Haarextensions deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:12

Focussed: Ik vind het mooi! je hebt geen extensions in die kleur nu, toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:14

Wauw staat je prachtig, zou gewoon 2 maanden wachten! En dan weer highlights indoen! Zo heb ik het vroeger ook gedaan!
En wat is het lang geworden!!!
En vol en ziet er super gezond uit!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-11-11 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:14

lesilla schreef:
Hey focussed nog een vraagje, is er werkelijk verschil in afwasbare siliconen of siliconen lees op het internet dat er niet schadelijke siliconen in de dure kappershampoo zit tegenover drogist

Watervaste siliconen zijn het slechtst idd. Deze krijg je er ook pas uit als je een aantal keer was met silicoon-vrije shampoo. Hierdoor ontstaat de meeste "build-up". In je talgklieren, bij de aanzet van je haar, tussen de schubben etc. bouw je een vieze laag met siliconenprut op als je steeds met watervaste siliconen wast. Hierdoor wordt je haar nog sneller vet en slap.
Wateruitwasbare siliconen was je er eigenlijk iedere keer weer uit, waarna je er weer nieuwe voor in de plaats brengt.
Dus ipv 1 + 1 +1 +1 = heel veel siliconen in je haar, doe je steeds -1 (wast het eruit) +1 dus het aantal blijft min of meer gelijk

Op internet is wel een lijst te vinden met welke watervast en welke niet watervast zijn.

lesilla

Re: Haarextensions deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:16

Hmm ok, was vroeger heel gelukkig met sebastian shampoo maar dat is uitwasbare. Nu weet ik niet of ik het moet nemen :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:16

xAylie schreef:
Focussed: Ik vind het mooi! je hebt geen extensions in die kleur nu, toch?

Jawel, extensions zijn iets blonder dan mijn eigen haar dus het valt nog wel op, preciese match kan ik gewoon niet vinden, omdat ik bruin en blond door elkaar heb zitten in mijn eigen haar!

Maar die extensions zijn van een toko in Adam, waren maar 50 euro. Heb ze nu 2 x gekruld maar heb nu al punten als stro... leuk voor even maar dit gooi ik wss met een maand of 2 weg..

Liins; Graag gedaan! En jij ook bedankt haha :D :D
lesilla: dankjewel!
Ik wil idd gewoon over een tijdje weer wat highlights laten zetten... en dan wel zeggen dat ze alleen het bruine moet highlighten, niet de blonde 2x :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:19

Aster: Ik zou er niks in smeren , meteen terug gaan naar de gene waar je ze hebt laten zetten... Dit haar is gewoon beschadigd... kun je serum in stoppen, zal misschien even werken, je wast het en je zit weer met dit vogelnest... je hoort gewoon goed haar te krijgen en niet dit reeds beschadigde haar!

Deadxstar: :D :D :D :D wat goed dat je al zo lang zonder wassen kan doen! Heerlijk he!!
Neroo: Luxys staan jou ook zo goed! Snap wel dat je ze nu los hebt, het zou ook niks voor mij zijn, iedere dag kammen, uitpluizen, vlechten etc. :') Ik heb daar het geduld namelijk echt niet voor!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:50

Ooohja dat had je inderdaad verteld, maar heb je ze op de foto's ook in dan? :o
Ik wou dat wij hier zo'n winkeltje in de buurt hadden. :=

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:26

@Astor: Dit heb ik al eens zien voorbijkomen bij een vriendin van me.
Het haar was een "productiefout",de haren waren omgekeerd vastgezet aan de waxjes waardoor bij het wassen of borstelen de schubben volledig werden opengezet en je dus dit kroes/droog effect krijgt
Producten of dergelijke helpen hier totaal niet bij ;)

Wel heb ik nog een goede tip: bij het drogen,je haardroger goed naar beneden richten,zo voorkom je pluis in alle mogelijke omstandigheden :D
Ook gebruik ik enkel op de puntjes voor het drogen L'Oreal Professionel Repair leave-in verzorging
en Got2Be Guardian Angel om over mijn hele haar incl. extensions te sprayen voor het gebruik van droger of stijltang ;)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:04

Bedankt voor alle tips! Heb er een aantal uitgeprobeerd met drogen enzo maar het mocht niet baten. Die productiefout zou kunnen, maar lijkt me niet, heb namelijk haar uit wel 7 verschillende pakjes?
Met een stijltang kan ik het aardig in bedwang houden :D
Dan ziet het er zo uit:
Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:05

Ziet er mooi uit! Je bent echt een prachtige meid!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:06

Aster_ schreef:
Mijn eigen haar pluist helemaal niet dus t is een hele rare overgang.

Ohh! Daar heb ik echt geen last van! Hoort dus niet! zou dr ff een belletje geven! :j
Misschien idd een productiefout! Anders stuur je haar ff de foto's!

Ik gebruik yes to cucumbers, en die van dove, is ook HEEL fijn, de oil nutritive ofzoiets.. geen idee hoe t heet, heb ik shampoo en conditioner van!

Qua serum heb ik die van john frieda, de oranje, is ook n heatprotector!
En heb n serum van charles worthington, met soort heeeeeele kleine glittertjes erin, meer parelmoer achtig zeg maar!

Ziet er mooi uit liins!!

