Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:39

Ik weet het :+ Alleen ik vind kipfilet echt gortdroog, niet te eten :') Ik zit inderdaad naar wat gezond broodbeleg te zoeken wat ook lekker is. Mijn ontbijt doordeweeks bestaat meestal uit brood met appelstroop, en in het weekend kaas met komkommer. Maar op school heb ik eigenlijk altijd óf worst mee óf pitjeskaas. Heb jij nog alternatieven voor lekker en gezond broodbeleg? :)

Toess

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:41

Achterham?
Light jam?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:45

Jam is zo moeilijk mee te nemen naar school :+ Dan gaat alles altijd zo kleven. Anders had ik wel elke dag appelstroop meegenomen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:47

Zo ik zat aan mijn avond eten en had alles op en nog een halve schnitzel liggen en ik dacht dat ik zou ontploffen. Dat heb ik normaal echt nooit!!! Sinds die eetpatroon heb ik niet meer echt honger honger. Of als ik ga eten zit ik savonds snel vol.

Ontbijt: 2x boterham + 2x ham + 250 gr optimel yoghurt
TD: Banaan
Lunch: 3x boterham + 30 gram gelderse worst
Avond: 150 gr gebakken aardappelpartjes + schnitzel + worteltjes
TD: 250 gr optimel yoghurt (ik weet niet of ik dat ga eten, heb echt geeeen honger)

Totaal: 1270 kcal

Zonder de yoghurt op de avond haal ik de 1200 net niet....wat is wijsheid?

------------------------------------------------------------------------------

Mijn schema voor morgen:

Ontbijt: 2x boterham + 2x ham + 250 gr optimel yoghurt
Lunch: 3x boterham + 30 gram gelderse worst
TD: Banaan of bakje ananas
Avond: 150 gr gebakken aardappelpartjes + biefstuk + worteltjes of sperziebonen of peultjes
TD: Zakje snack a jacks

Totaal: 1240 kcal (als ik smiddags banaan als TD neem)
Totaal: 1285 kcal (als ik smiddags ananas als TD neem)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:03

Ilegra schreef:
Duke schreef:
@Ilegra: ik vind dat je al een heel mooi eetschema hebt hoor! :) Doe je naast het fietsen nog iets aan sport? Sporten in combi met gezonder eten werkt het beste. Door te sporten maak je spierweefsel aan en spieren verbranden meer dan vet. Dus hoe sterker je wordt, hoe meer je verbrandt en dus hoe meer je afvalt.

Euhm vaak ben ik te moe om nog echt te gaan sporten maar ik heb dinsdag sportief 45 min. gerolschaatst.
Ik probeer dat nu het mooi weer is wat uit te bouwen.
Verder loop ik veel in het weekend met de paarden (1 van hen is nog te jong om er op te zitten :D ).

Mijn menu van vandaag is:
O. medicijnen, glas water en een bord brinta met zweetner.
OT.(Ochtend tussendoor) goede morgen ontbijt + 11/2 sultana koekje en een kop thee zonder zuiker.
M. 3 sneën tarwe brood waarvan twee met sanwitschspread en 1 met plakjekipgehakt.
T. 3 koekjes sultana
A. Pasta gerecht met gehakt en rood sausje (ik weet het er zitten erg veel kg kal in.)

Ik vind overigens de meesten van jullie niet echt zwaar als ik zo dat lijstje bekijk.
Of zijn jullie inmiddels al zoveel afgevallen.
Ik meende namelijk dat je zo zwaar mag wegen als je lengte achter de comma.

W.b.t. het koolydraat arm dieet.
Daar durf ik dus niet zo mee te beginnen omdat ik bang ben dat ik dan te moe wordt.
Ik lichamelijk relatief zwaar werk en ik heb wel genoeg energie nodig om de dag vol te houden.

Valt mij ook op dat een aantal al op een - in mijn ogen - heel goed gewicht zitten voor hun lengte. Maar zolang niemand naar een size zero wil afvallen, is het ieder z'n goed recht om wat af te willen vallen.

