Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:46

Pebblesther schreef:
Mirkim schreef:
Ik heb sinds tijjjjjden weer voor het eerst les gereden op mijn nieuwe troef.... Ik was haast vergeten hoe leuk dressuur rijden ook alweer is!! Startkaart wordt morgen aangevraagd, dus ik ben benieuwd hoe dit alles straks valt te combineren met het hardlopen... Ik vind het echt heel knap dat sommigen van jullie én fanatiek hardlopen én fanatiek paardrijden... waar halen jullie toch de tijd vandaan?

Ik sport gewoon elke dag. Dus of hardlopen of paardrijden. En op mijn vrije dag dan doe ik beide. Maar ik woon ook nog thuis dus hoef verder geen huishouden te runnen. En ik werk 32 uur.
Maar wel leuk dat je weer wedstrijden gaat rijden :D

Ik heb zonet mijn kleine rondje gelopen. Jeeemig kwam echt helemaal bezweet en met een rode kop terug := Maar ik heb het volgehouden.

Hier ook een 32 urige werkwerk en daarbij dan gezin met 2 jonge kids. En meestal hier ook ene dag lopen andere dag paardrijden. Nu even allebei soms omdat ik pas volgende week weer aan de slag ga, afgelopen 3 weken ziek thuis door die stomme onsteking.

Loesje, kan me er iets bij voorstellen, volgens mij waren mijn ouders blij dat ik op mezelf ging wonen :o

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:50

Mijn moeder vroeg me ook regelmatig of het niet eens tijd werd dat ik uit huis zou gaan :+
Ik heb wel echt super ouders hoor :j
Alleen mijn moeder praaaaattt zo veel (weet ik ook van wie ik dat heb) :+ Ging haar net even snel bellen dat mijn vriendin was bevallen, en dat duurt dan en eigenlijk wil mijn vader dan ook nog even met me praten maar ik ben natuurlijk aan het werk dus dan moet ik straks als ik thuis ben nog weer bellen om mijn vader ook even een kans te geven om zijn verhaal te vertellen :+ Mijn moeder moet gewoon bruut afgekapt worden :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:55

Haha, zooooooo herkenbaar :j Wij gingen toen mijn vader nog leefde wel eens met z'n alleen een weekend naar een bungalowpark, ik was kapot als ik terugkwam, vooral mijn oren, die tuuterden nog een week na :') Mams kan er niet tegen als er stiltes vallen, terwijl ik en man + paps het juist heerlijk vinden om even van de stilte te genieten :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:58

Mijn moeder is ook een schat van een mens hoor, maar denk dat ze stiekem heel erg geniet van de rust die ze heeft nu wij (zus en ik) uit het huis zijn :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:02

Nou mijn vader is niet zo'n prater :n Ik wel :j Ben heel druk :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:09

Joh echt, had ik nog niet gemerkt :n _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:11

Zie mijn ava :+ :D

Ben nu ook heul druk, storm op komst denk ik :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:30

hier zou het vanavond tegen 6 uur moeten los barsten......maandag hadden we hier nog geluk,ben bang dat het vanavond recht hier over heen komt.....volgens buien radar!

wil vanavond wel gaan lopen,zal pas tegen 10 uur zijn,dan zal de storm vast zijn uitgeraast. :D

ik ben op mn 19e al gaan samen wonen,was er vroeg bij :o was 13 toen ik ''verkeering'' kreeg met mn schatje.zijn nu bijna 20 jaar verder. :') waar blijft de tijd.

volgens mijn manneke kan ik ook aardig door ratelen :+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:36

Ik was nét 16 toen ik wat met mijn huidige vriend kreeg, wat betekend dat we over 5 dagen (vandaag niet meer meegerekend) 5,5 jaar samen zijn.
Vorig jaar zijn we gaan samenwonen, toen was ik 20 en hij ook :)

Ben nog wel eens jaloers op vrienden die nog thuiswonen, en niets hoeven te doen, sommigen hoeven niet eens kostgeld te betalen. dat zou ik ook nog graag hebben (hield ik nog eens iets over aan 't eind van de maand).

