[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:29

Witverlies? Bedoel je afscheiding? dat heeft iedereen, dat is volgens mij gewoon normaal.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:33

Witverlies heb ik ook idd, gewoon inleg-x-je gebruiken als het veel is. Voor zover ik weet kan het idd gaan kwaad

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:59

Aria_zz schreef:
Witverlies heb ik ook idd, gewoon inleg-x-je gebruiken als het veel is. Voor zover ik weet kan het idd gaan kwaad

Maar het is zo irritant hé :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:04

Ah ja, witverlies ken ik wel. Sinds het krijgen van een kleine is mijn hormoonhuishouding verandert. Bummer, maar ja, zit er niet mee eigenlijk! De dokter heeft ook al van alles getest. Het kan geen kwaad en ik heb in elk geval geen enge ziektes. (weet ik dat in elk geval zeker, hahaha)
Ik ben wel terug met de pil begonnen na de zwangerschap. Eerst een spiraaltje gehad, dat was echt doffe ellende, en de nuvaring, kreeg enkel migraine!!!! Nu na een aantal jaren ben ik het beu. Je zin in sex neemt zo ontzettend af door die pillen/hormonen!!!! Ik ben sinds deze week gestopt met de pil. Kan ik weer lekker mezelf zijn.
Mijn man wil een knoopje laten leggen, hij heeft er wat schrik voor.......tja, dan zullen we het safe moeten doen. Ik wil geen kind erbij!!

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:16

Ja, heb ook ergens gelezen dat witverlies eigenlijk goed is omdat dat een beschermlaag is van je baarmoeder die los komt en zo. Maar ik vind het echt irritant. En soms denk ik dat het stinkt en ben dan bang dat de andere mensen het ook zouden ruiken...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:31

Wittevloed of afscheiding is de natuurlijke reiniging van je vagina (niet je baarmoeder). Mannen hebben het ook in de vorm van smegma. Zolang het niet vies ruikt, anders van samenstelling wordt of rare kleurtjes krijgt, is het heel normaal.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:28

Ik heb even een vraagje.. Ben aan de pil en slik hem altijd s'avonds met een lepel vla, om misselijkheid te voorkomen.. Nou ga ik over een week naar Oostenrijk en daar kan ik natuurlijk geen vla meenemen . Dus dan moet ik hem met water innemen, en dan dacht ik dat het beter zou zijn als ik hem 's ochtends inneem, ivm misselijkheid.

Kan ik het zo veranderen, dat hij wel veilig blijft? Heb geen stopweek meer voordat ik weg ga..
Alvast bedankt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:38

Margo: das geen probleem hoor. :)
Vooral niet als je van savonds naar sochtends gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.

eline_di schreef:
Wat zijn jullie meningen, tips en ervaringen?
Alvast bedankt!

Ik heb geen ervaringen met de prikpil, weet wel dat het een behoorlijke stoot hormonen is.
Dus als je al niet voor onnodige medicatie gaat, ga je van niets naar heel erg veel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:39

Zelfs al zou je er niks bij innemen is hij gewoon veilig hoor.
Het hangt alleen wel af van de pil of hij nog veilig is als je hem ineens op een ander tijdstip gaat slikken.
Ik zou hem gewoon 's avonds slikken met een glaasje water.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:26

Dat weet ik ook wel, maar als ik hem s'avonds met een glas water neem wordt ik heel erg misselijk, soms zo erg dat ik moet braken en dat wil ik natuurlijk voorkomen . Maar kan hem dus zonder problemen 'sochtends innemen? :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:27

Ik weet ook niet of hij dan nog veilig is inderdaad. Maar ik ken je probleem, ik slikte hem vroeger ook 's avonds, maar was er dikwijls misselijk van. Dan ben ik hem 's morgens gaan nemen en nergens meer last van. :)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:06

corinne1981 schreef:
Nu heb ik nog een vraagje, ik heb gisteren een spiraaltje laten plaatsen, heb er gelukkig weinig last van maar nu was ik door de zenuwen helemaal vergeten te vragen hoe lang ik het beste kan wachten tot ik weer kan gaan paardrijden. Ik durf het nu nog niet zo goed omdat ik nog wat buikpijn heb.
Wie heeft er ook een spiraaltje en wanneer gingen jullie weer rijden?

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag toevallig?

Verder heb ik nóg een vraag. Dinsdag is dus het spiraaltje geplaatst, weinig last van gehad gelukkig. Nu moest ik rond donderdag ongesteld worden. Ik heb sinds gisteren wel ongelofelijke buikkrampen gehad, een héél klein beetje bloedverlies (echt maar een paar drupjes) maar that's it!
Normaal zijn de tampons niet aan te slepen en nu heb ik bijna geen bloedverlies, kan dat? Typisch is dat ik wel de buikkrampen heb.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:13

Buikkrampen na spiraal komen meer voor. Het is een reactie van je lichaam door het manipuleren van de gynea in je lichaam.

Verder ik moest het twee dagen stilletjes aandoen omdat de vorige er is uitgekomen, maar de eerste keer werd niks gezegd van minder bewegen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:31

Die buikkrampen en onregelmatig bloedverlies is heel normaal, dat kan nog wel een paar maanden aanhouden ook. Ik ben volgens mij 2 dagen later weer op m'n paard gestapt, ik kreeg er iets kramp van maar was goed te doen!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:32

Oke, ik had alleen de dagen direct na het zetten weinig last van buikpijn en sinds gisteren echt vele malen erger, zou wel te maken hebben met die ongesteldheid die er aan zou moeten komen...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:34

Dat zou goed kunnen, maar kijk niet gek op als je niet of nauwelijks bloedverlies hebt en wel kramp, ik heb ook 6 maanden lang geen bloedverlies gehad na het plaatsen :)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:39

Wat raar, je zou toch denken dat als je vlak voor je ongesteldheid een spiraaltje neemt, je de eerste keer gewoon bloedverlies hebt, je baarmoeder heeft die weken ervoor toch een slijmvlies opgebouwd? Of werkt dat niet zo?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:01

Uiteindelijk zal het er wel uit moeten, maar je cyclus gaat volledig ondersteboven door je spiraaltje, tenminste ik ga er vanuit dat je een mirena spiraal hebt? Bij een koperspiraaltje hou je waarschijnlijk wel je oorspronkelijke cyclus, hooguit dat alles nu een paar dagen vooruit geschoven wordt doordat er ineens wat in je baarmoeder zit.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:35

Wanneer je aan het einde van de stopweek weer met de volgende strip begint maar je
menstruatie is nog niet voorbij, stopt deze dan op de dag dat je met de eerste pil van de nieuwe
strip begint of kan het nog doorgaan? Mijn excuses als de vraag al gesteld is. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:42

Het kan wel doorgaan en soms stopt hij wel na een dag ofzo.
Is denk ik per persoon anders.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:57

Een week geleden had ik hier al eens een vraag gesteld omdat ik een doorbraakbloeding had. Dit was de dag zelf nog over. Echter had ik er vrijdag weer last van, het was opnieuw gedaan na een dag maar gisterenavond was het daar terug. Ook nu lijkt het alweer voorbij.. Moet ik me zorgen maken? := Ik heb deze maand mijn pil niet doorgeslikt, maar ik doe dat wel heel regelmatig..

Sem_: Bij mij is het meestal na een dag (of 2) wel voorbij. Maar het kan dus wel doorgaan :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:49

Bedankt voor de snelle reacties, dan weet ik genoeg. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:51

moet je van de pil overgeven enzo ?

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:54

Ruby1995 schreef:
moet je van de pil overgeven enzo ?

Ik niet. Heb niets van last. Ik voel een klein beetje pijn in mijn buik als ik mijn maandstonden moet krijgen. Heb niets van puistjes, verdik niet, ... Alleen ben ik soms wel vergeetachtig om mijn pil te nemen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:56

Ik wordt ook niet misselijk van de pil, heb wel vaker migraine sinds dat ik de pil ben gaan gebruiken. Van 1 keer per jaar naar 1 keer in de 2 maanden.