gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:35

Dat is schrikken Broem! Lijkt mij inderdaad een raar idee, kerst zonder moeder.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:48

Jeetje, dat is een tegenvaller zeg, Broem! Is het iets ernstigs?

Wat fijn dat die andere persoon je nu met rust laat. Fijn dat je voorlopig gewoon kan blijven!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:51

Jeetje nath waarom ligt jullie ma in het ziekenhuis :oo

Sterkte en ook voor jullie ma beterschap

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:48

Oh jee dat is minder, toch niet iets heel ernstigs hoop ik ?

Beterschap voor je moeder en een knuf voor jullie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:51

Ach Naath toch! :(:) Je mag haar toch wel bezoeken in het ziekenhuis?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:28

Mijn moeder heeft de ziekte van Crohn en die speelt nogal op. Ze heeft waarschijnlijk een verstopping of een verzakking van de darmen. Ze hebben haar nu ter observatie gehouden en ze gaan na de kerstdagen pas kijken wat het is. Intussen ligt ze te creperen van de pijn...

Ik zit me hier behoorlijk over op te fokken, vooral omdat ik nu niet weg kan vanwege die auto. En ook omdat ze nu de telefoon niet opneemt. Gelukkig kan ik morgen iig op bezoek. Maar ik voel me er niet lekker door....

Vandaag ook aan mijn signaleringsplan gewerkt, nu staat er op papier hoe ze kunnen zien hoe het met me gaat omdat ik zo moeilijk af te lezen ben voor de verpleging. Hopen dat we er in de toekomst wat aan gaan hebben. Er staat de afspraak in dat als ik flip, ik voor een uurtje de separeer in moet. Hopelijk is dat een stok achter de deur om niet door te slaan.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:51

@ brom zo das ff heftig meis... kan ze geen pijnbestrijding krijgen? morfine ofzo... is je auto inmiddels niet ontdooit? hier dooit t nogal namelijk. ik wil geen sneeuw meer... vanavond terug van de manege stond ik bijna vast met de auto in 40 cm sneeuwduinen op de weg. had natuurlijk weer de verkeerde weg genomen..... ik wil een terreinwagen....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:09

Auto's hebben het zwaar met de sneeuw en het ijs |( dan merken we meteen weer hoe afhankelijk we van ze zijn. Mijn auto was ook aan het sputteren gisteravond, maak ik me meteen zorgen over de dag van morgen, had vandaag uitmestbeurt, gelukkig heeft hij met niet in de steek gelaten.

Ziekte van Crohn dat is heftig! Gelukkig is ze nu in het ziekenhuis en wordt er goed voor haar gezorgd, daar kunnen ze meer aan pijnbestrijding doen dan thuis.

Ik hoop dat de verpleging wat kan met je "gebruiksaanwijzing" en dat ze je beter gaan begrijpen.

Rustige kerstdagen gewenst! :(:)

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:30

Hey Nathalie, kreeg vandaag de kans om jou topic weer door te spitten. Blijf het heel dapper van je vinden dat je blijft schrijven hierzo, ondanks de-af-en-toe-lastige-reacties van medebokkers. Meid, blijf lekker je ding doen hier, en geniet van de kleine dingen ondanks dat die vaak heel lastig te zien zijn... Ook voor jou, ook al gaan de feestdagen niet zoals je ze eigenlijk graag zou willen, fijne kerstdagen...! ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 00:37

Dank jullie wel :+:

Met mijn moeder gaat het nu redelijk, ze heeft volgens mij geen pijnbestrijding. Wel ligt ze aan een infuus omdat ze aan het uitdrogen was.

Verder ben ik nu thuis, is wel heel vreemd om hier te zijn, zeker zonder moeder... Gelukkig zijn pa en opa en oma hier nog. Van de verpleging heb ik de tip meegekregen om veel te breien, dus dat zullen we dan maar doen :)

De intake bij de Wende vandaag is niet doorgegaan, we vonden het onverantwoord om daarnaartoe te rijden met sneeuw. Er waren ook allerlei snelwegen e.d. afgesloten, dus hebben we het verzet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:08

Wel jammer dat je niet naar De Wende kon, maar ik denk dat ze het wel snappen.

Fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat. Morgen gezellig even naar haar toe en verder dus thuis met de rest van de familie Kerst vieren.
Wij gaan morgen sleeën van een flinke heuvel, dan is moeder ook weer even kind. Nu nog niet met de arrenslee omdat de eigenaresse van de slee net bevallen is en ik dus geen maatje heb om te helpen.

