Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:04

Arwen, ook succes voor jou!

Ik ga zo even langs de supermarkt voor wat lekkers en dan op naar de vrijdagavondcommissie (lees: borreltijd!).

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:36

Wow gaaf paard jaan netjes hoor en idd weer een ervaring rijker...en wat een kasteel zeg zo naast die andere.
Mooi lijstje annika alleen als je 3 keer in de week hardloopt mag er best iets bij als yoghurt ofzo...en wat extra fruit...vergeet niet dat je met lopen heel veel kalorieen verbrandt En als je te weinig eet houdt je lichaam die dus vast en dat is dus net wat je niet wilt.

Foto`s komen eraan ik hoop volgende week....mijn zadel is goed dus kan nu met een gerust hart gaan rijden.
Heb er gelijk zin in ook.
Zal mijn zoon vragen of hij de volgende keer wat foto`s maakt.

Idd arwen goede schoenen helemaal als je al een blussure hebt.
Noor ook lekker gelopen.En lekker gegeten :D

Bom hoe is het met je paardje al wat beter?

Zo ik ga douchen en dan voor de kachel op de bank hangen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:16

+:)+ Voor degenen die gelopen hebben!

:(:) Voor wie ziek en/of geblesseert is.

Leuke foto's Jaan, filmpje kon ik op foon niet zien.

Wat leuk zo'n les zeg! Ik doe met Lis ook wel eens grondwerk en de eigenaars van mijn projectjes doen ddat ook met hun paarden. Is wel fijn hoor, de band met je paard verbetert toch. Ik heb het bij de merrie ook wel eens nodig nog, die wil de paddock wel eens leuker vinden dan het werk.. :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:56

Hello ladies!!! :wave:

Ik heb niet meer gelopen, was mijn schoenen vergeten. 8-) Auto had ik in eerste instantie opgehaald, maar op de eerste bocht was toch het geluid te horen. Weer terug gescheurd naar de garage. Gelukkig is het nu verholpen en de rekening viel gelukkig mee. :D

Arwen, succes!!
Noor_, lekker gelopen! :j
casperzot, doe nog een weekje rustig aan. Je moet hardlopen niet onderschatten. Ik zou zeker één week alleen wandelen en goede schoenen en een schema gaan zoeken.
Marjoleintje, lekker gelopen!!
Jaan! Wat heb jij een kanjer zeg! Hij is nog zo jong en al zo knap gepresteerd! +:)+

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 08:50

@Leonie: ik heb me de laatste tijd best wel verdiept in hardlopen. Bijna alle beginnersschema's richten zich op het steeds verder lopen, snelheid is iets waar je pas later aan gaat werken. Ik loop nu zelf zo'n 8 maanden en nu ik een uur kan volhouden om hard te lopen ga ik me bezig houden met het opvoeren van het tempo. Juist omdat het zo'n belastende sport is, is het beter om je lichaam eerst in een rustig tempo meters te laten maken en te wennen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:16

Goedemorgen!
Lopers succes vandaag!
Morgen staat er weer 5 km op het programma!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:25

Goedemorgen...

Ik héb vandaag op de planning staan om te lopen, maar ik twijfel. Ben benieuwd of jullie het herkennen:

Ik heb nu iets meer dan een week een soort spierpijn in mijn benen. Niet heel erg of storend, maar bij meer inspanning (stevig doorlopen/hardlopen) worden mijn benen als lood. Ik voel me verder energiek, maar het voelt wel vervelend. Daarnaast heb ik momenteel wat last van mijn rug, continue. Ook weer niet erg, maar heel licht zeurend iets. Bij het paardrijden heb ik er geen last van, noch van mijn benen, noch van mijn rug. Zou ik iets verkeerd gedaan hebben in mijn training? Dit was voor dinsdag (toen ik me verdraaide ook al zo). En hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen? Doorlopen of rust? En dan complete rust of ff 5 km lopen ipv 10?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:09

Ik heb ook wel eens van die loodzware benen. Met name als ik én fanatiek paard heb gereden én heb gelopen. M.i. dus iets overbelasting. Ik zou een wat kortere afstand lopen, maar niet meteen volledig rust nemen als je je verder goed voelt! :(:)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:35

Gopedemorgen allemaal,

Leonie en Arwen suc6!

