wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:08

Ik weet niet hoelang je op deze dosering zit? Anders voorstellen om het licht te verhogen om te kijken of het daardoor beter wordt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:28

Ik heb (nog) geen medicatie, HA vindt de waarden voor nu prima. Ik twijfel of ik aan ga dringen op verder onderzoek of testmedicatie? Ik weet niet zo goed wat de mogelijkheden zijn

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:39

Mijn ervaring is dat huisartsen het vaak snel prima vinden terwijl je wel klachten hebt. Je kan een verwijzing vragen, hier zou ik in eerste instantie voor kiezen.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:16

Mijn waardes waren ook goed maar ik voelde me vreselijk en uitgeput.
Dus luister naar je lichaam.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:32

Mee eens, mijn ervaring is daarnaast dat huisartsen ruimere marges aanhouden dan bijvoorbeeld internisten en het verschilt per persoon welke waardes voor jou goed voelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:35

Wat ik me afvraag. Waar gaat het eigenlijk fout met huisartsen. Hoor maakt niet uit waar altijd dat ze maar aanklooien en veel makkelijker denken over afwijkende waardes

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:45

Tsja, mijn huisarts beweert glashard dat een internist ook niet behandelt bij een TSH onder de 10! Maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat andere huisartsen wel behandelen bij een TSH boven de 4, dus niet alle huisartsen wachten zo lang.
Ik denk zelf dat veel huisartsen bang zijn om aangeklaagd te worden door collega's of patiënten voor het te snel of fout behandelen. Als je niets doet, doe je ook niets fout. Afwachten is misschien veiliger...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:01

Ik heb jaren geleden van de internist te horen gekregen dat huisartsen hier bijna geen informatie over krijgen tijdens de opleiding. Ik denk dat het daar mis gaat.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:02

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:27

Bedankt allemaal voor het meedenken! Whizz, interessant artikel, dat maakt voor mij ook wel veel duidelijk.

Ik vind het zelf een beetje lastig want de waarden zijn niet dramatisch maar ik voel me ook niet goed. Niet ziek maar ook niet lekker fit. Ik ga toch maandag nogmaals het gesprek met de HA aan om te vragen of een verwijzing mogelijk is.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:57

Zo moeilijk met doe huisartsen. Mijn huisarts kwam er eigenlijk meteen achter bij mij. Ik dacht dat ik overspannen was maar hij wilde eerst schildkliertesten. Super fijn dus maar na bijna 2 jaar elke keer ophogen wilde hij mij ook niet doorsturen naar een internist. En de huisarts die in dezelfde praktijk zit ook niet. Met een waarde van 3.7 voelde ik mij nog slecht. Nu is hij er klaar mee en zegt dat het ergens anders van komt terwijl ik lees dat veel mensen zich pas goed voelen ronde de 1.

Dus heb ik zelf opgehoogd en dat heeft echt een tijd geholpen. Maarja... na een paar maanden merk ik dat ik weer ingezakt ben en gevoelsmatig weer zou moeten ophogen. Ik zit nu op 125.
Zo lastig dat ze niet écht meedenken en toch ook best machtig zijn in wat je wel of niet kunt doen.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:35

Huisartsen, vertel mij wat :( mijn waardes zijn inprinciepe prima maar ik blijf zo'n enorme last van spierpijn houden , ik slik daar ook echt pijnstillers voor anders funcioneer ik niet .ben 2 jaar terug gewisseld van merk , gebruik nu tirosint 112 .de huisarts weet het niet meer en gooit het op fibromyalgie, daar wil ik niet zo aan . Heeft iemand van jullie ook deze klachten of gehad ?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:43

Wat een vervelende ervaringen hebben jullie:\
Vreemd eigenlijk dat sommige huisartsen zo moeilijk daarin doen terwijl het voor een patiënt juist enorm kan helpen.

Spierpijn ken ik erg kaar vind het lastig om een onderscheid te maken waardoor dat komt.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:19

Iemand ook ervaring met combinatie TSH en prolactine?
Vandaag even nagevraagd bij de huisarts en m’n TSH was 5.0 en prolactine 679.
Ik word doorverwezen (eindelijk) naar een internist voor verder onderzoek.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:33

blubblabhoi schreef:
Iemand ook ervaring met combinatie TSH en prolactine?
Vandaag even nagevraagd bij de huisarts en m’n TSH was 5.0 en prolactine 679.
Ik word doorverwezen (eindelijk) naar een internist voor verder onderzoek.

Hier dus ook die combinatie. Heb naast een traagwerkende schildklier dus ook een veel te hoog prolactine gehalte. Helaas inclusief de hartritme afwijking die er ook bij kan komen kijken.

Ik moet van mijn cardioloog nu iedere 6 weken prolactine laten prikken en mocht mijn prolactine niet onder controle komen, kan het zijn dat ik alsnog een pacemaker krijg.

Mijn huisarts is gelukkig heel snel met doorverwijzen. Nog voordat ik mijn verhaal heb afgemaakt zit ze een verwijsbrief te schrijven :=

Naast tsh en prolactine heb ik nog een aantal andere hormoon afwijkingen.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:42

Wat houd dat precies in, dat prolactine verhaal ? Heb daar namelijk nog nooit van gehoord in combinatie met een traag werkende schildklier.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:51

Ik heb ook enorm last van spierpijn, dit word steeds erger bij minimale belasting.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:35

Ik heb veel spierpijn (vooral nek en schouders en onderrug) en kramp in mijn rechterbil -O- als ik niet goed ingesteld ben. Dan heb ik meer nodig, van de gewone tabletjes, of van de capsules.
Ik gebruik een combinatie van 'gewone' medicijnen en capsules met een combinatie van T4 en T3.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:00

Geen spierpijn, wel last van tintelende handen (verhaal tunnel syndroom). Slechte dagen kan ik amper mesten laat staan longeren.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:12

Carpaal tunnel syndroom kun je voor geopereerd worden.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:18

C_arola schreef:

Klopt, maar het is bij mij echt hormoon gerelateerd.slecjt ingesteld is last hebben. Goed ingesteld is geen probleem (of minder)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:21

Marg schreef:
C_arola schreef:

Klopt, maar het is bij mij echt hormoon gerelateerd.slecjt ingesteld is last hebben. Goed ingesteld is geen probleem (of minder)

Ik wist niet dat het ook schildklier gerelateerd kan zijn. Weet wel dat het door bijvoorbeeld zwangerschapshormonen kan komen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:55

Zoals mijn huisarts zegt: hormonen regelen van alles ook bijvoorbeeld vocht vasthouden. Ben je niet foed ingesteld kan dat zorgen dat je meer vocht vasthoudt en dat je daar dan in de knel komt. Voor mij een goede graadmeter.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:56

Bedankt voor de info, weer wat geleerd :)

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:20

Ik heb het dus ook met het drinken van alcohol. Dan hou ik vocht vast en heb meteen meer last van mijn handen. En de kilo's die er maar niet af willen helpen daar ook niet bij helaas.