In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:17

ikkkke schreef:
Joolien schreef:
Ik heb zaterdag een boek gekocht 'brave meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal'. Ik merk dat ik toch nog regelmatig moeite heb met assertiviteit. Ik dacht dat ik dat wel aardig 'onder de knie' had maar niet dus. Ik laat toch te makkelijk over me heen lopen in sommige situaties. Gelukkig heb ik het nu wat eerder door maar t is moeilijk om de knop om te zetten.

Dat herken ik wel een beetje. Ik ben een klein beetje assertiver geworden, maar heb vanochtend toch gemerkt dat er nog veel verbetering mogelijk is... Het zal voor mij denk ik wel een werkpuntje blijven.

Voor mij ook, maar goed nu voel ik het beter aankomen en ben ik er iig bewust van.

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:05

Goed dat je zelf stappen onderneemt om het te verbeteren Jolien!
Ik ben ook wel assertiever geworden maar er schort nog een hoop aan, merk ik nu ik weer op school en stage ben.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:44

Joolien fijn toch dat je er iig bewust van bent en dat je het beter aan voelt komen. Je bent dan toch al aardig op de goede weg +:)+

_Jorine schreef:
Knap dat je je er bij neer kunt leggen! Misschien is het ook wel beter en gelukkig heb je je EFT-therapeute nog :)

Denk ook wel dat het beter is. Merk gewoon dat ze me nog weinig te bieden hebben. Ze hebben mij een goede basis gegeven. Als ik bijv. onrustig wordt dan weet ik nu wat ik moet doen, voel ook mijn eigen lichaam goed als het protesteert. Ik heb alleen moeite met loslaten maar ik heb nu al 3 weken zonder mijn psychologe gedaan en moet zeggen dat het me goed afgaat ;)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:47

Mooi zo! You can do this!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:06

Wie heeft gister RTL Late night gezien? Het ging over die campagne van sire voor mensen zonder psychische ziekte. Toen een van die mensen over haar PTSS begon te praten kwamen de dingen mij zo bekend voor! Nu ben ik echt een klein wrak vandaag...

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:29

purny schreef:
Wie heeft gister RTL Late night gezien? Het ging over die campagne van sire voor mensen zonder psychische ziekte. Toen een van die mensen over haar PTSS begon te praten kwamen de dingen mij zo bekend voor! Nu ben ik echt een klein wrak vandaag...

Ik heb het niet gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat je er veel van herkende en je je nu een wrak voelt. Ik had het soms ook wel als ik er dingen hoor / lees. Ik heb er nu minder last van omdat ik er al veel informatie over gezien / gehoord / gelezen heb...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:40

Hoi, mag ik me ook melden hier?

Ik heb nu 1,5 maand last van paniek/angstaanvallen.
Slik nu een medicijn tegen de hartkloppingen die ik heb tijdens zo'n aanval.
Ook heb ik Oxazepam gehad, deze heb ik ooit 1 gepakt maar deze werkte helemaal niet.
Het ging beter maar heb vanaf vrijdag tot nu echt een depressief weekend gehad.
Veel huilen en alleen maar neerslachtig.

Vandaag weer maar de dokter geweest en nu heb ik Paroxetine gehad.
Maar ik lees zo veel reacties over dit medicijn, veel meer slechte als goede..

Zijn er mensen met ervaring met dit medicijn? Ik twijfel namelijk erg, zie op tegen de bijwerkingen.
Ik lees dingen over Psychose's, suïcide en die dingen.

Terwijl het niet zo is dat ik bij de afgrond zit, ik zie alleen op tegen school en tegen andere dagelijkse dingen vanwege de paniek aanvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:47

Hoi Sarcasm, welkom.
Ik zit even te kijken naar de bijwerkingen, ken dit medicijn ook niet maar wat jij noemt valt onder zeer zelden dus daar zou ik niet al te grillig voor zijn. Ga je ook hulp zoeken? Dan heb je de medicatie wellicht helemaal niet nodig ;)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:58

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb nu al 2 keer een Cognitieve gedragstherapie gehad en vanaf volgende week start ik ook met EMDR.
Misschien is het handig om toch nog even met die medicatie te wachten.. En hopen dat het maar beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:04

Sarcasm schreef:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb nu al 2 keer een Cognitieve gedragstherapie gehad en vanaf volgende week start ik ook met EMDR.
Misschien is het handig om toch nog even met die medicatie te wachten.. En hopen dat het maar beter gaat.

Ik weet niet hoe je die medicatie kunt gebruiken maar je kunt natuurlijk eerst de medicatie gebruiken totdat het beter gaat en dat je dan afbouwt. Dat doen heel veel mensen.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:13

Dit is ook eigenlijk de bedoeling, maar door alle slechte reactie's die ik gelezen heb ben ik hier wel een beetje bang voor geworden.

Ik ben dit topic een beetje door aan het lezen en ik zie verschillende mensen hier die wel baat hebben bij de AD. Misschien moet ik het toch maar gaan doen..

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:47

_Jorine schreef:
Ben je vandaag nog naar school geweest Sophianemo? Hoe ging dat?

