no problemo hoor! Maar ik zal het zonde vinden als de startbewijs blijft liggen!
_Rosa
Geplaatst: 06-12-10 18:14
Fan: super
Hier nog steeds niet gelopen, ook simpelweg gewoon geen tijd gehad. Vanavond naar de club, morgen weer lopen Ik heb van sinterklaas mooie bandjes met reflectie en lampjes gekregen Helemaal blij mee
Fanneke
Geplaatst: 06-12-10 18:36
Nee helaas Mirkim, is iets te ver rijden voor me.
Leuk cadeau Rosa! Ik heb vorige week led-lampjes gekocht bij de Bas van der Heiden, sorry vergeten te melden hier Hier en daar liggen ze nog wel. Zijn super fijn, voor om je arm, je kunt kiezen voor flikkerlichtjes of constant branden. Met klitteband en elastiek.
Zo, de foto met logo van mijn sponsor achterop is zeer goed ontvangen! Foto hangt al op, hihi. Heb wel de smaak weer goed te pakken, op naar de volgende loop!
Vanavond ook weer gelopen, dit maal dus op de loopband. 4x5min, 2 min wandelen tussendoor. Al met al 31min bezig geweest in 41min. Vind 't fijn 't zo weer op te bouwen. Gaat me gelukkig goed af.
En ik wil zo graag lopen maar ga al op mijn snavel als ik een voet buiten de deur steek... tis hier gewoon overal spekglad en bij mijn werk is dat helaas ook zo anders kon ik daar in de pauze nog even lopen. Gelukkig vanavond volleybal training gehad, altijd leuk (maar ik word er niet zo moe van....). Morgen maar weer kijken of het lopen gaat lukken. Had voor mezelf een run op 18 december gepland...
Ik ga vanavond weer lopen, straks uit werk krijgt eerst Lis nieuwe schoenen, daarna hebben we les en dan moet ik nog mijn projectje rijden. En dan is het lekker looptijd!
Auw auw, kheb spierpijn van mijn 5 km van afgelopen zondag Ik ga morgen voor het avondeten even lopen. Intervalletje van 4x5 min of zo. Hoop dat de spierpijn dan minder is. Ben ook helemaal vergeten er SRL gelei op te smeren, zucht...
Lekker dagje voor de boeg Wen Marjolein goed bezig! Sas, doe je voorzichtig met je rikketik, die moet nog wel een boel jaartjes mee hoor Sjuut, jammer he die gladheid, ik ging vanochtend ook bijna op m'n plaat en op weg naar mijn werk voelde ik m'n koekblik ook een paar keer wat glijden
Maar de komende dagen gaat het dooien Even van genieten maar want na het weekend wordt het weer koud hoorde ik Helga van Leur vanochtend op de radio zeggen
Dat wordt nog een druk dagje WenK! Hetbommeke: Ik heb geen spierpijn, maar heb zo ontzettend vast geslapen. Ben er net 10min uit, maar moet nu nog bijkomen!
Ik ga straks even naar t paard toe die een paar mnd in mijn bezit is geweest. Even kijken hoe 't met haar gaat, dus ik hoop dat 't niet te glad is. Moet met de auto weg... Denk dat ik vanavond een uur spinning ga doen, ter afwisseling. Is er gisteren niet van gekomen.
Hier ook nog steeds niet lopen. Lig nu ook ziek in bed,dus ook al is het wel droog, dan gaat t nog nie... Hoop morgen weer op de been te zijn. Als het dan dooit,is mijn paardje prioriteit 1! Heb zaterdag wedstrijd (kennen, oefenmarathon),voor de eerste keer, dus megaspannend! Hebben nog maar 1x kunnen.oefenen,dus het moet van de week nog wel een leer kunnen, anders ga ik niet. Dan heeft ie 2 weken 'stil' gestaan (alleen in de bak) en dat ga ik niet doen. Wil graag een hele positieve ervaring...
Fanneke
Geplaatst: 07-12-10 12:32
Beterschap Jaan! Auwauw Bom, grote kans dat je de spierpijn eruit loopt!
Pfff, wat een gladheid, nie lekker nie Ik wil vanavond eigenlijk wel gaan lopen, maar ik zal naar Helga luisteren Tenzij de gladheid vanavond mee valt. Moet ook nog naar Fan, haar stalhuur betalen, beestje wordt zwaar verwaarloosd door mij Aan verzorging en aandacht heeft ze geen gebrek, alleen ik zou haar zelf vaker willen zien.
Nou vanmorgen bloed geprikt Blauwe arm Gisteren had ik het weer en toen kon ik toch wel heel makkelijk de link leggen met voeding Had namelijk nogal wat toastjes brie en tucjes op Nou zou je denken dat het daar niet van kan komen, maaarrrrrrrr de vorige keer dat ik het zo heel erg had, was ook op maandag avond en ook na het eten van die ongezonde dingen Het zakt nu wel heel snel af gelukkig, heb bijna geen last meer. Vanavond even wandelen ook
Sas, hebben ze jou wel eens getest op maagzuur? Ineens begint het bij mij te dagen. Ik ben een keer op de EH binnen gebracht met hartproblemen. Na diverse onderzoeken bleek dat het klepje van slokdarm naar mijn maag niet goed werkt. Als ik "verkeerde" dingen eet, dan stroomt er maagzuur in de slokdarm. En weet je wat de symptomen zijn? Hartkloppingen! Tevens voelt het bij als een riem die strakgetrokken staat om mijn borst. Je hoeft het zuur niet eens te proeven Dingen die maagzuur verergeren zijn dus schimmels! Ik eet o.a. geen schimmelkaas en paddestoelen, samen met het stoppen van vlees eten, hebben ik nog zelden een "aanval". Ik heb nu maagzuur remmers. Oprazol, of zo iets. Je kunt het overleggen met je huisarts of je koopt het bij de drogist zonder recept.