Noor: Lekker geborreld gister?

Scoob: Als ik loop eet ik idd nog yoghurt/ kwark etc extra, maar dit is zegt maar een ''basis'' lijstje wat ik heb meegekregen :) Maar wel fijn dat je het nog even erbij zet !:)

Fan : gelukkig dat je auto weer gemaakt is en dat de rekening mee viel :D

Wenk: ik ken je probleem wel maja ik denk dat het bij mij komt doordat ik net begonnen ben :P

Zoo ik was vanmorgen als vroeg op pad :P Haha om kwart voor 8 zat ik al op t paardenkind :) Wel echt super lekker gereden, volgens mij is de griep nu wel redelijk uit mijn lijf getrokken! Nu ff spullen pakken en hup dik 2 uur rijden voor een weekendje zuidlaren, mijn oma wordt 65 dus gaan met de hele fam daarheen!

Voor de lopers veel suc6! En verder een fijn weekend!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:05

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik heb gelukkig goede schoenen van mijn broer gekregen.
Op de site 'Start to run' heb ik het schema opgezocht voor beginnende joggers, erg handig!
Nu nog mijn MP4 opladen en ik kan maandag beginnen. :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:16

Goedemorgen,

Ik heb een rustdagje vandaag, veel spierpijn in mijn beide kuiten, voelen strak aan. En een pijnlijke li-enkel als ik m'n voet omhoog trek. Al die 'pijntjes' ook van het lopen. :)

Wen, ik denk dat ik jouw klachten ook wel herken. Bij mij komt dat veelal door overbelasting/vermoeidheid in combinatie met spanningen die je ergens in je lichaam vastzet. Mijn zwakke plaatsen zijn dan ook altijd mijn rug en mijn benen. Een rustig loopje van 5km is dan nog niet eens zo'n gek idee ipv 10km! Rustig aan doen hoor!

Casperzot, succes maandag alvast!

Annika, wat heerlijk zo vroeg al aan 't rijden! Fijn weekend in Zuidlaren!

Noor, loopse alvast voor morgen!

MJ, ik denk dat je daar wel een goed punt hebt hoor! Eerst maar eens je lichaam laten wennen aan het hardlopen en als dat goed gaat, dan pas aan je snelheid gaan werken. Ik richt me momenteel ook nog niet op de snelheid. Ben nu net 3-4 maanden weer aan 't opbouwen.

Fan, ah balen dat je je schoenen was vergeten! Maar autootje is wel weer klaar en dat de rekening meeviel, is altijd fijn natuurlijk.

Nou ik ga maar s ff wat in huis doen, moet om 15u weg om te werken, tot 24u vannacht. Vriendlief is nu aan 't vissen met m'n zwager, dus die zie ik ergens vannacht weer. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:39

Annika, ben je weer beter?

WenK, dat is balen als je je zo verstapt ineens... Zeker als je dan nog 3 km moet inderdaad :=
Die pangasiusfilet klinkt wel erg lekker!
Met je benen zou ik in ieder geval lekker rustig aan doen. Klein rondje op een rustig tempo. Denk dat je beter dat kan doen en dan de volgende keer weer wat meer dan dat je nu in 1 keer weer te veel doet.

Bom, heel herkenbaar van dat meer energie! Heb ik ook als ik met de fiets naar school ga. Als ik met de bus ga ben ik altijd zo duf...
Ik was zo vroeg ook niet gaan lopen trouwens in die kou :P
Beterschap voor je tinker :(:)

Marjolein, goed hoor, -1,2 kg!
Leuk is dat he, zo loswerken! Dan merk je inderdaad dat je vanaf grote afstand al aanwijzingen kan geven. Ik heb zelf altijd nog de neiging om te dichtbij te gaan staan en te heftig te zijn in m'n hulpen.

