Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:54

youngster schreef:
mirriejj schreef:
Maar dan is het toch eigenlijk gewoon noodzakelijk ze te laten verwijderen?

Niet uit elke meeeter ontstaat een puist :)
Dus noodzakelijk is het niet, het is wel mooier voor je huid en ook voor jezelf.

Ik heb echt van zo'n dichte comedonen, welke dus mooie bultjes worden. Dus lijkt me wel beter als die deruit gehaald worden.

Ik heb zonet mijn gezicht voor het eerst met mijn setje dermalogica medibac gereinigd :)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:55

Juul schreef:
Youngster: Schuimgel van Aknorm Plante System. En ga niet zeggen dat ik iets anders moet want ik heb net weer een fles gekocht voor 15,- waar ik 5 maanden mee vooruit kan _O-

Doe je dat elke avond?
Misschien eens teruggaan naar 3 keer per week ofzo?
En verder een alcohol vrije lotion gebruiken. Alcohol droogt ook erg uit namelijk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:57

ik was van plan 1/2 keer per week te aan scrubben, maar nooit aan toe gekomen omdat ik m'n geld aan andere dingen uitgaf..
en maar goed ook!!
ik denk dat ik aan scrubben niet veel heb, mijn huid is heel gevoelig en waarschijnlijk maak ik hem dan alleen maar boos..
ik moet wel even weer van die heeeerlijke maskertjes kopen! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:58

youngster schreef:
[naam] schreef:
Youngster: Schuimgel van Aknorm Plante System. En ga niet zeggen dat ik iets anders moet want ik heb net weer een fles gekocht voor 15,- waar ik 5 maanden mee vooruit kan _O-

Doe je dat elke avond?
Misschien eens teruggaan naar 3 keer per week ofzo?
En verder een alcohol vrije lotion gebruiken. Alcohol droogt ook erg uit namelijk.

:j elke avond. Vind dat 'eng' om het minder te doen, bang dat t dan erger wordt := Dr zit geen alcohol in, tis puur natuur :j

Steentje

Maar een maskertje, dringt dat wel diep in de huidlagen door?
Of draagt het eigenlijk niet bij tot verbetering?

youngster

Ja die wel idd mirrieijj :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:59

Juul schreef:
:j elke avond. Vind dat 'eng' om het minder te doen, bang dat t dan erger wordt := Dr zit geen alcohol in, tis puur natuur :j

Ja maar als je huid nu zeer gaat doen is het ook niet helemaal goed. Misschien 1x proberen om te kijken hoe dat voelt?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:00

Steentje schreef:
Maar een maskertje, dringt dat wel diep in de huidlagen door?
Of draagt het eigenlijk niet bij tot verbetering?

Jawel zeker wel :j
Je bovenste lagen worden er ook vaak rustiger van. De roodheid verdwijnt dan een beetje.

Anoniem

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:01

Kan het proberen ja :)

Welke maskertjes zijn dat die jullie gebruiken?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:02

ik heb meestal het honingmaskertje (weet niet of het zo heet, het heeft oranje streepjes op de voorzijde geloof ik) van Dr. van der Hoog, en die is zoooo lekker zacht!
ik heb een hele gevoelige huid en mijn huidje kan hier prima tegen + word hier babyzacht van, dus echt een aanrader. :j

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:03

Ik heb nu een masker van dermalogica juul. Eerst gebruikte ik altijd doker van der hoog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:04

Lush heeft hele lekkere verse maskers, kun je 2-3x mee doen en kosten een tientje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:05

Okee ik ga eens kijken! En daar krijg je niet meer puistjes van?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:07

Ik gebruik het 'Tea Tree Masker' van Courtin. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:10

Hai meiden... Al beter met de huidjes? Ga zo even bijlezen..

