Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:38

Vandaag me ziek gemeld en gelijk afspraak gemaakt met de bedrijfsarts. Ik heb geen burnout, maar wel lichtelijk overspannen. Ik zit nog niet in het hele diepe daal, maar ik moet er wel wat mee. Dus voorlopig niet aan het werk en veel naar buiten en ontspanning zoeken.

Bedankt voor de adviezen. ;)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:53

goedemorgen

@ikbenellie, ik sluit me even helemaal aan bij jouw mooie samenvatting!
en ja, ik herken d'r veel in wat je zegt! dat zenuwachtige opgejaagde gevoel hebben van binnen....

zal moeten slijten, bij mij is het al stuk beter geworden!

@kimbaie
welkom!
en verstandig! je bent er dus mooi op tijd bij! Ga je er verder ook nog wat aan doen? of is het gewoon via je huisarts, rustig aan doen en af en toe een gesprek met je huisarts? Of wordt je verder nog doorverwezen?

Ik heb even weinig puf om verder veel te reageren.....de reden vertel ik later wel es
Met mijn moeder gaat het haar gangetje, zit nu voor 2 a 3 week in een zorginstelling, en na die 2 a 3 week gaat ze naar het revalidatie/verpleegtehuis in haar dorp.

Tallie1979

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:16

Mag ik mij hier ook melden?? Ik heb een storm in mijn hoofd die niet wil gaan liggen.. Ik functioneer niet meer, raak van het minste geringste over de emmer en heb nergens zin in.. Slaap bijna niet meer..

Morgen een afspraak met de dokter. Eens kijken wat die zegt..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:32

Welkom Tallie

Als je wil mag je jezelf wel een beetje voorstellen...?
Ben altijd wel benieuwd wie wie is, en wat je doet, school of werk, hobbys ed.

en sterkte bij de dokter morgen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:39

Ik ben Chantal, 31 jaar en ik werk in de bouw. Uiteraard rij ik paard, heb 2 superlieve paardenbeesten die ik voor anderen verzorg/rijd. :D

Ik weet niet hoe het is ontstaan, maar ik merk dat ik gewoon nergens meer de kracht voor heb.. Stofzuigen thuis is me al te veel.. Als er ook meer iets gebeurd ga ik over de rooie, terwijl ik normal echt de rust zelve ben.. Was vorige week zelf boos op een van mijn katten, terwijl ik nooit aangebrand raak.. Ik heb hem niks aangedaan ofzo, maar was bijna in staat hem van het balkon te gooien bij wijze van spreken.. :o En dat is niet ik.. Helemaal niet..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:08

@Tallie,
morgen maar gesprek afwachten dus bij de huisarts.
maar dat nergens puf voor hebben en snel aangebrand zijn is niet voor niets...
las in je profiel dat je in januari gaat trouwen! hoop dat je dan weer een heel stuk opgeknapt bent!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:11

Welkom Chantal :) Succes bij de dokter morgen!

Ik heb alles bijgelezen maar heb ook niet echt puf om overal op te reageren. Maar ik denk aan iedereen! Y;(
Ik ga morgen ook maar weer eens langs de dokter, ik kan 's nachts niet meer doorslapen...heeel vervelend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:31

Mijn vent is de enige die er voor zorgt dat ik niet bij de pakken neer ga zetten.. Mijn lichtje zeg maar :+:

Ik zie hem ook echt als een positief punt in mijn leven.. Zou niet weten wat ik zonder hem moet, hij is echt mijn beste maatje..

Iedereen hier ook sterkte.. Ik ben benieuwd wat de dokter te zeggen heeft morgen..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:48

Mooi dat er een stijgende lijn in blijft ikbenellie!
Dat opgejaagde gevoel zal nog wel even blijven, ik heb dat ook nog steeds, slijt wel hoor.
Niet teveel bij stilstaan :)

Chantal welkom, goed dat je de signalen herkent, weet je voor jezelf waar het door zou kunnen komen?

Bobomelo en misscharlie sterkte,komt wel weer :)

Ik heb vandaag mn auto (erfenis van mn opa) verkocht.
Zat er al lang tegenaan te hikken, maar ik heb de knoop doorgehakt na 3 weken op niks/ brood leven.
Ik moest wel :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:52

Ik heb een heleboel op mijn bordje gehad de afgelopen 2 jaar.. En de druppel was vorig weekeind toen ik mijn oma dood zag gaan.. Sinds vorige week kan ik gewoon niet meer en loop ik echt met mijn ziel onder mijn arm..

Maar ik wil naar een maatschappelijk werker ofzo.. Beetje brullen en mijn volle hoofd bespreken..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:00

@barbalala,
Gats dus....op brood en water leven is ook niks, maar heb je helemaal geen inkomsten dan?

