Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:20

Aahh zera, een opstandig vriendje... Nou ik ben wel heel trots dat je nu echt gestopt bent hoor! :D

Maikeltje, jou verhaal herken ik wel hoor. Ik deed dat ook, maar dan niet na alles, maar na vervelende dingen, dus: 'nu even keuken opruimen, dan mag ik roken' 'even stalgang aanvegen, dan mag ik roken' Champix heb ik overigens ook hele rare dingen over gelezen. Brrr!

NoaSky, beterschap sowieso met je longontsteking... Ik zeg je, het wordt minder hoor. Maar ik moet wel zeggen dat ik het gewone cold turkey stoppen nooit heb gekund (en vaak heb geprobeerd). Hield het max 1 of 2 weken vol. Vandaag al met gemak 3 weken :D
Het boek heeft mij echt geholpen in te zien waarom ik echt niet meer wil roken, en die argumenten zijn zo sterk, dat je niks meer van de afkickverschijnselen merkt.

Ik wil ook laarzen!! Ik heb m'n hele bruine tuig moeten opgeven omdat 't zadel niet meer paste en m'n nieuwe zadel niet in bruin te verkrijgen is, dus nu wil ik mooie cognac laarzen voor bij m'n zwarte tuig. :D Maargoed, ik rookte voor 15 per week, dus das nog even doorsparen :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:42

Ben er zelf ook trots op. Maar door mijn vriend krijg ik nog meer zin een sigaret.
Voel me nu trouwens heel erg raar. Zo lekker lichtjes.

Haha volgens mij breng ik iedereen op ideen:-P. Maar is trouwena toch.nog.90 euro per 4 weken.he;-).
Ga nu elke maandag geld opzij leggen en in een appart doosje doen :-P.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:32

Morgen.

Zera, rookt je vriend wel (nog)?
Want dat maakt het dan extra moeilijk.
Die van mij rookt nog wel, maar die paft af en toe een sigaartje en dat doet ie sowieso niet binnen dus ik heb er geen last van.

Heb net mijn ontbijtje op, Knackebrot met jam, ik eet normaal nooit zoet beleg maar had er nu zo'n zin in :roll:
Als dat maar geen voorbode is van een kilo of 20 aankomen :')

Nu even een bakkie doen en dan hier aan de slag. Zonder onderbreking voor peukenpauze dus wat zal het hier opknappen dan :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:32

Nelleke wat zonde dat dat zadel niet meer past :oo

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:40

Zera, wat vervelend dat je vriend zo doet :(:)
Ik zei na mijn eerste week dat ik zo trots op mezelf was en kreeg als reactie: 'goh, madame is ook net een paar dagen gestopt met roken'. Toen ben ik even gaan knallen :j Ik vond het oneerlijk, want de avond ervoor zat hij te stuiteren toen de kleine man in bad zat: 'ik moet zo eerst een peuk roken!!' en rende de deur uit naar de pomp.
Ik heb Petries Standard gekocht, al 2x mee gereden :+ Ben niet zo'n fanatieke ruiter.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:17

Mijn vriend rookt heeel af en toe. Pijp of sigaar.
Bah man sorry dat ik weer kom klagen. Maar heb echt de neiging om nu naar het tankstation te rennen. Heb momenteel ruzie met mijn vriend en ouders en volgens mij is de wasmachine kapot. Ben nu niet te genieten.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:51

Met ruzie heb ik ook acuute grote rook :j
ik zou zeggen leef je heerlijk uit in de ruzie , knap je van op :D

Mijn vriend rookt in de schuur, nu niet meer stiekem want ik heb hem betrapt }>
en op zijn werk ook wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:55

Kaatje schreef:
Mijn vriend rookt in de schuur, nu niet meer stiekem want ik heb hem betrapt }>

:D :D :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:14

Na het probleem is ik kan me niet uitleven nu. Mijn vriend zit nu op school en.mijn ouders zijn aan het werk. Die riepen net ook moet ik de sigaretten halen voor je.

Bah man heb ook zo'n zin om mijn schoonmoeder te bellen en die eens flink de waarheid te vertellen.

Hoezo heb een ruzie bui.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:16

Zera schreef:
Bah man heb ook zo'n zin om mijn schoonmoeder te bellen en die eens flink de waarheid te vertellen.

Gewoon doen :j Kan enorm opluchten :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:25

Denk dat mijn vriend dat niet op prijs stelt. ;-). Als die belt. Ik word er knettergek van. Mijn vriend zegt het hele telefoongesprek alleen maar ja, ja, ja. De broer van mijn vriend pakt al helemaal niet op :-P.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:42

aii dan maar beter niet doen, heb je geen boksbal ofzo plak daar n foto van haar op haha.

_Nelleke_ wa is dat voor boek als ik vragen mag?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:15

Na heb vanalles.geprobeerd. Maar blijf momenteel niet te genieten. Heb me.al.uitgeleefd met de wasmachine, fitnessapparaat, boksbal en ben al gaan rennen.
Probeer mezelf bezig te houden. Maar word continu kwaad. Weet ook niet hoe.het kan. Maar kan momenteel niks hebben.
Ga straks even lekker naar de paardjes. Liefste bleef ik de hele dag in bed liggen en kwam er niet uit.

Haha hoezo ik loop alleen maar te zeiken:-P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:21

Ohh Zera, weer gaan roken maakt je niet een vrolijker mens. Wel stinkend ;)

NoaSky, boek van Allen Carr, stoppen met roken heet het.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:31

maikeltje schreef:
Morgen.

Die van mij rookt nog wel, maar die paft af en toe een sigaartje en dat doet ie sowieso niet binnen dus ik heb er geen last van.

Heb net mijn ontbijtje op, Knackebrot met jam, ik eet normaal nooit zoet beleg maar had er nu zo'n zin in :roll:

Nu even een bakkie doen en dan hier aan de slag. Zonder onderbreking voor peukenpauze dus wat zal het hier opknappen dan :+

Geloof mij nou, als ze mij ziet rookt ze weer! :D _O- _O- _O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:49

Zera schreef:
Mijn vriend rookt heeel af en toe. Pijp of sigaar.
Bah man sorry dat ik weer kom klagen. Maar heb echt de neiging om nu naar het tankstation te rennen. Heb momenteel ruzie met mijn vriend en ouders en volgens mij is de wasmachine kapot. Ben nu niet te genieten.

Ik heb zondag ook een knallende ruzie gehad met partner, waarschijnlijk omdat ik iets zocht om me af te reageren moet ik er heel eerlijk bij zeggen. Was stopdag nummer 1 nl :+
Komop meid, laat je niet gek maken door zo'n vent. Hij is het niet waard om het nu op te geven (of ben ik al te laat? :(:) )

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:52

Zera schreef:
Na heb vanalles.geprobeerd. Maar blijf momenteel niet te genieten. Heb me.al.uitgeleefd met de wasmachine, fitnessapparaat, boksbal en ben al gaan rennen.
Probeer mezelf bezig te houden. Maar word continu kwaad. Weet ook niet hoe.het kan. Maar kan momenteel niks hebben.
Ga straks even lekker naar de paardjes. Liefste bleef ik de hele dag in bed liggen en kwam er niet uit.

Haha hoezo ik loop alleen maar te zeiken:-P

Heerlijk om te lezen, ben ik tenminste niet de enige _O- _O-

Maar ik rook NIET *\o/* *\o/*
Dag 3 overwonnen *\o/*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:54

MamboBeach schreef:
maikeltje schreef:
Morgen.

Geloof mij nou, als ze mij ziet rookt ze weer! :D _O- _O- _O-

O maar tegen die tijd kan ik wel een gezelligheidspeukie met je roken hoor :D
Appeltje eitje. En misschien ben ik over een paar weken wel helemaal anti _O- _O- _O-

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:58

heeuj gefeliciteerd dames *\o/*

ik wordt hier elke dag meer beter en begin me tevens elke dag meer af te vragen of ik nu wel of niet definitief stop..

Mijn hoofd zegt ja, ik ben nu 26, rook vanaf mn 14e en voor n goeie.., ben nu een week gestopt ivm longontsteking, moet op doktersadvies nog 3 weken wachten met roken (eeuuh dat weet ik dus nog niet).., ga trouwen dus ooit komen kindjes.. dus als ik het wil doen is nu mss de beste tijd..

Maaar ik ben als de dood dat ik aankom! Ik mis nu al na elke maaltijd en bak koffie mn peuk.. en ik vraag me ondanks bovenstaande redenen toch nog steeds af waarom ik in hemelsnaam zou stoppen want het is zoow lekker...

yakkie...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:21

NoaSky schreef:
heeuj gefeliciteerd dames *\o/*

ik wordt hier elke dag meer beter en begin me tevens elke dag meer af te vragen of ik nu wel of niet definitief stop..

Mijn hoofd zegt ja, ik ben nu 26, rook vanaf mn 14e en voor n goeie.., ben nu een week gestopt ivm longontsteking, moet op doktersadvies nog 3 weken wachten met roken (eeuuh dat weet ik dus nog niet).., ga trouwen dus ooit komen kindjes.. dus als ik het wil doen is nu mss de beste tijd..

Maaar ik ben als de dood dat ik aankom! Ik mis nu al na elke maaltijd en bak koffie mn peuk.. en ik vraag me ondanks bovenstaande redenen toch nog steeds af waarom ik in hemelsnaam zou stoppen want het is zoow lekker...

yakkie...

k zou eerst trouwen, dan heb je in ieder geval die vis aan de haak voor je gigantisch uit gaat dijen en hij/zij zich bedenkt _O- _O-

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:24

hahahaha _/-\o_

die vis heb ik al 8 jaar aan mn hengel hangen dus laat niet zomaar los, die heeft goed vastgehapt haha.

Da wordt dus toch beginnen voordat ik niet meer in mn jurk pas haha! :') wel een goed excuus!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:25

:)) :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:02

NoaSky, boekje van Allen Carr kost 15,- op bol.com. Nog geen 3 pakjes peuken. Als je nog ziek thuis zit heb je het in een halve dag uit. Het heeft mij ECHT heel erg geholpen :D

(En ja, vroeg wakker.. :O )

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:19

Boek van allen carr heeft mij ook geholpen. Waarom zou je nu niet doorzetten als je een week gestopt bent?

Dat bijkomen is trouwens een fabeltje. Dat heb je nog altijd zelf in de hand. Het gevoel wat ik momenteel hebb is leeg en sommige mensen denken dat het een honger gevoel is. Ik eet momenteel gewoon wat meer fruit. Een mandarijn of appel of zoiets. Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik geen zin in zoetigheid heb.

Dag 2 heb ik ook weer overleefd. Vraag me niet hoe. heb wel gister tegen mijn vriend gezegd dat hij me wat meer mag steunen. En dat ik anders echt mijn schoonmoeder ging bellen. Hij riep meteen van is goed ik zal je meer helpen. Heerlijk als je iemand kan gebruiken als dreigement :-P.

Na kijken hoe dag 3 verloopt. voel me nu wel al anders dan gister. Niet dat opgefokte gevoel.

Vind het trouwens wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die 'goede' zin krijgt van het stoppen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:06

Morgen..

Vandaag eens kijken of ik de dag doorkom. Ga naar mijn vader die rookt en altijd voor ons een pakje marlboro op tafel heeft liggen. En ik vind het zo sneu dat ie dan alleen moet roken :') Maar het lukt me wel :D

Zera, dag 3 is al een stuk makkelijker. Ik lig 1 dagje op je voor :D