[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoessM

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:24

Dank je voor de tip, ik wist wel dat ontbijt belangrijk was maar niet dat het ook de grootste maaltijd moet zijn en dan "afbouwen". Ik snap dat die 28 kilo er niet zomaar af is, maar het belangrijkste vind ik dat wat er nu af is niet zomaar weer aankomt. Plus dat het inderdaad een beetje deprimerend werkt als je er nog wel even hard voor werkt maar de weegschaal bevroren lijkt. Ik ga met jullie tips aan de slag en blijf in het topic :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:27

Voor zo ver ik weet is het de belangrijkste maaltijd! Haha.
Gewoon proberen positief te blijven! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, je hebt nog een lange weg te gaan!
Maar als je op je eten blijft letten en blijft bewegen dan komt het vast goed! :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:40

F_Orumster schreef:
Safira, als jouw menu je niet laat afvallen zou ik het anders gaan proberen. Ik zie bij jou vooral veel suiker (koolhydraten) staan. Kellogs, brood, stroop, zelfs brood zonder beleg etc... Probeer eens haveemout, ei, kwark etc.

Is havermout niet vergelijkbaar met kellogs? Is toch ook graan met melk? Ik heb altijd de gewone simpele Kellogs Special K, dus zonder zoetigheid.

Wel sandwichspread gekocht om de stroop te gaan vervangen :)
Maar je raad dan vooral eiwitten aan? Ei houd ik niet zo van, maar kwark en yoghurt zijn wel goede ideën.

Wat kan ik nog meer eten? Het liefst houd ik de ochtend hetzelfde, omdat dat goed bevalt. Ik werk namelijk ook 's ochtends, dus moet wel iets eten waar ik tot 12 uur/half een mee door kan. Heb eerder geen pauze om wat te eten.

Middag misschien al het brood vervangen? Beker kwark kan natuurlijk ook gewoon mee naar school/werk. Het zou best kunnen dat ik erg aankom van brood, in een periode dat het slecht met me ging en ik heel snel aankwam at ik verschrikkelijk veel brood.

Ook suiker zou ik heel graag laten staan. Van suiker krijg ik heel veel zin om te eten. Maar ik houd er ook zo van... Misschien kan ik het op fruit na wél laten staan. Misschien wil ik geraffineerde suiker wel gaan vermijden :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:48

Safiera schreef:
F_Orumster schreef:
Safira, als jouw menu je niet laat afvallen zou ik het anders gaan proberen. Ik zie bij jou vooral veel suiker (koolhydraten) staan. Kellogs, brood, stroop, zelfs brood zonder beleg etc... Probeer eens haveemout, ei, kwark etc.

Is havermout niet vergelijkbaar met kellogs? Is toch ook graan met melk? Ik heb altijd de gewone simpele Kellogs Special K, dus zonder zoetigheid.

Wel sandwichspread gekocht om de stroop te gaan vervangen :)
Maar je raad dan vooral eiwitten aan? Ei houd ik niet zo van, maar kwark en yoghurt zijn wel goede ideën.

Wat kan ik nog meer eten? Het liefst houd ik de ochtend hetzelfde, omdat dat goed bevalt. Ik werk namelijk ook 's ochtends, dus moet wel iets eten waar ik tot 12 uur/half een mee door kan. Heb eerder geen pauze om wat te eten.

Middag misschien al het brood vervangen? Beker kwark kan natuurlijk ook gewoon mee naar school/werk. Het zou best kunnen dat ik erg aankom van brood, in een periode dat het slecht met me ging en ik heel snel aankwam at ik verschrikkelijk veel brood.

Ook suiker zou ik heel graag laten staan. Van suiker krijg ik heel veel zin om te eten. Maar ik houd er ook zo van... Misschien kan ik het op fruit na wél laten staan. Misschien wil ik geraffineerde suiker wel gaan vermijden :)

Voor ontbijt kun je nemen:
schaaltje magere yoghurt met 2 eetlepels muesli (zelf vind ik de meergranenmuesli van AH erg lekker), een eetlepel gebroken lijnzaad en een eetlepel Chiazaad (kopen bij natuurvoedingswinkel). Chiazaad is rijk aan Omega en zet uit als het vochtig wordt en geeft dus lang een "vol" gevoel. Ook kun je afwisselen met havermout.

