Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:20

Kentaro schreef:
Tootje, hoe gaat het nu? Is het nog een beetje uit te houden met je schouder?
Hoe gaat het eigenlijk met je vader?

Ik moet volgende week naar de vaatchirurg. Heb al tijden zo ontzettend last van kramp in m'n kuiten. Ben toen begonnen met B12, maar dat leek even te helpen, maar helaas was dat het niet.
Tijd terug via m'n huisarts kousen aan laten meten. Had daar echt hoop op. Maar helaas. Zitten op zich prima, vooral met een dag op kantoor, maar met lopen is de kramp niet te doen.
Nu was ik vorige week bij m'n internist. Hij wil laten kijken of de bloedtoevoer in m'n benen goed is. Op zich verwacht hij er niets negatiefs van, maar wil dat dan in het ieder geval uitsluiten.
Nu had Monique al eens aangegeven dat het zou kunnen komen van medicijnen voor cholestrol. Daar moest ik van de week ineens aan denken. Toen ik dinsdag bij de apotheek was, vroeg ik ernaar. 'OH JA HOOR' Héél bekend... :P Ik nog gevraagd of dat dan vooral bij die van mij was. Nee hoor, bij de meeste....
Maar ik slik het al 5 jaar. Antwoorde zij dat dat heel goed kon, je kon het opbouwen....
Wacht uiteraard het onderzoek volgende week af (altijd fijn om te weten of de doorbloeding nog goed is :D ) Maar dan wil ik het toch nog eens goed over m'n medicijnen gaan hebben!
Mankeer lichamelijk al genoeg. Maar het lijkt er nu op dat de 'problemen' die ik heb (erg moe en extreme kramp in m'n kuiten tijdens het lopen) alleen maar van de medicijnen komt, die ik PREVENTIEF moet gebruiken...... :(

Is jouw schildklier wel eens onderzocht?

Mijn vriend heeft ook diabetes 1. Hij is/was ook steeds erg moe en heeft ook heel veel last van zijn spieren. Die zijn schildklier bleek niet goed meer te werken ( ook een auto-immuunziekte). Dat bleek ook de oorzaak voor zijn hoge cholesterol.
Mensen met diabetes 1 hebben ook vaker last van hun schildklier!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:26

Bedankt voor je reactie!
Dat is inderdaad onderzocht! Is al wel weer even geleden.
(hoog cholestrol heb ik gelukkig niet)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:22

Hey allemaal, het gaat redelijk met mijn schouder merk toch wel dat de prik wat goeds doet ik zit nu alleen met een urineweginfectie -O- ..zucht...

De suikers zijn dus ook te hoog maar goed ik hoop dat als de infectie weg is de suiker weer beter wordt..

Ook ga ik in augustus naar een acupuncturist die zegt dat ze wat tegen de pijn kan doen van de schouder en dat ze ook bij de suiker kan helpen dus ben erg benieuwd..

En vandaag heeft mijn zoon afscheid van de basisschool genomen en nu zitten we beide met tranen in de ogen zo raar ik ben 8 jaar klassenmoeder geweest en was overal bij ook de kids kon ik goed en nu gaan ze allemaal hun eigen weg naar een andere school...raar gevoel...

Vandaag krijgt mijn vader ook wat meer duidelijkheid betreft de prostaatkankeer zijn bloed is weer niet goed en nu waarschijnlijk aan de chemo maar dat hoor ik nog.

Nou iedereen weer op de hoogte !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:35

Jemig, het houd ook niet op met slecht nieuws he...........
(denk je nog wel aan je water drinken??)
Ben benieuwd of accupunctuur iets voor je kan doen!! Heb er hele goede ervaringen mee! (kon je daar niet eerder terecht?)

Kan me voorstellen hoe je je voelt hoor! Kan je zoon er een beetje mee om gaan??
Komt de nieuwe school leuk over?

