gezonder patroon.

Ik kies altijd 1 portie Amaris. Vind de Kcal ook echt enorm meevallen. De koolhydraten en vetten daarintegen...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:02

Hier gaat het een beetje de slechte kant op.
Ondanks kcal tellen, sporten, gezond eten, staat de weegschaal hier terug op 94.4.
Er is geen link te leggen :n

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:45

Balen Mi_Amore! Ben je al naar de diëtiste geweest?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:01

Heb vorige week een afspraak ingepland met haar en nu zaterdag hebben we onze eerste sessie :-)

Ik hoop dat er wat uitkomt... Mijn doel om het jaar te eindigen op 90 kilo is in elk geval naar de bom...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:02

Dianta schreef:
Dais_ schreef:
Haha Mi_amore.. Balen zeg, gun je jezelf een keertje wat, heb je niks in huis :')

Dianta, ik heb een schouderblessure en ik eet 1200 tot 1600 ckal per dag. Ben jij nieuw hier trouwens? :) Of heb ik er overheen gelezen :=

Nee hoor, nergens overheen gelezen :D Ik heb al in andere dieettopics gepost maar nu doe ik niet meer actief mee. Ik vecht namelijk tegen een eetstoornis. Ik wou een paar kilootjes kwijt maar het is uiteindelijk een strijd met voedsel geworden. Ik kijk nog regelmatig in dit topic, omdat de meesten wel een gezond beeld hebben van eten en dat helpt me wel.

Oei.. Jeetje.. Wat vreselijk.. Hoe gaat het nu met je? Ben je al wel op gezond gewicht of nog niet? Woon je wel gewoon thuis of ben je ook opgenomen (geweest)?
Sorry voor alle vragen. Als je niet wilt antwoorden, snap ik dat ook.. :o

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:38

Mi_Amore schreef:
Hier gaat het een beetje de slechte kant op.
Ondanks kcal tellen, sporten, gezond eten, staat de weegschaal hier terug op 94.4.
Er is geen link te leggen :n

Ah vervelend zeg :(:) eet je niet te weinig? of komt het niet door het sporten? (spier weegt meer dan vet)
Nouja, iig goed dat je een afspraak hebt gemaakt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:39

Ik zit de laatste week op telkens 1500 kcal, lijkt me prima? Ik wacht zaterdag wel af, ben benieuwd...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:11

1500 is prima :j Balen dat je je doel waarschijnlijk dit jaar niet meer haalt, maar hallo je hebt er al zoveel af!!!! Het is niet gek dat je gewicht even blijft hangen :)

Amaris, gek is dat hè? Dat het rond die periode van ongesteld zijn zoveel erger lijkt. Ik heb op het moment verschrikkelijk veel zin in chocolade en ik ben blij dat ik niks in huis heb. Heb van ellende een boterham gegeten met prepare.

Vanmiddag zou ik bij mijn moeder eten en ze had geen brood in huis (Alleen van dat hele donkere en dat krijg ik niet weg)... Ze had, heel lief bedoeld, puddingbroodjes in huis gehaald.
De vorige keer was ze beledigd dat ik mijn eigen eten mee had genomen, maar dat doe ik de volgende keer dus gewoon weer mocht het zo uitkomen! :)

Mijn zus is ook spontaan gestopt met diëten onder het motto: Het lukt toch niet. Ze is nu een jaar!!! bezig en ze is alles bij elkaar 6 kilo kwijt. Ik snap dat dat frustrerend werkt, maar anderzijds eet ze zich in de weekenden soms helemaal klem, niet gek dat je dan niet afvalt, toch?

Kortom, het aantal mensen dat mij eerst steunde wordt steeds minder en ik vind het ook steeds moeilijker om streng te zijn. Geen beste combinatie :n