Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:34

Staat je leuk zo! Dat andere kapsel was ook mooi maar volgens mij is het wel redelijk veel werk om het zo te krijgen zoals op de foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:07

Staat je echt heel leuk Warbling! :j

_vivi_ schreef:
Las dat het ongeveer 55 euro is om te verven (incl wassen en stylen) is dat veel of een redelijke prijs? ik deed eerder vaak zelf).

Dat is wel een redelijke prijs! Dat was bij mijn vorige kapper ook zoiets. Helaas is knippen daar tegenwoordig 26 euro en hoe tevreden ik ook ben, ik ga nu ergens waar het 15 euro is en die knippen net zo goed. Verven bij mijn nieuwe kapper is vanaf 30 euro, maar zij zijn in verhouding met de meeste kappers hier dus vrij goedkoop. Ben wel blij met de keus om het tegenwoordig met henna te doen .. per verfbeurt ben ik nog geen 4 euro kwijt :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:06

als een kapper mij zou kunnen verven voor 55 euro zou ik er voor tekenen.
bij mij hebben ze altijd minstens 2 verpakkingen nodig :=

ik zit een beetje te twijfelen..of ik het nog een keertje laat highlighten.
heb het 5 weken geleden ong laten highlighten maar toen werd het zo streperig. (al hoor ik van iedereen om me heen dat ze dat juist leuk vinden, ik vind die strepen echt vreselijk).
ik ga over een week naar turkije voor 15 dagen..
als ik het nu laat highlighten wordt het dan natuurlijk lekker blond (dat is positief haha) maar misschien red ik dat ook wel als ik het nu niet nog een keer laat highlighten?
En de kleur die ik nu heb is wel natuurlijk (op het streperige na dan). maarja.. 'natuurlijk' is ook zo saai haha.

Wat vinden jullie?
Nog blonder gaan? of niet?
(laten verven is wel goedkoper en vast ook een sterker effect maar daar krijg je helemaal zo'n uitgroei van)
het is nu trouwens zo:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2664_n.jpg
(ik ben links)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:14

Mijn haar was ook nooit zo makkelijk hoor ... als ik het laat verven bij de kapper ben ik zo een hele middag kwijt aan daar zitten! Maar ze rekenen altijd gewoon het standaardtarief, ook al zijn ze aan mij veel meer verf en tijd kwijt dan aan andere klanten. Maar ze vonden het ook altijd wel leuk om eens niet gewoon bruin te verven. Ik weet nog dat ik met zwart haar van huis ging en met witblond terug kwam _O- Toen snapte zelfs mijn pa waarom ik ruim 4 uur bij de kapper was geweest :=

Ik zou het pas na Turkije weer highlighten ... de zon schijnt daar tenminste wel, dus het zal zelf ook wel oplichten. En dan heb je ook niet de kans dat je groen uitslaat door het chloor!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:21

hm nou bij mij rekenen ze wel altijd vrolijk extra kosten hoor.
ze hebben zelfs wel eens extra arbeidskosten gerekend omdat het zo arbeidsintensief was.
dat vond ik niet zo grappig.

en hmm..
ja maar ik zal toch vrijwel niet onder water gaan met mn hoofd. ik ben op vakantie op de een of andere manier namelijk mega vatbaar voor oorontstekingen en we gaan nu aan t eind van de zomer dus dat water ligt al maanden in dat zwembad (wordt vast niet veel ververst) dus die oorontsteking heb ik zo te pakken. oftewel. lekker boven blijven met mn hoofd dus.

de blonde plukken zullen nog wel iets oplichten ja maar mijn eigen haar wordt eigenlijk vrijwel niet lichter door de zon.

voordeel highlighten: kleur wordt wat 'extremer' dan dat t nu is.. tis nu..net niets.. tis niet bruin en niet blond.
nadeel: dan zit ik weer een eeuw bij die kapper en mn portomonnee wordt er niet zo blij van.

hmmm

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:57

Is het geen optie om een andere kapper te zoeken zwitsal? Lijkt me niet zo tof dat ze achteraf extra kosten in rekening brengen :?
Vind je haarkleur wel mooi op de foto en wat lichte plukken zullen vast ook erg mooi staan!

