Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:10

Wauw best bijzonder om te zien hoeveel verschil er bij iedereen zit in het herstelproces..
Ik was zeker 8 weken lang na de operatie nog heeel erg moe elke dag en mijn wonden gingen steeds ontsteken en weer open, pus eruit.. Elke week terug naar de kliniek, antibiotica kuren.. Ik had er op dat moment heel even spijt van, zag het echt niet meer zitten!

Maar nu ben ik inmiddels een paar maanden verder en ben ik weer heel blij dat ik het gedaan heb.
Ik heb deze week ook weer voor het eerst op 't paard gezeten! :D Ik ben helemaal gelukkig, wel een sportbh aan + de operatiebh zodat de boel nergens heen bewoog.. :')

Spannend voor jullie dan, als jullie beiden een vakantie hebben gepland zo vlak na de operatie, voor jullie hoop ik natuurlijk dat het gaat lukken, maar ik betwijfel het!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:20

Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van hoeveel je je borsten laat verkleinen.
Bij mij is er in totaal maar 650 gram weg gehaald terwijl ik hier ook wel lees dat er bij sommigen het dubbele is weggehaald. En natuurlijk hangt je gezondheid en conditie en leeftijd ook af van het genezingsproces maar volgens mij zijn wij in dit topic allemaal wel redelijk jong en in goed conditie.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:31

Nou bij mij is zojuist mijn rechterborst opengesprongen, zijn we bijna een halfjaar verder, was alles dicht en dan dit.. :(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:52

Jemig wat erg peppetjes!!! Hoe kan het dat hij is opengesprongen en op welke plek?

Ik heb gisteren mijn 1e gewone bh gekocht :D Hij zat goed, gelukkig geen last van de wonden/littekens.
Morgen voor de laatste controle naar de PC en vanaf maandag zijn de 6 weken voorbij en mag ik weer gewone bh's aan en sporten *\o/*

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:47

Poppetjes wat balen zeg! Stond ie op spanning?

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:48

Pebble, wat heerlijk! Weer een gewone BH! Met beugel??

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:15

Ja gewoon met beugel :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:28

Net bij de plastisch chirurg geweest voor controle. Alles zag er goed uit! 1 litteken is nog wat stug maar dat trekt nog wel bij.
Hij zei dat ik geen dure littekencrèmes hoef te kopen maar de boel gewoon soepel kan houden met bodycrème :)
En ik mag weer normale bh's aan vanaf vandaag en vanaf volgende week weer rustig beginnen met sporten *\o/*

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:53

Klinkt goed!

Ik meld mij ookweer, net ceasartherapie gehad voor mijn rug(scoliose). Maar zij denkt ook dat mijn (andere) rugklachten van mijn borsten komen ;). Aangezien mijn houding correct is, dus morgen de huisarts toch maar bellen. Ben benieuwd wat hjj zegt aangezien ik nog maar 17 jaar ben....

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:13

Ik werd vandaag gebelt door de assistente van mijn PC om mij alvast succes te wensen voor woensdag :) vond ik zo aardig! Wist helemaal niet dat ze dat deden! En moet woensdag om 9u 's ochtends aanwezig zijn en word dan vervolgens geopereerd om 09.30u. Spannend! Heb er best veel zin in :) kan ik bh's kopen, bloesjes aandoen, jasjes zonder bovenste knopen die eraf springen of die 4 maten te groot zijn.. echt heerlijk. Denk zelf ook dat mijn zelfvertrouwen dan enorm kan groeien! :) maar weet het hoor, natuurlijk eerst het lange herstel! Maar volgens PC zou ik na 3 a 4 weken wel weer beter voelen en dingen kunnen doen (langzaam en niet raar) en vanaf 4 a 5 weken langzaam weer sporten :) wel even zien hoe en wat natuurlijk, helemaal gezien andere ervaringen! Maar ben benieuwd! :)

Hou jullie trouwens natuurlijk op de hoogte hoe het gaat ;)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:21

Heel veel succes Lotte!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:29

Succes Lotte !

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:25

Succes Lotte, ik zou bijna zeggen geniet er van := Misschien niet in allereerste instantie, maar ik kan je bij voorbaat zeggen dat het t allemaal waard is!!!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:28

Lotte, succes!
Heb je genoeg leesvoer voor de komende tijd zodat jij je niet al te veel verveelt? ;)

Gisteren ben ik wezen shoppen voor bh's. De meesten die ik had heb ik een half jaar geleden gekocht en zaten niet lekker meer want mijn borsten zijn nog flink van vorm veranderd. Wat in de breedte zat, en waardoor ik bijna geen fatsoenlijke bh kon kopen, is nu gelukkig naar beneden gezakt. (ben bijna een jaar geleden geopereerd)
Dus ik ben nu helemaal blij met mijn Chantelles in hippe kleuren! *\o/*

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:13

Silvia dat lijkt me zo'n zalig moment! Ik heb op dit moment slechts 1 passende BH. Een hele lelijke uitgelelubberde huidkleurige. Na de operatie ga ik hem ritueel verbranden denk ik!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:25

Irre schreef:
Silvia dat lijkt me zo'n zalig moment! Ik heb op dit moment slechts 1 passende BH. Een hele lelijke uitgelelubberde huidkleurige. Na de operatie ga ik hem ritueel verbranden denk ik!