Hier is het momenteel echt drama met de huid, echt een soort van vulkaan-uitbarsting. Zit echt tot mijn hol in de stress en narigheid en dat is te zien. Op non stop wallen na, is mijn hele onderste helft van mijn gezicht nu ook bezaaid met pukkeltjes. Maargoedd, komt wel weer goed, dit heeft een oorzaak.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:11

mirriejj: He wat eent toeval :D Ik reinig mijn gezicht ook met de spullen van Medibac :j Fijn spul he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:12

Balen Yv_! Vervelend is dat he? En tegen stress is vaak ook zo heerlijk weinig te doen.. Als ik eenmaal écht stress kom ik er amper meer uit :\

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:14

een tientje voor een masker waar je 2 a 3 keer mee doet?! :wow:

ik betaal voor mijn Dr. van der Hoog maskertje waar ik 4 keer mee doe 1,25 ;)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:15

Marijee schreef:
mirriejj: He wat eent toeval :D Ik reinig mijn gezicht ook met de spullen van Medibac :j Fijn spul he?

Wat leuk! Ik heb nu het proefpakketje. Welke producten gebruik je ervan, en hoelang al?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:16

Stress is inderdaad een hele grote boosdoener.. :\
En het erge is, je kan er vaak ook nog zo verdomd weinig aan doen..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:17

Yv_ schreef:
Hai meiden... Al beter met de huidjes? Ga zo even bijlezen..

Hier is het momenteel echt drama met de huid, echt een soort van vulkaan-uitbarsting. Zit echt tot mijn hol in de stress en narigheid en dat is te zien. Op non stop wallen na, is mijn hele onderste helft van mijn gezicht nu ook bezaaid met pukkeltjes. Maargoedd, komt wel weer goed, dit heeft een oorzaak.

Jeetje zeg! Is deze situatie al snel voorbij of zit je er voorlopig nog wel even in?

Ik weet zelf niet eens hoe mijn huid er nu precies uitziet. Ik reinig wel, netjes 2x per dag en doe alles wat ik moet doen. Maar, ik let er nauwelijks op. Ik heb wel het idee dat hij met kleine stapjes vooruit gaat, ik ben benieuwd :D En als ik puistjes heb, zijn ze na 2/3 dagen weg. En dat is voor mijn huid echt snel. Eerder zag je ze na een weekje nog zitten, dus er is nog hoop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:19

Steentje schreef:
Stress is inderdaad een hele grote boosdoener.. :\
En het erge is, je kan er vaak ook nog zo verdomd weinig aan doen..

Precies.. Maarja misschien wel een tip: Ik merkte dat ik echt alles héél snel doe altijd. Snel brood smeren, snel eten, snel douchen, snel lopen etc. Vandaag ben ik daar voor t eerst eens heel erg op gaan letten, en dat scheelde wel. Ik kon nu zelfs even rustig zitten en niks doen, dat kon ik eerder echt nooit :) Ging gewoon alles in een slakkentempo doen, alsof ik alle tijd van de wereld had. En ik dacht dat ik dan echt helemaal niks af zou krijgen. Maar ik heb alles gedaan wat ik wilde doen vandaag, heb er nieteens veel langer over gedaan :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:24

mirriejj schreef:
Marijee schreef:

Wat leuk! Ik heb nu het proefpakketje. Welke producten gebruik je ervan, en hoelang al?

Ik gebruik de Precleanse, de facial wash, clearing mattifier, overnight clearing gel en het masker. Ook gebruik ik 1x per dag die puistjesaanstipper. Die is fijn!

Ik heb alles van mijn SHS in een proefpakketje gekregen, de precleanse los er bij, gratis. Voorlopig vind ik het nog te duur om 2 reinigers tegelijk te kopen, maar misschien volgende week :)

Ik gebruik het volgens mij nu een paar weekjes, heb het bonnetje afgelopen week weggegooid dus weet het niet meer precies.. Ik denk nu 3/4 weekjes?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:25

Die precleanse, is dat die witte reiniger?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:27

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is hij op oliebasis?