Maarja, daarentegen was mijn thuissituatie lang niet vergelijkbaar met die van hun. dus ik ben blij dat ik op mezelf woon, en neem dan de nadelen (schoonmaken... schoonmaken.. nog wat meer schoonmaken en die bergen met rekeningen) dan wel voor lief :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:49

Was 21 toen ik op mezelf ging wonen, in dat huis (allemaal kamertjes verhuur) mijn huidige mannetje (toen 25) leren kennen. 22 toen we gingen samenwonen, 27 trouwen, op mijn 31e Sterre gekregen, 32e Pepijn. En 34e Zorro (toen 5 jaar)gekregen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:59

hetbommeke schreef:
Was 21 toen ik op mezelf ging wonen, in dat huis (allemaal kamertjes verhuur) mijn huidige mannetje (toen 25) leren kennen. 22 toen we gingen samenwonen, 27 trouwen, op mijn 31e Sterre gekregen, 32e Pepijn. En 34e Zorro (toen 5 jaar)gekregen :D

Ik was 21 toen ik op mezelf ging wonen, 22 toen ik moeder werd, 25 werd ik weer moeder, 27 getrouwd :D en 29 weer moeder! :D En nu stoppen we ermee! :j
Althans, met kinderen krijgen. O:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:59

SAKKIA schreef:
Nou mijn vader is niet zo'n prater :n Ik wel :j Ben heel druk :D

Echt?! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:01

Ik was 24 toen ik op mezelf ging :o Heb ook nooit iets moeten betalen en mijn ouders geven nu ook wel toe dat ze het eigenlijk super gezellig vonden toen ik nog thuis was.

Vooral mijn paps en ik zijn twee handen op één buik :o Ben echt een papa's kindje :+
Als hij problemen heeft thuis en mijn moeder is er niet (mijn vader heeft geen benen meer en zit dus in een rolstoel) dan belt hij altijd mij.
Hij heeft mij ook al een paar keer gebeld met de mededeling dat hij niet bij de koffiekopjes kon :+ Kom ik daar, was het helemaal niet waar, maar vond hij het gewoon gezellig als ik even kwam.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:06

Gisteren mezelf een schopje verkocht en weer gestart met rennen, helaas vond mijn geopereerde handje dat schudden niet fijn en ben ik voortijdig afgehaakt. Resultaat dikke hand. Dan nog maar weer even op de hometrainer helaas.
Ben heel lang thuis blijven wonen, had 3 paarden en dan zat op kamers wonen er niet meer in. Heb ook nooit wat hoeven te betalen, mijn moeder vond het allemaal veel te gezellig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:07

SAKKIA schreef:
Ik was 24 toen ik op mezelf ging :o Heb ook nooit iets moeten betalen en mijn ouders geven nu ook wel toe dat ze het eigenlijk super gezellig vonden toen ik nog thuis was.

Vooral mijn paps en ik zijn twee handen op één buik :o Ben echt een papa's kindje :+
Als hij problemen heeft thuis en mijn moeder is er niet (mijn vader heeft geen benen meer en zit dus in een rolstoel) dan belt hij altijd mij.
Hij heeft mij ook al een paar keer gebeld met de mededeling dat hij niet bij de koffiekopjes kon :+ Kom ik daar, was het helemaal niet waar, maar vond hij het gewoon gezellig als ik even kwam.

_O- Ik vind je vader wel humor hebben! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:55

Ggggggrrrrrr, moet even mijn frustratie kwijt en heb geen zin om er een apart topic over te maken omdat ik geen zin heb om heul bokt weer erbij te hebben.

Mijn dochter van 5,5 is nog steeds niet zindelijk, zoon van 3,5 al zo ongeveer een jaar. Ze poept voornamelijk nog in haar broek, niet veel, vaak een klein beetje en maar ze wil gewoon NIET naar de WC. Soms poept ze 3 dagen niet en dan weer wel maar dan doet het pijn, ja logisch maar goed, niet logisch voor een kind. Plassen wil ze ook niet altijd, wacht tot het allerlaatste moment en is dan vaak te laat. Hebben al van alles geprobeerd maar helaas het mocht niet baten. Dusss...

