Maar tot nu toe alleen maar positiefs over mijn spiraaltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mymy schreef:Volgens mij kun je alle soorten pillen gewoon via internet bestellen als ik op google kijk.. hoe kan dat dan?
Het word toch niet vergoed dus wat maakt het uit als je het zonder arts besteld.
Geryon schreef:Nee ben nergens aan![]()
Ook nog niet geprobeerd.. Maar goeie tip, die gaan we eens proberen!
mymy schreef:Mars schreef:Je zult toch moeten als je aan de pil wilt, zonder recept lukt dat ook niet.
.
Volgens mij kun je alle soorten pillen gewoon via internet bestellen als ik op google kijk.. hoe kan dat dan?
Het word toch niet vergoed dus wat maakt het uit als je het zonder arts besteld.
InekeH87 schreef:Ayasha ja dat klopt, maar de cerazette wordt dus vooral bij borstvoedende vrouwen aangeraden omdat het de natuurlijke anticonceptieve werking van de hormonen die vrijkomen tijdens de borstvoeding versterkt. Voor niet borstvoedende vrouwen zijn er andere minipillen, al werkt de cerazette ook redelijk. Minipil is alleen sowieso minder veilig dan de gewone pil.
mymy schreef:Ik heb die tot 2010 op recept gehad maar gok dat die er niet meer instaat en geen zin om weer opnieuw naar de dokter te moeten dus lijkt me niet veel kwaad kunnen gezien ik er al ervaring mee heb.
Ik denk dan: het kost beide evenveel geld met/zonder recept dus onzin om dan langs de dokter te gaan.
Lijkt me logisch dat als je gezondheid niet goed is om dat idd via de dokter te doen maar goed als je helemaal gezond bent ( geen medicijnen etc...) wat maakt het uit.
Jolliegirl schreef:Geryon schreef:Nee ben nergens aan![]()
Ook nog niet geprobeerd.. Maar goeie tip, die gaan we eens proberen!
Mag ik vragen waarom je geen andere anticonceptie hebt?
Dat zou het condoomprobleem direct kunnen oplossen.
Kan mij niet voorstellen dat jij met plezier seks hebt als je weet dat je open komt te liggen..
Ik had haast tegenzin toendertijd... eerste 5 minuten ging prima, daarna ging het branden en scheuren en was ik d'r klaar mee... en dat elke keer weer.. kreeg steeds meer tegenzin...
Dan kan de pil of een spiraaltje écht een oplossing zijn.
Kan je lekker van de condooms af
Zwitsal schreef:heel veel mensen weten niet of ze misschien iets onder de leden hebben he.
ik voelde me bijv ook perfect gezond maar mijn bloeddruk was toch echt flink te hoog, en dus kon ik de pil niet langer meer slikken omdat het slecht voor me was/is.
ik merk het in de fysiopraktijk ook. mensen komen binnen met een klacht en vertellen vaak (en dat is ook logisch) alleen wat zij relevant denken te vinden. maar hoevaak ik later al niet achter informatie ben gekomen die een hele hoop verklaard en dus zeker wel relevant is maar waarvan de patient het verband niet ziet.
en dat is niet erg, ik volg er een jarenlange studie voor om dat verband te zien en te herkennen. maar dan is het dus wel goed dat die patienten niet in hun eentje gaan doktoren.
(maar ik denk dat het met de pil wel zal loslopen als het gewoon een standaard pil is en je hem al eerder hebt gebruikt)