Tussendoor - stuk fruit en zo nu en dan een gekookt ei (banaan max. 2 keer per week ivm caloriën).

Lunch - 2 volkoren boterhammen met halvarine (Twenty-four), belegd met mager beleg, (casslrerib, sandwichspread, light kaas) met flink wat rauwkost (ik doe meestal van die kant-en-klare zakjes uit de supermarkt en daar doe ik dan nog wat plakken komkommer en een lepel Hutekase door.

Tussendoor - weer een stuk fruit en glas karnemelk

's avonds - 2 aardappels met flink wat groente en mager vlees (stukje kipflilet, tartaar, biefstukje)

Tussendoor - schaaltje magere yoghurt of kwark

Verder proberen voor elk eetmoment een glas water te drinken (lukt mij meestal niet) en verder je 'gewone' kopjes koffie/thee.
Voor evt. trek tussendoor helpt een glas karnemelk drinken heel goed.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:49

ik eet tegenwoordig als ontbijt 2 volkoren boterhammen met beleg.. hier heb ik een langer vol gevoel van.

gister wezen bbq-en maar mn darmpjes zijn van slag :P kunnen niet meer tegen vet eten ;)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:51

hebben jullie nog tips ( de gouden tip moet ik nogsteeds vinden ;) ) om je onder buik strakker te krijgen en ook de "vettjes" op je ribben ( maag )
ik doe al buikspier oefeningen in de sportschool in zo een les dus doe ze goed.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:53

Die gouden tip wil ik dan ook graag weten :D

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:07

JAaa die zoeken we!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:22

Dat van niet meer tegen vet eten kunnen herken ik ook wel.. :)

En de tip daarvoor heb ik niet. Ik heb normaal al geen strakke buik. En met 17,5 week zwangerschap helemaaaaaal niet meer :D

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:56

Ik meld me ook graag!
Info zie profiel ;) Ben 1.71m en weeg nu 74,5kg en wil graag minimaal een kilo of 7 eraf. Wil maximaal 68 kg wegen.

Wie heeft er nog tips voor gezonde, makkelijke tussendoortjes? Eet nu wel fruit, rijstewafels, liga...

Ook gezonde recepten voor het avondeten zijn welkom At het laatste jaar regelmatig recepten met creme fraich erin (en denk dat dit niet heel gezond is?), pakketjes van knorr en wraps. Groenten, vlees en aardappels is niet zo mijn favoriet.

Ik ontbijt eigenlijk altijd met yoghurt (ene keer volle, andere keer mager) met muesli of havermout. Voordeel van havermout vind ik dat het lang een vol gevoel geeft.

Tussen de middag eet ik brood (bruin of mais) en in het weekend eet ik regelmatig champignonnensoep met brood erbij (onbelegd).
Zoetigheid eet ik zeer weinig op brood (soms appelstroop of een keer pindakaas).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:57

@Safiere (sorry quoten gaat slecht op tablet).
Cornflakes is een product van mais en suiker en bevat verder niet zoveel vezels en eiwitten. Ook de kolhydraten van mais zijn al makkelijke suikers vor je lichaam en de toevoeging van geraffineerde suikers maakt het niet gezonder.
Havermout bevat idd ok koolhydraten maar zeker meer vezels en eiwitten waardoor de suikers minder snel verteren. Dus mindere werkkng op je bloedsuiker en dus minder snel honger.

Havermout is gen goede keuzen als je echt koolhydratarm wil eten, maar het is een beter alternatief dan kellogs of brood.