Omeprazol bedoel je Fanneke! Ja, dat blijkt vaak wel goed te helpen als maagbeschermer. Klachten kunnen idd ook zeker van je maag komen Sakkia. Tenzij je hartfilmpjes (als die gemaakt zijn) ook duidelijk afwijkend waren dan ligt 't dus wel aan je hart, of te hoge bloeddruk? Hopelijk verdwijnen de klachten met de juiste voeding.
Ik wil zelf ook heel graag gezonder en puurder eten. Ik heb zó de neiging om naar ongezonde dingen te grijpen ipv fruit of rauwkost. Dus heb 't WeightWatchers pakket besteld. Ben heel benieuwd, heb 'm vandaag binnen gekregen.
Ah kijk dat bied uitkomst Nee hartfilmpjes zijn niet gemaakt, omdat het op het moment dat het echt heel heftig is altijd 's avonds is en dus nu al twee keer na het eten van een flinke portie brie heb met mijn moeder afgesproken dat we volgende week helemaal niks eten als ik daar ben, eventueel wel even wat fruit ofzo want ik heb altijd enorme honger als ik van de muziek kom Moet wel zeggen dat het gisteren minder was dan vorige week en dat kan er ook mee te maken hebben dat ik cola heb gedronken ipv wijn, cola helpt tegen maagklachten en wijn zou het alleen maar verergeren.
Als je last van maagzuur hebt, zijn er dan meer dingen die je beter niet kunt eten of is dat puur persoonlijk?
net even overlegd met mams en mijn vader heeft dit ook eens gehad.......... Hoe lang duurt zoiets voor het over is? Ik had het gisteren heel erg en nu nog dat ik soms hartkloppingen heb.
Anoniem27
Geplaatst: 07-12-10 15:15
Ja klopt cola kan dan helpen tegen maagzuur, ook een klontje suiker.
Verder staat er in de NHG-wijzer (Nederlands Huisartsen Genootschap) Maagklachten: Vermijd de volgende voedingsmiddelen en dranken als deze maagklachten veroorzaken: pepermunt, chocolade, te veel, te sterk gekruid en/of te vet eten, koffie, koolzuurhoudende dranken, sinasappelsap, alcohol. Zuurbranden, maagzuur: Gebruik een neutraliserend middel (zoals een van de antacida --> bv omeprazol). Dit geldt ook voor zwangeren.
Andere maatregelen bij zuurbranden: -Niet met volle maag gaan liggen, bukken met een zo recht mogelijke rug. -Geen knellende kleding dragen.
Hoop je zo wat te hebben geholpen, maar uiteraard bij hevig hartkloppingen zal ik altijd contact met je eigen huisarts blijven houden. En het niet alleen maar op maagklachten gooien.
Hartkloppingen worden doorgaans als onaangenaam ervaren. Hartkloppingen zijn soms verontrustend, maar gewoonlijk wijzen ze niet op een onderliggende ziekte. Als ritmestoornissen het pompvermogen van het hart aantasten, kan men een licht gevoel in het hoofd, duizeligheid en flauwvallen teweeg brengen. Met dergelijke problemen, is het raadzaam naar de huisarts te gaan.
De meeste ritmestoornissen veroorzaken echter geen klachten en tasten de pompfunctie van het hart niet aan. Toch worden mensen vaak angstig. Een beoordeling van een arts is dan vaak gewenst. Ook bij angsten, spanningen en paniek kunnen hartkloppingen voorkomen.
Toen ik ooit, heeeeuuul lang geleden, zeg maar vroegah, steeds dikker en dikker werd omdat ik zwanger was, had ik ook erge last van maagzuur. Geen hartkloppingen maar wel dat vieze branderige gevoel in mijn slokdarm, vooral 's avonds. Ik nam toen altijd een bakje vanille vla (niet de slagroom variant ) mee naar boven dat ik vlak voor het slapen oppeuzelde, mmjjammie, En het hielp ook nog
Oef oef, net van de 4e naar beneden gelopen via de trap en daarna weer omhoog, heul sportief alleen mijn bovenbenen voel ik bij iedere stap
Ik ben al bij de arts geweest he en die vond het niet schadelijk en heeft ook alles opgemeten, bloeddruk e.d. waren allemaal goed.
Ik ga eens een poosje heel streng op mijn voeding letten.
Koffie was ik al mee opgehouden, koolzuurhoudende dranken drink ik nooit en alcohol beperk ik tegenwoordig ook tot het weekend Alleen gisteren dus niet.
Kruidig eten wil ook nog wel eens het maagzuur opgang brengen, ik heb het bv bij koriander.
Ennuuhh, mijn weekend begint op donderdagavond, tsjaa en dat er dan op maandag nog een beetje in de fles zit.... dat giet ik niet zomaar door de gootsteen, da's alcoholmisbruik dus soms duurt mijn weekend van donderdag tm maandag
Anoniem27
Geplaatst: 07-12-10 15:57
Ja wie weet dat op je voeding letten, wel uitkomsten bied! Ik ben erg benieuwd.
Ik koop tegenwoordig van die kleine flesjes Veel beter Gaan precies 2 glazen uit en dat is ook eigenlijk meer dan genoeg voor een avond. Blijft er ook nooit wat over.
Nou ja Marjoleintje ik vind het gewoon frappant dat het twee keer achter elkaar gebeurd na het eten van bepaald voedsel. Dat de HA zegt dat er niks aan de hand is met mijn hart en dat heel veel symptonen (even gegoogled) van andere mensen die wel last van maagzuur hebben, overeenkomen met wat ik heb.