Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:48

Ik was ook nooit zo van de oppas van opa en oma, maar als ik zie hoeveel plezier ze ervan hebben als de kinderen er zijn, heerlijk hoor! Ze genieten allemaal van elkaar!
Heb niet zulke hele goede ervaringen qua oppas met 'vreemden'.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:12

Het gaat er bij mij niet eens om dat m'n ouders zouden moeten oppassen, dat zou ik incidenteel mischien eens vragen (wie niet?) maar zeker niet wekelijks. Het gaat erom dat mijn moeder zodra het onderwerp op kinderen aankomt meteen begint te toeteren dat ik daar dan maar zelf zorg voor moet draaien en ik geen assistentie van haar hoef te verwachten, niet mag bellen met vragen en zij eigenlijk niets met mijn eventuele kinderen te maken wil hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:26

Tja, ik zou zelf geen problemen maken van een structureel dagje in de week bij opa en oma. Leuk toch juist? Zo leren ze elkaar juist beter kennen. Ik zie er totaal het probleem niet van in. Opvoeden doen haar vader en ik, maar een dagje per week lekker bij opa en oma moet kunnen. Mijn kind is er niet door verpest ofzo, die ging voordat ze naar school ging wekelijks een dagje (overdag) naar opa en oma. ;)
Ze heeft daar hele leuke herinneringen aan juist en de grootouders deed ik er ook een enorm plezier mee....... :)

'Vreemden' heb ik ook liever niet als oppas. Mijn overbuurmeisje en (over)buren, daar laat ik haar met een gerust hart achter, maar vreemden, no thanks (ik ben ook niet van de kinderopvang e.d.). :n

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:45

Moggsy schreef:
Mijn 15 jarige oude hond is nog steeds eerlijk, maar hoeveel 15 jarigen zijn dat nog?

Steekt vinger op :D , ik heb ook een hele eerlijke 15 jarige én 14 jarige hond ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:48

mick75 schreef:
Het gaat er bij mij niet eens om dat m'n ouders zouden moeten oppassen, dat zou ik incidenteel mischien eens vragen (wie niet?) maar zeker niet wekelijks. Het gaat erom dat mijn moeder zodra het onderwerp op kinderen aankomt meteen begint te toeteren dat ik daar dan maar zelf zorg voor moet draaien en ik geen assistentie van haar hoef te verwachten, niet mag bellen met vragen en zij eigenlijk niets met mijn eventuele kinderen te maken wil hebben.

Tjeetje.....leuke moeder heb jij zeg zo te lezen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:49

Onassa schreef:
mick75 schreef:

Tjeetje.....leuke moeder heb jij zeg zo te lezen.

Misschien heeft die moed3r een trauma opgelopen van haar eigen kind :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:50

Ik begrijp dat het bedoeld is als grapje, maar ik kan me best voorstellen dat dit voor Mick75 een heel emotioneel onderwerp is, dus ik zou wel uitkijken met dat soort grapjes. Ze kunnen onbedoeld kwetsend overkomen, en dat zou zonde zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:15

Shadow0 schreef:
Ik begrijp dat het bedoeld is als grapje, maar ik kan me best voorstellen dat dit voor Mick75 een heel emotioneel onderwerp is, dus ik zou wel uitkijken met dat soort grapjes. Ze kunnen onbedoeld kwetsend overkomen, en dat zou zonde zijn.

Waarom altijd voor een ander praten en overkomen als een schooljuf? Daar kan Mick75 dan toch zelf het beste antwoord op geven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:40

Je bedoelt dat niemand er wat van mag zeggen als iemand een opmerking maakt die onbedoeld kwetsend kan overkomen? Dat is vreemd. In de diverse maatschappelijke discussies (normen-en-waardendiscussie, politiek, sire, media, bokt) krijg ik een andere indruk.
Verder praat ik niet voor een ander, ik opper een mogelijkheid.