Vanochtend gebeld met de assistent van de HA voor afspraak, kon vanmiddag nog terecht. Waar gaat het over? Nou zindelijkheid dochter van ruim 5 jaar. O dat kan ook telefonisch, HA belt terug rond de lunch.

Om 2 uur niets gehoord dus zelf maar even gebeld, nee, stond nog op de lijst HA belt echt terug, nu om 16.45 uur gebeld, zijn ze niet meer te bereiken :( Voor Jan Doedel de hele dag thuis gezeten. Had dan liever een afspraak daar gehad dan wist ik zeker dat ik aan de beurt was geweest -:(-

Morgen om 8 uur maar weer aan de foon hangen. Dit is overigens niet de 1e keer dat er iets misloopt, recepten niet doorgegeven aan de apotheek. Afspraken vergeten in de kompu te zetten. Na onze verhuizing de gegevens nog niet hebben ingevoerd en mappen kwijt zijn die ik persoonlijk heb gebracht. Helaas zit hier alles vol wat HA betreft dus even overstappen is er helaas niet bij :n

Sorry voor mijn frustratie, moest 't ff kwijt.

Iemand nog tips om onze dochter zindelijk te krijgen? Mag via PB, 't is lekker off-topic, mijn excuses alvast.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:00

Zo. Heb vanochtend de eerste les gelopen. Ben tot de conclusie gekomen dat ik echt een heule slechte conditie heb := . 2 minuten achter elkaar rennen was al een beetje teveel van het goede, laat staan 3... Dus ik geloof dat ik les 1 nog maar een keer moet overdoen. Of 2 keer... Of 3... :o

Ik wilde een rondje door het park lopen, omdat ik dacht dat daar rond dat tijdstip niet zoveel mensen zouden zijn...Blijkt er een circus te worden opgezet... Dus het zag zwart van de mensen... :Y)
Voor de rest viel het me nog redelijk mee, moet zelfs bekennen dat ik er al een beetje zin heb als ik overmorgen weer moet/mag... :)

Ik ga over 2 weken trouwens een weekje op vakantie naar Parijs, is het verstandig om daar 's ochtends door Montmartre te gaan hardlopen? Vind het een beetje 'zonde' om als ik net een beetje op gang ben gekomen, meteen 8 dagen helemaal niets te doen. Bovendien ken ik mezelf langer dan vandaag, en zie ik me er best voor aan om daarna het bijltje erbij neer te gooien... :7

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:03

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:05

thanks, ga dat vanavond even doorlezen. denk dat ik toch eerst een verwijsbrief van de HA nodig heb. hopelijk heb ik 'm morgen te pakken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:08

Google maar eens op encopresis

Kinderen met encopresis poepen regelmatig in hun broek, dit past niet bij de leeftijd. Doorgaans voelen ze het zelf niet aankomen, en merken ze zelf ook niet dat ze het in hun broek hebben gedaan. Hier kunnen ze erg onzeker van worden en zelfs in een sociaal isolement raken omdat ze zich schamen of gepest worden.
Hoe herkent u encopresis?

Het kind poept regelmatig in zijn broek. Dit gebeurt meestal overdag;
De hoeveelheid, vorm en frequentie kan variëren;
Het kind kan last hebben van constipatie; het kind hoeft bijvoorbeeld maar een keer in de drie dagen te drukken (of nog minder vaak), en heeft pijn tijdens het drukken;
Het kind is er zich doorgaans niet van bewust dat het in zijn broek heeft gepoept. Vanwege gewenning ruikt het ook de geur niet meer.
Wat zijn de oorzaken van encopresis?
Encopresis wordt veroorzaakt door langdurige constipatie. Het kind komt in een vicieuze cirkel terecht als het, vanwege de pijn bij het drukken, de ontlasting nog langer ophoudt. Het darmkanaal wordt uitgerekt waardoor de natuurlijke drang om te ontlasten verdwijnt. Het resultaat is een opeenhoping van harde ontlasting, waar vloeibare ontlasting langs gaat lekken. Deze vloeibare ontlasting komt terecht in het ondergoed.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:17

bom@ wat een klote praktijk! :(
jammer dat je nergens anders terecht kan!

