Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:42

Op zich wel fijn dat je het zo jong al weet, kun je veel beter op inspelen dan! ik haal uit dit topic ook veel tips ed wat het voor mijn nu 16 jarige dochter ook wat beter maakt

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:36

Odilia, wat bedoel je met 'niet kunnen zoeken'?
En waar heb je het laten testen?

Wat fijn om te horen dat dit topic ook voor ouders zo leerzaam is!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:23

Hi! Heb voorheen meegepraat maar lees nu vooral mee :j
Iemand hier bekend met edelstenen? Heb vandaag een zwarte toermalijn ketting gekocht, zou moeten helpen bij het makkelijker aarden :j Ben benieuwd! :) Heb ook al een opaalsteen dus ben er niet heel onbekend mee, maar vroeg me af of er hier meerdere zijn die zich er wat mee bezig houden :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:29

Ik reageer hier niet veel, maar lees nog steeds mee.

Ik ben zelf heel erg bezig met edelstenen, heb er veel baad bij gehad. Vooral de rozenkwarts, de tijgeroog en de aventurijn hebben mij heel veel geholpen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:33

Ah wat leuk om te lezen! en wat fijn! :) Hoe vaak ontlaad jij ze en laad je ze weer op?

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:42

amber15 schreef:
Odilia, wat bedoel je met 'niet kunnen zoeken'?
En waar heb je het laten testen?

Wat fijn om te horen dat dit topic ook voor ouders zo leerzaam is!

Uhm hoe leg ik dat uit. Hij kan bv geen rood kleurtje vinden tussen 10 andere kleurtjes. Zijn schoenen altijd zoek in zijn ogen maar hij ziet ze ècht niet. Wij zijn uitgebreid getest in het umcg te Groningen. Speciale testen met 100 vragen dacht ik.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:45

smileydees schreef:
Op zich wel fijn dat je het zo jong al weet, kun je veel beter op inspelen dan! ik haal uit dit topic ook veel tips ed wat het voor mijn nu 16 jarige dochter ook wat beter maakt

Zeker is dat fijn. Maar soms heb ik d'r best moeite mee. Een simpel antwoordt nemen ze geen genoegen mee. En zo zijn er zoveel dingen. Icm dcd is het best pittig! Zo klein en zoveel willen maar het niet kunnen en jou vriendjes wel... %) hoe leg je dat uit? Moeilijk.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:47

donnar schreef:

Ik ben zelf heel erg bezig met edelstenen, heb er veel baad bij gehad. Vooral de rozenkwarts, de tijgeroog en de aventurijn hebben mij heel veel geholpen.

Rozekwarts past ook bij mijn sterrebeeld, weegschaal.

Mag je ook meedere stenen tegelijk gebruiken, of werkt dat zo niet ? :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:07

Hackie schreef:
donnar schreef:

Rozekwarts past ook bij mijn sterrebeeld, weegschaal.

Mag je ook meedere stenen tegelijk gebruiken, of werkt dat zo niet ? :+

Volgens mij kunnen de meeste wel samen, maar dacht dat er combinaties zijn die je beter apart kunt dragen ipv samen :) op edelstenenenmineralen.nl staat er wel veel info over :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:12

Morgen een afspraak bij het UWV om te kijken of ik aan aanmerking kom voor de wajong, zit in dubio of ik eerst bij de paarden moet kijken. Ergens werkt dat ontspannend maar heb er waarschijnlijk de energie niet voor en kan niet echt half slapend bij het UWV aan komen :x

Ik heb een tijdje een steen met glitters gedragen, iets met monniken nogwat. Leek best te werken eigenlijk. :j

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:13

Wat hebben stenen met HSP te maken ?
Sorry HSP is volgens mij alleen dat alles harder binnenkomt maar met mijn nuchtere verstand passen stenen daarin niet als oplossing.
Kun je ook geitenkeutels om je nek dragen, en krokodillen tanden, of neushoornpoeder slikken.
Zolang je er in gelooft werkt het.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:15

Rossfechten schreef:
Sorry HSP is volgens mij alleen dat alles harder binnenkomt maar met mijn nuchtere verstand passen stenen daarin niet als oplossing.
Kun je ook geitenkeutels om je nek dragen, en krokodillen tanden, of neushoornpoeder slikken.

Dat dacht ik ook, maar toch heeft het wel iets. Ach, als het als placebo werkt is het toch ook goed? :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:23

Rossfechten schreef:

Oplossing is een groot woord. Maar het kan wel een extra stukje toevoegen en je helpen. Sommige stenen zorgen ervoor dat dingen niet zo hard binnenkomen en bijv stralingen tegenhoudt etc. 'Geloof' je in homeopathie? Kan ook veel voor hsp'ers betekenen.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:27

tja blijkbaar ben ik daar te nuchter voor.
En ik geloof zeker dat er in planten nuttige stoffen zitten, maar volgens mij omvat het geloof in homeopathie iets anders.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:36

Geen idee. Heel onze familie loopt bij de homeopaath en heb er 'wonderen' zien gebeuren... Maar ja, er zijn idd mensen die er niet in geloven haha, en dat mag ook :)

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:45

Okay, maar zonder homeopaat gebeuren er ook wonderen, veel problemen lossen vanzelf op.
Sorry ik ben echt nuchter.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:47

