Zaterdag ben ik ziek geworden, ik dacht dat ik me slecht voelde door slaapgebrek, als ik niet mijn 8u slaap heb, ben ik niets waard. Dus zaterdag de ganse dag geslapen, uiteindelijk naar de paarden, toen gaan eten bij mijn ouders, terug thuis weer savonds in slaap gevallen op de bank maar dan wakker geworden en pijn in hartstreek en misselijk, dacht echt dat ik moest braken. Ben dan maar in bed gekropen met de sleutel van de voordeur en telefoon naast me want ik was al bang aan het worden..
Ik had toevallig een paar dagen vakantie voor mijn verjaardag, maar ik voel me nog steeds geen 100% terwijl ik wel goed heb bijgeslapen, zit soms weer aan 12u per dag. Ook het hardlopen gaat niet en vandaag op het werk was het ook weer een dag met pijn. Ik ben dit zo beu! Want de oorzaak vibden ze toch niet..
[Klaagmodus uit ]
Morgen naar het ziekenhuis voor een echo van mijn buik (begrijp niet goed waarom) en een ct scan van mijn hart en bloedprikken. En ik moet voor alles nuchter blijven en mag voor 13u niet eten grr
geral
Geplaatst: 06-07-14 22:04
Heel veel sterkte Farjen, ook bij jou weten ze dus geen direkte oorzaken te vinden.
Ik heb inmiddels de uitslagen, geen afwijkingen of vernauwingen aan het hart zelf dus dat was allemaal goed Het blijft ergens een ritmestoornis, zijn het nog die overslagen die ze niet hebben kunnen wegbranden of nog iets anders.. maar ik krijg maar geen oorzaak voor de pijn of het gevoel dat ik ga flauwvallen enz.. Enkel mijn bloedwaarden wijken wat af, het lijkt zo of ik heb Epo genomen dus dat moet ook verder gecontroleerd worden en terug een afspraak bij de ritmoloog.. Maar ik weet niet of ik er nog wil met doorgaan, ik ben dit jaar al bijna 10 keer op consultatie geweest
Ik ben wel benieuwd naar alles en iedereen.. Nathalie, weet je al meer? Dovish, hoe gaat ie? Kaatje... Farjen, balen zeg. Misschien domme opmerking maar kan het geen angst zijn om wat te krijgen? Ik bedoel het is en blijft je rikketik en de angst dat als die het niet naar behoren doet kan heel wat problemen geven. Hier de 23 ste een darmonderzoek... ieuw. En na jullie berichtjes nagelezen te hebben ga ik toch s overleggen met mn huisarts om andere bètablokkers.. ik doe geen flikker thuis. Alles is me teveel.. Oja.. nog niet gerookt he!!!!
Farjen
Geplaatst: 07-07-14 22:43
Pipo, soms denk ik ook wel het is stress ofzo maar het komt op zo'n rare momenten dat het niet tussen mijn oren zit denk ik.. Voor de ablatie ging het niet goed en kon ik zelfs geen trap op zonder volledig buiten adem te zijn. Nu rijd ik terug paard, fulltime werken en ik ben begonnen met de training 10km hardlopen dus 80% van de tijd gaat het al heel veel beter maar soms lijkt het vanbinnen helemaal op hol te slaan en heb ik het gevoel alsof ik zou flauwvallen. Ik ben zelf verpleegkundige dus ik snap maar al te goed dat geneeskunde helaas niet zwart wit is maar heel veel grijs is..
Deze nacht 4 keer wakker geworden, steeds helemaal nat van het zweet, ik wist niet dat benen zo hard konden zweten
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Hier net zo, denk je bv heel relaxed in bad te liggen krijg je opeens een kaboemkaboem ritme dat ie weer m'n keel uit wil springen haha Dan klopt ie hier zo hard terwijl je eigenlijk zoiets zou hebben van ik ben relaxed!
Ik kom even binnen vallen.. Heb wel wat pagina's gelezen, maar kan niet echt iets terug vinden op de vragen die ik eigenlijk heb.