MJ, op dit moment ben ik nog niet bezig met snelheid. Ik probeer wel soms de laatste minuut bv wat meer door te lopen, maar verder ook niet. Dat komt later wel. Eerst maar eens zorgen dat ik een half uur aan een stuk kan lopen :P

Jaan, ziet er ontzettend gaaf uit hoor, twee van die grote paarden!

Leonie, welkom! Ik kan alleen maar meegaan in het commentaar van Noor. Goede schoenen halen bij bv runnersworld en een schema gaan volgen. Is voor je knieën en alles toch echt het beste.
Je zei dat je schoenen van je broer hebt gekregen, ik zou dan toch met die schoenen even naar een runnersworld gaan. Het kan altijd zijn dat jij anders loopt dan je broer natuurlijk.

Arwen, ook welkom! Goed blijven eten, dan kun je alleen maar meer spieren krijgen :P

Gister voor het eerst 3 keer 8 minuten hardgelopen :D Wel lekker hoor, zo wat langer. En het feit dat ik eerst bij 2 minuten al liep te hijgen en nu die 8 minuten met gemak volhou.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:53

Goed gedaan Tara!! Welke les ben je nu?
Marjolein en WenK, lekker rustig aan doen of een rustig duurloopje is mijn advies
casperzot, heeft je broer nieuwe schoenen voor je betaald of zijn het tweedehandsjes van je broer?

Omdat die rekening van de auto mee viel, ben ik lekker wezen shoppen! :D Ik heb een nieuwe hardloopbroek van Nike gescoord in de uitverkoop! *\o/* Mijn oude broek is een jaar oud en begint dunner van stof en te groot te worden, had gehoopt in de Asics broek te passen, maar helaas. Mijn bovenbenen blijven groot, komt natuurlijk door al het spier O:)
Heb gisteren ook een boek gekocht in de boekendiscounter. Het is natuurlijk een hardloopboek :D Heel interessant boek en ben heel blij dat ik die gekocht heb voor € 3.99 :D
Staan veel interessante dingen in over voeding en trainingen. Zo ver ik heb gelezen is een zeker een goed boek voor beginners met al hun vragen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:22

Zo, hallo allemaal :wave:

Heb net weer een stukje gelopen, nu 7900 meter gelopen. Iets rustiger gelopen dit keer, woensdag avond toch iets te hard gelopen dus toen voelde ik mijn voeten en benen wel. Dat was toch iets te fanatiek voor de tweede keer op mijn nieuwe schoenen. Dus nu wel wat verder maar op een rustiger tempo en dat ging prima.

Het wordt alweer warmer buiten, heb het luie zweet er weer helemaal uit :+ Moet binnenkort toch maar iets luchtiger gaan kleden als de temperaturen wat meer voorjaars gaan aanvoelen!

Fanneke, leuk een hardloopboek! Ik vind het ook helemaal leuk om me er goed in te verdiepen!

En verder, voor de mensen met pijntjes hier en daar dan zou ik ook zeker iets rustiger en misschien ook een iets kortere afstand nemen en kijken hoe dat gaat!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:24

Mijn rug is ook mijn uiting van spanning idd, maar dan óf tussen m'n schouderbladen en óf echt m'n onderrug. Nu is het in het midden, dus dat ken ik niet zo. Ik denk dat het een stuk compensatielast is. Mijn linkerschouder speelt al een paar weken weer op en ik voelde mijn rechterknie natuurlijk. Ik dénk dat ik daardoor toch niet bepaald recht ben gaan lopen wat zich dus uit in mijn rug.
Aangezien ik toch wel zin heb in wat beweging ga ik zo wel ff half uurtje/5 km lopen....

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:40

Net even paar boodschapjes gedaan en toen heb ik tot mijn verbazing nog een paar gave foto's kunnen maken. Er bleek een Slipjacht georganiseerd en ze stonden net allemaal op de brink bij elkaar voor de start. Niet veel later vertrokken ze! Mooi gezicht!