@Chantal
Niet niks, je oma zien overlijden....
En niet onverstandig om hulp van maatschappelijk werk of 1e lijns psycholoog in te schakelen! Praten doet een hoop! en mooi dat je mannetje er zo voor je is!
spreekt hij ook al helemaal nederlands?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:50

Nee, verder als een "Iek hauw (oowk) ven jauw" komt hij op dit moment nog niet! _O-

Daarom ga ik ook maar even naar de dokter. Ik ben normaal echt een koele kikker, maar stervende mensen ( en al helemaal een dierbare ) is heel traumatiserend voor mij geweest.. Blijkt maar..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:57

Tallie; welkom :) Goed dat je even naar de dokter gaat. Je oma zien overlijden is niet niets en kan inderdaad dat dat de druppel is die de emmer doet overlopen. Ik zou kijken of je huisarts geen goede psycholoog weet. Even iemand waar je je hart kan luchten, die je helpt alles weer op een rijtje te zetten etc. :) Ben ook benieuwd wat de huisarts zegt! Slaap je nog wel 's nachts? Of lig je te piekeren?
Boos zijn op een kat herken ik, heb eens zo'n woede-aanval gehad gericht op m'n toenmalige vz-paardje.. Schrok er zelf van :\ Ben toen maar afgestapt..

Barbalala; jeetje, ook een stap, de auto van opa verkopen!! Snap wel dat je moet, eten is wel noodzakelijk, maar een moeilijke keuze zal het best zijn!!

Bobomelo; voel je niet verplicht om te reageren en denk aan jezelf :(:) . Fijn dat je moeder even een plekje heeft..

Vanmorgen lekker gewerkt. Kwam iemand in m'n klas kijken en die zei dat ik weer zo ontspannen was met de kids om me heen, terwijl ik maanden (uh.. zelfs een jaar geleden) snel geirriteerd was en hypergespannen. Vond het wel leuk dat diegene zag dat het inderdaad allemaal
wat makkelijker en ontspannender gaat :).
Zit nu lekker voor de warme open haard.. ik ben nog steeds tevreden over hoe het geestelijk gaat.. jeej, ben er zelf zo blij mee (help me hier even aan herinneren als het weer fout gaat ;)).

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:38

fijn om te lezen Maaike dat het dus een stuk beter met je gaat! en dat het anderen ook opvalt!
en we herinneren je er zeker aan als het weer wat minder gaat!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:39

Nou, ben bij de dokter geweest.. Het is niet eens een burnout meer, maar depressief.. Dus ik ben nu thuis, heb pillen, een verwijsbrief en een dringend advies even niet te werken..

Ik slaap nauwelijks, ben doodmoe.. Ik ga even eten en mijn poezels kroelen, ben zelf geschrokken dat het zo erg is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:52

Wat een nare dingetjes lees ik toch weer hier...
Dat doet mensen die gauw in een depressie raken of een burnout hebben geen goed ..

Sterkte meiden

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:46

Dat is niet niks Chantal, heel veel stwerkte.
Wat heb je voor pillen? Of heb je het daar liever niet over?

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:32

Hoi ik wil me graag even voorstellen, mijn naam is Lynn ben 21 en denk dat ik ook een soort van burn out heb. heb deze 2 jaar veel mee gemaakt. Mijn vader kreeg te horen dat hij alzheimer heeft.

Heb de laatste tijd nergens zin en puf meer voor. Vroeger was ik altijd een vrolijk en geduldige meid, maar erger me nu heel erg snel aan mensen en heb vaak dat ik wel in huilen uit kan barsten.
Moet ik ook maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts? en wat denken jullie ervan?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:48

@lynn,
bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad!

@chantal,
ga je dan nu ook onder behandeling bij een psycholoog?
depressies los je nl niet op met alleen maar pillen.....
en ben ook wel benieuwd naar wat voor medicijnen jij krijgt, mag ook per pb hoor als je het wil vertellen!

verder weinig nieuws, kennis heeft paard moeten laten inslapen, gats.....denk je toch de hele dag aan hun!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:57

Jeetje Marian das niet niks...

Welkom nieuwe mensen :wave:

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:41

hoe is het hier?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:48

Stil :Y)

Met mij wel oke opzich. Vanmiddag bij de psychiater geweest en hoor niet meer in dit topic thuis.. het is zeker niet een burnout/overspannen,
het is echt een andere stoornisiets.. Hij wil nog niet benoemen wat het is, maar dit is het zéker niet.
Moet ik jullie nu gedag zeggen of mag ik hier blijven :Y)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:26

Gewoon blijven Maaike!!!

Hier gaat t zijn gangetje volg therapie en werk enkele uurtjes.
Morgen arbo ben bijna 1 jaar onderweg best spannend dus ff...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:42

Jij ook al bijna een jaar.. Ik ook ;(
Nouja het speelt vanaf vorig jaar oktober, maar vorig jaar rond deze tijd kwam ik er pas mee..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:56

Hier gaat het met ups en downs .
Deze week ging het maandag en dinsdag goed , maar de rest slecht ...
Zondag nog eens kijken voor een paardje . Heb ook men trailer gekregen ^^
Maaaike : gewoon blijven