[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:29

Heb vandaag een super dag gehad qua eten :) (Behalve 1 dropje) Vanmiddagen wezen boerenfitnessen op stal, en vanavond nog behendigheidstraining gehad met ons hondje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:38

rutting schreef:
had dit weekend geen problemen met water drinken zondag hele dag een westernrijden een wedstrijd op onze manege.kreeg er genoeg dorst van zodat ik voor het eerst 2,5 liter water naar binnen heb gewerkt wat me normaal niet lukt.avond eten heb ik ik krokodillen vlees gehad bevat veel protiene en gezond niet vet verder mijn shake en protienerepen en koolhydraatarm brood met kipfilet door het vele drinken geen honger gevoel gehad.vandaag hetzelfde ook weer veel gedronken minimaa 2 liter heb verder nog de paarden naar de wei en padocks gebracht.stallen gemest en nog gereden .beweging genoeg gehad dit weekend.

:wow: Hoe smaakte dat?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:38

wil vandaag aardappelen groente en vlees/vis. Wat kan ik het beste nemen? Ik hou niet zo van vis.. en het moet voor 2 dagen. Wat is goed mager vlees? Ik dacht misschien 2 runderburgers met sla en 3 aardappeltjes? Iemand nog suggesties voor mager vlees?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:39

stunning schreef:
F_Orumster schreef:
Stunning, waarom 3x per dag suiker, en wat oet ik me daarbij voorstellen, of bedoel je dat je 3x suiker in de thee oid mag doen?

3x 2 theelepels suiker per dag. Veel dieten vergeten dat je wel wat suiker binnen moet krijgen om je suikerspiegel (zo heet dat toch? :P ) op niveau te houden. Suiker is ook belangrijk om binnen te krijgen, maar met mate :) En ik doe het idd dan door de nierthee, wat ik ook 3x daags moet hebben en omdat ik die thee niet zo lekker vind doe ik daar dan elke keer twee theelepels suiker in :).

Dat is dus het punt, je kríjgt al genoeg suiker binnen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:41

Pinuts, misschien een tartaartje? Of zelf gemarineerde kipsate maken?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:51

Ik zou ook zeggen kip of heel mager rundvlees

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:52

F_Orumster schreef:
stunning schreef:
3x 2 theelepels suiker per dag. Veel dieten vergeten dat je wel wat suiker binnen moet krijgen om je suikerspiegel (zo heet dat toch? :P ) op niveau te houden. Suiker is ook belangrijk om binnen te krijgen, maar met mate :) En ik doe het idd dan door de nierthee, wat ik ook 3x daags moet hebben en omdat ik die thee niet zo lekker vind doe ik daar dan elke keer twee theelepels suiker in :).

Waarom krijg ik al genoeg suiker binnen dan? Magere kwark zit geen suiker in, groente en fruit zit amper suiker in, nierthee zit geen suiker in en in water ook niet..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:53

En ik denk dat je aan 1 burger ook wel genoeg hebt hoor ;) Of je moet echt koolhydraatarm eten...

Eten jullie ook wel eens vegetarische groenteburgers? Die zijn ook erg lekker en zitten minder kcal in dan in gewoon vlees :) Als ik mezelf echt wil verwennen doe ik dat door een burger op mn brood te doen :=

Stunning, in fruit zitten veel suikers :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:54

pinuts schreef:
wil vandaag aardappelen groente en vlees/vis. Wat kan ik het beste nemen? Ik hou niet zo van vis.. en het moet voor 2 dagen. Wat is goed mager vlees? Ik dacht misschien 2 runderburgers met sla en 3 aardappeltjes? Iemand nog suggesties voor mager vlees?

Kip, tartaar, mager rundvlees..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:55

LynnDenise schreef:
En ik denk dat je aan 1 burger ook wel genoeg hebt hoor ;) Of je moet echt koolhydraatarm eten...

Eten jullie ook wel eens vegetarische groenteburgers? Die zijn ook erg lekker en zitten minder kcal in dan in gewoon vlees :) Als ik mezelf echt wil verwennen doe ik dat door een burger op mn brood te doen :=

Stunning, in fruit zitten veel suikers :)

Dat valt volgens mij best mee.. Idd in ananas en druiven wel, maar die mag je niet hebben..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:56

In appels, peren, bananen, pruimen, nectarines... zitten allemaal suikers :)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:59

Ik heb ook altijd begrepen dat in fruit veel (natuurlijke) suikers zitten, daarom mag ik maar 2 stuks fruit per dag.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:01

lynndenise: het is voor 2 dagen he.. ga niet 1 avond 3 aardappels met een beetje sla eten:P
en in vega-voedsel zit soms wel meer dan bijv een stukje kipfilet.. zag ik laatst.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:01

Er zal ook wel wat in zitten, dat zeg ik niet.. Maar volgens mij valt het reuze mee dat ik dan nu te veel suikers binnen krijg.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:03

pinuts schreef:
lynndenise: het is voor 2 dagen he.. ga niet 1 avond 3 aardappels met een beetje sla eten:P
en in vega-voedsel zit soms wel meer dan bijv een stukje kipfilet.. zag ik laatst.