Afbeelding
Verzamelen

Afbeelding
Vertrek met de honden voorop!

Afbeelding
De ruiters en amazones

Wilde de foto's even met jullie delen! :)

Wen, die klachten van je schouders en onderrug komen mij ook heel bekend voor. Ik heb ook regelmatig halverwege mijn rug een pijnlijke plaats net naast mijn wervelkolom. Ben er al eens mee bij de huisarts geweest, die dacht dat het een aanhechting van een spier was die dan opspeelt. Hopelijk kan je 't rondje van 5km zonder pijn lopen.

MJ, fijn dat je zo lekker hebt gelopen! En ja dat voorjaar, ik vind 't ook heerlijk dat je dat al weer kunt voelen!

Fan, lekker geshopt!

Tara, ook ik wilde steeds te dichtbij komen tijdens het loswerken, maar door afstand te nemen ben je minder bedreigend en geef je het paard meer de ruimte. Er komt ook best veel zelfreflectie bij te pas, tijdens dat loswerken. Lichaamstaal is dan soms best lastig. ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:44

Na een blik op buienradar geloof ik het wel voor vandaag. :o Ga zo wel lekker naar de kapper en daarna uitgebreid in bad met een boekje. Ik ga morgen denk ik wandelen en anders misschien ff lopen. En verder deze week zie ik het wel. Gezien de drukte op het moment moet ik echt de grenzen van mijn lijf respecteren vind ik.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:29

Goedenavond hier allen,

Goede beslissing wenk en je wordt er echt niet slechter van hoor een weekje rustig aan doen.
Mooie foto`s gezien zeg gaaf als je dat durft.

leuk zo`n les grondwerk marjoleintje...zou ik ook nog wel willen gewoon zien of ik het wek goed doe enzo.
Is best weer lastig een nieuw paard haha.

Fanneke nog leuke tips die je met ons wilt delen?
Sommigen merken maken hun broeken wel erg klein hoor....vind ik ook met rijbroeken die moet je bijna standaard een maat groter nemen.

Heb een productief dagje gehad...eerst gewerkt toen een half uurtje gereden madama der vakantie is afgelopen.
En net na het eten nog even een rondje buiten gedaan van bijna 5 km heerlijk die regen in mijn gezicht goede koeling.
Ging super...nu gedoucht en al zo bij schoonzus een bak koffie drinken als ik op de bank blijf zitten val ik in slaap :z

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:39

Nee, maar ik ben er niet goed in. Liefst zou ik nu een flinke pijnstiller nemen en gaan lopen. Maar ik weet ook dat ik de laatste tijd al vaker pijntjes genegeerd heb en dat het best waarschijnlijk is dat die zich nu op alternatieve wijze manifesteren. Oftewel, mijn lijf gaat steeds harder roepen dat ik ff m'n gemak moet houden. Ga dinsdag weer lopen en dan begin ik weer met 8 km. Dan ga ik daarna zaterdag pas weer en voorlopig blijft het bij in principe 2 keer per week 8 km. Ergens half april ofzo ga ik het dan weer opbouwen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 02:20

WenK, denk wel dat het goed is om te blijven bewegen. Zou het alleen een week of 2 op 5/6 km zetten. Daarna lekker opbouwen.
Scoob, ben nog niet begonnen in het boek, hoop dat morgen te doen :D Als ik nuttige dingen tegen kom, dan laat ik het weten :j

Vanavond hadden we vrienden te eten, lekker italiaans gekookt :9 Morgen lopen, hoop maar dat weer een stuk beter is :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:09

Hmm lekker fanneke.. :9
Loop ze vandaag ik hoop ook op goed weer ga met vriendin een stapritje maken voor het eerst.
Haha hopenlijk is ze braaf maar goed er is eigenlijk geenreden waarom niet tot nu toe lost ze dingen zo netjes op.

