Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:34

Ik zou toch proberen haar terug aan de borst te krijgen!
Schakel een lactatiekundige in dan lukt het vast.
Ze is nu al een paar weken oud dus ze zou er nu toch aan moeten kunnen drinken.

Probeer je over die gespannenheid heen te zetten, je hebt toch niks te verliezen?
Anders krijg je straks misschien spijt dat je het niet gedaan hebt. Succes!

Hier morgen alweer 8 maanden aan de borst. De tijd vliegt voorbij zeg!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:40

Als het niet lukt is het gewoon erg jammer maar zet je eroverheen, jij kunt er niets aan doen hoor en kunstvoeding is ook niet slecht.
Drink je wel genoeg?

Nathalie

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:44

Ik drink meer dan genoeg, volgens mij... zeker zon 3 liter per dag!! En vooral veel water.
Ga straks eens proberen met warmte compressen voor het kolven... Misschien dat dat werkt maar denk t niet.
Ik heb ook helemaal geen stuwing meer, ze zijn gewoon slap! Enkel de eerste dagen stuwing gehad en daarna eigenlijk niet meer, of is dit normaal?
Mambobeach, mijn man denkt er hetzelfde over.. Idd jammer maar het is nu eenmaal zo. Maar ik vind het zowat een drama. :o Maar eigenlijk heb je wel gelijk... ik kan er vrij weinig aan doen en kunstvoeding is ook zeker niet slecht inderdaad.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:50

Overleg eerst maar even met een lactatiekundige, helemaal als het je zo aan het hart gaat, en dan kan je daarna je beslissing maken, toch!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:04

maar 100 cc per voeding
hoeveel weegt je kindje?
dat krijgt die van mij nog niet en die is al een maand oud

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:04

nathalie, het is wat lynn zegt; 100 cc is erg veel voor nu al! tessa is nu 6 weken oud en die drinkt ook nog geen 100 cc per keer weg, het varieert tussen de 70 en 90 cc...

wbt de stuwing; die heb je idd rond dag 3/4 na de bevalling en dan neemt het af.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:16

Ja is dat zoveel? Ze drinkt het goed en komt na drie uurtjes weer overdag.. Als ze minder drinkt komt ze ook eerder.

Zojuist heb ik na de fles weer gekolft en toen haalde ik wel de 100.. Raar dus.
Ik blijf gewoon doorzetten en probeer maar nog maar wat meer te drinken. Hopelijk is het even tijdelijk....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 14:32

Maak je niet direct onzeker Naath ;)
Als je gewoon BV had gegeven had je ook niet geweten wat ze wegdronk ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:49

joh, je kleintje pakt wat het nodig heeft. als zij het goed doet met 100 cc lekker zo laten. als je niet kolft kan je tenslotte ook niet in de gaten houden hoeveel er in gaat.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:08

Die van ons is bijna 4 maanden en drinkt nog steeds heel wisselend. In de ochtend meestal ca. 80 ml en in de middag 200 ml. Viel me zowiezo qua BV al op dat ze 's middags meer drinken wil dan 's avonds, maar nu ik 't gekolfd mee geef aan het KDV zeggen ze 't daar ook. Zolang ze aankomen en tevreden zijn.....is 't prima toch.
Een ritme hebben we hier niet. Meestal de 1e voeding tussen 07.00-08.00 uur, daarna tussen 10.00-11.00 uur, vervolgens rond 15.30-16.30 uur, rond een uur of 19.00 (dit tijdstip proberen we wel aan te houden ivm badje/wassen/slaapzak ed) en dan ca. 22.00-23.00 uur nog een keer. Maar 't kan ook voorkomen dat ze tussen 16.30-19.00 uur ieder uur wil drinken en daarna als een blok in slaap stort. Denk dat je vooral je gevoel moet volgen.

In het begin heb ik ook een paar weken alles gekolfd en met de fles gegeven. Tot dat ik daar vanaf gestapt ben en alle tijdstippen en hoeveelheden heb losgelaten. Toen werd 't ineens heel makkelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:59

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 12:29

Dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan :+

Wij gaan vanmiddag voor het eerst zwemmen met z'n 3'tjes :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:52

Brr, daar moet ik nu ook weer niet aan denken. Heb nog maar net geleden eens mijn eigen melk geproefd. Vond het zo'n raar idee. Had gevoeld of het flesje de juiste temp had op mijn pols en heb dat eraf gelikt.

