[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:59

Omdat je in het buitenland met andere bacteriën te maken krijgt. En zo zijn er nog wel meer redenen. Denk niet dat je er op zit te wachten de hele vakantie continue je piercing schoon te moeten maken. Daar gaat je vakantie, zal ik maar zeggen ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:00

Jaa oke
Ik laat hem morgen zetten he. Dat is dan 10 week verder ong.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:06

Waarom vraag je dan eerst advies, als je vervolgens toch eigenwijs bent en tegen ons advies in gaat..?

Edit: Heb je enig idee wat de genezingtijd van een navelpiercing is..?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:07

Nee. Ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoel een ALS ervoor. ALS ik hem laat zetten dan is het nog 10 week

Maar schoonmaken moet je sowieso. En ALS ik hem laat zetten was ik wel van plan als ik ga zwemmen dat ik niet lang ga zwemmen en na het zwemmen schoon maak.

Maar hoe vind je het dan met dat ponykamp?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:08

Fujita_Amor schreef:
Nee. Ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoel een ALS ervoor. ALS ik hem laat zetten dan is het nog 10 week

Hm, dat maakt het al een ander verhaal ;)

Maargoed de genezingtijd van een navelpiercing is 3-12 maanden en dan neigt het eerder naar die 12 maanden dan naar die 3 maanden ;)

Op ponykamp denk ik dat hij nog vuiler gaat worden. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon lekker tot na Spanje wachten :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:09

Ja dat weet ik ook.
Maar als ik in de zee wil zwemmen dan kan dat opzich geen kwaad lijkt mij aangezien het zout water is
Chloor water moet ik mee oppassen...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:10

Fujita_Amor schreef:
Ja dat weet ik ook.
Maar als ik in de zee wil zwemmen dan kan dat opzich geen kwaad lijkt mij aangezien het zout water is
Chloor water moet ik mee oppassen...

Dat klopt, maar in het buitenland moet je ook opletten voor andere negatieve invloeden zoals andere bacteriën die ons lichaam niet gewend is..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:11

Dat wist ik niet.
Even een vraag hoor.
Als ik bijv in het centrum ben geweest, moet ik hem dan ALS ik hem laat zetten direct schoon maken?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:12

Die vraag snap ik niet..?! Je bedoeld dat als je naar de stad bent geweest om bijvoorbeeld te shoppen, of je hem als je thuis komt dan direct schoon moet maken? Of wat bedoel je?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:12

Ik snap niet waarom mensen denken dat ze met een verse piercing toch in de zee kunnen zwemmen. Ja het is "zout" water maar er zitten toch nog steeds bacterien, gezond is het niet voor een verse piercing. Ook niet als je het daarna schoonmaakt. Het kan nog steeds gaan irriteren en vooral navelpiercings zijn daar erg gevoelig voor ook omdat het zo'n lange genezingstijd heeft.

Chloorwater is sowieso heel slecht en zou ik echt vermijden. En overigens tijdens een ponycamp, met een genezende piercing lijkt me ook niet goed. Al die bacterien, paarden die er misschien tegen aankomen etc.. Ik zou echt wachten als ik jou was.

Snap sowieso niet dat mensen in dat opzicht niet logisch nadenken dan.. maar goed..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:18

Ja met na de stad gaan bedoel ik indd Ijsje.

Maar het is zo dat je 6 week niet mag zwemmen.
En die kamp is over 8 weekjes

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:22

Uit je antwoorden blijkt toch dat je hem het liefste morgen wilt laten zetten. Dan moet je dat doen als je toch niet kunt wachten ;)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:22

Ik schreef 6 tot 8 weken in de FAQ en met een navelpiercing zou ik echt veel voorzichtiger zijn hoor want de genezingstijd is lang.

Maar goed, je moet het uiteindelijk zelf weten maar als het dan gaat ontsteken is het wel je eigen schuld.. *shrug*

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:27

Fujita_Amor schreef:
Ja met na de stad gaan bedoel ik indd Ijsje.