Ik heb hem juist bewaard om af en toe te zien wat voor cupmaat ik toen had... :oo
En dan denk ik: Mijn god, hebben ze daar ingepast???

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:27

Dat heb ik ook inderdaad! echt gewoon schrikbarend wat een verschil!!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:52

Dat is misschien ook nog wel een idee ja.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:58

Pebblesther schreef:
Jemig wat erg peppetjes!!! Hoe kan het dat hij is opengesprongen en op welke plek?

Ik heb gisteren mijn 1e gewone bh gekocht :D Hij zat goed, gelukkig geen last van de wonden/littekens.
Morgen voor de laatste controle naar de PC en vanaf maandag zijn de 6 weken voorbij en mag ik weer gewone bh's aan en sporten *\o/*

Het is opengegaan op het litteken van de tepel naar beneden.. best een flinke wond ook. Ben hier in Friesland naar de dokter gegaan en die vond dus nog hechtingen.. Hij heeft ze eruit gehaald en nu moet het weer dichtgaan. Baal er echt van, had nu niet meer verwacht dat het open zou gaan.

Dat is echt super! Ik loop nog steeds met sportbh's haha..

Irre schreef:
Poppetjes wat balen zeg! Stond ie op spanning?

Niet dat ik weet maar er bleek nog hechting te zitten dus denk dat mijn lichaam het aan het afstoten was en het daarom open is gegaan.

Heel veel succes Lotte!
Wauw Silvia dat moment daar zit ik ook op te wachten haha! :) Fijn dat je geslaagd bent voor bh's!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:04

Haha silvia wat jij hebt met je ouder bh heb ik nu juist met mijn nieuwe bh's :=
Ik heb deze week 3 bh's gekocht in mijn nieuwe cupmaat en ik dacht voordat ik ze ging passen: neee daar passen ze toch nooit in? :P Maar het paste toch gelukkig :D

Lotte alvast heel veel succes volgende week! Het is het helemaal waard ;)

Poppetjes: balen hoor.... Maar hoe kan het dan dat die hechtingen nooit zijn opgelost?

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:23

Nou dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb met die hechtingen, ze losten net na mijn operatie ook al niet op en moesten er dus alsnog uitgehaald worden omdat de boel erdoor ging ontsteken. Deze zat gewoon binnen in en is blijkbaar na al die tijd ook nog niet opgelost.. Schijnt te gebeuren, maar niet zo vaak dus k had het niet verwacht bij mezelf.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:48

Jeetje wat raar zeg dat ze bij jou niet oplosten! Dan ligt dat aan de hechtingen zou je zeggen.
Wel vervelend hoor. En inderdaad logisch dat de boel dan weer open gaat. Je lichaam wil toch van dat lichaamsvreemde hechtdraad af.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:28

Hopenlijk zijn ze er nu allemaal uit en gaat het weer mooi dicht.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:24

oeh.. het is al bijna woensdag! Al meteen vroeg aan de beurt en nu het zo dichtbij komt wordt het steeds echter.
Vind het best verassend van mijzelf dat ik het durf en niet supper gespannen ben! Normaal gesproken zeg ik dat ik bepaalde
dingen wil doen maar uiteindelijk doe ik het niet. Nu heb ik én de operatie wat ik normaal niet zou doen én ik ga alleen op vakantie (later dit jaar hoor!)
en heb al vliegtickets e.d. gekocht en alles geboekt! Ik sta verrast van mijzelf! Maar inderdaad, lijkt mij ook absoluut alles waard! Veel zin
in de operatie eigenlijk! :)

Trouwens, nog een vraagje.. Wat namen jullie mee naar het ziekenhuis waar jullie werden geopereerd? En namen jullie ook nog wat mee voor na de operatie? Zou ik een boek en een laptop mee kunnen nemen? Moet daar namelijk toch een nacht blijven en word al op tijd geopereerd dus lijkt me dat ik dan wel wat mag meenemen ter vermaking of niet? :)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:26

Ik zou zelf geen laptop meenemen naar het ziekenhuis, omdat je dan onbewust misschien je armen weer te hoog beweegt, en de wonden dan weer open kunnen gaan. Een boek had ik toen ook meegenomen, en verder lig je lekker te slapen :)