Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:00

Een tip die ik laatst las voor als je nagellak te dik in het flesje is geworden: een of twee van die kleine zilveren "kogeltjes" in het flesje doen.
Het schijnt er mee te maken te hebben dat die kogeltjes zich bewegen, maar ook dat ze met de nagellak reageren en weer vloeibaarder maken. Is iig de moeite van het proberen waard :) !
(In sommige flesjes zit er al zo kogeltje in!)

Op lange nagels vind ik persoonlijk van die nude kleurtjes altijd wel mooi staan, of als je de nagels zelf neutraal van kleur houdt en de tips gekleurd. Donker rood (á la "rouge noir") kan altijd :) !!
Verder vind ik donkere kleuren mooier met korte nagels :o .

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:01

Sterre schreef:
Een tip die ik laatst las voor als je nagellak te dik in het flesje is geworden: een of twee van die kleine zilveren "kogeltjes" in het flesje doen.
Het schijnt er mee te maken te hebben dat die kogeltjes zich bewegen, maar ook dat ze met de nagellak reageren en weer vloeibaarder maken. Is iig de moeite van het proberen waard :) !

Hmm en wat voor kogeltjes zijn dat precies? Heb hier ook wat veel te dikke potjes staan..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:01

Sterre schreef:

Ja klopT! in 1 flesje zitten kogeltjes ja. Maar ook die is stevig :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:03

Die mixing balls zitten als het goed is in elke (drogisterij) lak. Er zijn alleen een paar indie-merkjes die ze er niet inhebben. Dat is meer bedoeld om de verschillende ingredienten gemixt te houden. Schud maar eens hard met die lakjes bij je oor, dan hoor je ze tegen het glas aantikken. Niet meteen na het schudden gaan lakken, want dan krijg je bubbeltjes :P.
Wat je kunt doen, is een flesje thinner kopen en een paar druppies in de dikgeworden lak doen .Dan zijn ze weer als nieuw :).
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 10-12-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:03

Yv_ schreef:
Die mixing balls zitten als het goed is in elke (drogisterij) lak. Er zijn alleen een paar indie-merkjes die ze er niet inhebben. Dat is meer bedoeld om de verschillende ingredienten gemixt te houden.
Wat je kunt doen, is een flesje thinner kopen en een paar druppies in de dikgeworden lak doen .Dan zijn ze weer als nieuw :).

Thanks, ga eens kijken of het wat gaat worden :))

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:10

Ik vind alleen dat als je van die nagellak verdunner door je nagellak doet, de lak daarna toch sneller schilfert op je nagels als zonder dat spul := ...
Dancer, ik had in mijn naaidoos ( :? ) nog zo'n stukje van een kogeltjes ketting liggen, daar heb ik er gewoon 2 afgeknipt met een knijptang en in een oud flesje nagellak gedaan om uit te proberen of het echt werkt (heb mijn nagels er nog niet mee gelakt, was een flesje wat ik sowieso wilde weg mikken :+ ).

Yv_

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:12

áls ze zelf balletjes erin gaat doen, moet je ff zeker zijn dat je wel de stainless steel hebt. Die andere gaan door de chemicalien "vervellen".

Ik heb nog geen last van meer of minder chippen door het gebruik van thinner? Nou heb ik dan ook voornamelijk indies verdund, misschien dat het daar aan ligt? Die worden in dikke base gemixt en zijn van nature al een stuk dikker dan de gewone lakjes.

Of misschien ligt het aan het merk thinner, ik weet het niet?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:01

Mijn duim wordt nu echt te lang! Alles is lelijk, morgen gaat alles eraf!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:08

Bedankt allemaal :)

EmmyJoycee schreef:
Die eerste is gaaf! Hoe heb je het gedaan? :)

heel simpel :D , eerst zet je schuine streepjes van links naar rechts, die paralel aan elkaar zijn. En dan doe je daar haaks op, schuine streepjes van rechts naar links :) Heb een action striper gebruikt en het grijze lakje is london's weather forecast.

wel grappig dat iedereen hier wel van de rode lak is, ik draag van alles maar bijna nooit rood of roze :P
Voor dik geworden lakjes kun je er idd wat nagellak verdunner in doen (GEEN REMOVER!). Ik heb het bij de douglas vandaan :)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:36

Dag dames.