Rode pastasaus is volgens mij nog wel verantwoord. Witte (room)sauzen niet, rode sauzen wel. ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:14

Zonnetje, ik zou straks wel je bakje yoghurt nemen :)

Ik ben ook niet te zwaar, heb een gezond BMI maar voel me fijner met een paar kilootjes minder.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:18

AJ: Ik heb nou wel plaats in de buik ik ga dan nu maar een bakje optimel yoghurt eten! :) jammieee.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:20

Goedzo :D

Haha mijn oom is ook op dieet en ik vertelde hem vorige week dat ik elke avond yoghurt met aardbeien eet, dat dat zo lekker is. Hij vertelde vanavond dat hij dat sindsdien ook doet en het ook heerlijk vindt :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:22

Meestal eet ik op mijn werk om 3 uur aardbeien maar ze waren bij de winkel gisteren op, dus vandaag en morgen geen aardbeien. Dan maar een banaan en morgen ananas.

Hoeveel ben jij nu kwijt AJ?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:31

Bijna 6 kg. :)

Weeg nu om en nabij de 60 (weeg maandag weer) en ik wil naar de 55 kg. Dan ben ik mooi slank met een platte buik en zo voel ik me het fijnst.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:34

Jij was ook niet zo groot toch?

Als ik onder de 67 ga dan voel ik me het beste. Ik woog vorig jaar september 62 kg....nu dus weer 76 kg. Tja dat had ik met een eiwitdieet gedaan maar niet afgebouwd, kreeg een relatie, dacht dat het wel mee zou vallen, voelde me goed en dan krijg je andere prioriteiten. Maar doordat het er zo snel aankwam en ik geestelijk niet met ' het eten ' om kon gaan ging het fout. Ik merk dat ik NU PAS wat rust krijg ook omdat ik mezelf verboden heb om nog elke dag tig keer te wegen. Hopelijk ga ik het eens volhouden en niet meer ineens doorslaan. Ik verbied mezelf niks, ben gister uiteten gegaan en mag mezelf niet schuldig voelen na zoiets, of helemaal krampachtig gaan doen en dan ineens weinig eten waardoor je honger krijgt en een vreetbui. Het gaat me lukken! Ongeacht of ik de dag ervoor slecht heb gegeten mag ik niet minder eten dan de lijstjes die ik hier plaats. Dus ontbijt 2 boterhammen en smiddags 3 en tussendoortjes met normaal avondeten en de aardappels afwegen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:41

Ik ben 1.66 en smal gebouwd. Ben heel mijn leven gezegend geweest met een slank lijf. Tot ik vorig jaar een spiraaltje liet plaatsen, bleef maar vloeien (3,5 maand) dat was ik zat dus eruit laten halen maar het vloeien stopte niet. Ik kreeg een flinke hormoonkuur om mijn cuclus op de rit te krijgen en BAM daar kwamen 11 kg. eraan. :(
Voelde me er totaal niet fijn bij en dus maar aan het dieeten gegaan onder begeleiding van een dietiste. :) Gaat langzaam, heb veel 'slechte' periodes gehad maar nu ben ik weer goed op weg. Eet gezonder dan ooit!

Ik ben zelf niet zo weg van die eiwit of koolhydraat arme dieeten, wil het op een manier doen die je tot je levensstyle kan 'ombouwen'.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:43

Ja toen was ik er blij mee, maar het is onrealistisch om het door te trekken. Dus we gaan het weer eens op de normale manier proberen :).

Ik ben 1.63 dus ik mag wel 65 en minder wegen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:44

Nou je bent goed op weg nu ofniet?? :D

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:01

Anna-Jelly schreef:
Zonnetje, ik zou straks wel je bakje yoghurt nemen :)

Ik ben ook niet te zwaar, heb een gezond BMI maar voel me fijner met een paar kilootjes minder.

Dat heb ik dus ook , vooral nu de zomer komt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:04

Anna-Jelly schreef:
Nou je bent goed op weg nu ofniet?? :D

Ja ik heb van woensdag tm gisteren niet gewogen, is uniek voor mezelf. Ik was ondanks mijn etentje, ijsje, koeken en chips van maandag toch 1,5 kilo afgevallen. Ik moet gewoon leren dat een keer slecht eten niet erg is en dan panisch worden.