Hard duimen voor je vader!! Hoop écht dat het nieuw mee gaat vallen!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:33

Tootje
balen van de infectie gaat het ene goed heb je wel het andere

Ik heb wat actie ondernomen wat betreft mijn suikers die veel te hoog zijn.
Even een boze mail gestuurd met wat waardes van een paar dagen en wat ik gegeten had
nu blijkt hoe raar ook hoe minder koly ik eet hoe hoger de suiker
eet ik gewoon normaal scheelt het zomaar 10 in de waardes :j

Ik heb aangegeven dat ik me niet serieus genomen voel en dat ik geen jaarlijkse controle wil zolang mijn hbac1 niet rond de 55 zit, dus meer controle zolang er nog niet zeker is hoe het nu bij mij werkt (heel raar in ieder geval)

Waar ik van baalde is dat ik nog even door moest geven wat ik nu ook alweer nam (misschien handig om mijn dossier up to date te houden)

Werd ik vanmiddag gebeld dat ze me over gaan zetten op insuline de nova huppeldepup (vergeten)
geen tabletten meer alleen insuline voor de maaltijden
2 tot 4 eenheden om mee te beginnen
Ene kant blij dat ik mijn eigen leven weer kan leiden, geen 24 uur ding die mijn suiker omlaag haalt, eten wanneer ik dat wil en sporten uitgaan wat kijk ik daar naar uit
3x prikken vind ik dan minder leuk nieuws even lekker een potje gejankt en weer even het besef dat ik echt diabetes heb en daarmee moet dealen

nadeel is de afspraak die ik had staan bij mijn nieuwe internist gaat niet door want er is geen tijd pas over een paar weken pfffff
was blij dat ze eindelijk naar me luisterde dus heb dit maar voor lief genomen maar eigenlijk kan het natuurlijk niet telefonisc iemand overzetten op andere medicijnen

Morgen ga ik alles ophalen en zaterdag beginnen en kijken hoe ik erop reageer
januvia mag ik wel blijven nemen glimipiride niet

dus ik ben blij, ook een beetje bang voor het onbekende en minder blij met hoe het allemaal geregeld word in het ziekenhuis
mijn voeten zitten namelijk vol kleine wondjes en die doen best zeer en heb ik last van.
ik ga mijn diabeetvp gewoon platmailen dan maar op die manier.

prikken 1x per dag was ik gewend maar eerlijk gezegd ook heel snel afgeleerd
dus even weer moed verzamelen maar weet zeker dat het na een tijdje went zoals de vorige keer

weltrusten allemaal :) :z

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:07

Hee meid, toch wel een beetje goed nieuws! Ik denk dat je de novorapid bedoelt!? Die heb ik ook voor de maaltijden!
De gang van zaken snap ik werkelijk niets van?!!? Inderdaad héél vreemd dat ze dit zo via de telefoon regelen!
Je voeten moet je écht in de gaten houden hoor!! Kun je niet een keer bij een pedicure (met een diabetische aantekening!!) langs gaan!? Ik ga zelf ook iedere 6 weken (ik zou het via de verzekering kunnen doen, maar heb zo'n fijne dame dat ik die 23,00 daar zelf ook wel voor over heb)
Wonden aan voeten zijn echt heel belangrijk om goed in de gaten te houden!! Neem anders even lekker een voetenbad met een flinke scheut soda!!

Sofy

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:25

Ik begrijp ook helemaal niks van dit verhaal, iemand via de telefoon of mail op de insuline over zetten kan echt niet. Daar hoor je op z'n minst uitleg bij te krijgen over hoe je pen werkt, hoe je de eenheden instelt, wat je moet doen als je te laag of te hoog zit (bijspuitschema), etc etc. Pff, wordt er echt diep ongelukkig van dat dit zo gaat blijkbaar. Maar idd wel fijn dat er eindelijk gereageerd wordt op hoe jij je voelt, alleen de manier waarop is weer prut...

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:54

Vervelend verhaal Tootje. Wat betreft de basisschool, het is ook fijn om weer door te kunnen toch? Ze worden groot, blij toe! Meer tijd voor een andere hobby zou ik zeggen.

@ Dientje, gelukkig zetten ze je over op snelwerkende insuline. Dat prikken, daar wen je aan, maar ik begrijp dat je ff een potje moet janken over deze conclusie: je hebt suiker.

Neem je rust. Hiervoor MOET je echt ff een week vrij nemen van je werk of je bezigheden. Vooral veel meten. Wat doet de insuline met je lichaam? Te hoog, te laag enzovoorts. Eerst in rust nemen, daarna met activiteiten. Dus mijn advies: neem je rust. Vogel op een rustige manier uit wat insuline met je lichaam doet. Dit moet je niet willen op je werk of tijdens andere bezigheden.

succes!