Ik wil me graag melden in dit topic. Ik heb mn kunstnagels vaarwel gezegd en wil t nu dan echt zelf proberen met nagellakjes :+ :Y)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:39

Welkom :)

Meer die wel eens met striping tape hebben gewerkt? Had het hier voor de eerste keer gebruikt, wil t zeker vaker gaan doen :D Dus dacht misschien hebben jullie nog voorbeeldjes.

Had er ook een uitleg bij gemaakt:
http://www.maccia.nl/KHTLI/25283/2012/1 ... met-zwart/

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:41

Die vind ik wel leuk! Miss dat ik dat nog wel eens probeer binnenkort. Zijn er ook gewoon winkels waar ze die striping tape verkopen, ipv alleen op internet, dat je weet?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:08

geen idee eerlijk gezegd, misschien beetje van die chinese/1 euro winkeltjes? Heb t nooit gezien, heb mijne via ebay.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:13

dit is een topic voor mij! *\o/*
hier ook een nagellak (o.p.i) verslaafde.. heb intotaal 25 opi'tjes! :')
you can't have enough..

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:16

Leuke creaties op je blog Simone! :)

NOTD:
Afbeelding Afbeelding
(Catrice Pinky and the brains met HITS Hefesto)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:22

Bedankt anne :)
Leuk met 1 nagel zo holografisch :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:45

Wauw supertof Simone!
Zou je er ook ander soort tape voor kunnen gebruiken? Ik heb namelijk geen idee waar ik dat zou kunnen halen, via internet bestellen ben ik nooit zo van..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:39

denk als je plakband of iets van ander tape in hele dunne strookjes knipt het ook wel lukt? Zou het wel eerst een keer op je vinger plakken en dan pas op je (al droge) nagellak, denk dat het anders te erg plakt als je het er weer af wil halen, dat je dan dus de lak mee zou trekken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:52

Gister weer drie lakjes gehaald :j twee van de fantasy collectie van essence en supernova van nyc

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:12

idd Plakband kan je ook gewoon gebruiken! Wel moeilijk om daar dunne stroken van te maken.

Ik heb een nieuw OPI lakje gekocht. Ik kon mij weer eens niet inhouden. Het is 'My adres is 'Hollywood''. Een lakje waar ik normaal niet zo snel voor zou gaan (ik houd van opvallende kleurtjes) maar deze stond heel mooi bij mijn handen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:19

Zo, ik weet weer waarom ik niet zo vaak rode nagellak neem; dat smeert altijd zo giga als je het er weer af wilt halen {:)-: !
Ik heb nu net een pink ontdaan van de rode lak en de peel off er op gesmeerd en dan mijn nieuwe lakje maar eens uitproberen :) .
Haha, ik zie net dat je na het lakken 3 uur lang warm water moet vermijden; ik wilde eigenlijk zo onder de douche stappen :roll: .... De andere nagels lak ik dan wel daarna ;) .
Ik geloof al op voorhand dat die peel off niks voor mij is; was ik net helemaal blij met die super sneldrogende topcoat van Essie, begin ik met iets wat me minimaal 3 uur beperkt in mijn doen en laten :)) .

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:36

3 uur warm water vermijden?! Nooit geweten..

Ik heb net ook geshopt bij de Hema maar dan in een dorp verderop. Daar heb ik de 826 en de 11 gekocht!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:37

jaa dat klopt wel! ik had een keer nagellak opgedaan en ging daarna in bad...was dus wel een aantal uur daarvoor.maar daarna kon ik alles eraf halen :n

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:41

Staat gewoon op de gebruiksaanwijzing dat je 3 uur warm water moet vermijden bij de peel off.
Ik doe t daarom ook altijd vlak voor ik naar bed ga ;)

Afbeelding

En (warm) water maakt je nagellak sowieso week. Daarom gaat t er in de douche ook zo makkelijk af :))

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:45

oh ik doe dat niet vlak voor in de naar bed ga, anders heb ik de volgende morgen deken in de lak staan....wel haal ik achter de volgende ochtend restjes op mijn nagelriemen onder de douche eraf :j