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:06

Mijn planning voor morgen:

O : 2 volk. beschuitjes met aardbeien
T : 1 eierkoek
M : 2 volk. boterhammen met delight jam
T : Appel
A : Avondeten + beker melk

Verder drink ik cranberry sap,koffie,thee en cola light ( vanwege me blaasontsteking , erg jammer want in 1 glas zit : 120 cal.)
Merk het alleen niet op de weegschaal want ik val alleen maar af ? van die 4 dagen landal greenparks is niets te zien ( gelukkig :P )

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:08

Ik ga meelezen.. maar kipfilet op brood niet lekker lees ik: doe er radijs of tuinkers op en het lijkt heel wat!!

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:11

jaa of komkommer en cherrytomaatjes ;) peper en beetje zout

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:14

Jullie zijn goed bezig gweest!

vandaag was me avondeten vrij slecht...was uit eten....

Makreel en riverkreeftstaartjes vooraf
Angussteak(ofzoiets) hoofd met een paar frietjes zonder mayo
Kiwiijs met Abrikozenmouse en klein beetje chocomouse met kokos als nagerecht.

Heb daar 2 glazen ijsthee bij gedronken.

Morgen maar even extra water drinken, en goed opletten wat me pakken en kijken voor wat extra beweging.

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:12

ik ga meedoen ;)
als het lukt:
vandaag net ontbeten!:
musli met yoghurt :+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:55

Mijn dag vandaag:

O: Kopje groene thee, 3 volkoren boterhammen; appelstroop + light jam
T: 2 kopjes koffie
L: 3 Volkoren boterhammen; achterham + light jam, mok Optimel
T: Sinaasappel, 500 ml water
A: Pangafilet, stoomgroenten (boontjes, wortels en peultjes) en gebakken aardappeltjes met eetlepel light fritesaus
T: Kommetje magere yoghurt met 5 aardbeien en schepje zoetstof
T: 2 kopjes groene thee

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:32

Ik ben 1.67 en heb een ietsje stevigere bouw dan de andere meiden van mijn leeftijd. weeg nu 65.. in januari woog ik 68!
wil eigenlijk terug naar 63, maar ik weet niet of dat haalbaar is ivm fitness training! dus een paar cm';s eraf ben ik ook erg blij mee :D

mijn ontbijt is wederom brinta met muesli :o

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:56

Marije__ schreef:
Ik ben 1.67 en heb een ietsje stevigere bouw dan de andere meiden van mijn leeftijd. weeg nu 65.. in januari woog ik 68!
wil eigenlijk terug naar 63, maar ik weet niet of dat haalbaar is ivm fitness training! dus een paar cm';s eraf ben ik ook erg blij mee :D

mijn ontbijt is wederom brinta met muesli :o

Ik ben ook gewoon wel steviger gebouwd hoor :j. Ben nooit een smalletje geweest.. toen ik 12 was, was ik al 1.60m (nu 1.63m) en woog ik al 60kg! Dus in principe, 5/6kg extra over tien jaar is nog niet zo slecht :+. Vorig jaar woog ik nog 73kg, wat toch wel eventjes schrikken was op de weegschaal. Nu zit ik op ongeveer 66kg. Ook hier zou 63kg wel mooi zijn. Onder de 60 wil ik gewoon niet komen, veelste smal voor mij :D. Ik vind mezelf nog wel knap in al mijn 'rondheid', alleen dat beetje kwabbelende rondheid mag er wel af.

Mijn dag:
O: 125gr yoghourt, 40gr allbran, kiwi
T: nectarine
M: rauwkostslaatje met 2boterhammen
T: aardbeien!
A: wok (veel groentjes, noedels, zalm en sojasaus)
T: ?

Ziet er wel goed uit.. eens zien of ik me eraan kan houden!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:00

Ik heb jaaaaren 50 kg. gewogen! Maar dat vind ik nu te weinig, dan steken overal mijn botten uit.

Ik ga vandaag veel lopen, straks eerst langs de super voor sigaretten, dan door naar mijn tante, van daaruit even de speeltuin in (met mijn zoontje dus :+ ) en dan weer terug lopen.

Vanmiddag ga ik ook lekker lopend naar de winkelstraat, even kijken of ik ergens kunstmest kan vinden.

Dan heb ik mijn beweging voor vandaag ook wel weer gehad :)