mijn jongste was al voor haar 2e verjaardag zinnelijk,de oudste met 3 en een half.
de een is er eerder mee dan de ander,maar jou dochter is inderdaad wel erg laat!
is het op school ook een probleem of alleen thuis? houd ze op school op?

het kan heel goed iets medisch zijn,jij kent je dochter het beste!
wel een heel vervelend ''probleem''
ik hoop dat het snel beter zal gaan.
maar echt idioot van je huisarts om je niet terug te bellen,geef hem morgen maar op zn lazer! }>

hier begint het donkerder en donkerder te worden,zal niet lang meer duren voordat de sluizen open gaan :D
hoop dat het mee zal vallen.,

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:19

Nikka schreef:
Google maar eens op encopresis

Kinderen met encopresis poepen regelmatig in hun broek, dit past niet bij de leeftijd. Doorgaans voelen ze het zelf niet aankomen, en merken ze zelf ook niet dat ze het in hun broek hebben gedaan. Hier kunnen ze erg onzeker van worden en zelfs in een sociaal isolement raken omdat ze zich schamen of gepest worden.
Hoe herkent u encopresis?

Het kind poept regelmatig in zijn broek. Dit gebeurt meestal overdag;
De hoeveelheid, vorm en frequentie kan variëren;
Het kind kan last hebben van constipatie; het kind hoeft bijvoorbeeld maar een keer in de drie dagen te drukken (of nog minder vaak), en heeft pijn tijdens het drukken;
Het kind is er zich doorgaans niet van bewust dat het in zijn broek heeft gepoept. Vanwege gewenning ruikt het ook de geur niet meer.
Wat zijn de oorzaken van encopresis?
Encopresis wordt veroorzaakt door langdurige constipatie. Het kind komt in een vicieuze cirkel terecht als het, vanwege de pijn bij het drukken, de ontlasting nog langer ophoudt. Het darmkanaal wordt uitgerekt waardoor de natuurlijke drang om te ontlasten verdwijnt. Het resultaat is een opeenhoping van harde ontlasting, waar vloeibare ontlasting langs gaat lekken. Deze vloeibare ontlasting komt terecht in het ondergoed.

dit zou het inderdaad wel eens kunnen zijn! :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:25

meiden, dank voor het meedenken. de symptomen van encopresis lijken verdacht veel op die van mijn dochter.

wij gaan er ook heel makkelijk mee om, zo van o, heb je in je broek geplast of poept (meestal het laatste) niets aan te doen, even schoonmaken en schone broek aan. op school houdt ze het op en meestal is het heel weinig waardoor ze er pas over begint als ze thuis is. zo sneu, verder is het een heerlijk kind. vrolijk, sociaal, veel vriendinnetjes etc. je merkt ook nooit als ze ergens mee zit alleen dat ze dan nog minder zindelijk is.

als we nog een telefoon met draadje hadden gehad, dan trok ik de HA er morgen doorheen >:)

hier wordt het bewolkt, en heb voor de zekerheid de tuin maar vast stormklaar gemaakt, heb al visioenen van vliegende zandbakdeksels ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:29

heb hier ook alles wat kan vliegen opgeborgen haha
de eerste flits en gerommel is nu net hier........schoonmoeder belde al bezorgd op,hopelijk overstroomd mn zwembad zo niet haha

bom@draai het draadje maar om zn strot haha eikel,denkt ie wel grr
hoe je er mee omgaat doe je goed hoor,maak er geen probleem van inderdaad,soms erg vervelend,maar denk ook echt zoals ik het hoor dat het medisch is,en het komt vast allemaal goed,met de juiste hulp.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:25

nou valt mee hoor,wel erg veel regen gehad,weeralarm hadden ze er niet voor af hoeven te geven. ;)