Praten jullie makkelijk over je suiker of wimpelen jullie altijd bezorgde vragen af met: 'Ja gaat super, met jou?'

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:31

hoihoi ladies!

Hoe gaat het hier allemaal? allemaal al lekker vakantie? Gaan jullie nog weg?

Ik ga zometeen 2 weekjes naar zwitserland, dan schildweek en daarna nog een weekje met mijn vriend naar limburg!
Hoe zijn jullie bloedsuikers met die warme dagen? ik bolus hoogtens 2x op een dag en zit steeds onder de 4 := zal maandag even het ziekenhuis mailen :)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:01

Vrijdagochtend mijn insuline opgehaald bij de apotheek en wilde daarna door naar mijn werk maar het ging niet dus heb een dagje vrij genomen (kon even niet stoppen met huilen)
Vrijdag geen tabletten meer genomen en pas bij de avondmaaltijd gespoten en raad eens voor het eten was mijn waarde 7.4 en voor de lunch die dag 8.2 ik zit erg raar in elkaar geloof ik

Tot nu toe spuit ik 4E per maaltijd en kijk ik rustig wat het doet.
Gaat al erg goed en schrijf alles op wat ik eet, wat ik meet en wat ik beweeg.

Dinsdag naar de huisarts voor mijn voeten (donderdag pedicure maar die wilde dat ik eerst langs Huisarts ging) en aanvraag voor een ander ziekenhuis ondanks dat ik blij ben dat ik insuline heb vind ik de gang van zaken belachelijk ik was helemaal stuk vrijdag sta je dan bij de apotheek voelde me echt een hoopje ellende maar dat is nu gelukkig weg
vind de vrijheid heerlijk eten wanneer ik wil zonder bang te hoeven zijn dat ik een hypo krijg, sporten en dan gewoon wat minder spuiten echt heerlijk
spuiten valt wel mee even hard zijn en doorprikken soms een adertje maar goed zo erg is dat ook weer niet.

vanmiddag een uurtje paardgereden en toen daalde hij flink terwijl ik bij de lunch 1E minder had gedaan en voor het rijden een banaan gegeten had
van 9.3 voor het rijden naar 4.8 na het rijden dus ik stapte wat rillerig af maar gelukkig voel ik op tijd dat hij aan het dalen is nu alleen nog leren om rustig te blijven en niet in paniek te raken hihi

@calypso
als iemand er naar vraagt wimpel ik het vaak af heb het idee dat ze het vragen om beleeft te zijn

vanmorgen had ik op mijn FB een foto van een overheerlijk broodje hagelslag reageerd er iemand dat ik in de natuurwinkel wel kan krijgen wat ik *mag* eten
even uitgelegd dat een diabeet alles *mag*eten
soms kan ik daar niet tegen betweters maar eigenlijk weten ze helemaal niks van diabetes
diabetes is dan oh dan mag je geen suiker

ik ga lekker slapen met een goede waarde heerlijk is dat :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:15

Dientje-Yara ik geloof dat je al aardig op weg ben ! super hoor en super dat je naar een ander ziekenhuis wilt/gaat wat een rare manier om zo met patiënten om te gaan :n

En tja zelfs na 40 jaar suiker te hebben leer ik nog elke dag en baal ik nog elke dag ...

En stiekem ben ik heel jaloers op je suikers.. := die van mij zijn nu echt waardeloos ivm blaasontsteking en ontsteking in schouder ik schiet van 28 naar 2...

En schrijf maar lekker van je af hoor dat helpt mij ook, ga zo door !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:02

Tootje, hoe was de uitslag van je vader??