@ focussed: Ohw tis zo heeeeeeerlijk! Kon nu zelfs een week.. maar toen moest ik het wel ECHT wassen hoor hahaha. Had het zaterdag gewassen voor t laatst, en toen dat 3 days straight gedaan, en heb t afgelopen zaterdag pas weer gewassen! Maar toen was het ook wel vet hoor :j Had gewoon ff geen tijd om mn haar te wassen :P
Denk dat 5 dagen t beste is bij mij! Dan is het tenminste nog niet zo vies vet :P

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:26

@aster_: Socap zag er bij mij ook zo uit als ik er niks me deed. Blond Socap schijnt vaak heel droog te zijn. Het gaat waarschijnlijk nog veel erger worden en je kan straks stofzuigen nadat je het geborsteld hebt, zoveel breekt het af. Ik begin niet meer aan Socap :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:27

Ik ben aan het aftellen tot de luxy's er zijn, ik hoop morgen maar kan ook volgende week vrijdag :')

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:02

Ik wil nu ook me virgin lengths eruit, me haar laten ontkleuren en dan de kleur luxy kopen :))
Erg he := .....

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:04

Ik wil of deze kleur

Afbeelding

Of dit,

Afbeelding
(dit komt redelijk in de buurt wat ik nu heb volgens mij :P

Beach blond vind ik te blond bij mij!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:05

xAylie schreef:
Ooohja dat had je inderdaad verteld, maar heb je ze op de foto's ook in dan? :o
Ik wou dat wij hier zo'n winkeltje in de buurt hadden. :=

Nee op die foto´s van net is gewoon mijn eigen haar! Ik moet nog een keer foto´s maken als ik ze in heb.
Is 45 cm en helaas maar 5 cm langer dan mijn eigen haar, dus heb het meer voor het volume.

DeadxStar: Heerlijk :D :D Ik zit nu weer in een periode dat het wat vetter wordt... dus nu na 3 dagen begint het alweer vet te worden, en dag 4 moet ik het echt wassen... Beetje jammer maar ik blijf volhouden, wordt het vanzelf weer minder vet haha.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:18

Focussed, jij had het over die schampoo's waar parabenen en sulfataan in zat? Ik heb nu yes to carrots gekocht dankzij joun info :D

Ik ga morgen even naar haarwinkeltje in de stap, haar kopen (misschien) en dan zelf clips er van maken.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:20

Niet bij de toko kopen Inez :) Is zonde van je 50/75 euro. Het is poedersuiker haar..... Gemengd remy en geen remy haar......

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:50

Iney schreef:
Focussed, jij had het over die schampoo's waar parabenen en sulfataan in zat? Ik heb nu yes to carrots gekocht dankzij joun info :D

Ik ga morgen even naar haarwinkeltje in de stap, haar kopen (misschien) en dan zelf clips er van maken.

:D goed haha!

Ik heb mijn nieuwe haar ook bij een soort toko vandaan... Het is idd echt flutterig, geen Remy en nu na 2 keer krullen al heel droog in de punten... Maar het was bij mij nu kiezen tussen 2 kwaden... Of niks (Luxy had mijn kleur niet) of goede kleur maar dan dit haar.
Heb er 50 voor betaald, heb er nu wel plezier van (maar had meer plezier van mijn Luxys hoor, nu voel ik stro als ik aan m'n haar voel, en met Luxys voel je heerlijk zacht haar :') )

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:04

Lindsey, wij zouden wat afspreken maar kreeg maar geen reactie.

Mijn budget is wel 50/75 en weet toch nog niet zeker of ik het vast wil dragen dus om uit te proberen misschien iets?

Ik wil ook wel iets anders wil ergens weaft hair kopen of hoe dat ook heet en zelf clips maken want ik wil niet van die dunne plukjes die kan ik nergens kwijt met me dunne haar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:07

Ik heb bij de toko ook 1 zo'n lange mat gehaald van 100 gram en dan zelf matten gemaakt.
Bij Luxy heb ik het probleem dat ik 9 matten heb (totaal 120 gram) maar ik draag er maar 4 want meer kan ik niet kwijt ivm dun haar.
Bij deze heb ik zelf 3 (dikke) matten gemaakt. 1 hele dikke van zeker 45 gram. En 2 van ca 25 gram.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:52

Nou ik heb precies hetzelfde! Daarom wou ik ze graag zelf maken :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:57

Ja het is wel een werk en ze zitten lang niet zo netjes in elkaar als mijn Luxys. Maar ik vind het wel fijn dat je zelf kan kiezen hoe dik en breed je matten zijn.
Alleen jammer dat ik dan weer geen Luxy haar kan vinden... kwaliteit is gewoon beneden de maat in de toko's ...

Misschien kan ik eens aan m'n Luxys gaan knutselen. Clipjes eraf en matten aan elkaar naaien..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:08

Lijkt me inderdaad wel leuk om die matten zelf te kunnen maken, omdat je dan de hoeveelheid kan regelen.
Want als je ziet die meiden van luxy hoe dik hun haar is zonder krullen, maar de gewone foto's stijl is het toch niet zo big hair!
En ik wil big hair :P Dus misschien jaartje sparen en toch extensions ik zie wel.

Ben benieuwd als je gaat knutselen met je luxy's! Misschien doen als ze niet meer zo goed zijn?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:13

Ik zou inderdaad niet zomaar haar bij een Toko halen!
Ik heb ook wel eens haar op ebay gekocht, maar ook dat raad ik niet aan. Het kost je namelijk zo'n 50 euro, en je doet er misschien 3 maanden mee. Dan zou ik toch liever het dubbele betalen om er zo een jaar mee te kunnen doen en vooral je niet druk hoeven te maken over lelijke droge punten etc.
Ik heb mijn Headkandy extensions nu 2 weken en ben nog helemaal verliefd! Heb even een foto gemaakt:

Afbeelding

Ik raad deze extensions echt aan omdat het een blonde kleur is met highlights, ze hebben echt veel verschillende kleuren en ze waren er binnen 3 dagen :D Ik moet ze wel altijd iets gekruld houden omdat ik mijn eigen haar gewoon niet stijl genoeg krijg, of het heel snel weer iets opkrult.