Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:10

oewww is idd heel groot!! lijkt me lastig..

Wat wij altijd met de club doen is stukken versnellen, dan spreken we op een bepaald punt weer af. Dus bv 5 a 7 km vooruit versnellen, dan valt de groep in stukken en kan ook iedereen zn ei kwijt. De voorste gaan rond de 45, de achterste rond de 32. Aan het einde wacht je op elkaar en fiets je weer een stukje rond de 28/30 samen op tot je weer gaaat versnellen.

Werkt prima! Doen jullie dat ook? of hoe hou je anders zn groep bij elkaar?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:53

Dit was een introductie, dus de eerste weken draait het allemaal over "hoe rijd je in een groep" en waar je op moet letten en zo. De groep was nu in het begin opgesplitst in 4 kleinere groepen en later weer bij elkaar gekomen voor het laatste stuk.

Gingen ook niet zo hard daarom, niveau's liggen best aardig uiteen. Als de introductie straks voorbij is ga je met de rest van de vereniging fietsen en dan zijn er ook verschillende groepen met verschillende niveau's.

Hoe dat dan verder gaat geen idee ^^

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:21

Ow wat super goed geregeld!!! Wat leer je allemaal dan? (Stom dat ik dat nooit heb gehad!)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:26

Wat je plek is in de groep, hoe je veilig moet wisselen, welke signalen je geeft en wat je allemaal signaleert. Later gaan we ook basic dingen behandelen als houding op de fiets, waaier rijden etc.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:30

Wat leuk zeg, ben ook best benieuwd hoe dat dan is en werkt met in een waaier rijden.
Ik fiets eigenlijk altijd alleen en heb ook niet echt kleding/helm enz. Maar mijn gemiddelde ligt ook rond de 25 ofzo.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:33

Dat klinkt erg leuk inderdaad, iets wat ik tzt ook wel zou willen doen. Volgensmij zou het hier in de stad ook wel moeten kunnen, zitten wel wat (studentensport)verenigingen..

Ik heb mijn allereerste rondje op de fiets zonder helm gereden, dat was meer gewoon ff n stukje fietsen met wat versnellen tussendoor. Maar toen ik zag dat ik dan al 40km/h kon halen, zonder serieus te trainen/doel, heb ik eerst maar een helm gehaald. Moet er niet aan denken dat je met die vaart met je hoofd op het asfalt klapt := Overigens woon ik in een van de beste fietssteden, maar fiets liever buiten de stad. Al die stoplichten enzo :P

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:41

40 km/h hoe doe je dat haha.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:42

Ja bizar he! Hoeft ook niet eens jouw schuld te zijn, merk dat het verkeer moeite heeft snelheid van wielrenners in te schatten en dan gaat het nog wel eens mis.

Moet wel zeggen dat wij zo der weinig tot geen valpartijen hebben op de club, met mtb'n hebben we zeker wel 6 tot 8 breuken per jaar.

MN vriend moet trouwens opnieuw onder hey mes, vorig jaar over de kop gegaan met downhill mtb in parcourtraining voor het EK. Die wedstrijd gemist door gebroken sleutelbeen. Hier in nl geopereerd en het idee was dat ze een andere techniek gingen gebruiken zodat het plaatje kon blijven zitten, maar die moet er dus uit over 2 weken. Hopen dat hij op tijd herstelt is voor het WK in Duitsland in augustus

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:43

Miiej schreef:
40 km/h hoe doe je dat haha.

Jawel joh, is net zo zwaar als 23 op een gewone stadsfiets

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:46

Pfft klinkt heftig Romy! Hoop dat het voorspoedig gaat inderdaad.
Miiej, niet gemiddeld hoor, haha. Op 'n kort stukje zonder wind tegen :P

En inderdaad, is niet zo zwaar op een fatsoenlijke fiets, prima te doen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:53

40 haal ik ook lang niet hoor... ja... heuvel af :+

Ik rijd eenmaal op tempo gemiddeld 26-29 denk ik? met soms als het echt mee zit korte uitschieters naar 35 of zo, maar harder red ik echt niet. Maar ik ben echt mega beginner met amper spieren en conditie. Denk dat de 40 aantikken op zich niet ongewoon is hoor.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-04-14 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:54

Ik begin nu ernstig te twijfelen aan mijn kilometerteller... Maar die zou goed moeten zijn, is door de fietsenmaker afgesteld..

Misschien wilde hij m'n vader blij houden, zo instellen dat het lijkt alsof je hard/ver rijd zodat ie er plezier in heeft :))

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:59

Nee 40 is echt niet buiten gewoon in stukjes sprint.. Kan echt weg kloppen! Maar zet voor de gein je GPS op je telefoon aan, dan weet je het ook zeker :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:00

Zal ik volgende keer eens doen ja :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:00

Ik red die 40 nog echt niet hoor. := Ja, op een sprintje misschien, maar niet als structureel tempo.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:52

Nee, dat lukt bijna niemand! Dan zit je echt op prof niveau dus is geen schande :) maar in en sprintje lukt het je zeker wel hoor

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:37

Nou zo hard ga ik ook nog lang niet. :D
Mijn snelheid gaat trouwens wel steeds ietsje omhoog.
Ik ben net weer terug van een rondje, maar het was koud! :brr: Ik zit nu bij te komen met een beker warme chocolademelk. :9

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:03

Mag ik me hier ook melden? Heb vorig jaar een MTB gekocht (2e hands, simpel model), en ben toen een paar keer in het bos wezen fietsen. Helaas een ongelukje met snowboarden gehad waardoor ik lang niks heb kunnen doen, maar nu, na een jaar kan ik toch weer lekker fietsen. Het hobbelige in het bos kan ik nog niet aan, maar over de weg laatst een rondje van 30km gemaakt (en daarvoor al een paar keer wat korter ;) )

Vorig jaar ben ik een keer met een training/les vanuit de uni mee geweest, maar daar fietsten ze over wandelpaden (verboden voor MTB) en gaven geen andere optie. Dus daar doe ik niet meer aan mee.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:07

Welkom Kiki! Leuk dat je ook fietst! Wat zonde dat ze vanuit de uni niks passends hebben voor je!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:36

wat voor snelheden halen jullie zeg :oo Zo hard haal ik nooit......

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:20

Ola! Welkom Kiki.. Passende trainingsgroepjes vinden is idd lastig

Pfff gisteren 30km over het strand gefietst en serieus door 3 honden aangevallen, eentje was zo eng! Die had me echt rrn paar keer in MN enkels te pakken, moet toegeven dat ik geen idee had wat ik er aan kon doen om er vanaf te komen := iemand tips?

Daarna nog 5km gerend, totaal 1.50 bezig geweest dus nette tijden voor ren duurtraining :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:24

Een schop verkopen? Ik ben gek op dieren hoor, maar niet als ze me in gevaar brengen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:33

Met cabonschoenen? Durf het niet eens maar geloof ook niet dat je z'n beest heel kan houden dan!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:19

Daar fiets ik niet mee, dus geen idee. Het zou wel mijn eerste reactie zijn in ieder geval.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:02

Romyv schreef:
Met cabonschoenen? Durf het niet eens maar geloof ook niet dat je z'n beest heel kan houden dan!

Gewoon doen hoor! Tenzij je van plan was de hond echt flink te trappen, maar dat doe je niet neem ik aan. :)

Dit weekend mijn eerste tijdrit gefietst (21km/31km/h) en materiaalpech, anders was ik wel wat sneller geweest.. maarja, niet ontevreden met deze wind en regen!