[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:54

Ik gebruik van syos de keratine shampoo. Overigens als ik mijn haar in de kokos heb gehad was ik 1x met shampoo. Ik doe dan de shampoo eerst in mijn hand en dan er wat water bij dit meng ik en dan pas smeer ik het in mijn haar dan nog even goed inmasseren en er weer uit. Heb dan ook geen last van vettig haar.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:17

maar is dat echt genoeg shampoo dan?
ik denk dat ik misschien wel te veel gebruik, ik was mijn haar standaard 2 keer en soms 3 keer..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:25

Bij mij is dat voldoende. Ik heb zelf al droog haar dus ik wil niet te veel shampoo gebruiken mijn kapster zei dat ik met 1x wassen het er wel uit heb als je het goed inmasseert

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:09

Ik had er gister ook heel veel inzitten (had het ook opgewarmd) en m'n haar was super vet maar na een keer wassen (en daarna nog conditioner) was het niet meer vet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:45

Ik heb het gekocht, ga het donderdagavond uitproberen. :) Grote pot kokosvet van
De Tuinen was nu met 50% korting en kassameisje begon al enthousiast dat het vast
voor in mijn haar was haha leuk!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:46

Ik moest na de eerste keer gebruiken van kokosvet ook 2 keer wassen. Dat heeft mij toen een beetje afgeschrikt denk ik, was de eerste en enige keer dat ik het gebruikt heb :') Ik weet niet, ik vind het toch afdoen aan het hele idee ervan. Je gaat je haar voeden, maar vervolgens ga je wel 2x shampoo gebruiken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:23

hmm ja.. maar ik neem aan dat een voedende shampoo dan toch niet zo erg is?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:26

Tja.. shampoo blijft in principe natuurlijk iets dat je haar stript van de natuurlijke (goede) vetten en oliën. Maar ja, de 'gain' van het kokosvet zal vast meer zijn dan het 'verlies' van de shampoo :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:40

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:16

ik was mijn haren altijd met palmolive *de groene versie* en heb er ook die conditioner van.
heb nooit last van droog/pluizig haar, dus ben heel erg tevreden :j

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:45

heeft iemand tips?
ik was mijn haar nu elke dag, maar het is al in de loop van de avond weer vet.. (ik was het nu elke avond)

mijn haar in een staart doen is geen optie, en van droogshampoo krijg ik heel veel roos+jeuk..

bestaan hier speciale shampoos voor? welke raden jullie aan ?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:49

Juist door je haar elke dag te wassen word het snel vet. De enige manier is dus door het gewoon minder
vaak te wassen. Drie keer in de week is voldoende! Aan het begin zal het natuurlijk nog steeds snel vet
zijn, maar dat is iets waar je even doorheen moet wil je resultaat zien.. Ik waste het eerst ook elke dag
en daardoor was het mega snel vet, nu was ik het om de twee dagen ongeveer en is het veel minder
snel vet!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:03

oke!

alleen het gekke is, eerst waste ik het altijd maar 3x per week, maar het werd opeens veel sneller vet, maar nu is het wel een beetje heel extreem?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:58

ze hebben trouwens die kokos olie dat jullie in je haar deden ook bij de natuurwinkels en biologische winkels. daar heb je ook die extra vierge. voor iets van 10 euro voor 450 gram.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:02

Hoi! Mag ik me melden? :o

Ik zit er heel erg over na te denken om mijn haar te verven, echter zit ik met een dilemma!
Ik heb nu onwijs blond haar, dit dus:
http://i45.tinypic.com/64q7aa.jpg

Ik verf het nu denk ik een kleine 2,5 jaar die kleur (steeds alleen de uitgroei)
Maarrrr! Ik ben de uitgroei een beetje beu en zou het toch net iets donkerder willen, meer zoals dit;
http://i49.tinypic.com/j6pnp3.jpg

Alleen vroeg ik me dus af of iemand hier
1. ervaring mee heeft
2. het uberhaupt wel mogelijk is
3. wat m'n opties dan zouden zijn

Iemand enig idee?! ben jullie eeuwig dankbaar :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:10

misschien kun je lowlights laten zetten in je eigen kleur

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:14

@nenchyislief

Ik was mijn haar ook elke dag (altijd wel met conditioner en soms een masker) maar wel in de morgen en heb 's avonds nog prima haar. Van erop slapen gaat het bij mij niet beter zitten en is het ook snel weer vet. Ook was in mijn haar 's morgens omdat ik anders niet fijn wakker word en vanwege allergie voor stof het na een nacht altijd wel pretting.

Mijn haar heb ik vaak met schuifspeldjes (anti-slip van de kapperschool) uit mijn gezicht zitten dan zit je er niet zo veel aan (en zo minder snel vet) maar heb je toch haar om je heen.

beetje zo: http://patricktalebsalon.files.wordpres ... d-back.jpg

& Net gekocht bij de toko 4,95 voor 500mL, pure (100%) kokosolie warm gemaak en in mijn haar gedaan ben benieuwd.