Oh voor 2 dagen? Sorry dan begreep ik je verkeerd ;)

Ja maar de groenteburgers zijn erg lekker en zit veel minder in dan in een gewone hamburger :j
100kcal per stuk :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:05

stunning schreef:
Er zal ook wel wat in zitten, dat zeg ik niet.. Maar volgens mij valt het reuze mee dat ik dan nu te veel suikers binnen krijg.

Zo heeft iedereen zijn eigen manier en die moeten we, vooral in dit topic respecteren.
Ik vind het knap dat je het zo uit kan houden :j ik ben nu al meer dan 4 maanden bezig en ik zou het niet vol kunnen houden hoor :n

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:08

hmm ik vind die groenteburgers echt niet lekker. Maar kipfilet is wel een idee, maar ik weet niet goed hoe je die lekker klaarmaakt.. worden altijd droog bij mij:S

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:09

phormicola schreef:
rutting schreef:
had dit weekend geen problemen met water drinken zondag hele dag een westernrijden een wedstrijd op onze manege.kreeg er genoeg dorst van zodat ik voor het eerst 2,5 liter water naar binnen heb gewerkt wat me normaal niet lukt.avond eten heb ik ik krokodillen vlees gehad bevat veel protiene en gezond niet vet verder mijn shake en protienerepen en koolhydraatarm brood met kipfilet door het vele drinken geen honger gevoel gehad.vandaag hetzelfde ook weer veel gedronken minimaa 2 liter heb verder nog de paarden naar de wei en padocks gebracht.stallen gemest en nog gereden .beweging genoeg gehad dit weekend.

:wow: Hoe smaakte dat?

smaakte naar kip best lekker

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:16

stunning schreef:
F_Orumster schreef:

Waarom krijg ik al genoeg suiker binnen dan? Magere kwark zit geen suiker in, groente en fruit zit amper suiker in, nierthee zit geen suiker in en in water ook niet..

In groente en fruit zit suiker, en zelfs in kwark zit suiker (7gram koolhydraten per 100gram).
DUs uit gezonde voeding halen we voldoende suiker, in principe.
Het maakt mij natuurlijk niet uit, als je dit dieet fijn vind gewoon doen, maar ik vind het zonde als je de hele dag 'beknibbelt' en je vervolgens puur suiker neemt :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:19

Ik eet regelmatig vegaburger bij het avondeten, erg lekker :)

Ik heb net mn ontbijt op, 2 boterhammen met zuivelspread en een bak magere yoghurt met suikervrije limo (Slimpie) er doorheen! Lekker! :) Nu weer druk aan de typ voor mijn scriptie!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:26

Ik zou het ook niet kunnen om de het alleen met groente/fruit en kwark te doen, gaat paar dagen goed en dan gaat het vervelen, maar als jij dat wel kunt zou ik zeggen vooral zo doorgaan want de kilo's vliegen eraf en daar gaat om.

@pinuts, als je kip te droog word laat je het te lang bakken.
Ik doe nog wel eens kip in stukjes snijden, zakje kipkruiden mengen met een beetje olijfolie, daar de kip inleggen, 10 min laten staan, en dan in de wok bakken.
Zo maak ik ook altijd kipshoarma, ook erg lekker.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:50

Ik moest me eigenlijk vanavond wegen, maar heb het gister avond gedaan omdat ik nu ongesteld ben.
En heel erg blij!
Vorige week dinsdag; 66,6
Gisteravond (wel erg laat dus kan zijn dat het heel iets meer moest zijn) ; 64.1
2,5 kilo af dus, in een week. Is dat niet te veel?
Ik wil naar de 63.
Heb alleen niet gesnoept en minder gegeten in totaal ook. Wel 6x en zelfde tijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:53

Kan ook zijn dat je de week voor je ongesteld wordt wat opblaast. Heb ik ook last van helaas :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:10

Hmmm lastig lastig.
Ik ga straks direct uit mijn werk naar de manege. Waar ik les ga geven tot half 9.
Half 9 vind ik veelste laat om te eten, maar eigenlijk heb ik tussendoor alleen tijd om in de auto snel wat na binnen te werken.
Ga straks boodschappen doen voor mijn werk, dus zou eventueel wat mee kunnen nemen. Maar wat :o ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:44

Ik zou zeggen, flans een lekkere maaltijdsalade in elkaar,doe die in een bakje, neem die mee, zet hem daar in de koelkast en eet hem op wanneer het kan ;).