Probeer een beetje veel te genieten van het kerstweekend.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:23

@ brom lekker breien hoor meis, samen met oma op de bank breien, heerlijk, ik zie jullie al zitten.
lekker dat t met je mam wat beter gaat , tis een vervelende ziekte..met ups en downs denk ik. heb zelf pds. nou fijne kerst en probeer ervan te genieten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 22:51

Nou, ik ben weer terug. Het was een vermoeiende en hectische kerst, maar op zich wel gezellig. Nu ga ik maar slapen om bij te komen.

Ik vind het ook wel jammer dat de wende niet door is gegaan, maar beter verzetten dan helemaal niet aankomen want het was echt erg op de wegen rond eindhoven.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:53

Fijn dat je de kerst redelijk doorgekomen bent!
Hoe is het met je moeder?
Weet je al wanneer je bij de Wende terecht kunt, of moet er eerst weer een nieuwe datum gepland worden?

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:53

heey brom, das goed dat t wel een gezellige kerst was. toch wel positief.
enne sommige mensen zijn vermoeiend hoor.
weltrusten.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:55

heej maaaike, heb jij ook borderline?
ja sorry ik ben hier nog niet zo lang. en heb ook bord.
msnen is altijd goed

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:56

Hoe gaat het nu, met jouw en met je moeder?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:53

Met mijn moeder gaat het redelijk. Ze is sinds vandaag weer thuis, met astronautenvoeding om aan te sterken. Ze was nog wel wat slapjes maar ze voelde zich redelijk :)

Met mij gaat het iets minder, zit weer eens in een dip. Er zijn ook wat spanningen op de afdeling waar ik niet zo goed mee om kan gaan. Vandaag bijvoorbeeld creatieve therapie gehad. Ik had een plaatje nagetekend van peter de grote die op bed ligt, op mijn tekening was hij een beetje dood. Dat zag zelfs de therapeut := Maar ik zit vooral mezelf in de weg, heb gisteren voor het eerst in weken gesneden omdat ik zo gespannen en boos was. Had een gesprekje aangevraagd, maar daardoor liep de spanning alleen maar meer op. Ik heb ook het gevoel dat ik alleen maar dingen fout kan doen, vooral oma heeft me een aantal dingen voor de voeten gegooid waar ik niet mee weg kan. En dan krijg ik weer last van schuldgevoel.

Heb nog niks gehoord van de Wende, zal morgen eens bellen als ik het niet vergeet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:37

Fijn dat je moeder in elk geval weer thuis is.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:04

Ik wens iedereen hier een goed uiteinde en een nog beter begin, ook al is het moeilijk, achter de wolken schijnt altijd de zon, :brr: iedereen heel veel sterkte :(:) geluk en liefde voor 2011!!!!!!!!!!!
en als je iets met vuurwerk gaat doen doe t dan aub voorzichtig.... := :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 13:16

Hier ook iedereen alvast een zalig uiteinde zonder ongelukken :)

Ik vier een rustige oud en nieuw op de afdeling. Mijn ouders waren gelukkig niet boos dat ik niet naar huis kwam, ook al begrepen ze het niet zo goed.

Gisteren een goede dag gehad, maar vandaag is het weer bout. Ik voel me nogal niet en ik ben bang dat dat om gaat slaan naar slecht. Ik heb al zonodig medicatie op en verder hoop ik dat ik me iig tot morgen niet voel. Morgen weer een dag....

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:32

Sterkte Nath :(:) & een gelukkig nieuwjaar!

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:55

sterkte brom, ik denk aan je.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:46

zooo de buren hebben een hard vuurwerk hier...pfffff ben blij dat de buren naast ons de hondjes mee hebben genomen op vakantie....anders waren ze helemaal in de stress geweest.ahhhh zielig....
niet te veel oliebollen eten hoor mensjes...doe ik ook niet...ahum

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 10:56

Allereerst de aller beste wensen voor 2011!

Broem ik hoop voor jou dat in 2011 een opname in De Wende voor jou letterlijk een keerpunt gaat zijn.

Ben je de jaarwisseling goed doorgekomen?

Hier zijn alle vingers nog compleet :D veel vuurwerk, ook van mijn zoon, de hond aan de diazepam dus die was lekker rustig. :+ Ze is niet bang maar anders vliegt ze door de ramen heen bij ieder knal.