Maar ik vind het belangrijk om die mogelijkheid te blijven opperen, omdat het zo zonde is als het leidt tot de zoveelste zinloze miscommunicatie of ruzie of gewoon tot iemand die zich rot voelt. Ieder z'n eigen normen natuurlijk maar ik vind het belangrijk om daar wat mee te doen. En schooljuf word ik vanzelf, dat zit in me :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:49

Je kan aan de post toch lezen hoe die wordt bedoeld of niet? Althans, ik zie dat wel...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:51

Dan was het wat mij betreft nog geen ok grapje. Maar verder: als er toch iets wel duidelijk moet zijn voor elke frequente gebruiker van Bokt is dat dingen heel anders over kunnen komen dan ze bedoeld zijn. En daar heb je als schrijver rekening mee te houden, zeker bij emotionele onderwerpen als dit.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:03

Kinderen eerlijk?
No way dat vind ik dus absoluut niet :n van jongs af aan zijn het manipulatieve wezens.
Iets dat je bij dieren absoluut niet zult zien...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:11

Kinderen zijn tot op zekere leeftijd nog erg onschuldig, maar ze maken vaak gebruik van hun onschuldigheid om te manipuleren.

Ze weten vaak al op jonge leeftijd hoe ze dingen voor elkaar kunnen krijgen.

Maar dat doen volwassenen ook nog bijna elke dag, al gaat dat wat moeilijker omdat zij allang niet meer onwetend en onschuldig geacht worden ;-).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:15

manie schreef:
Kinderen eerlijk?
No way dat vind ik dus absoluut niet :n van jongs af aan zijn het manipulatieve wezens.

Hmmm, jaja...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:16

manie schreef:
Kinderen eerlijk?

Volwassen mensen, die zijn pas oneerlijk en manipulatief. ;)
De hele wereld zit er vol mee, helaas. Oh, en zelf ben ik ook niet heilig trouwens. Dan vind ik mijn dochter toch nog wel erg onschuldig, hoor. :)

Oh, en mijn paard kan ook goed manipuleren, hoor. Dat is me een dondersteen, vooral bij onzekere mensen. Die neemt hij meteen te grazen, zodra hij ook maar ergens een mogelijkheid ziet. En dan heb ik het nog niet over een situatie waarbij voedsel in het spel is. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:18

Twiggy, mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:19

MamboBeach schreef:
Twiggy, mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens!

Dank je! ;)

Overigens is mijn paard een schat van een dier, hoor, ik hou zielsveel van hem, hij is geweldig. Maar oh zo uitgekookt. :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:45

manie schreef:
Kinderen eerlijk?

Ik ben toch wel nieuwsgierig waar je deze uitspraken op baseert.
Waarschijnlijk niet op objectieve informatie? :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:52

manie schreef:
Kinderen eerlijk?

de meeste zin wel eerlijk en onbevangen..tot een bepaalde leeftijd.
Manipulatief?....tja...dat ligt aan de ouders...
"warme chocola" brullen en dan een moeder die snel de telefoon neerlegt om voor de prinses warme chocola te maken....dan krijg je manipulatieve kinderen,maar daar ligt de oorzaak niet van bij het kind...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:54

mick75 schreef:
Naar aanleiding van het topic over abortus lijkt dit me wel een gepast onderwerp.

Ik ben midden 30 en zeer bewust kinderloos. En mocht ik per ongeluk zwanger raken, iets wat mij in theorie best zou kunnen overkomen wil ik het absoluut niet hebben, wil er geen 9 maanden last van hebben en er helemaal niets mee te maken hebben. Heel vaak in gesprekken met leeftijdsgenoten, of ze nou wel of geen kinderen hebben, word ik voor knettergek of erger aangemerkt omdat ik een totaal gebrek aan moederlijke gevoelens heb en ook geen bijster zorgzaam karakter heb. Vrouwen van mijn leeftijd horen op z'n minst een dringende kinderwens te hebben en er alles aan te doen om zwanger te worden lijkt het wel. Ik was echter dolgelukkig de dag dat ik een miskraam kreeg, scheelde weer een dag ziekmelden voor een abortus.

