Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missfitness schreef:Ik hoor weer allemaal spierpijn!! Een teken dat julie weer flink fanatiek geweest zijn, maarrrrr...... ik hoor zo vaak spierpijn, ik hoop wel dat jullie de spieren voldoende rust geven om te herstellen! Jullie spiervezels hebben kleine scheurtjes gekregen en er moet weer nieuw spierweefsel aangemaakt worden om de training de volgende keer weer aan te kunnen. Neem wat extra eiwitten, want hierdoor herstellen/groeien de spieren sneller en neem voldoende rust!! Helemaal niks doen is ook niet goed natuurlijk, maar belast de spier even wat minder!! Succes allemaal!!
Airborn schreef:zo, 1,5 uur dr vol tegenaan gegaanMerk dat, bij het beginnen met iets meer reps op lager gewicht en dan steeds de volgende sets hoger gewicht en minder reps, vergeleken met gewicht zo instellen dat ik na 3x12 reps wat spier vermoeidheid voel, nu veel meer merk dat mn spieren wat gedaan hebben en dat ik ook sterker begin te worden zegmaar.
edit: nogsteeds geen last van spierpijn trouwens..
Missfitness, kan het kwaad om nu morgen weer te sporten en dan dinsdag een lesje bodybalance mee te pakken? Of ga ik dan mn lijf overvragen?
missfitness schreef:Ik hoor weer allemaal spierpijn!! Een teken dat julie weer flink fanatiek geweest zijn, maarrrrr...... ik hoor zo vaak spierpijn, ik hoop wel dat jullie de spieren voldoende rust geven om te herstellen! Jullie spiervezels hebben kleine scheurtjes gekregen en er moet weer nieuw spierweefsel aangemaakt worden om de training de volgende keer weer aan te kunnen. Neem wat extra eiwitten, want hierdoor herstellen/groeien de spieren sneller en neem voldoende rust!! Helemaal niks doen is ook niet goed natuurlijk, maar belast de spier even wat minder!! Succes allemaal!!
missfitness schreef:Je kan morgen prima sporten, maar ik zou niet de spiergroepen doen die je vandaag hebt getraind. Of train je altijd alle spiergroepen tegelijk?
Het is een algemene regel, een dag trainen en dan één dag rust, ook al voel je de spieren niet, toch moeten ze herstellen. Zo werkt het bij mij ook, alleen train ik vergeleken met jullie totaal anders. Ik train elke dag een spiergroep en train deze ook helemaal kapot zodanig dat ik na de training ook helemaal niks meer kan met die spier. Toch heb ik niet altijd spierpijn maar wel helemaal opgetraind, maar ik weet dat ik de spier zodanig leeg heb getraind dat het spierweefsel weer aan moet groeien. 2 dagen rust heb ik minimaal nodig en voor mij is gebleken dat dit voor mij het beste resultaat geeft.
Dus airborn het is even afhankelijk hoe zwaar je traint en of je alle spiergroepen tegelijk traint of niet.
Dianta schreef:DDDMakkink: ik wil vooral mijn bovenlichaam trainen, met name mijn armen zijn nogal troublezones![]()
annepaardoes: thanks! Dan doe ik wel meerdere herhalingen.. en binnenkort toch maar misschien voor +5kg halters gaan.