Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:36

Ik hoor weer allemaal spierpijn!! Een teken dat julie weer flink fanatiek geweest zijn, maarrrrr...... ik hoor zo vaak spierpijn, ik hoop wel dat jullie de spieren voldoende rust geven om te herstellen! Jullie spiervezels hebben kleine scheurtjes gekregen en er moet weer nieuw spierweefsel aangemaakt worden om de training de volgende keer weer aan te kunnen. Neem wat extra eiwitten, want hierdoor herstellen/groeien de spieren sneller en neem voldoende rust!! Helemaal niks doen is ook niet goed natuurlijk, maar belast de spier even wat minder!! Succes allemaal!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:45

missfitness schreef:
Ik hoor weer allemaal spierpijn!! Een teken dat julie weer flink fanatiek geweest zijn, maarrrrr...... ik hoor zo vaak spierpijn, ik hoop wel dat jullie de spieren voldoende rust geven om te herstellen! Jullie spiervezels hebben kleine scheurtjes gekregen en er moet weer nieuw spierweefsel aangemaakt worden om de training de volgende keer weer aan te kunnen. Neem wat extra eiwitten, want hierdoor herstellen/groeien de spieren sneller en neem voldoende rust!! Helemaal niks doen is ook niet goed natuurlijk, maar belast de spier even wat minder!! Succes allemaal!!

Ja ben inderdaad fanatiek bezig geweest gisteren.. :')

Ik heb bijna altijd wel spierpijn de dag erna na een dag goed trainen :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:41

Nou, ik train echt serieus, maar heb zelden last van spierpijn.
Ik denk toch dat dat voor een ieder weer apart aan zal voelen....

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:45

Als je voor langere tijd serieus traint weet je op den duur wanneer je de spier voldoende hebt geprikkeld (zonder spierpijn te krijgen). Ik heb ook niet altijd spierpijn, alleen als ik weer van schema verander.
Laatst bijgewerkt door missfitness op 18-03-12 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:50

Ik heb net alleen even 't paard gereden, doe de rest van de dag ook niets meer aan sport :) Misschien alleen vanmiddag nog even een zondagswandeling haha.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:18

Annepaardoes, nee inderdaad niet voor m'n armen... Maar die hebben ze eruit gelaten omdat dat niet goed bij mijn leeftijd past. Ik moest bij de apparaten 11 tot 17 kg hebben, en ik zit op de 32 kg. Dat zou veelste zwaar voor een meisje van 15, terwijl dat dus wel mijn gewicht is

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:51

zo, 1,5 uur dr vol tegenaan gegaan :D Merk dat, bij het beginnen met iets meer reps op lager gewicht en dan steeds de volgende sets hoger gewicht en minder reps, vergeleken met gewicht zo instellen dat ik na 3x12 reps wat spier vermoeidheid voel, nu veel meer merk dat mn spieren wat gedaan hebben en dat ik ook sterker begin te worden zegmaar.
edit: nogsteeds geen last van spierpijn trouwens..

Missfitness, kan het kwaad om nu morgen weer te sporten en dan dinsdag een lesje bodybalance mee te pakken? Of ga ik dan mn lijf overvragen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:01

ligt er aan airborn wat je vandaag en morgen doet. 2x achter elkaar zelfde spiergroep pakken is dom, 48 uur rust er tussen

Bodybalance telt niet mee dat is evenveel inspanning als je kleine teennagel knippen :D vind ik

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:03

Airborn schreef:
zo, 1,5 uur dr vol tegenaan gegaan :D Merk dat, bij het beginnen met iets meer reps op lager gewicht en dan steeds de volgende sets hoger gewicht en minder reps, vergeleken met gewicht zo instellen dat ik na 3x12 reps wat spier vermoeidheid voel, nu veel meer merk dat mn spieren wat gedaan hebben en dat ik ook sterker begin te worden zegmaar.
edit: nogsteeds geen last van spierpijn trouwens..

Missfitness, kan het kwaad om nu morgen weer te sporten en dan dinsdag een lesje bodybalance mee te pakken? Of ga ik dan mn lijf overvragen?

Je kan morgen prima sporten, maar ik zou niet de spiergroepen doen die je vandaag hebt getraind. Of train je altijd alle spiergroepen tegelijk?
Het is een algemene regel, een dag trainen en dan één dag rust, ook al voel je de spieren niet, toch moeten ze herstellen. Zo werkt het bij mij ook, alleen train ik vergeleken met jullie totaal anders. Ik train elke dag een spiergroep en train deze ook helemaal kapot zodanig dat ik na de training ook helemaal niks meer kan met die spier. Toch heb ik niet altijd spierpijn maar wel helemaal opgetraind, maar ik weet dat ik de spier zodanig leeg heb getraind dat het spierweefsel weer aan moet groeien. 2 dagen rust heb ik minimaal nodig en voor mij is gebleken dat dit voor mij het beste resultaat geeft.
Dus airborn het is even afhankelijk hoe zwaar je traint en of je alle spiergroepen tegelijk traint of niet.

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:03

missfitness schreef:

Dank voor de tip !

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:06

missfitness schreef:
Je kan morgen prima sporten, maar ik zou niet de spiergroepen doen die je vandaag hebt getraind. Of train je altijd alle spiergroepen tegelijk?
Het is een algemene regel, een dag trainen en dan één dag rust, ook al voel je de spieren niet, toch moeten ze herstellen. Zo werkt het bij mij ook, alleen train ik vergeleken met jullie totaal anders. Ik train elke dag een spiergroep en train deze ook helemaal kapot zodanig dat ik na de training ook helemaal niks meer kan met die spier. Toch heb ik niet altijd spierpijn maar wel helemaal opgetraind, maar ik weet dat ik de spier zodanig leeg heb getraind dat het spierweefsel weer aan moet groeien. 2 dagen rust heb ik minimaal nodig en voor mij is gebleken dat dit voor mij het beste resultaat geeft.
Dus airborn het is even afhankelijk hoe zwaar je traint en of je alle spiergroepen tegelijk traint of niet.

Ik train ze idd allemaal tegelijk. Appart trainen heb ik de regelmaat niet voor en zowieso denk ik dat ik daar lichamelijk niet echt aan toe ben nog :) Ben trouwens niet helemaal leeg gesport als ik klaar ben. Als ik dat doe dan stort ik in na het sporten en raak ik er energie van kwijt ipv dat ik er energie van krijg en das nie de bedoeling.
Dus dan morgen niet trainen? Hmz, ok. Kan dan bv eerst bodybalance en dan nog kracht er achteraan die zelfde dag wel?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:12

Ik zou 2 of 3x in de week dan krachttraining doen. Omdat je ook een beginner bent moet alles nog even wennen, leren en ervaring krijgen. Probeer wel zwaar genoeg te trainen, maar dat doe je volgens mij al, max 12x het gewicht wat je kan liften. Als je dat doet, train je al meer dan genoeg! Vergeet niet, in rust herstellen en groeien je spieren! Dus voor overtrainen moet je oppassen!
Bodybalance staat helemaal los van de krachttraining dus kan je doen wanneer je wilt. Je moet er alleen wel de concentratie en rust voor hebben.
Doe je geen cardio?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:16

Mja, ik doe eerst 10 min op de crosstrainer, als warmingup, dan kracht en buikspieren (met tussendoor flink stretchen aangezien ik echt HEEL stijf ben) en dan nog pakweg 20 min cardio (loopband, crosstrainer of beide).
Vandaag heb ik tussen kracht door ook nog 10 min loopband gedaan omdat het toestel waar ik op wou bezet was :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:19

Wat is je doel eigenlijk Airborn?
De training die je hierboven beschrijft ziet er prima uit. Cardio zoveel mogelijk achter de krachttraining aan (en het liefst 30 min), want dan komt de verbranding beter opgang.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:36

Strakker worden en afvallen. Sterker en leniger worden ook graag, maar dat is secundair, ik ben voor het gezonde gewoon te zwaar atm.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:19

DDDMakkink: ik wil vooral mijn bovenlichaam trainen, met name mijn armen zijn nogal troublezones :D

annepaardoes: thanks! Dan doe ik wel meerdere herhalingen.. en binnenkort toch maar misschien voor +5kg halters gaan.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:21

Ik train 5 dagen in de week mijn spieren
Doe elke keer het zelfde rondje
Alleen op woensdag en zondag ga ik niet
Er zit bij mij wel altijd 24 uur tussen de trainingen
Ik train ze niet zo dat ik daarna niet meer kan bewegen
Ik train ze tot ik ze voel en dan stop ik
Ik doe altijd nog 1/1,5 uur cardio na krachttraining
Vandaag 3 uurtjes gezwommen met de kids
Morgen weer trainen afgelopen week niet veel gedaan ivm weg brengen en halan van mijn auto

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:24

Dianta schreef:
DDDMakkink: ik wil vooral mijn bovenlichaam trainen, met name mijn armen zijn nogal troublezones :D

annepaardoes: thanks! Dan doe ik wel meerdere herhalingen.. en binnenkort toch maar misschien voor +5kg halters gaan.

Ja kan dan op een matje gaan liggen en je armen strekken en dan alleen je onder arm naar je voorhoofd brengen en weer terug
Of je armen strekken en gestrekt naar achteren doen( dus je boven armen langs je oren)
Staant kan je ook je biceps trainen dus je zet je ellebogen in je zij en haalt de gewichten op en neer
Je kan ook staand je gewichten boven je hoofd brengen en dan tot je schouders latem zakken en weer omhoog
Let bij alle oefeningen wel op dat je je gewichten niet laat vallen je moet ze tillen
Dit zijn oefeningen die ik veel bij bodyshape en body pump heb gedaan

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:26

Nou ik denk dat ik woensdag een lesje B.B.B. (benen, buik, billen) ga meepakken. Ik heb al wel gehoord dat het pittig is dus ik ben heel erg benieuwd :')
Morgen weer mijn krachtrondje doen.
Dan ook maar weer eens onder de zonnebank. Ben echt een witte pier en ik heb al een week in mijn hoofd om weer te gaan :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:29

Het mooie weer komt hihi
Ik zat ook al te denken om een abbo te nemen op de zonnebank bij de sportschool

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:03

Oke........ ik ga nu ECHT met jullie meepraten!! :D

heb wel eens geprobeerd mee te praten, maar jullie gingen toen zo hard haha! en ik moest zoveel studeren ;(. toen was mn sport motivatie ook erg laag.. maar ik kom terug, haha! heb tussendoor wel stiekem meegelezen hier :D.

Oke aller eerst wat over mezelf, .. ik ben geloof ik 3 jaar geleden begonnen met fitnessen. Begin vooral cardio, en een beetje benen trainen. Mijn vriend vond dat ik maar eens kracht moest gaan doen :p zo gezegd zo gedaan, ging me goed af en 2-3x per week fitnessen kon toen nog ivm school. gauw vooruit gegaan en meegetraind met vriend+zijn vriend(traint voornamelijk powerliften)
Heel wisselend getraind.. de ene maand 4x per week, dan weer 2 en toen weer 0..
In elk geval, vorige zomer voor mij mn doel behaald.. was wat gespierder maar toch afgevallen, woog toen _+ 63 kg :) met mijn 1.66 vond ik dat perfect.
Na de zomer ging t weer enorm achteruit, in november woog ik haast 71 kilo.. ;( zat wat slechter in mn vel, druk met nieuwe opleiding..
Sind 1,5 maand weer bezig met hardlopen, 2 keer per week. gisteren na 3 ( := ) maanden ook krachttraining weer opgepakt! heb mn bovenlichaam getraind, ook nog gebankdruk.. 4x40 kilo :P
terwijl ik vorige zomer op 4x45 zat, maar ach dat komt wel weer.
Vandaag flinke spierpijn! toch wezen hardlopen met een vriendin, 7,1 km :). hebben daar zo'n 50 minuten over gedaan, gewoon lekker relaxt tempo en wat stukjes gelopen..

nou een heel verhaal :P ik wil weer terug naar mn 'zomerse' gewicht en body.. dus nog ongeveer 5 kilo te gaan! woog vorige week rond de 68.8 kg

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:04

Oh! en zonnebank. ik ben 2 maanden geleden voor het eerst daarheen geweest.. heb daar altijd zo'n angst voor gehad :o. ben er nu 2x geweest.. merk nog niet echt verschil, maar wil binnenkort weer gaan. om de hoe veel dagen/weken willen jullie gaan? ik heb geen idee wat een beetje redelijk is voor je lichaam..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:14

Mag ik me ook melden :o

Ik ga vanaf morgen denk ook weer abbo bij de sportschool aanvragen :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:55

Oh help, ik ben echt vreselijk aan de vreterij. En dat terwijl ik deze week 4x getraind heb. Dat vind ik dan weer zo zonde. Ik heb echt een flinke schop onder mijn gat nodig. Vanaf nu niet meer zo vreten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:11

annepaardoes schreef:
Oh help, ik ben echt vreselijk aan de vreterij. En dat terwijl ik deze week 4x getraind heb. Dat vind ik dan weer zo zonde. Ik heb echt een flinke schop onder mijn gat nodig. Vanaf nu niet meer zo vreten.

*schop*