Nou heb ik natuurlijk totaal geen problemen als anderen om me heen zwanger worden en kinderen krijgen, gefeliciteerd en veel geluk gewenst, oprecht. Wil best de hele dag luisteren naar nieuwe moeders die over niets anders dan hun uk kunnen praten, wil best mee met inkopen doen en voor pakezel spelen als de moeder nog weinig mag tillen. Ik wil alleen niet oppassen of op een andere manier voor een kind moeten zorgen want dat kan ik niet en ik wil het ook niet kunnen.

Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets hebben, die heel gelukkig kinderloos zijn en ondanks dat de tijd "begint te dringen" nog steeds geen enkel moederlijk gevoel hebben.

Nou ik vind je STOER!
Juist omdat je zo eerlijk bent en gelukkig is dat eigen keus toch?!
Ik ben heel gelukkig met kinderen, maar ik zie het "probleem" niet zo als je bewust én gelukkig kinderloos bent... :o

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:55

Ik zie dat ik het topic weer lekker 'onhandig' binnen kom vallen :roll:

Sorry :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:58

Kaja schreef:
Ik zie dat ik het topic weer lekker 'onhandig' binnen kom vallen :roll:

Sorry :D

Hoezo onhandig?
Ik vind het juist zeer duidelijk en heel herkenbaar hoor ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:59

Haha Kaja gezellig toch?
Leuke reactie van je! Enne we zitten inmiddels op 81 pagina's ;-).

@geerke: het manipulatieve en het liegen kan ook in het kind zelf zitten.
Ik ken een kindje van 8 jaar die zo manipulatief is en zo onwijs veel liegt dat ze inmiddels wordt onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis.
Zij schold op haar 5e mensen al uit voor "k...prutsmuts" en had dit soort uitspraken niet van haar ouders, dit ving ze hier en daar op.
Ze heeft geen vriendinnetjes omdat ze met iedereen ruzie maakt en niet vies is van slaan. Ze is gewoon onhandelbaar en dit is op haar 3e begonnen...

weet precies hoe ze met haar mooie grote blauwe ogen iedereen om de vinger kan winden. Ik was zelfs enorm van haar gecharmeerd...maar was op mijn hoede door wat ik wist.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:24

Alet74 schreef:
manie schreef:
Kinderen eerlijk?

Ik ben toch wel nieuwsgierig waar je deze uitspraken op baseert.
Waarschijnlijk niet op objectieve informatie? :+

Kinderen uit mijn omgeving....
Ik vind kinderen absoluut niet onschuldig of eerlijk, alles behalve zelf.
'Je bent de allerliefste moeder van de wereld' jaja 't zal wel....wat wil je nu weer...
Krakende en piepende baby's (om niets) maar puur om aandacht.
Manipulatie zit in de mens van jongs af aan, helaas.....dus ook bij (zeer) jonge kinderen.
Daarom heb ik meer met dieren ;) en wil ik geen kids ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:26

MamboBeach schreef:
Shadow0 schreef:

Waarom altijd voor een ander praten en overkomen als een schooljuf? Daar kan Mick75 dan toch zelf het beste antwoord op geven?

Pfft... Ik ben echt ziek aan het worden maar:
Eens....
Mij valt het ook op dat jij altijd zo belerend uit de hoek moet komen Shadow0. Dus kan MB hier echt wel in volgen... := Ik lees van tijd serieus jouw berichten na om te kijken of je ook wel eens niet enkel reageert om iemand "terecht" te wijzen.

Ik vind kinderen ook alles behalve eerlijk, maar tja, als hun voorbeelden niet 100% eerlijk zijn hoe kan je het dan van het kind verwachten?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-03-10 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt