Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:11

En les 11 zit er weer op. 8 x 2 minuten met korte pauze. Ging niet helemaal lekker. Qua ademhaling ging het goed, maar het lopen ging nogal log. En was net een vuurtoren daarna, met een rode zweetkop. Maar toch weer volgehouden, dus ben toch weer fier op mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:19

Les 11 valt tegen :). Je moet ook steeds als je nog net niet op adem bent weer rennen en dat is niet zo leuk :D.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:49

Les 8 en les 11 zijn toch hetzelfde? Ik moet zo les 8 lopen. Eerst maar buienradar checken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:02

Ik vond les 8 niet zo leuk haha, les 11 ging me heel makkelijk af :j. Ik ga vandaag voor les 13. Ik denk vanavond, want het blijft hier regenen :(

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:46

Ah, de beruchte les 11 ~~}> Ik was er van tevoren al bang voor, waardoor het eigenlijk best mee viel.

Dat Isostar zit dat niet boordevol calorieen? Die wil ik nl niet... maar ik drink wel veeeel te weinig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:51

Maar je had diezelfde les toch al in 8 gehad? Of bedoel je dat misschien. Ik vond 11 nu wel wat op adem komen betreft echt stukken makkelijker dan 8 vorige week. Gaat de conditie blijkbaar toch vooruit!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:05

ik moet mezelf nu wel echt motiveren om met dit weer te gaan lopen......... bwuh!! :\

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:07

Neeee lekker joh! Ik verheug me er echt al op om straks nog effe een rondje te gaan... Tenminste niet zulk zweetweer :D.

Ik vraag me af in hoeverre die sportdrankjes/supplementengevallen niet alleen een gat in de markt zijn. Naar mijn idee is het voor ons echt zoooo onnodig om supplementen te nemen, omdat dat beetje wat wij kwijtraken tijdens de training, makkelijk kan worden aangevuld door het lichaam zelf. Ander verhaal is het als je echt topsport doet.

Overigens lijkt het me ook een beetje een fabeltje dat die sportdingen sneller opgenomen worden dan water? Vloeistof is vloeistof lijkt me?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:17

Ik heb ook een schop onder mijn kont nodig, mijn loopmaatje die gaat toch liever naar de sportschool :(
Was net zo blij dat er iemand met me meeging, want ben alleen zo moeilijk te motiveren, ga het vanavond proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:21

Gewoon lekker rondje lopen met jezelf :). G

Gisteren ben ik niet geweest omdat mijn enkel zo'n pijn deed en achteraf ben ik blij dat ik de hoosbui misgelopen ben.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:59

Heb overigens nog een paar schema's gevonden..

Van 0-5 km in 7, 10, 12 of 14 weken:
http://sport.be.msn.com/starttorun/2009 ... /schema05/

Behoud 5 km
Schema 5-10
Schema 10-15
Versnellingsoefeningen:
http://sport.be.msn.com/starttorun/2009 ... schema510/

En er is ook een nieuwe versie van Evy uit.. Heb de eerste les als proefversie gedownload, maar dat is ook niet zulke boeiende muziek :') .
Wél een stuk beter dan de oudere versie. Heb Maroon 5 voorbij horen komen (al is-ie wel langzamer gemaakt) en nog een paar bekenden..
Hij is overigens te downloaden op http://www.keep-running.be en kost voor de volledige run 12.95. Da's ook nog wel te doen.

Hier een gedeelte van de playlist van de 2011-versie: http://217.19.227.166/previewwebshop/as ... aylist.pdf

Edit: Zie net dat je ze ook los per week kunt kopen, dan zijn ze 1.95 per week. Kom je wel duurder uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:26

moonfish13 schreef:
Iemand trouwens die Isostar o.i.d. drinkt?
Ik heb vanmiddag een pot gehaald, ik drink nagenoeg niets met sporten jammer genoeg.
Nu hoop ik dat ik beter ga drinken met Isostar.
Daarnaast schijnt water heel lang te duren voor het opgenomen wordt, dit schijnt hetgeen wat je verliest aan te vullen.

Ik ben benieuwd of ik het vol kan houden die troep op te drinken, maar nu drink ik echt gewoon te weinig.

Je kan dan ook O.R.S. gebruiken. Ik moet dat op advies van de HA drinken als ik merk dat mijn bloeddruk te laag word. Heb namelijk lage bloeddruk en met warm weer heb ik dat ik geen vocht vasthoud (extreem zweten/plassen). Moet dan O.R.S. nemen om te voorkomen dat mijn bloeddruk te laag word.

Vind het alleen niet te drinken. :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:50

Ors is geen spul om zomaar even te drinken hoor. Dat is voor als je uitgedroogd raakt en bevat de nodige zouten en mineralen om je op de been te houden. Beter ben je jezelf aan om goed te drinken. Even jezelf aanpakken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:55

Kan drinken wat ik wil met warm weer, maar hou geen druppel vast. En wat ik vaak drink loop gelijk al over mijn rug. Dit kom door mijn lage bloeddruk wat dus dan ook weer gevaarlijk kan zijn (duizeligheid, enz.).

Tja ik heb het advies gekregen van de huisarts.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:16

Ja, als je het van de huisarts moet is het wat anders. Maar om het zo te adviseren aan iemand die gewoon te weinig drinkt tijdens het sporten... ors is geen drankje dat je zomaar moet drinken. Daar is aanleiding voor nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:23

zap schreef:
ors is geen drankje dat je zomaar moet drinken. Daar is aanleiding voor nodig.

Sorry hoor het is ook gewoon niet te drinken ook. :r

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:33

Marcella schreef:
zap schreef:
ors is geen drankje dat je zomaar moet drinken. Daar is aanleiding voor nodig.

Sorry hoor het is ook gewoon niet te drinken ook. :r

Nee dat klopt. T is ook veel meer een medicijn ipv gewoon iets te drinken hè. T smaakt naar zeewater :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:39

Nou volgens het zakje zou het sinaasappelsmaak zijn, maar het smaak gewoon helemaal nergens naar.

Andere optie voor mij zou zijn om zoute drop te eten, maar dat vind ik ook al niet lekker.

Sommige mensen mogen maar heel weinig zout eten, maar ik moet dus veel zout eten. 8)7 :r

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:42

zoute chips dan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:44

Ariebombarie schreef:
zoute chips dan?

Helaas vliegen dan ook de kilo's eraan, maar wel lekker. :9

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:52

niet als je blijft hardlopen toch?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:06

Met dit weer gaat het mij niet lukken om hard te lopen. Aangezien ik dan na 10 seconden al naar lucht loop te happen. En moet nu ook even wennen om mijn nieuwe rooster met extra uren. Doe namelijk huishoudelijk werk en dan loop ik ook al de nodig km tijdens werk.

Wil niks overbelasten, want ben bezig met een andere baan. ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:07

hebben jullie trouwens een hartmeter? en hoe hard lopen jullie gemiddeld?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:08

Er zit bij mijn gps ook een hartslagmeter.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:22

ORS smaakt vies! Ik heb het een keer geprobeerd te drinken na een zware kater, maar het wekte alleen maar meer mijn braakneiging op.
Net les 8 gelopen, was goed te doen. Zag er tegenop vanwege de "reviews".
Voor mensen die wat lekkers willen eten en niet aankomen: komkommer of kleine tomaatjes met aromat. Je vult jezelf wel lekker af met smaakversterkers en die zijn behoorlijk zout. Misschien een idee voor het zouttekort... maar dat zou ik even aan je huisarts vragen.