Ik ben net langs Salon B geweest voor haar advies, ze kunnen mijn haar gelukkig zo verven dat alleen de onderkant lichter is :D (de punten dus) en dat kost me 39 euro. Maar omdat ik van wit naar blond ben gegaan en nu de punten weer wit wil is er kans de de blondeer verf erg geel kan worden, ze moeten dan een 2e laag verf 'een toner' eroverheen zetten en dat zou dan nog een keer 39 euro zijn.
Ik ga eerst nog even navragen wat het bij een andere kapper kost en dan beslis ik wel :) want 1x 39 euro of 2x 39 is toch wel heel verschil :P

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:49

hallo, sorry dat ik zo binnen kom vallen!
ik heb hier al zoveel mooie kapsels en kleuren gezien dat het toch wel begint te kriebelen.

ik twijfel vanaf vorig winter al om mn haar lichtbruin/donkerbruin/rood of wat dan ook te doen.
maar heb dus werkelijk geen idee welke kleur een do is en welke een don't is.

heb mn haar wel blonder geverft maar ben wel blond van mezelf, met donkere ogen (groen/bruin)

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7192_n.jpg

niet de meest geweldige foto, normaal is het wel stijl van mezelf.

dus als iemand een idee heeft graag :D

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

@ danieke; ik zou dan eerst voor lichtbruin gaan hoor, anders is het verschil wel heel groot, plus de kans op mislukking ook :') Vind dat blonde juist heel mooi bij je staan! :D En het zit daar ook nog heel mooi, ben jaloers haha :P

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:57

Rebel_Jits schreef:
Ik zal jullie ook even shockeren :D
Ik had deze kleurspoeling gekocht:
Afbeelding
Vol goede moed erin gedaan, gewacht en toen uitgespoeld. En toen het was opgedroogd, kregen we dit:
Afbeelding
Het is een soort aubergine-achtig geworden (zeg maar gerust paars). niet wat ik wilde in ieder geval.
Ben heel blij dat het maar 28 wasbeurten blijft zitten :D

hoi, sorry dat ik even kom binnenvallen,
ik had van hetzelfde merk de 'chocolade' gekocht,
stond op 'donkerbruin met mahonieSCHIJN'.
ben van nature niet zo heel donkerbruin en verwachtte dus een warm donker kleurtje,
ik deed het spul erop en het was echt ROOD.
wanneer ik het uitwaste was het donkerrost, niet zo paars als bij jou dus, maar dus ook helemaal niet wat ik ervan had verwacht...
na 2 wasbeurten was het wel echt een mooie kleur, die er helaas al heel snel uit was :(

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:13

ad0rey0u schreef:
@ danieke; ik zou dan eerst voor lichtbruin gaan hoor, anders is het verschil wel heel groot, plus de kans op mislukking ook :') Vind dat blonde juist heel mooi bij je staan! :D En het zit daar ook nog heel mooi, ben jaloers haha :P

haha dankje, ja danieke hoort ook eigenlijk blond, maar ik wil een keer graag wat anders kwa kleur, en ik kan altijd terug hoop ik :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:24

rebel_jits: ik vind dat eigenlijk wel een hele mooie kleur!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:55

TurtleLove4 schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik zal jullie ook even shockeren :D
Ik had deze kleurspoeling gekocht:
http://www.loreal-paris.fr/img/l10n/products/305x262/HCo1_32.jpg
Vol goede moed erin gedaan, gewacht en toen uitgespoeld. En toen het was opgedroogd, kregen we dit:
http://i13.photobucket.com/albums/a295/Rebel_Jits/haartjes.jpg
Het is een soort aubergine-achtig geworden (zeg maar gerust paars). niet wat ik wilde in ieder geval.
Ben heel blij dat het maar 28 wasbeurten blijft zitten :D

hoi, sorry dat ik even kom binnenvallen,
ik had van hetzelfde merk de 'chocolade' gekocht,
stond op 'donkerbruin met mahonieSCHIJN'.
ben van nature niet zo heel donkerbruin en verwachtte dus een warm donker kleurtje,
ik deed het spul erop en het was echt ROOD.
wanneer ik het uitwaste was het donkerrost, niet zo paars als bij jou dus, maar dus ook helemaal niet wat ik ervan had verwacht...
na 2 wasbeurten was het wel echt een mooie kleur, die er helaas al heel snel uit was :(

Mijn haar is nogsteeds zo raar paarsig. Al zit er nu ook oranje doorheen.
Eens en nooit weer voor mij!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:07

_danieke_ schreef:
ad0rey0u schreef:

haha dankje, ja danieke hoort ook eigenlijk blond, maar ik wil een keer graag wat anders kwa kleur, en ik kan altijd terug hoop ik :')

heel veel krijgen spijt als ze van blond naar bruin gaan en willen vaak terug, dit kost je vrijwel altijd klauwen vol met geld, teleurstelling en héél veel tijd. Hou dat wel in je achterhoofd :j

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:28

Hoihoi!
Mag ik me hier ook melden? :D
Ik loop echt al bijna 3 jaar met hetzelfde haar, en ik zou wel eens wat anders willen. Ik heb van mezelf wat donderder blond haar, maar na highlights+zon is het zo geworden.

Hier heb ik het gestijld, heb van mezelf krullen.
Afbeelding

Natuurlijk.
Afbeelding

Ben sowieso van plan om er weer wat meer laagjes in te laten knippen, maar kan niet teveel want ik heb ontzettend dun haar. :P
Als jullie leuke ideetjes hebben hoor ik het graag!

