Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:57

bij Arwen heeft het tot 7 maand geduurd tegen dat ze tandjes begon te krijgen

hier zijn denk ik de kakaproblemen gedaan, hij heeft net een giga kakapamper gemaakt :D
eindelijk

sandro

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:40

roep er maar niet te snel op!! Elke keer zo moeilijk als ze doorkomen. Ze word dan weer veel wakker snachts. diarree koorts verkouden enzo. En nu soms als ze drinkt begint ze te spelen en hapt ze dicht met haar tandjes auwww!! iemand daar mss tips voor?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:23

Het zijn geen tandjes denk ik, dit is anders als toen haar ondertandjes doorkwamen ze heeft ook geen pijn in haar mond verder, kaak is niet gezwollen ed. Bij doorkomen van de ondertandjes had ze ook geen echte koorts alleen wat verhoging. Ik ben maandagochtend met haar wezen zwemmen, denk dat dit de oorzaak is icm een druk weekend. Zaterdag feest van mijn man gehad, Marinde heeft toen de hele dag maar een half uurtje geslapen terwijl ze normaal op de dag zo'n 3 uur slaap pakt. Het gaat nu een stuk beter, na vanmorgen (nog 39.3) tempte ik net en heeft ze 37.4. Vanaf vanmorgen heeft ze veel geslapen dat heeft haar duidelijk goed gedaan. Ik werd zelfs eerder wakker dan haar, dat is normaal nooit zo.

Keandra: gefeliciteerd met je verjaardag, grappig je hebt dezelfde verjaardag als mijn man!

Sandro: zodra ze stopt met zuigen gelijk loskoppelen zodat je het bijten voor kunt zijn?

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:35

Ze doet het echt als ze nog aan het drinken is. Het gaat echt super snel dan. Ze begint dan ineens te lachen en dan hap en dan drinkt ze leuk verder. Ik probeer nu gewoon met een luide nee. Maar daar is ze soms erg van onder de indruk en begint ze te wenen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:39

Elianne heeft vanmorgen, voor het eerst in 10,5 maand me gebeten. Meestal koppel ik haar los, als ze niet echt actief meer drinkt. Vandaag was ik denk ik te laat en beet ze me.
Toen was het drinkfeestje gelijk over. :(
Ze heeft overigens al acht tanden....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:56

Bijtgrage kindjes hier....ik ben vannacht ook gebeten! En dan zie je dus niks aankomen in het donker. Ook met maar 2 tandjes doet dat best wel pijn. Ik was gelijk klaarwakker ook.

Marinde nog steeds ziek, vanmorgen weer 39.6. Dus toch maar even langs de HA. Die kon er ook niks van maken, er is iig niks ernstigs aan de hand dus we moeten het nog 2 dagen aanzien, en morgen even urine inleveren want dat was vanmorgen niet gelukt. Zit je alleen wel met werken gelijk met een klein probleempje, we moesten allebei werken. Ik heb dus vanmorgen alleen even geholpen met wassen en aankleden van de bewoners en ben toen snel naar huis gegaan zodat mijn man naar zijn werk kon. Kom ik wel in de min qua uren, maar je moet toch wat.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:18

wat een rot gevoel moet je hebben susanH. Niet weten wat je kindje heeft en er ook niets aan kunnen doen.
Ik hoop dat het snel opgeklaard word.

Ja doet echt zeer als ze bijten. Gelukkig niet tot bloedens toe. Een moeder ziet toch wat af. Heb dat nooit echt begrepen tot nu, nu ik zelf een 'mama' ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:41

Ja, liefde doet soms pijn ;)

Nou, nog geen verbetering hier. Gisteravond was het alleen maar brullen, dus bij ons in bed gelegd. Uiteindelijk is ze na even drinken toch in een soort van slaap gevallen maar ze is heel vaak wakker geweest. Heb de tel maar niet bijgehouden, maar veel slaap hebben we niet gehad.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:16

