[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:42

Mja, heb wel het idee dat mijn broek wat losser zit. Dus misschien is het dat wel..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:55

Gambler21: geen zoetjes is al een pluspunt! Alle kleine beetjes helpen. Misschien dat tussendoortje vervangen door een stuk fruit en twee rijstwafels? Ontbijtkoek is trouwens niet zo slecht! Sorry voor de verwarring, ik ben een Belg en ik heb die benaming nog nooit gebruikt. :P

RubyRed: Hoelang ben je al bezig met afvallen? Als je een hele tijd dezelfde (eet)gewoontes aanhoudt kan je lichaam in een plateaufase komen, dan heeft het zoiets van "oke prima, genoeg eten, genoeg beweging" en val je bijgevolg niet meer af. Je kan je lichaam even wakker schudden door een dag met meer of minder calorieën dan normaal in te nemen. Check ook zeker deze site: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php Het berekent je BMR, dat is het aantal calorieën dat je in rust verbrandt (dus wat nodig is om al je organen etc te laten werken). Je kan je calorie inname verlagen naar dat aantal. Of zoals Mars zei, het kan ook de spiermassa zijn! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:59

@ Dianta: pas sinds oud en nieuw, dus misschien ben ik een beetje te ongeduldig :P.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:14

Dianta, wat vind jij dan 'goed' aan ontbijtkoek/peperkoek? Is namelijk wel een bom van suikers...

RubyRed, het heeft vast en zeker even tijd nodig :) Gewoon lekker doorgaan. Een halve maand is niks als het gaat om afvallen.

Gister nog lekker gesport. Voor het eerst naar de nieuwe fitnessruimte geweest. Wauw wat is dat mooi geworden. Ga het zeker vaker doen, was echt een succes :D In totaal 162 kcal verbrand.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:53

Ontbijtkoek is volgens mij 65 kcal per plak, dus is voor mij een toegestaan tussendoortje (tussendoortjes onder de 100 kcal sta ik toe). Er zitten inderdaad wel veel koolhydraten in, waarvan de helft suikers.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:03

Wat Mjetterd zegt :) Ten opzichte van een mueslireep, daar zit het dubbel aantal calorieën in. Een stuk fruit of groente is nog altijd wel een betere keuze.

SSDesign, welke oefeningen heb je gedaan en welke apparaten gebruik je? We hebben thuis een crosstrainer maar ik ben dat ding na 5 minuten beu. Dus als iemand tips heeft om de training leuker te maken := Want het is wel erg goed. Je verbrandt er 10cal per minuut mee ~~}>

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:05

Muziek op wil wel eens helpen? Ik vind het ook gewoon saai, tja, gewoon doorzetten dan maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:22

Dianta schreef:
Wat Mjetterd zegt :) Ten opzichte van een mueslireep, daar zit het dubbel aantal calorieën in. Een stuk fruit of groente is nog altijd wel een betere keuze.

SSDesign, welke oefeningen heb je gedaan en welke apparaten gebruik je? We hebben thuis een crosstrainer maar ik ben dat ding na 5 minuten beu. Dus als iemand tips heeft om de training leuker te maken := Want het is wel erg goed. Je verbrandt er 10cal per minuut mee ~~}>

muziek, en een bepaalde uitdaging aangaan
zoals ik wel eens doe met interval is bijv een streven van zoveel min, zoveel hartslag, of zoveel km's
of zoveel cal....
en elke keer verleg ik die grens natuurlijk zodat het steeds een stapje moeilijker wordt ,maar je ook ongemerkt snel verbeterd

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:27

Bij mij gaat het vandaag al weer iets beter gelukkig.
2 volkoren boterhammen als ontbijt op en ik zit nu pas aan mijn tussendoortje.

Mijn tussendoortje is misschien meteen een tip voor anderen.
Ik eet sinds een paar dagen mango en dat is wel echt lekker.
Ik had eens op gezocht of het gezond was.
En dat is het nogal.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc ... leven.html

Kwa calorieen had ik gevonden dat een hele mango 130 calorieen bevat, maar je kunt natuurlijk ook een halve pakken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:20

Ziet er inderdaad goed uit zeg!
Bedankt voor de tip, ik ga van de week eens een mango kopen :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:20

Jippie! Vandaag gewogen en er is ongeveer 1.3 kilo af! :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:56

@ Flying_Angel: top!!