Vorige week door de internist door verwezen naar de cardioloog en diezelfde dag een ECG laten maken, nu gisteren brief gehad dat er volgende week een 24 uurs ECG gemaakt moet worden... En dan begin augustus naar de cardioloog. Er is allemaal best wat spoed achter gezet.
Wat kan ik verwachten van 24 uurs ECG, behalve de hele dag een kastje meesleuren? En wordt dit altijd gedaan of alleen als er op de gewone ECG niets te zien was of juist wel? Ben eigenlijk wel benieuwd naar alle ins en outs, want dit kan er namelijk ook nog wel even erbij komen.
Wordt vaker gedaan hoor, ik heb er over 2 weken 1 van 48 uur. Het is de bedoeling dat je gewoon je dagelijkse bezigheden doet, dit noteer in een schema. Dan kunnen ze terug kijken als er dingen te zien zijn wat je op dat moment aan het doen was.
Dat kastje stelt niks voor, wel goed bijhouden wat je allemaal doet en goed opschrijven.
Pipo, toppie niet roken.
Ik kan 2 km wandelen en soms gaat het helemaal mis, dan strompel ik zielig en totaal leeg naar huis, weet echt niet hoe het komt, wellicht komt dat nog een keer goed.
Morgen naar de psycholoog, ben benieuwd.
Voor het huis hebben we nu dezelfde kijkers gehad voor de derde keer, dit keer met hun eigen makelaar, we wachten gespannen af, wellicht komt het goed.
Mogge, hier gaat ie zn gangetje.. soms goed en soms minder. Maar ik red me wel Ik ben wel heel benieuwd naar Dovish dr dilemma eigenlijk.
dovish
Geplaatst: 03-08-14 07:27
Dovish hier om haar dilemma toe te lichten
De cardioloog heeft het vrij simpel gemaakt. Kans dat ik zelf een zwangerschap overleef is wel aanwezig, maar de kans dat ik er weer van opknap erg klein.. De kans dat ik een zwangerschap zo ver kan uitdragen dat er een gezond kindje uit komt is ook erg klein..
Hij mag natuurlijk niks voor ons beslissen, maar het is nu wel een afgesloten hoofdstuk. Nouja.. In theorie, het echt afsluiten is nog best moeilijk! gelukkig hebben we al een hele vrolijke peuter en ben ik niet gediagnosticeerd voordat hij kwam!
Verder lig ik nu in denemarken in een trekkershut, vandaag gaan we door naar noorwegen, heerlijk!
jullie schrijven over die ritmestoornissen op rare momenten.. Ik heb ze steeds als ik na activiteit in rust ga. Blijkbaar is de overgang lastig.
Hee fijne vakantie! Geniet ervan, maar dat zal wel lukken denk ik zo. He , wat K zeg, maar wel verstandig! Helaas gaan verstand en hart nooit zo makkelijk samen. Dit is dus gewoon een stukje "rouw" eigenlijk. Sterkte meid.
geral
Geplaatst: 06-08-14 15:48
Dovish ik kan wel zeggen ach je hebt een kind, maar dan nog. Wij hebben geen kinderen, ook dat is prima voor ons. Je gezondheid gaat voor, ach ook al weer een dooddoener, sterkte ermee, dat kan je alleen zelf beslissen en verwerken Ik hoop dat het overkomt zoals ik bedoel, lees als ik bedoel het alleen maar goed, maar kan het niet zo goed onder woorden brengen, zoals ik dat vroeger wel kon.
Ik heb ook een volgens de psychologe belangrijke beslissing genomen, een rollator besteld, ben het zat dat ik banketstaaf loop en dat ik zomaar ergens afsla, kwartjes op zijn. Op deze rollator kan ik ook zitten, heb er steun aan met dat domme gezwalk van mij en hopelijk is dan het lopen toch iets eenvoudiger.
Dus nu maar weer verder revalideren en verwerken en plaatsjes geven, het zal me toch ooit moeten gaan lukken
Ja, dat verwerken en plaatsjes geven, dat blijft moeilijk.