Hoelang is ze nu al zo?
Dat kan je toch zo niet vol houden en zij ook niet.
Arm dingetje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:58

Vanaf dinsdag is ze ziek, zag net dat ze overal vlekjes begint te krijgen. Alles wijst erop dat ze de 6e ziekte heeft, onschuldig verder en als het goed is is het als de vlekjes komen met 2 daagjes over. Vannacht was de enige nacht tot nu toe dat ze zo gespookt heeft hoor, verder had ze steeds wel hoge koorts zonder op het oog echt ziek te zijn. Was er alleen wel even aan toe om iets anders te doen als alleen met mijn kind zitten, dus heb vanmiddag even paard gereden. Was even fijn om eruit te zijn. Nu ben ik weer opgeladen en kan ik haar weer lekker vertroetelen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:53

hoe is het met je kindje?

hier doet Dylan het super, hij slaapt zelfs al bijna klokje rond
om 19u krijgt hij laatste voeding en dan slaapt hij door tot 6u à 6u30
flink he voor 10 weken jong
ook vraagt hij maar 5 voedingen meer (voor de moment)

een fotootje van mijn kleine man:
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:56

Wat een mooi kereltje heb je!

Met Marinde gaat het weer prima, overdag dan...´s nachts is ze een beetje aan het spoken op het moment. Dacht eerst aan regelen maar heb nu het idee dat het vooral mama honger is omdat ze overdag niet eerder komt als normaal, en omdat ik genoeg gekolfd krijg. Heb al 3 nachten dat ik er minstens 3 keer uit moet, icm het weekend werken. Gek genoeg voel ik me niet eens extra moe, pak dus blijkbaar nog redelijk wat slaap tussendoor. Scheelt misschien ook dat ik er van uit ga dat het echt wel weer over gaat, dat maakt het er niet leuker op natuurlijk maar zo kan ik er wel makkelijker mee omgaan.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:49

Pff, Susan! Wel de beste instelling, goed hoor! moet hier ook 2 keer er uit en maak me er ook maar niet druk om. Dat scheelt, want dan slaap ik veel sneller weer in, dan wanneer ik me druk maak. Wel jammer dat de kleine nu uit zn wieg gegroeid is, moet ik nu naar zn kamer lopen.

Keandra, zo, dat is weinig met 10 week! hier nog steeds 6 a 7 x per dag, maar ach het is niet anders. Blijf ook 1 nacht per week over voor mn werk aangezien ik 2 uur moet reizen, dus werk ik twee dagen en dan incl overnachting en daarnaast 1 dag thuis, Moet dan ook kolven, maar heb dan ongeveer 1 beker te weinig, dus mn voorraad slinkt wel. Ben nu wel een volleerd kolfster ;) :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:13

ja, maar hij heeft genoeg plasluiers enzo en hij komt goed bij
vorige week is Dylan weer gewogen en hij was op 3 weken tijd toch mooi 700g bijgekomen
hij is ook op 2 maand tijd maar liefst 9 cm gegroeid

dus naar hetgeen ik zo zie doet hij het heel goed
en zolang hij niet meer vraagt

het geeft me wel meer tijd voor men huishouden en oudste dochter natuurlijk

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:53

Lekker hoor! Geniet er maar van! die van mij is gewoon snel tevreden, maar dus ook weer snel hongerig.....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:55

Ja lekker hoor zo weinig voedingen. :) Hopelijk blijft het zo.
Het kan wel zo veranderen is mijn ervaring hihi. Wij hebben een tijdje (ook toen ze erg jong was) op 5 en soms 6 voedingen gezeten en toen sliep ze ook de hele nacht door. Maar dat was na een week of 6 weer over.
Hier gaat het nog steeds erg lekker, we zitten nu op 4 voedingen en dat vind ik helemaal prima. Ze is vandaag precies 8 maanden.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:08

wel in dat opzicht bekijk ik het ook nathalie
deze nacht wou hij dan weer wel eten omdat de zus hem had wakker gemaakt (en wakker betekent eten voor hem in de nacht)

nu kan ik wel wat inhalen en kuisen, wat ook wel fijn is na enkele weken een beetje minder (vooral men strijk blijft staan, de rest is gedaan hoor)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:15

Ik kom me hier ook even melden! Ik ben sinds 16 oktober trotse mamma van Loïs. Ze is nu dus alweer 7 weken oud. De borstvoeding gaat, ondanks een slechte start in het ziekenhuis, gelukkig goed.