Ik zit nu aan 1500 kcal, vanavond paardrijden, dus geen tijd om te snoepen.. En dan als ik terugkom mezelf bedwingen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:07

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:43

Jammie das echt lekker zeg,ik heb weer een gaatje in mijn broekriem gemaakt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:55

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:18

Ik heb vandaag als avondeten zelf een pizza gemaakt, hij is 554 kcal en was super lekker (was met tomatensaus, tonijn, champignons, ui, knoflook en een beetje geraspte kaas)!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:23

Ik eet ayurvedische voeding,ik ben daar door ook meer met eten bezig.Op mijn zoektocht kwam ik Iers mos tegen, dat is goed voor een traag werkende schildklier.Gelijk maar 4 pakjes besteld, ben erg benieuwd?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:59

@ Fa, goed zeg! Altijd fijn als je vooruitgang ziet :).

Ik heb net een foto gemaakt van mn buik :o, niet om nu te laten zien, maar is miss leuk voor later xD

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:04

@mjetterd dat is wel een leuk idee, als je dan veel kwijt bent geraakt kan je voor en na foto's zien, kijken hoe het verschil is! :)

Ik ga nu korfballen! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:20

ik heb nog flink veel moeite , ik drink de hele dag sinaasappelsap en eet ook niet wat ik moet. en nu ben ik brood vergeten te halen *zucht*

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:33

_Luce schreef:
Ik heb vandaag als avondeten zelf een pizza gemaakt, hij is 554 kcal en was super lekker (was met tomatensaus, tonijn, champignons, ui, knoflook en een beetje geraspte kaas)!

wat heb je dan als bodem gebruikt?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:46

Hallo,

Ik zou best wat kwijt willen. Helemaal voor de zomer straks, bikini etc.
Ik sport genoeg; 5x per week train ik dressuurmatig met mijn haflinger, wat absoluut niet makkelijk is omdat elke pas gestuurd dient te worden. Verder fiets ik naar school (heen 12 km, terug 12 km) en 3x per week ga ik uit school eerst naar stal (heen 12 km, naar stal 10 km, naar huis 5 km).. Dit komt dus ongeveer neer op 2x 25 en 3x 30 km per week. Ik werk op zaterdag een dagdeel, meestal 5 uurtjes (helaas niet meer uren beschikbaar).

Ik eet op het moment vrij weinig.
Een indicatie van vandaag:
naar school gefietst, 12 km, naar stal gefietst, 10km, naar huis gefietst, 5 km. Schoolgym (niet bijzonder intensief), paardgereden.
Gegeten: 4 stukjes brood, 1 sinasappel, 1 pakje toastjes & avond eten (normale portie). Ik drink water en thee thuis ;)

Dit is vergelijkbaar voor de rest van de week, ik ben geen snoeper en probeer meer fruit te nemen.. Nog honger (komt weinig voor) vul ik aan met droge crackertjes...

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:51

sympie schreef:
_Luce schreef:

wat heb je dan als bodem gebruikt?

He bekende ingredienten, die zag ik ook staan in het boekje dat ik van de dietiste heb gekregen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:58

Ik wordt een beetje hopeloos, dus hoop hier eens wat meer informatie te vinden.

Ik wil al een tijd wat kilo's kwijt (ben niet té dik, maar het zit mezelf gewoon in de weg en wil zo'n 10 kg kwijt).
Let erg veel op kcal, maar die eet ik echt niet te veel en denk dat het dat dus ook niet (alleen) is. Echter lijk ik wel verslaafd te zijn aan suiker (kan dat???), ik heb dan totaal geen honger, maar echt een schreeuw naar "lekkers" en dan vooral dus zoet.
Ik beweeg meer dan voldoende (werk in de paarden), dus ook daar zou het denk ik niet alleen aan liggen.

Nu wil ik eens kijken of koolhydraat arm gaat werken en vooral hoe kan ik van die schreeuw om zoetigheid af komen. Ik kan dan gezonds eten wat ik wil, het verdwijnt met geen mogelijkheid pas als ik iets zoets eet.
In welke producten zitten vooral veel koolhydraten en wat zijn goede vervangers er voor?

Wie eet er ook koolhydraat arm en hoe was dat in het begin? Geen behoefte naar suikers? En hoe heb je bepaalde producten vervangen, zoals brood, pasta's en aardappelen?

Hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:00

Ik kan iedereen echt aanbevelen om hulp te zoeken via een dietiste ipv zelf maar wat dieeten uit te gaan proberen.
Helpt mij iig erg goed.