Hoe is het met de rest? Miranda, gaat het al wat beter? Heb je je therapeuten nog te pakken kunnen krijgen?

Beter laat dan nooit, ik ben nu al 3 weken niet naar school geweest. Ging heel slecht. Ik ben nu weer begonnen met sertraline zit nu op 75 hoop dat ik niet weer 100 mg moet gaan slikken...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:14

@ sarcasm, welkom hier :)

Ik slik ook paroxetine, heb er geen slechte ervaringen mee, ook geen bijwerkingen gehad ( maar ik heb nog nooit bijwerkingen gehad van medicijnen ) oja 1 bijwerking dat is geen gevoel meer daar beneden :') maar dat vind ik niet erg...
Verder vind ik het een goede ad

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:16

Dankjewel voor je reactie!
Voor zo ver ik weet heb ik ook nooit echt bijwerkingen gehad van een medicijn.
Ik twijfel nog een beetje, mocht ik erge bijwerkingen hebben is dat super vervelend omdat ik ook met school zit.. Wachten tot de kerst vakantie zou een optie zijn, al hoort t dan leuk te zijn en is ook mijn verjaardag.

Ik zie ook ontzettend tegen naar school en stage gaan op.
Ik haat t eigenlijk gewoon nu.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:09

@ Sarcasm: Welkom. Wat naar dat je je zo voelt! Ik heb geen ervaring met paroxetine, ik werd van fluoxetine wel erg suïcidaal (voor zo ver ik dat nog niet was), maar bij citalopram, welke ik nu slik, heb ik nergens last gehad. Het verschilt dus echt per medicijn!
@ Sophianemo: Wat vervelend meid.

Hier gaat het met ups en downs. Ik ben echt kapot van school, ik heb niet meer dan 4 uur les per dag maar het sloopt me echt.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:26

Welkom Sarcasm. Ik heb geen ervaring met dat medicijn. Ik heb wel ervaring met twee andere AD's, maar persoonlijk merk ik daar weinig van... Het enige verschil dat ik ervan merk is dat ik door een van beide beter slaap, verder voel ik noch in positieve noch in negatieve zin veel verschil.
Ik denk dat je voor jezelf gewoon moet uitmaken of je het ziet zitten om medicatie te nemen of niet. Medicatie kan ondersteuning bieden maar met alleen medicatie los je je probleem volgens mij niet op. Met elk soort medicatie kunnen er bijwerkingen optreden. Als je daar echt goed advies over wil, ga je misschien beter eens langs bij een psychiater die je medicatie op punt kan stellen.

@Jorine: ik kan het begrijpen dat je na 4u les op bent. Erg vervelend ...

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:28

dag dames

ik heb niet zo fijne week gehad door een ongelukje op school

eind van de week krijg mijn moeder iets meer te weten over mijn andere school

en begin December heb ik mijn eerste gesprek voor therapie

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:09

@ Lovelady: Wat is er gebeurt op school? Fijn dat je bijna kunt beginnen met therapie!

Gelukkig nu even twee halve stagedagen. Vanmiddag heb ik (volgens mij) het laatste onderzoek, een gestructureerd interview :\ Ben best zenuwachtig, het is met mijn psychologe en nog een ander. Donderdag naar de neuroloog op verdenking van een organisch psychosyndroom, dus psychische klachten tgv een lichamelijk probleem.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:42

ik heb vleden week maandag tegen een rek aan en dat is toen op mijn hooft gevallen.maar de hechtingen zijn er van dag uit gehaald

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:26

Oeh, klinkt naar! Sterkte.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:31

Oeps klinkt niet fijn Lovelady :(:)
Jorine hoe is je laatste onderzoek gegaan?
Sarcasm welkom hier ;)

Heb eind oktober een mailtje gestuurd naar mijn therapeute voor EFT maar nog steeds geen antwoord gehad.
Verder komt er nu dus ook weinig van de opdrachten pffttttt..............Ga zo denk ik maar eens bellen met de poli met de hoop dat zei mij kunnen vertellen waarom ik nog geen antwoord heb gehad.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:44

Da's balen! Hoop dat je er achter komt.

Onderzoek ging wel oke, was wel erg vermoeiend, we hebben het voornamelijk over mijn psychotische klachten gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:49

Mag ik mij hier ook melden?

Ben op het moment niet meer in behandeling maar heb momenteel weer flink last van nachtmerries.
Ben gediagnostiseerd met PTSS en heb hiervoor EMDR gehad.

Ik weet precies wat de trigger was en houd het zelf goed in de gaten, hoop dat het snel weer wegzakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:12

Robijntjah schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ben op het moment niet meer in behandeling maar heb momenteel weer flink last van nachtmerries.
Ben gediagnostiseerd met PTSS en heb hiervoor EMDR gehad.

Ik weet precies wat de trigger was en houd het zelf goed in de gaten, hoop dat het snel weer wegzakt.

Welkom :) Heb je het idee dat je het zelf onder controle kunt houden? Dat je zelf de tools hebt om het te veranderen?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:24

Welkom Robijntjah!