En ik heb ook meteen een vraag.. Loïs slaapt heel goed door, eigenlijk al vanaf de derde nacht thuis. Ze krijgt nu rond 22.00u de laatste voeding en komt zelf rond 7.00 weer voor de eerste voeding, soms zelfs om 9.00 uur (!). Ze krijg op verzoek en krijgt nu 6 of 7 voedingen op een dag. Als ik een flesje afgekolfde melk geef drinkt ze ongeveer 130.
Is dit wel goed voor mijn productie? Ik ben natuurlijk erg blij met de lange nachten, heel fijn voor mijn rust ook.. Maar ik wil niet straks in een keer een dip krijgen oid.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 07-12-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:17

Denk dat dat wel meevalt hoor. Ik zou gewoon lekker het ritme van je kindje blijven volgen.
Als ze merkt dat je productie wat terugloopt dan zal ze zelf wel een regeldag(en) inlassen.
Mijn dochter sliep ook vrij vroeg door maar dat was na een week of 6 weer over en vanaf toen zijn de doorgeslapen nachten op 1 hand te tellen, dus dat kan ook nog, hahaha. Dan wordt je productie wel weer opgekrikt. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:18

Hier blijft de strijk ook altijd staan :D komt omdat ik niet zo dol ben op strijken :Y)

Nou...weet het effe niet meer. Aan mijn productie ligt het niet, maar mevrouw is onrustig met drinken, drinkt ook wat korter dan normaal aan de borst gevolg is dat ze 's nachts 2 en soms 3 keer kort op elkaar wil drinken bij me. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de boventandjes eraan komen, ze dronk vandaag ook onrustig uit de fles bij de opvang.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:22

Nathalie schreef:
Mijn dochter sliep ook vrij vroeg door maar dat was na een week of 6 weer over en vanaf toen zijn de doorgeslapen nachten op 1 hand te tellen, dus dat kan ook nog, hahaha. Dan wordt je productie wel weer opgekrikt. ;)

Ow, oeps haha. Nou we zien wel hoe het loopt. Door mijn zware bevalling was ik wel blij met de lange nachten zonder voeding. Nu ben ik weer beter op de been dus kan ik eventuele nachtelijke voedingen ook wel weer aan. We zullen zien ;)
Vrijdag weer naar het CB, eens kijken hoeveel ze gegroeid is. Niet dat ik me daar zorgen over maak, ze was bij de geboorte al flink (4810 g) en was 4 weken later al een kleine kilo gegroeid!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:39

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:12

Gister overdag gestart met chamodent. Zou dat echt zo snel werken? Marinde heeft de hele dag rustig gedronken. Vannacht heeft ze zich weer als normaal 1 keertje gemeld. Weet nog steeds niet zeker of het de tandjes zijn, maar ik ga geloof ik nog maar even door met de chamodent ;)

Jess: had 'm al op tv gezien maar wist niet dat jij dat was. Mooi meisje heb je hoor!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:24

ik kreeg van mijn homeopaat de tip om chamodent alleen te geven als het echt nodig is, dus niet 'preventief', want dan kan het het omgekeerde effect hebben en worden kinderen nog huileriger en onrustiger.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:28

Kan idd zo zijn, maar alles wijst erop dat het moeizamere drinken te maken heeft met pijn in de bovenkaak. Dikke kans dus dat het toch de tandjes zijn. Ik vind het wel heel toevallig dat de klachten met drinken ineens weg zijn, nu ik het gisteren ben gaan gebruiken.