[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:33

Nee, dat klopt wel. Dat geldt wel voor mensen die niets hoeven af te vallen... en verder denk ik wel een klein beetje bewegen af en toe.

chanel1985 schreef:
op de site van caloriewijzer staat dat een vrouw ong 2100 cal binnen mag eten, ik vind dit nogal veel.
Wat denken jullie?

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:35

Ja als iemand een hele dag geen ruk uitvoert dan zit je aan de 1500 calorieën als je neit wil afvallen :P maar als je wel iets doet is 2100 ook te doen hoor :P Ik tel mijn calorieën overigens niet, ik probeer gewoon bij alles wat ik eet bewust te zijn, als ik een boterham etc neem, dan doe ik er ook sla bij, zodat ik ook mijn dagelijkse groen binnen krijg :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:36

Des een 1600 cal is beter als je wilt afvallen? Want ik wil echt wel afvallen. Ben nu een dikke 2 weken bezig en er is 2 kilo af maar er moeten er nog zeker 13 af
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 05-02-11 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:37

als je beweegt kan dat volgens mij wel, maar denk dat je meer resultaat zou boeken met ca 1400 calorieen :) maar ik ben geen diëtiste ofzo :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:44

Misschien eens in dit topic of het vorige topic wat tips lezen en een tijdje op www.caloriechecker.nl ALLES invullen op een dag.
Kom je dan ver over de 1400 kcal heen of teveel vet, dan kun je daar zelf goed bekijken wat er anders of beter kan.
Minder dan 1400 kcal mag je echt niet nemen overigens.
Vaak, genoeg en verantwoord eten.
Dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avond eten en event daarna nog iets.
Bijv ochtend: 2 volkoren boterhammen met kipfilet of philadelphia light, tussendoor nog 1 boterham met zoiets of iets anders (fruit of iets gezonds), lunch 2 a 3 boterhammen etc etc.
Je vind hier genoeg tips en anders vragen :D .
1600 kcal is ook prima, maar kom daar dan ook niet overheen. Een uitzondering is altijd prima, mara niet te vaak. Sneller dan 1 kg per week moet je overigens niet gaan.
Succes!!!

chanel1985 schreef:
Des een 1600 cal is beter als je wilt afvallen? Want ik wil echt wel afvallen. Ben nu een dikke 2 weken bezig en er is 2 kilo af maar er moeten er nog zeker 13 af

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:50

Ok, Vandaag heb ik zon 1470 cal:

o: 2 snede brood met beleg (1 met gerookt ossevlees en met balade choco)
t:/
m:idem ontbijt maar dan kalkoensalami i.p.v. ossevlees
t: bolletje ijs
a:aard (4 mini aard), rode kool, kippeworst (150g)
t: potje yoghurt mango van vitalinea

Daarnaast heb ik 1,5 l water gedronken (drink ook niets anders omdat ik bv geen thee, koffie lust)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:53

amsterdam_30 schreef:
In het kader van goed ontbijten vind ik het magertjes :j

Jaime_ schreef:
Ik neem 2 eetlepels op 250 gr yoghurt.. dan zit er voor mijn gevoel voldoende door.. dus kvind dat prima :P

Maar dat is niet mijn complete onbijt hoor :D vaak icm volkorencrackers oid. Mijn onbijt wissel ik elke dag, ene keer brood, dan crackers, dan optimel dan jus dorange dan weer yoghurt etc. maar dat ligt compleet aan mijn energieverbruik van die dag

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:59

Haha.. heel goed bezig *\o/*

Jaime_ schreef:
amsterdam_30 schreef:
In het kader van goed ontbijten vind ik het magertjes :j

Ik neem 2 eetlepels op 250 gr yoghurt.. dan zit er voor mijn gevoel voldoende door.. dus kvind dat prima :P

Maar dat is niet mijn complete onbijt hoor :D vaak icm volkorencrackers oid. Mijn onbijt wissel ik elke dag, ene keer brood, dan crackers, dan optimel dan jus dorange dan weer yoghurt etc. maar dat ligt compleet aan mijn energieverbruik van die dag[/quote]

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:01

Ik zit vandaag op 1301 kcal :) maar dan moet ik nog een tussendoortje hebben vanavond. Dus dat komt ook zo rond 1400 uit :)
Ook ik wissel mijn ontbijt regelmatig af, zeker nadat ik er achter kwam dat je lichaam er aan went als je elke dag hetzelfde eet

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:37

amsterdam_30 schreef:
Dat vind ik een goede vraag. Zelf neem ik cruesli en dan de normale. Dan weeg ik 45 gram af en doe ik er magere yoghurt en een kiwi bij (kiwi gold, die zijn niet zo zuur :+ ).

Muesli is veel beter, maar dat krijg ik niet weg. Alleen de varianten met suiker er in en dat si ook niet gezonder.
Val verder zelf prima af hiermee, omdat ik de calorieen tel in http://www.caloriechecker.nl van de dag.
Totaal 1400/1500 kcal en dan val je makkelijk af :D . Ga niet alles nemen wat beter is als dat snel mijn neus uitkomt.. dat stimuleert niet echt :+ .