Over je hunkering nar suiker, dat is een logisch gevolg van suikers eten. De suikers komen vlot in je bloed, waardoor er rap insuline vrijkomt om dit af te voeren naar de benodigde cellen. Die hebben doorgaans suiker in overvloed, en dus worden overtollige sukers als vetten opgeslagen. Dan is de insuline weer vrij suikers te binden en af te voeren. Maar datis al weg en nu kickt dat gevoel in dat je honger naar suiker hebt, dat flauwe en soms zelfs trillerige gevoel.
Als je minder suiker eet, zal de insulinehuishouding rustiger worden en dus ok de hunkering nar suiker. En dit werkt echt, je zal merken dat je zun krijgt in ander eten aks je minder suiker eet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:02

Brr havermout, hoewel ik ermee opgegroeid ben moet ik er nu niets meer van hebben.
Rijstpap en griesmeel daar en tegen, heerlijk! Ik zal morgen even kijken hoe verantwoord dat is.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:28

Rijstepap en griesmeel vind ik ook lekkerder :P Vooral griesmeel!
Maar ik denk dat er aan beiden veel suiker is/wordt toegevoegd?

We hebben nu rijstepap staan, maar dat is dessert-spul dus gezoet. Ga maar havermout kopen denk ik.

Ik heb trouwens niet de cornflakes van Kellogs, maar de Special K (waar zo'n dieetfiguurtje op staat :+ )
Maar denk dat het nog niet veel uitmaakt.

Vandaag hele goede dag, al vind ik het lastig om nu niks meer te eten te pakken. Zat rond de 1500 calorieën, bijna alles groen op voedingscentrum.nl dus wel goed.
Ga het nu eens een week proberen bij te houden, ben vooral ook benieuwd of ik wel aan de vitaminen kom...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:22

Mijn dagen zijn vaak als volgt ingevuld:

O: 2 volkoren crackers met hagelslag.
T: glas water en een stuk fruit.
L: 2 boterhammen met beleg, jam of kaas of magere vleeswaren.
T: vaak niks eten maar sowieso altijd water.
D: 3 a 4 middelgrote aardappels, 2a3 opscheplepels groente en vlees (klein stukje). Vaak een lekker jusje erbij (1 a 2 el dan over mijn aardappels).
T: bakje vla als tussendoor (als ik het niet als toetje gehad heb) en veeeel glazen water!!

Zo gaat het nu al weken, alleen het afvallen staat al 4 of 5 weken stil....... -O-

Wat kan ik nu het beste minderen. Als ik zo kijk denk ik het avondeten, maar als ik minder eet ga ik 's avonds snaaien.
Iemand nog tips? De jus laten staan zal sowieso helpen denk ik. Iemand nog tips voor een magere maar lekkere jus? :)

Qua bewegen ben ik wat minder actief momenteel. Wat is beter, wandelen of fietsen om echt fanatiek bezig te gaan? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:48

Ik denk dat je beter meer variatie kan doen, als ik een tijdje stil sta en een dag mijn hele patroon omgooi dan gaat het er weer vanaf :)
Maar met dit weer kan je natuurlijk ook vocht vasthouden :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:55

Ja het is misschien ook wel een gedeelte vocht. Wat zou ik kunnen variëren wat weer niet te hoog is in calorieën? Andere lunch........ of meer zuivel misschien er aan toevoegen? Dus denk aan een ontbijt met kwark oid? :) Of zou dat weer te calorie rijk zijn.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:13

Whooee vandaag weegdag en woog 65.0
dus in 1week tijd 800gr afgevallen..
ben zo blij hoe het gaat niet te hard maar wel lekker! wil doorgaan tot de 59-60 zo.. denk dat dat wel een mooi gewicht is voor mij

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:46

LynnDenise schreef:
Ik denk dat je beter meer variatie kan doen, als ik een tijdje stil sta en een dag mijn hele patroon omgooi dan gaat het er weer vanaf :)
Maar met dit weer kan je natuurlijk ook vocht vasthouden :)

Maar hoe bedoel je variatie? Ik heb een redelijk vast eetpatroon en wissel wel genoeg af opzich, maar sta nu toch al bijna 3 weken stil rond hetzelfde gewicht... -O-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:46

A_man schreef:
Whooee vandaag weegdag en woog 65.0
dus in 1week tijd 800gr afgevallen..
ben zo blij hoe het gaat niet te hard maar wel lekker! wil doorgaan tot de 59-60 zo.. denk dat dat wel een mooi gewicht is voor mij

Goedzo! :D Altijd leuk om weer een mijlpaal te halen.