Dientje, dat is toch wel grotendeels een heel positief bericht!! Tuurlijk moet je er nog mee leren omgaan, maar zoals tootje zegt, ook hier na 36 jaar blijft het leren en proberen!
Goed dat je de stap hebt gezet naar een andere arts/ziekenhuis!! Groot gelijk! Ik zou echt dr. Pijl in het LUMC willen aanraden, maar ik ben bang dat hij geen patienten meer aanneemt i.v.m. overvol agenda :P

mijkee, voor ons geen vakantie :P Volgende week (vrijdag de 13e :+ ) hebben wij de vooroplevering van ons nieuwe huis en als het goed is de 20e de sleuteloverdracht. Als alles mee gaat vallen qua kosten (wat ik niet echt verwacht :o ), kunnen we altijd in het najaar nog even kijken om een weekje weg te gaan.
Zie giga op tegen alles inpakken (en geloof me, we hebben nogal wat :D )en verhuizen, maar kan me wel enorm verheugen op ons nieuwe huis!!
Met dat warme weer zit ik ook vaker laag (soms tot hypo).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:37

ik prik nu te weinig, ben de hele week al wat ziek en heb laatste 3 dagen ontzettende hoofdpijn omdat zo'n holte flink dichtzit. Pas 's avonds is het weg en 's morgens weer doodleuk terug. zit de hele dag te sprayen maar die mag je maar een week gebruiken, dus moet deze week anders naar de dokter

Fijn dat het beter gaat met je waardes dientje! Wel slecht van het ziekenhuis hoor! Kan zo toch niet :n

Ik ga wel op vakantie, 2 weken Mexico, 27 juli afspraak bij GGD en 9 augustus nog in het ziekenhuis en dan de 16 of 17e op vakantie :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:48

Als ik julie zie 2 of 4 EH per keer dan denk ik woooow.
Op me stage is er iemand die spuit in 1 keer 72 EH := dus dacht altijd dat rond de 30 ofzo normaal was :=

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:13

Kentaro de uitslag was niet best... de waarde is in een maand verdriedubbeld ..:-( nu gaat hij door naar een oncoloog maar goed ik dacht dat hij daar al liep.

Mijn vader is er erg zwijgzaam over, ook weet ik niet echt in hoe verre hij het heeft hij praat er niet over.

IK respecteer dat maar maakt mij ook onzeker..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:40

Wat een heerlijk vooruitzicht suikermeisje!! Klinkt super :D

jolandaa, ik kom helaas ook niet weg met zulke lage eenheden..... Varieert tussen de 12 ('s morgens), 20 ('s middags) en 20 - 26 ('s avonds).

Tootje, wat een naar bericht!!! Weet je toevallig naar wie je vader gaat?? Mijn schoonvader is in Rotterdam geweest en daar schijnen dé experts op dat gebied te zitten!! (lag ook een man uit Limburg bij m'n schoonpa op de kamer :P )
heel goed dat je respecteerd dat hij er niet veel over wil praten, maar het maakt het voor jullie niet makkelijker.... En ook voor je vader zou je zeggen gedeelde smart, is halve smart.
Ik hoop zo voor jullie dat er nog een positieve wending aan komt!!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:56

Toot, wat een naar bericht weer!
Ik kan niet anders dan je sterkte te wensen hiermee....

Jolandaa schreef:
Op me stage is er iemand die spuit in 1 keer 72 EH := dus dacht altijd dat rond de 30 ofzo normaal was :=

Hoe hoog zit ie dan dat ie zo belachelijk veel spuit? Lijkt me toch niet kloppen hoor!

Suikermeisje en Mijke lekker een vakantie in het vooruitzicht, heerlijk! Ik blijf helaas ook thuis, krijg je met een boer, die hebben in de zomer geen tijd om weg te gaan :P

Dientje_Yara: kan me goed voorstellen hoe je je voelt hoor!
Toen ik na 11 jaar 2 maal daags spuiten over moest op 4 maal daags had ik het ook niet meer, ben op weg naar t ziekenhuis zelfs door rood gereden, ik was helemaal in de war ervan.
Maar wel fijn dat je het nu zelf meer in de hand hebt. Ook goed van je dat je een ander ziekenhuis gaat zoeken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:05

Bij mij was er een hartinfarct voor nodig om van 2 naar 4x spuiten te gaan............... :o :o
(dus dan valt door het rood rijden nog wel mee.. :+ :D )