Moeilijk he wenk luisteren naar je lichaam :(:)

Fijne zondag iedereen..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:41

jeeeeej :D
ik mag vanavond weer :D

staat op het programma: 30 minuten (geen idee hoeveel km dat is :P) want ik doe het via lessen

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:04

Haaidiehaai allemaal!

Met Snorremans gaat het een stuk beter gelukkig :) Heb vrijdagavond het verband eraf gehaald, zaterdagochtend had ik er zo mijn bedenkingen over maar gistermiddag was het al een stuk minder dik, temp was 37.9 en vanochtend weer een beetje minder dik en temp was 37.4. Ik spoel het nu iedere keer af en ga dan stappen met 'm. Vanochtend dacht hij daar anders over := Tijdens het stappen was de staleigenaar aan het voeren, Snorremans ging ietwat uit zijn plaat. Heeft natuurlijk ook energie voor 10 dus. Vanmiddag of vanavond weer even afspuiten en daarna stappen. Hij liep met verband erg te slepen maar inmiddels loopt hij weer prima.

Weinig op bokt gezeten, wel bijgelezen tussendoor op de foon. Druk geweest hier, dochterlief vierde gister haar verjaardag. Ze was helemaal in haar sas met haar roze omafiets, en het zadel, dekje en halster vielen ook erg in de smaak. Jammer van het vieze weer anders waren we wel even naar stal geweest om te passen. Hoop dat het woensdag beter is, dan kan ik ook wat fotootjes maken.

Zojuist nog 4x5 min gelopen met daartussen 1,5 min wandelen. Even rustig aan weer opbouwen, heb 2 weken niet gelopen of zo. Vond mezelf wel een bikkel met dit weer. Nu weer volhouden, liefst 3x per week.

Wen, rustig aan doen is denk ik nu het beste denk ik, even een "winterstopje". Best kans dat daarna het lopen ook weer als een speer gaat. En je zit nu ook even in een hele drukke tijd, met je nieuwe baan en je cursus. Voor je rug misschien even een lekker warm bad?

Scoob, is ze braaf buiten? Jammer van het weer, wordt een nat stapritje :j

Jaan, wat een leuk filmpje en foto's van Tycho. En wat een braverik, ik vind dat je heel netjes op hem rijdt, mijn complimenten hoor.

Marjo, grappig die foto's, dat zie ik hier nog niet zo snel in het centrum gebeuren ;)

Annika, weer beter?

Noor, jij gaat lekker zeg! Goed bezig!

MrUlbe, heb je een smartphone met gps? Dan kun je daarmee je afstand meten, of na het lopen even kijken op www.afstandmeten.nl Niet helemaal nauwkeurig maar je hebt een beetje een idee. Loopse!

Alle nieuwen, welkom! En een schema is echt heeeeeeeel belangrijk, zo bouw je het rustig op en voorkom je blessures."

De rest, beterschap voor de pijntjes en zet 'm op als je gaat lopen, helemaal vandaag :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:12

:wave:

Ik doe het ook even rustig aan. Ik vind het niks om in het donker de moete lopen dus ik doe echt even een maandje rustig aan en dan is het zomer tijd en ga ik lekker weer opbouwen. Ik ben ondertussen wel 4 kilo afgevallen dus dat gaat wel lekker, en doe wel raaf braaf mijn oefeningen in de kamer bijna elke avond.

Wenk ik herken het zeker wel en ik kreeg de tip om voetenbadjes met dode zeezout te nemen, helpt tegen magnesium te kort en dus ook voor vermoeide spieren. Ik heb het nog niet geprobeerd, was van plan dat vandaag te gaan doen

Vriendlief en ik wilden eigenlijk een heel eind wandelen, maar dat laat het weer nog niet echt toe, tjee wat een regen zeg :n
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 27-02-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:14

:wave: hardloopdipper meldt zich ook weer even. Alles goed hier? Ik lees wel mee, maar heb even de puf niet om mee te babbelen.