Maar het is zo dat je 6 week niet mag zwemmen.
En die kamp is over 8 weekjes

Het gaat niet alleen om het zwemmen. Heb je wel gelezen wat ik zei? 3-12 maanden genezingtijd. 8 weken is nog geen 2 maanden.. :+
Maargoed, idd moet je het maar zelf weten. Ga met myryana mee..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:28

Ow ik heb de FAQ niet gelezen. Mijn excuses.
Ja het is zo van: ik heb me erop verheugt en kan me moeilijk ergens van afzetten
Maar als het echt echt echt gevaarlijk kan zijn en dat soort dingen dat je zelf ook ziek wordt (oke ik overdrijf maar goed) zoiets kan ik me wel vanaf zetten

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:29

Waarom vraag je hier dan eigenlijk om advies als je er toch niet naar luisterd?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:30

Ik heb het uitgelegd. Maar ik wou ook graag weten wat jullie mening was.
Maar ik bedoel kan het heel veel kwaad?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:31

Hoevaak ga je dat nog vragen..? :+

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:31

Ik ga nu misschien heel erg bot en gemeen klinken maar... waarom vragen mensen advies mbt piercings als ze het advies toch gewoon in de wind slaan en een weerwoord op geven als je ze advies geeft?

Wij doen ons best om mensen te helpen en het word gewoon genegeerd. Als je toch ons advies negeert, waarom word er dan in eerste instantie iets gevraagd.

Piercings zijn gevoelig, je moet er voor zorgen omdat ze anders gaan irriteren, ontsteken en uitgroeien. Als je er niet voor wilt zorgen en de tijd wilt nemen om het te laten genezen dan vind ik dat je geen piercing moet nemen. Als je ongeduldig bent omdat je zo graag een nieuwe piercing wilt omdat het mooi is dan valt het je daarna vies tegen als het daarna eens gaat onsteken.

Maar goed dit is nu niet specifiek tegen Fujita_Amor gericht maar ik merk het vaker en het begint me echt te irriteren. Volgende keer geef ik gewoon geen antwoord meer op dit soort vragen.

En mensen.. aub.. lees de FAQ.. en luister naar het advies als je het toch vraagt... *diepe zucht*

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:32

En gelijk heb je, Myryana, volgende keer lekker laten gaan, zulke mensen zullen er altijd zijn. :)

Ik heb wel een vraagje.
Als je je tongpiercing los maakt, zijn er dan nog dingen die je moet doen?
Tong droogmaken ofzo?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:32

Myryana schreef:
Ik ga nu misschien heel erg bot en gemeen klinken maar... waarom vragen mensen advies mbt piercings als ze het advies toch gewoon in de wind slaan en een weerwoord op geven als je ze advies geeft?

Wij doen ons best om mensen te helpen en het word gewoon genegeerd. Als je toch ons advies negeert, waarom word er dan in eerste instantie iets gevraagd.

Piercings zijn gevoelig, je moet er voor zorgen omdat ze anders gaan irriteren, ontsteken en uitgroeien. Als je er niet voor wilt zorgen en de tijd wilt nemen om het te laten genezen dan vind ik dat je geen piercing moet nemen. Als je ongeduldig bent omdat je zo graag een nieuwe piercing wilt omdat het mooi is dan valt het je daarna vies tegen als het daarna eens gaat onsteken.

Maar goed dit is nu niet specifiek tegen Fujita_Amor gericht maar ik merk het vaker en het begint me echt te irriteren. Volgende keer geef ik gewoon geen antwoord meer op dit soort vragen.

En mensen.. aub.. lees de FAQ.. en luister naar het advies als je het toch vraagt... *diepe zucht*

_/-\o_ *\o/*

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:34

Saskiaatje; Je tong droogmaken hoef niet maar het is wel handiger als je daarna je tongpiercing er weer wilt indoen om het idd wat droog te maken (anders glijd het zo leuk ;p)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:34

Myrana. Ik snap je totaal. En ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen. Maar dat is nou gewoon mijn karakter.

Ik ga nog even heel goed nadenken over wat er is gezegd.
Over die bacteriën

Maar is de kans op uitgroeien zo groot?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:35

Myryana schreef:
Saskiaatje; Je tong droogmaken hoef niet maar het is wel handiger als je daarna je tongpiercing er weer wilt indoen om het idd wat droog te maken (anders glijd het zo leuk ;p)

Ik durf echt niet die hele piercing eruit te halen. :oo
Ik bedoelde balletje verwisselen. :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:36

Nee je hoeft verder niks te doen. Gewoon balletjes losdraaien, piercing eruit, balletjes er weer op en vastdraaien. Tong is echt de meest simpele piercing qua genezing en verwisselen. :)