(ben je troudens nog uit een kleur voor je houtwerk gekomen?)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:34

oh nou indd valt het nog wel mee :P
Ja heb een kleur gevonden en net zaterdag de laatste stukjes geverfd :)
Ben bezig mn foto's up te loaden, maar lukt nog niet echt, maar wil ze nog wel ff showen in het topic!
Tis een beits geworden, doorzichtig antraciet :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:02

he wat een kl bericht van je vader! BAH, heel veel sterkte.
Willem is net geweest bij de internist en db geweest. hba1c van 9,3 (78)
Hij krijgt er vanaf nu metformine bij kijken of dat helpt.
Wij gaan ook niet op vakantie maar t is hier elke dag vakantie *\o/*

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:54

jeetje Kentaro! 2 hartinfarcten... pff
vervelend te horen tootje. Hoop dat het afschrijven hier je enigszins helpt. We leven met je mee!
@Dientje-Yara; gelukkig gaat het beter! Niet te veel ondernemen he!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:28

meikemarieke schreef:
Toot, wat een naar bericht weer!
Ik kan niet anders dan je sterkte te wensen hiermee....

Jolandaa schreef:

Hoe hoog zit ie dan dat ie zo belachelijk veel spuit? Lijkt me toch niet kloppen hoor!

Ik heb geen idee. Neem aan dat de arts weet wat ie doet :=

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:10

OMG 72!!!! kom ik met mijn 4E
Toot sterkte

voor de vakantiegangers have fun

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:05

Gisteren naar de dokter geweest en hij gaat me aanmelden bij het LUMC helemaal blij en hopen dat ze me daar wel fatsoenlijk helpen

Mijn voeten was niks mis mee eczeem en heb er een zalf voor meegekregen

Ben vorige week begonnen om mijn bewegingsschema flink op te krikken (laat zeggen hiervoor deed ik zo goed als niks)
3x een rondje van 1 uur gewandeld
1x een rondje van 30 min (spierpijn dus wat minder gedaan en kon paard gezellig mee)
en 1 uur paardje hobbelen

Deze week
1 uur gewandeld
en weer 30 min met paardje mee en vanavond weer een uur

Gister alleen lekker eigenwijs geweest en niks te eten genomen voor het wandelen dacht dat het wel kon want ik zat op 9.3
Paardje in de wei gezet en op de terugweg dacht ik wow ik voel me niet lekker
toch maar even geprikt 3.5!!! oeps
dan vind ik het nog heel moeilijk om rustig te blijven en rustig af te wachten want binnen 5 min stijgt hij alweer maar ben zo bang dat hij alleen maar verder daalt
voelde me even goed beroerd en dan raak ik de controle kwijt en raak ik dus echt in paniek
na 5 min was hij weer 5.1 nog een banaantje gegeten en daarna mijn stalletje gedaan

Ik wil heel graag afvallen en in ieder geval niet aankomen door de insuline dus ik moet van mezelf echt gaan bewegen (eten doe ik normaal en tussendoortjes neem ik niet en snoep hou ik niet van evenals chips)

Hardlopen gaat niet vanwege mijn rug dus heb wat leuke wandelroutes in de buurt gevonden van een uurtje
skeeleren durf ik niet meer maar wil ik wel weer op gaan pakken, vroeger sjeesde ik overal heen en nu sta ik als mevr wiebel op die dingen haha

verder mag ik het paard van mijn zusje 1x per week rijden ben doorzitten aan het oefenen voor de buikspiertjes (paard geeft hoog op)
en verder wandelen met mijn eigen pony die heeft een peesblessure dus daar wandel ik ook veel mee
dus ik hoop dat ik de strijd tegen de kilo's ga winnen, het hoeft niet snel van mij ben nu 3 kilo kwijt in een paar maanden maar merk wel dat het er ook echt af blijft als het langzaam gaat

zo dat was weer een veel te lange update hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:15

Wat goed!! Ik heb daar dvp Daphne! Echt een hele fijne vrouw! Weet niet of je naar iemand mag vragen?!
Wat fijn dat het met je voeten in orde is!!
Goed hoor, dat je zo bezig bent met beweging!! Het is niet alleen goed voor de lijn, maar ook dat je niet steeds meer insuline nodig hebt!
Let er goed op dat je ten aller tijde iets te eten bij je hebt! (of drinken zoals AA drink of flesje limonade met half limonade/half water) Wel heel goed dat je even geprikt hebt om te kijken wat je waarde was!
Nogmaals, vind het top dat je zo bezig bent +:)+