Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
InekeH87 schreef:Ik ben vandaag voor de uitslag van alle testen naar Amsterdam geweest. Tot mijn grote verbazing ben ik helemaal gezond verklaard, alle waarden zijn perfect. Geen lyme meer of co-infecties. Geen auto-immuun, geen orgaanafwijkingen, niets ik ben helemaal in orde. Nu loop ik echt met het idee dat ik dan wel een hele grote aansteller moet zijn, ik heb toch echt al die klachten, waar komen die dan vandaan?
InekeH87 schreef:Ik ben vandaag voor de uitslag van alle testen naar Amsterdam geweest. Tot mijn grote verbazing ben ik helemaal gezond verklaard, alle waarden zijn perfect. Geen lyme meer of co-infecties. Geen auto-immuun, geen orgaanafwijkingen, niets ik ben helemaal in orde. Nu loop ik echt met het idee dat ik dan wel een hele grote aansteller moet zijn, ik heb toch echt al die klachten, waar komen die dan vandaan?
russel schreef:InekeH87 schreef:Ik ben vandaag voor de uitslag van alle testen naar Amsterdam geweest. Tot mijn grote verbazing ben ik helemaal gezond verklaard, alle waarden zijn perfect. Geen lyme meer of co-infecties. Geen auto-immuun, geen orgaanafwijkingen, niets ik ben helemaal in orde. Nu loop ik echt met het idee dat ik dan wel een hele grote aansteller moet zijn, ik heb toch echt al die klachten, waar komen die dan vandaan?
Zijn dat niet de restverschijnselen die je overhoudt? Heeft je lymearts niets uitgelegd? Ik heb wel eens gelezen dat je idd volgens de medische wereld genezen verklaard kan worden maar wel de restverschijnselen overhoudt die even erg zijn als ten tijde van de lyme. Het enige positieve is dat het je lichaam niet verder kan verwoesten.
Lyme gaat in je zenuwstelsel zitten, dus daar gaan het een en ander kapot en dat blijf je voelen.
Dan nog een vraag van mij, waarom kan je rode bloedcellen minder zuurstof binden? Wat is er met je hemoglobine? Is er dan een andere stof die eerder bindt met hemoglobine zoals bv koolmonoxide doet in een ander verhaal? Of is er slechte aanmaak van rode bloedcellen en hebben jullie te weinig? Zo ja, zijn er artsen die jullie om de zoveel tijd nieuw bloed willen geven, zoals ze bij kankerpatienten doen?
Melkzuur ophoping kan idd spierpijn veroorzaken, maar hoe zit het met de voeding? Als je niet goed eet, en dat kan ik mij voorstellen als je je niet goed voelt en ook misselijk bent, of gewoon te moe om te eten, maar dan heb je ook niet genoeg brandstof voor je spieren, niet genoeg stoffen in je lichaam om de brandstof aan te maken en dan schakelt je lichaam sneller over op een niet zo gunstig energiesysteem,wat weer sneller melkzuur als bij produkt heeft. Als je zorgt dat je doorbloeding goed wordt, ga eens in een heet bad liggen of een lange warme douche, eventueel massage, dan wordt je melkzuur ook sneller afgevoerd. Als je lever slecht werkt, dan wordt je melkzuur ook minder snel afgebroken.
Je komt snel in een vicieuze cirkel terecht van slecht eten = niet voldoende vitaminen, mineralen, glucose, zouten om je stofwisseling correct te laten lopen, slecht slapen door pijn, onvoldoende goed werkende stofwisseling, oververmoeid en slecht slapen = slecht herstel en dan nog de andere ongein van de ziekte. Dan is je spierweefsel ook afhankelijk van de mate van belasting. Spierweefsel is functioneel, wordt het matig geprikkeld/gebruikt, dan wordt het slap en kan het minder arbeid aan, wordt het weer veel en zwaar belast, dan worden de spiervezels dikker en sterk, heel het lichaam past zich daar op aan, daarom zijn top sporters ook zo sterk, functioneel aanpassen doet het lichaam. Als jullie weinig kunnen ondernemen, dan zal je spiercorset zich ook gaan aanpassen en dan kan normale arbeid al snel vermoeidheid geven en spierpijn. Heel vervelend allemaal, want dan is het zo moeilijk om in te schatten wat nog 100% bij die ziekte hoort en wat een gevolg is van het ziek zijn waardoor je je psychisch aan past en steeds minder onderneemt omdat het toch niet gaat. De grens wordt steeds kleiner.
_Rapido_ schreef:Bewegen jullie genoeg? Ik ga nu 3x in de week zwemmen en 1x in de week schaatsen. Als ik dit niet doe, heb ik veel meer pijn. Nu heb ik vrijwel geen pijn meer. Het helpt dus welVerder krijg ik ook nog oefeningen van de fysio en fiets ik iedere dag 10 minuten op de hometrainer.
Issy schreef:_Rapido_ schreef:Bewegen jullie genoeg? Ik ga nu 3x in de week zwemmen en 1x in de week schaatsen. Als ik dit niet doe, heb ik veel meer pijn. Nu heb ik vrijwel geen pijn meer. Het helpt dus welVerder krijg ik ook nog oefeningen van de fysio en fiets ik iedere dag 10 minuten op de hometrainer.
Ik doe eerder teveel waardoor ik daarna weer extra de rekening krijg.
juudii5 schreef:rapido wou dat ik veel kon bewegen..
Als ik te lang sta of loop gaan mn benen zn poijn doen dat he tniet meer wilt