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:30

oeps, beetje grote foto's :oo

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:33

Ik zou geen laagjes doen :n
Zo op die laatste foto.. als je dan ook nog lagen hebt hou je niks meer over.

Misschien een stuk korter?
Dan wordt je haar ook wat voller :j
En misschien verschillende tinten erin? meer bruin tinten erdoor dan krijg je ook een vollere uitstraling

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:43

Bedankt voor je reactie!
Hmm, zou het niet veel korter willen, misschien is tot op mn schouders wel leuk.
Ja, de kapper doet ook altijd echt minimale laagjes bij mij, daar gaat mn haar net wat leuker van krullen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:52

xDramaQueen schreef:
_danieke_ schreef:

heel veel krijgen spijt als ze van blond naar bruin gaan en willen vaak terug, dit kost je vrijwel altijd klauwen vol met geld, teleurstelling en héél veel tijd. Hou dat wel in je achterhoofd :j

ja dat weet ik, dat is ook de reden waarom ik het vorig jaar niet heb gedaan. maar ik hou wel van een uitdaging. ik zie de laatste tijd zoveel mooie bruine kleuren dus ik gok het er gewoon op, maar wel pas in de herfst/winter ga het daarvoor ook wel ff met mn kapster overleggen natuurlijk :) maar bedankt voor de tip/waarschuwing !

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:15

Hoi! :)
ik heb een paar vraagjes.
Ik heb nu dit haar(links) :
Afbeelding
hier is het dan wel gestijld, normaal zit er een lichte slag in.
Maar ik begin het nu aardig zat te worden, dus ik zat te denken om er lowlights in te doen.
Alleen zou je dit ook zelf kunnen doen? En zoja, hoe pak ik dat het beste aan?
En verder wou ik het in dit model laten knippen
Afbeelding
Alleen door een pony of lok word mijn hoofd al snel kinderlijk, dus dan misschien zonder de lok.
denken jullie dat dit zou kunnen/staan?
Als iemand een heel ander idee heeft is het ook welkom, ik ben een beetje aan het zoeken :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:41

Nou dat kapsel daar is het alleen een beetje in lagen geknipt..
Dan krijg je geen echte verandering als je de lok niet wil...

Lowlights kun je zelf doen maar voor mooi resultaat zou ik het toch bij de kapper doen
met een tandenborstel en bruine-donkerblonde verf kun je het zelf doen eventueel.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

dankjewel, ja het is niet een hele verandering, maar mijn haar is nu op 1 lengte. Dus de lagen zorgen dan toch wel voor een ander beeld denk ik.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:17

ik heb nu redelijk lang haar voor mijn doen.
Tot net op mijn borst zeg maar, maar ik zou het heel graag wat voller, en nog wat langer willen hebben!
Nog niet zo zeer voor naar school maar met een feestje zou ik dat heel leuk vinden .
een half jaar geleden ben ik ook al gaan kijken voor extensions maar ben er niet echt uit gekomen.
Wij zijn voor clip inn extensions weesten kijken, dat haar daar was mega droog en dood,
daar wilde ik dus geen geld aan uit geven.
toen zijn we gaan kijken voor flip in.
Maar dat durf ik niet zo goed (A)
Ik ben veelste bang dat als ik op een feestje ben of iets dergelijks,
dat er iemand achter me aan loopt of tegen mij aan stoot dat dat ding van mn hoofd wordt getrokken!
ik heb niet mega dik haar maar heel erg dun is het ook weer niet.
Ik ben ook bang dat je cilpjes ziet zitten.
Vaste extensions zijn gewoon geen optie, dat is gewoon veels te duur!

En verder ik zit te tweifelen of ik een schuine pony wil.
Als ik die meiden op Youtube zie dan denk ik, je look wordt er wel stukken mooier van!
Maar ik ben te bang dat hij te dun wordt en ik maar een slap ponytje heb.
Nou zag ik bij foxylocksextensions dat er dus ook extensions zijn voor je pony.
Werkt dat? het ziet er wel mooi uit en bij haar zie je het ook niet zittten.
Ik weet ook dat ik niet bij haar moet bestellen omdat ze hele slechte levert, iig slechte ervaringen van mensen heb ik genoeg gehoord maar waar dan?

denken jullie dat een schuine pony mij zal staan?
Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:03

pernill dat kan makkelijk, dat kapsel dan, zonder lok, je zal dan alleen wel een schuine scheiding moeten doen en niet 1 in het midden. lowlights zou ik toch het beste bij de kapper doen :j

Afbeelding
hier lijkt mijn haar normaal te zitten... ja ik trek een gekke bek :')

Afbeelding
maar het is ingevlochten van voor naar achter en dan opgestoken in een knot :))

kleurverschil komt omdat mijn haar nog nat is :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:59

wauw DQ mooi gedaan zeg :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:07

Waw das mooi gemaakt!