Ik heb ook gewogen, en ben ook wel blij. Weer afgevallen! Weeg nu 72,5. Het schommelde dus even en toen leek het of ik aangekomen was, maar dat is er nu dus weer af.

@ Allejandro: Wat je kunt veranderen is misschien meer eten tijdens de ochtend en middag, en minder 's avonds bij het avondeten?
Voor mij zouden 3-4 aardappels veel zijn, maar ik hou dan ook totaal niet van aardappels :Y) Crackers door yoghurt of kwark met wat er in vervangen is ook een goede variatietip, en misschien zou je wat meer vlees (eiwit) kunnen eten 's avonds ipv een deel koolhydraten (aardappel)?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:00

Yees! heb me even getrakteerd op een koffie met droog koekje hahah :P

nee ben super trots! lekker he als er minder op je weegschaal staat als vorige keer..

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:39

Allejandro schreef:
Ja het is misschien ook wel een gedeelte vocht. Wat zou ik kunnen variëren wat weer niet te hoog is in calorieën? Andere lunch........ of meer zuivel misschien er aan toevoegen? Dus denk aan een ontbijt met kwark oid? :) Of zou dat weer te calorie rijk zijn.

Als je gewoon een beetje op je voedng let en goed gevarieerd en normale porties eet zou ik me verder niet zo bezig houden met het "gewichts verlies" omdat je zwanger bent.
Ik denk ook niet dat het verantwoord is om iemand die zwanger is advies te geven via een forum.

Deze reactie geef ik omdat het mij bijstaat dat het slecht is om te lijnen als je zwanger bent, maar voor 2 eten is natuurlijk ook niet goed :D .

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:40

A_man schreef:
Yees! heb me even getrakteerd op een koffie met droog koekje hahah :P

nee ben super trots! lekker he als er minder op je weegschaal staat als vorige keer..

Dat is een heerlijk gevoel!! haha :D dan weet je weer ff waar je het allemaal voor doet *\o/*

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:41

Hier gaat het eten de hele week al goed :). Morgen op de weegschaal, en als er wat af is is dat natuurlijk weer extra motivatie... Toch wel een beetje spannend :P.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:48

Bij zwangerschap. Als je gezond,gevarieerd en voldoende eet zodat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en je valt dan een beetje af, dan zou ik me daar niet zo druk over maken. Je moet natuurlijk niet afvallen doordat je een halve kruimel per maaltijd gaat eten.

Bij extreem afvallen breken vetcellen af en daar kunnen afvalstoffen bij vrijkomen, maar heb gelezen dat dit niet zoveel via het bloed naar je kind komt, maar wel tijdens de borstvoedingsfase.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:06

F_Orumster schreef:
Bij zwangerschap. Als je gezond,gevarieerd en voldoende eet zodat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en je valt dan een beetje af, dan zou ik me daar niet zo druk over maken. Je moet natuurlijk niet afvallen doordat je een halve kruimel per maaltijd gaat eten.

Bij extreem afvallen breken vetcellen af en daar kunnen afvalstoffen bij vrijkomen, maar heb gelezen dat dit niet zoveel via het bloed naar je kind komt, maar wel tijdens de borstvoedingsfase.

Wat jij zegt klopt helemaal. :)
En @ Davina21, ik snap wat je bedoeld hoor. Ik ben ook niet bewust bezig met afvallen nu (er hoeft niks af, maar het liefst wel, snap je? :D )
Ik wordt ook "streng" bewaakt door de VK wat betreft gewichtsverlies maar goed, dat is er nu niet. Dus is er ook niks te bewaken ( :D ).
Alles gaat in goed overleg en ze zegt exact hetzelfde als F_Orumster. :) Ik kom nu ook niet aan maar beebje groeit wel, dus in dat opzicht val ik eigenlijk al af ;)

Tijdens de BV-periode wil ik hetzelfde gaan doen. Ik hoop weer de 12 maand te halen. :)
Beetje bij beetje wat afvallen maar niet té veel ivm afvalstoffen die via de borstvoeding dan inderdaad bij beebje komen. Dat is beter van niet :).