Ik heb in oktober een soortgelijk gesprek als Dovish al heeft gehad. Dovish, sterkte met het nieuws. Aan de ene kant lucht het misschien op dat er nu geen dilemma meer is, en gelukkig zijn jullie al gezegend met een kindje. Ik ben benieuwd wat er bij mij uit komt. Al weten wij het meeste al. Een beslissing erover nemen blijft lastig. Ik weet dat hoe langer ik wacht, hoe groter de risico's worden. En als de tijd mij inhaalt en een volgende operatie eerder nodig is dan dat mijn kinderwens vervult is, dat de risico's dan misschien te groot zijn. Maar we zijn er nu niet klaar voor.
dovish
Geplaatst: 29-08-14 14:32
Dankjewel voor jullie reacties.. Doet goed!
Ons zoontje heeft net zijn eerste echo gehad, long Q-T.. Wij balen en ik ga nu de berichten van Nathalie (wiens dochtertjes dit hebben toch?) eerder in dit topic teruglezen. Hij heeft ook een niertje die maar voor 20% werkt, dus we hopen dat hij nog even van de medicatie af kan blijven.
Wat mijn genenpool betreft is het ook maar beter dat ik me niet verder voortplant..
Oh bah! Dovish, mijn dochter en ikzelf hebben LQT inderdaad. Hoewel de onderzoeken nog lopen. Mijn dochtertje heeft nu 5 ecg's en 1 holter gehad met een verlengde QT tijd. En ikzelf 3 ecg's, volgende week krijg ik een holter en inspanningstest. DNA onderzoek van mijn dochter loopt om te kijken op welk gen het zit. Heeft je zoontje symptomen?
Kwam net naar dit topic om even mn hart te luchten, lees ik dit! Wat een rot nieuws Dovish... Wij hebben door de LQTS ook gekozen om geen kindje meer erbij te willen..
Ik zou vandaag teruggebeld worden door het ziekenhuis maar ben niet gebeld. Maandag zelf maar even bellen. Ben zelf toch maar gaan bellen gister, omdat mijn dochtertje weer meerdere keren per dag flauwvalt. Trek het zelf niet echt meer, om elke keer af te wachten of ze wel bijkomt.
Bah wat eng Nathalie, zeker als dit zo vaak gebeurt, dat zal jullie leven flink beïnvloeden denk ik.. is het de planning om een icd te plaatsen, of wordt ze eerst nog alleen met medicatie behandeld?
Bij ons hebben ze gewoon als routine een ecg gemaakt, voordat hij een echo kreeg. ze zochten vooral naar eventuele tekenen van dezelfde afwijking die ik heb. Later zagen ze dus bij toeval de LQT op de ecg.. Hij heeft vooralsnog geen klachten die we aan de buitenkant zien (maar wanneer zie je ritmestoornissen aan een kind..), maar hij moet wel onder controle blijven. Ik heb wel begrepen dat dit syndroom vaak wat later in de kinderjaren klachten begint te geven.
Bah, wij zijn er al zo van geschrokken (vind het vooral heel jammer voor hem, ik hoopte dat het zijn deur voorbij zou gaan), denk er wel aan hoe dat dan voor jullie moet zijn Nathalie! :-(
He wat schrikken is dat dan he. Wat gaan ze nu verder doen? Bij mijn dochter zeiden ze telkens maar niet wat er dan was, moest elke keer opnieuw komen voor een ecg. Na 4 keer hoorden we het pas.
Ik weet nog niks van de behandelmethodes. Ze willen eerst weten welk type het is. En gaan dan verder kijken. Ik denk dat ze wel eerst kijken met beta blokkers. Ik vind het heel jammer dat ze niet is flauwgevallen toen ze de holter droeg, want nu hebben we geen idee wat er gebeurt als ze flauw valt.
geral
Geplaatst: 31-08-14 20:44
Dovish en Nathalie, heel veel sterkte met jullie kids, wat een narigheid