[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:02

Zwitsal zit héél veel parfum in en een aggresieve reiniger ;)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:17

Hmm oke !

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:23

Ik raad je trouwens af om binnen een maand je navel piercing te wisselen, ongeacht hoe rustig het eruit ziet, lekker écht laten genezen. Wou dat ik nog even gewacht had :j

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:25

Oke :D Mijn piercer zei ook dat ik hem beter een halfjaar kon laten zitten.
Anderen reageerden daar weer op dat dat veelste lang is. Ik laat hem liever iets te lang zitten dan iets te kort :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:32

half jaar lijkt mij ook lang? volgens mijn briefje was hij na 3 (of) 4 ? maanden genezen. iig genezen wanneer het helemaal niet meer rood is.. :)
vond hem bij mij er rustig uitzien dus toch gedaan.. maar hij is daarna toch iets onrustiger geworden. lekker laten zitten dus!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:37

Pardon, een half jaar veel te lang?? Al zou je hem er 2 jaar in laten zitten, dat maakt niets uit! Ik verwisselde mijn navelpiercing na 8 maanden en hij bleek toch nog niet helemaal goed genezen, waarna ik na 1x mis prikken (van de zenuwen omdat ik eindelijk ging verwisselen) gelijk een bloederig tafereel op m'n buik had en ondanks dat ik m'n "originele" piercing er weer in terug had gedaan, gelijk weer schoon was gaan maken, toch ook een ontsteking heb gekregen. Uiteindelijk heb ik hem een paar maanden later weer geprobeerd te verwisseld en dat ging wel goed. Sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad (ja, 1x een scheurtje opgelopen door een val op het water met mijn wakeboard en daardoor een vieze ranzige ontsteking gehad), mijn advies is dus ook, hoe langer erin hoe beter! Inmiddels is het voor mij al wel ruim 10 jaar geleden hoor, dat ik mn navel heb laten piercen ;)

Edit: De geneestijd van een navelpiercing is gemiddeld 6 tot 9 maanden, maar dat kan dus ook wat langer of korter zijn (uiteraard een beetje afhankelijk per persoon). Navelpiercings genezen maar heel langzaam, omdat de huid daar maar minimaal doorbloed is (het gaat natuurlijk een beetje door je spekkie heen) en het is een plek die heel veel beweegt/waar je veel tegenaan komt.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:43

Oke ! Dankjewel.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat een navelpiercing is dicht gegroeid?
En als je hem er uit haalt en besluit hem dicht te laten groeien, kunnen er dan ook nog allemaal ontstekingen bijkomen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:35

Als je hem dicht wil laten groeien terwijl hij nog niet genezen is, dan kunnen er idd nog wel ontstekingen ontstaan. Hoe snel hij dicht groeit hangt ook weer af van de persoon en tot in hoeverre je piercing al genezen is. Als jij al jaaaaren een navelpiercing hebt, zal hij minder snel dicht groeien dan wanneer je hem pas net hebt. Eigenlijk net als met gaatjes in je oren, bij sommige mensen groeit het nooit dicht en bij anderen gaat dat heel snel.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:38

Ooh zo ! Oke, dankjewel :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:44

Ik ga 21 juni voor een forward helix, heb er zin in! Ik hoop dat het kan in ieder geval.

Ik ga gelijk met mijn broertje, schoonzusje en een vriendje. Vriendje van broertje gaat voor tepelpiercing en schoonzusje voor een helix.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:47

Ik heb mijn navelpiercing nu 6 maanden en heb hem bij 4 maanden verwisseld dat kon werd er gezegt.
Heb er geen problemen mee, zo nu en dan wel wat vocht maar dat hou je toch wel verlopig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:52

Als er nog steeds vocht uit komt, is hij nog niet volledig genezen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:34

Een piercer met ervaring kan wel sneller een korter, beter passend staafje er in steken maar dan zonder tierlantijntjes. Dus geen zware piercings of hangers.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:14

Mijn navelpiercing heeft wel anderhalf jaar geduurd voordat hij "genezen" was en na 2 jaar was ie pas helemaal rustig. Maar het ene lichaam geneest sneller dan het andere! Mijn helix heeft ook een jaar geduurd en mijn tong is nooit gevoelig of iets dergelijks geweest.

Gaaf een forward helix! Duurt nog wel even maar iig alvast succes :)
Ik ga over ongeveer twee weken dan eindelijk voor de tragus. Moet nog even een afspraak maken, ik ga met een vriendinnetje, zij voor een tongpiercing.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:04

Hoi!
Ik heb een tijdje geleden een helix laten zetten, en ik wil nu een ander balletje erin.
Maar hoe weet je welke maat je daarvan nodig hebt, want op sites kom ik verschillende maten tegen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:44

dat ligt eraan hoe groot je het balletje wilt hebben. Het moet iig een balletje zijn met 1.2mm schroefdraad. 3mm diameter is volgens mij vrij normaal voor een helix, maar als je liever een wat groter balletje hebt kun je een diameter van 4 of 5 mm doen. De lengte van het staafje is volgens mij per persoon verschillend en 6mm lente is de 'standaard' maat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:53

Ik heb ook standaard 3mm balletje, met 1.2mm schroefdraad en dan een 8mm staafje, maar denk dat ik volgende keer eens 6mm staafjes neem (op die 8mm zit nog aardig wat speling).

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:34

Even een vraagje,

Ik moet over 2 weken voor een MRI scan. Nu heb ik op dat moment mijn navelpiercing 4 weken en traguspiercing 4 maanden. Ik heb nu een bioplast staafje bestelt voor mijn navel piercing. Doe ik hier goed aan?

En denken jullie dat het een probleem is om de tragus ongeveer een uurtje leeg te laten?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:46

Volgens mij maakt een uurtje niet zo heel veel uit hoor, zolang je hem maar wel heeel goed schoon houdt.

En wie o wie kan mij helpen?
Ik heb mijn navelpiercing nu sinds zaterdag, maar sinds vandaag wordt het best rood bij mijn navel & komt er allemaal wit spul uit. Wat kan ik hier tegen doen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:02

als het goed is hoort dat erbij dacht ik?
als ik het goed herinner stond er op mijn briefje dat het de eerste dagen normaal lijkt en na 4/5 dagen dat het rood wordt. Ook wit was dacht ik niet erg.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:04

Oke dankjewel, ik begon me al een beetje zorgen te maken. :=

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:06

tenminste ik heb het ook gehad. gewoon je instructie volgen met schoonhouden en dan wordt het vanzelf weer rustiger! :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:07

Sassii schreef:
Oke dankjewel, ik begon me al een beetje zorgen te maken. :=

Herkenbaar hoor! Goed blijven reinigen (2x per dag spoelen met zeezout) en verder niet aankomen!
Dan wordt het alleen maar erger

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:27

Kent iemand hier Bigfoot Tattoo en Piercing in Bergen op Zoom?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:08

Daar heb ik mijn labret laten zetten..