Gezellig! Veel plezier vanmiddag!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:00

Nee dat zie ik nou ook niet zitten, koken met moedermelk. Er is er maar eentje die daarvan mag drinken en dat is mijn eigen dochtertje.

Nathalie: idd wat Boya zegt, de ene keer drinken ze meer als de andere en als ze aankomt en tevreden is, en voldoende volle luiers produceert is het helemaal goed.

Cyntje: en, lekker gezwommen?

Hier een rare avond/nacht qua voeden, na een paar slokken aan de 2e borst in slaap vallen, maar 15 minuten later weer wakker worden en weer willen drinken. Lag ik zelf natuurlijk net weg te dommelen. Ik gaf eerst niet toe had ik dat nou maar wel gedaan dan had ik nog kunnen slapen. Na een uurtje rommelen door eigen schuld de slaap niet meer kunnen vatten }:0 dus dat doe ik in het vervolg anders, want ze dronk wel echt namelijk na aanleggen (nog ongeveer 10 minuten) dus het was niet alleen de zuigbehoefte.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:09

oeh lekker hoor zwemmen! hoe was het cyn?

oh, zo ging het vannacht hier ook suus! en vandaag de rest van de dag dus ook :+

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:12

@cyn: hebben jullie genoten van het zwemmen? Bij ons was het echt leuk, zijn zaterdag voor het eerst geweest!

@Lynn_Nikita: gaat voor mij ook wat ver, hoewel ze eigenlijk wel een punt heeft. Moedermelk zouden we niet gebruiken, maar dat van een koe wel???

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 19:28

We hebben echt genoten :j
Bij Chiara kon het niet eerder ivm haar eczeem,... lagen er ook babytjes in het water en dan vind ik het wel jammer dat ze nu al 11 maanden is en voor het eerst gaat maar ze heeft er echt enorm van genoten :j
Van half 3 tot half 5 heerlijk gepoedeld, wel vreemd met zo'n kleintje ineens :') in de kinderbadjes ben ik nooit geweest :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:38

benangelique schreef:
nathalie, het is wat lynn zegt; 100 cc is erg veel voor nu al! tessa is nu 6 weken oud en die drinkt ook nog geen 100 cc per keer weg, het varieert tussen de 70 en 90 cc...

wbt de stuwing; die heb je idd rond dag 3/4 na de bevalling en dan neemt het af.

Meiden, kijk daar niet naar, die van mij was 1 dag en dronk 108 cc.
Zegt dus helemaal niets... :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:22

zo mb, hongerlappie die van jou!

ff 2 vragen:
- kan slapen op je buik je borstvoeding belemmeren? omdat je dan op je melkklieren ligt?
- hoe lang droegen jullie 's nachts een bh? ik moet dat nog steeds omdat als ik 1 borst voed de ander gaat lekken.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:30

Ik slaap altijd op m'n buik.

Nooit een bh gedragen 's nachts. De eerste dagen een topje met compressen erin. Nu lekt de ander vaak ook nog als ik aan het voeden ben maar daar duw ik een spuuglapje tussen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:56

ik slaap ook steeds op mijn buik, lek wel de hele nacht, kan om het uur de compressen wisselen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

Suze is nu 10 weken en drinkt 150 ml afgekolfde melk als ze een flesje krijgt. :j

Ik slaap ook op mijn buik en draag nog altijd een bh met zoogcompressen. Als ik dat niet doe (ik heb toevallig afgelopen week één nacht zonder geslapen) lek ik alles er onder.
De eerste nachten dat Suze door sliep lekte het er gewoon bij langs. Nu is mijn lichaam er op ingesteld dat er snachts veel langer tussen het drinken zit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 14:22

Ik slaap geregeld op mijn buik en soms heb ik nog weleens een BH aan. Tot 8 maanden heb ik iedere nacht nog een BH gedragen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:25

Ik slaap nooit op mijn buik, wel nog met bh omdat ik tegen de ochtend heel erg ga lekken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:50

Kwam er trouwens van de week achter dat ik nu geen medicijnen mag slikken tegen de hooikoorts. Gelukkig heb ik nu nog weinig klachten behalve een loopneus, hoop dat dit zo blijft want ik zou het echt erg vinden als ik daardoor zou moeten stoppen met BV, andere jaren ben ik echt beroerd geweest soms wekenlang. Zijn er andere dames met hooikoorts die BV geven? Hoe doen jullie dit? Ik heb nu neusspray van VSM omdat ik die wel mag gebruiken.