Ok ;) Ben in ieder geval blij dat het voor mij en heel onze familie wel werkt.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:19

laughterline schreef:
Volgens mij kunnen de meeste wel samen, maar dacht dat er combinaties zijn die je beter apart kunt dragen ipv samen :) op edelstenenenmineralen.nl staat er wel veel info over :j

Bedankt voor de tip :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:50

Edelstenen heb ik al best veel uitgeprobeerd, maar ik reageer er of niet op of juist heel heftig op. Stenen als rozenkwarts en gewone kwarts heb ik een tijd bij mij gedragen, maar daar reageer ik behoorlijk heftig op en voel ik me vaak onrustig/uit balans.
Ook heb ik een redelijk lange tijd een steen gedragen die zou moeten helpen om me te beschermen tegen invloeden (= emoties/prikkels/en dergelijke) van buiten af, maar daar merkte ik dan weer helemaal niets van... Amethist heb ik ook gedragen zonder duidelijke resultaten en is mij een paar jaar geleden afgeraden, omdat het je juist heel erg open zou zetten.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:55

Ah goed om te weten van die amethist...
Van m'n opaalring merkte ik nog niks van, niet bewust iniedergeval, maar had die ook nog niet ontladen. Heb alles gister maar even ontladen en sommige kijken niet meer zo dof nu :) toen ik gister in een winkel een ruwe zwarte toermalijn pakte voelde ik t meteen in heel m'n hand/arm, moeilijk om uit te leggen wat ik voelde, maar vond t zo raar en mooi, dus daar had ik een kettinkje van gekocht :) kwam daarna thuis nog een rozenkwarts kettinkje tegen, maar die heb ik eigenlijk niet veel gedragen, dus ben nu wel benieuwd wat die voor me doet :)

Wel jammer dat je er of niks van merkte of juist te heftig..merkte je dat meteen of na een tijdje?

Edit: weet je nog welke steen t was die zou moeten helpen voor invloeden van buitenaf?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:15

Ik heb dat ook, ik wilde ooit Boji Stones hebben. Heb ze op een edelsteen beurs gevoeld nou verschrikkelijk, mn handen gingen er gewoon zeer van doen, heb ze dus ook niet gekocht.

Ook toen mijn therapeut 3 nieuwe stenen gekocht had en ik de naam niet wist heeft ze mij gevraagd te voelen wat de werking was, bij alle 3 heb ik dit goed kunnen 'raden' door te voelen.

Stenen kunnen inderdaad heel heftig zijn, ik heb er een heleboel en dus ook een aantal die ik niet meer in handen heb dan nodig omdat deze niet fijn voelen. Mijn tante had een tijd een hele grote mooie maansteen om haar nek hangen, op een gegeven moment vroeg de lerares op de school van haar zoon of ze niet erg onrustig was en dat was ze. Had zij dus niet gekoppeld aan de maansteen, deze heeft ze af gedaan en nergens meer last van.

Stenen kunnen bij elkaar gedragen worden, er zijn alleen inderdaad bepaalde combinaties die niet samengaan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:23

laughterline schreef:
Ah goed om te weten van die amethist...
Van m'n opaalring merkte ik nog niks van, niet bewust iniedergeval, maar had die ook nog niet ontladen. Heb alles gister maar even ontladen en sommige kijken niet meer zo dof nu :) toen ik gister in een winkel een ruwe zwarte toermalijn pakte voelde ik t meteen in heel m'n hand/arm, moeilijk om uit te leggen wat ik voelde, maar vond t zo raar en mooi, dus daar had ik een kettinkje van gekocht :) kwam daarna thuis nog een rozenkwarts kettinkje tegen, maar die heb ik eigenlijk niet veel gedragen, dus ben nu wel benieuwd wat die voor me doet :)

Wel jammer dat je er of niks van merkte of juist te heftig..merkte je dat meteen of na een tijdje?

Edit: weet je nog welke steen t was die zou moeten helpen voor invloeden van buitenaf?

Wat fijn dat je dat gevoel direct bij het oppakken al had! Dat gevoel heb ik nog niet echt zo sterk gehad. Misschien dat ze daarom ook minder goed passen.

Ik merkte het meestal het beste aan het einde van de dag, als ik nog gevoeliger wordt. En bij sommige stenen dus vanaf het begin af aan helemaal niet.

Ik geloof dat het Labradoriet was, maar ik weet het niet zeker. Deze lijkt er in ieder geval op: http://www.spiritualgarden.nl/winkel/co ... boord.html En staat ook in de lijst voor bescherming tegen negatieve energieën en zo, dus ik vermoed dat dat wel de juiste is.

Dat verhaal van je tante kan inderdaad ook wel eens voorkomen. Dat je zelf helemaal niet meer in de gaten hebt wat het effect is.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:28

Oh dat is een mooie, die ga ik zeker onthouden, dank je wel!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:43

Hoi hoi, ik hoop dat ik het topic weer ff omhoog mag halen...

Hoe gaat het met iedereen hier? Zijn er hier ook hsp-ers die een baby/kind hebben??

Zouden die wat ervareningen met mij willen/kunnen uitwisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:21

Hey, ik heb een 2,5 jarige rondlopen. Wil best wat ervaringen uitwisselen hoor, mag gerust per pb. :)