@JLLN_ donkerder blond goed kijken dat je een astint pakt want ander zit er al snel een oranje gloed over (vaak wel te bestrijden met zilvershampoo) of anders idd lowlights maar dat zou ik wel bij de kapper laten doen (je kunt daar ook altijd langs voor advies)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:24

Ik heb er ervaring mee! Nja, niet totaal.. Maar mijn haar was eerst ook een stuk lichter dan wat ik nu heb. Ik heb er toen midden asblond in gegooit, en voor mij geen andere kleur! Echt bijna iedereen vind het een stuk beter staan dan het donkere wat ik eerst had, en ze vinden het een mooie kleur!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:34

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:35

Hmm ja, lowlights ben ik dan weer niet zo van, heb de ervaring dat het dan van die lelijke dikke banen worden.. En wil eigenlijk ook naar 1 kleur toe zodat ik niet steeds met die lowlights aan de gang blijf! M'n eigen haar kleur is alsnog wat donkerder dan hoe ik het eigenlijk wil, alleen zal het dan wat minder opvallen omdat het nu echt afsteekt! Nu is dat bij een beetje uitgroei niet zo erg maar als ik de kans niet krijg het op tijd te verven is het zo lelijk! :')

Zou een kleurspoeling mogelijk zijn? Dat ik kan kijken of het uberhaupt mooi wordt (weet dat dit heel erg terug loopt) maar weet eigenlijk niet of dit uberhaupt wel zal pakken? Ik verf m'n haar nu met 12.89 special blond van wella met 12%.. Dus heel veel pigment zit er niet meer in mn haar :+

@Desteney_; heb je die verf over je eigen haarkleur heen gezet? of wat je haar al geverfd?

@jasz; jouw haar heeft wel wat meer rood pigment er in voor je het verfde toch? En was het je eigen haarkleur waar je over geen ging verven? Ben dus idd als de dood dat het groen gaat uitslaan!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:38

JLLN_ schreef:
Hoi! Mag ik me melden? :o

Ik zit er heel erg over na te denken om mijn haar te verven, echter zit ik met een dilemma!
Ik heb nu onwijs blond haar, dit dus:
http://i45.tinypic.com/64q7aa.jpg

Ik verf het nu denk ik een kleine 2,5 jaar die kleur (steeds alleen de uitgroei)
Maarrrr! Ik ben de uitgroei een beetje beu en zou het toch net iets donkerder willen, meer zoals dit;
http://i49.tinypic.com/j6pnp3.jpg

Alleen vroeg ik me dus af of iemand hier
1. ervaring mee heeft
2. het uberhaupt wel mogelijk is
3. wat m'n opties dan zouden zijn

Iemand enig idee?! ben jullie eeuwig dankbaar :j

Denk dat je het beste hele kleine lowlights in 2 verschillende tinten kunt laten zetten daarmee krijg je wat diepte in je haar en zal het het natuurlijkst uitpakken :j
Om dit zelf te doen wanneer je de kapper te duur vind kan je een 2 verschillende pakjes verf in verschillende kleuren blond halen en eventueel een mutsje bij een kappersgroothandel en het in 2beurten doen maar ik denk dat je het beste effect bij de kapper krijgt :j

Ik heb een beetje blondrood achtig haar vind de kleur wel gaaf eigenlijk :D Ben erg benieuwd hoelang hij blijft zitten :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:38

nee juist niet, want blond heeft meer groen, dus als je het blond weghaalt, valt het groen/grijs uit.
en andersom wordt het rood/oranje.
maar het was bij mij super simpel op te lossen. ik had een spoeling gekocht, 1 eetlepel gemengd met veel conditioner, en 10 minuten in laten zitten. desnoods dan nog een keer doen. dan haal je het groen net weg en wordt het niet rood.
maar ketchup of tomaten puree werkt ook, maar dat duurt langer.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:45

JLLN_ schreef:
Hmm ja, lowlights ben ik dan weer niet zo van, heb de ervaring dat het dan van die lelijke dikke banen worden.. En wil eigenlijk ook naar 1 kleur toe zodat ik niet steeds met die lowlights aan de gang blijf! M'n eigen haar kleur is alsnog wat donkerder dan hoe ik het eigenlijk wil, alleen zal het dan wat minder opvallen omdat het nu echt afsteekt! Nu is dat bij een beetje uitgroei niet zo erg maar als ik de kans niet krijg het op tijd te verven is het zo lelijk! :')

Zou een kleurspoeling mogelijk zijn? Dat ik kan kijken of het uberhaupt mooi wordt (weet dat dit heel erg terug loopt) maar weet eigenlijk niet of dit uberhaupt wel zal pakken? Ik verf m'n haar nu met 12.89 special blond van wella met 12%.. Dus heel veel pigment zit er niet meer in mn haar :+

@Desteney_; heb je die verf over je eigen haarkleur heen gezet? of wat je haar al geverfd?

@jasz; jouw haar heeft wel wat meer rood pigment er in voor je het verfde toch? En was het je eigen haarkleur waar je over geen ging verven? Ben dus idd als de dood dat het groen gaat uitslaan!!

Ik had neigend naar zwart (geverfd), en toen ontkleurder erop gegooit, en toen was ik licht. Nu heb ik middenasblond. Ik ben oorspronkelijk beetje peper & zout blond. :j

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

Ohh dan vertekent de foto een beetje! Enerzijds durf ik eigenlijk helemaal niet omdat ik bang ben dat het lelijk wordt! Maar de laatste keer dat ik m'n haar liet verven in 3 tinten was ik 130 euro kwijt en het was zo lelijk dat ik spontaan begon te huilen :')

@Desteney_; Dus dat lichte eerst was eigenlijk ook geverfd? Ontkleurder, is dat niet killing voor je haar? :wow:

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:50

Nee, het lichte was onkleurd. :') Voor het ontkleuren zijn er wel een paar verschillende lagen verf overheen gegaan ja. Ja, ontkleurder is killing voor je haar, maar dat ken mij écht niets schelen. 't groeit wel weer hoor.. :')