Kady_ schreef:
ff een vraagje; welke ontbijtgranen/ muesli kun je het best pakken voor ontbijt?
Welk merk of welke soort?

ik heb een onderzoek gedaan, maar weten jullie dat er helemaal geen verschil is tussen muesli en cruesli. Het enige verschil is dat Cruesli van het merk Quaker komt, en dus een beschermde naam is. Je zult nooit een eigen merk van een supermarkt vinden met productnaam Cruesli, dan heet het dus Muesli.
Ik heb net een verjaardag gehad, en alleen 4 glazen water gedronken. Best beetje trots...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:48

Tussen verschillende soorten muesli is wel verschil. Ik heb een variant met "klonten" terwijl je ze ook "fijn" hebt :) maar dat er geen verschil is tussen muesli en cruesli verbaast me niets

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:56

das waar

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 02:00

Wil niet heel banketstaaf zijn :+ Maar het beste is toch écht om aan je 2100 calorieën te voldoen.
Dit is het advies van mijn diëtiste.
Aangezien je lichaam juist ál de voeding in reserves op gaat slaan als je te weinig neemt 'just in case'. Dit houd dus in dat je méér vast gaat houden dan als je je gewoon aan die 2100 houd.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:59

Hallo hier!
Oh gisteren heeft m'n dag een iets andere wending aangenomen.
Uit het niets zijn we naar een auto gaan kijken, terwijl ik eigenlijk moest paardrijden, dus heb geen beweging gehad. Heb 1,5 uur in de auto gezeten om naar de dealer te rijden.. Maar niet voor niets want we hebben de auto meteen gekocht :D Was helemaal niet de bedoeling, we zouden eigenlijk pas eind van de maand kijken voor een auto, maar deze konden we niet laten staan :o
Hierdoor ook niet regelmatig gegeten maar ja.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 geroosterde broodjes met leverpastei.
T: 2 kiwi's
L: 2 sneetjes vk brood met hagelslag
T: ?
A: 4 groenten stamppot ofzo met een schouderlapje.
T: ?

Beweging: 5 uur werk.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:04

Arvanti_haf schreef:
dit is ook wel een mooi schema! heel duidelijk ook.
Ben je er al veel mee afgevallen als ik vragen mag?

Dat is voor mij op een dag eigenlijk te weinig maar dat kwam omdat ik die dag daarvoor gewoon te veel had gegeten. Maar zo ziet mijn weekend er wel ongeveer uit omdat ik zaterdagavond keestal ga stappen en dan komen er ook wel de nodoge caloriën binnen met drankjes. Maar nee, ik ben nog niet veel afgevallen, ik hoop dat ik komende dagen wat op de weegschaal ga zien!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:06

pirouetje schreef:
Bij mij was het gisteravond een beetje fout...ik denk dat ik een biertje of 8 heb gedronken :o

Dan ben ik heel wat fouter geweest :o

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:13

ik heb net alweer hardgelopen :D met een banaan ervoor gegeten, nu maar eens echt ontbijten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:21

Zo, ik ben weer bij. Ik hoop dat jullie mij mijn gatenbijlees vergeven maar ik lig nog op bed en bijlezen via de telefoon gaat wat moeilijk. Ik zal even een banaantje eten en dan rondje hardlopen met buurmeisje en dan schemaatje voor vandaag opstellen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:49

Kga nu pas naar bed :wave: erg lange nacht gehad (werken)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:50

Zozo nu pas naar bed waar werk je?

Gisteren best een ongezonde dag gehad nog al erg veel gesnoept.
Vandaag maar eens sportief doen :P

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:43

Mijn dag was ook minder maar wel erg geslaagd, was erg gezellig. Wel iets teveel hapjes gegeten, vanochtend maar niet gewogen, ik ga vandaag, deze week weer tegen aan. Volgende week zondag weer zondigen, dan komt familie voor verjaardag. Ben nu wel erg moe, maar wil toch straks op home trainer.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:10

Hallo, net ontbeten met 250 gram kwark met wat bosbessen erdoor gepureerd en een beetje lijnzaad.straks als lunch gezonde pannekoekjes van banaan, havermout en volkorenmeel.

Ik las hier trouwens dat je na je avondeten beter geen stuk fruit kan eten, waarom niet? Al mijn tussendoortjes zijn namelijk fruit.

Veder ben ik al een week bezig met afslankthee. Het is vet oplossend en hongerstillend. Als je twee koppen per dag drinkt van je 4 tot 10 kilo af in een maand :P ik geloof er weinig van maar ben toch benieuwd :P

Ohja ik zit trouwens altijd op ongeveer 1600 calorieen ( behalve op slechte dagen :P)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:20

@arans, die thee heb ik ook poosje gedronken resultaat was dat ik wel meer naar de wc moest en dus ook wel afviel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:23

Maar wat ik ervan gehoord heb dat je als je ermee stopt dan de kilo's ook terug komen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:25

Jaime_ schreef:
Die vreselijk donker bruine is juist heel vet

Die hebben we nu in de kast staan... Ik kan maandag wel crackers mee naar school nemen, maar dan moet ik ze dus op school pas gaan smeren, en van twee crackers zit ik niet echt vol..

veder zit er wel degelijk verschil en creusli. Krokante meuslie( creusli) word krokant gemaakt door suikers. Er bestaan ook meusli met suikers, maar dan moet je er op letten dat je dus zonder suiker koopt.

veder ontbijt ik vaak met havermout, en dat kan je echt op heel veel verschillende manieren klaar maken. Ene dag havermaut pap met kaneel en banaan, ander dag geroostert havermout met walnoten, andere dag brinta met wat eetlepels havermout erdoor heen.