Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:39

Ik haal daar ook zeker geen hond weer. Vandaag is de laatste keer dat ik daar geweest ben.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:54

Het is wel heel jammer en vervelend dat je op deze manier wat over een asiel te weten komt en hoe klanten behandelt worden.
Zeker niet jouw fout, knoop dat in je oren. Laat je niet door hun gek maken.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:12

PW, ik kan zeker wat met je uitleg dank je wel. Merk wel dat het herstel heeeeeel langzaam op gang komt. Weet nog steeds niet zo goed waar ik moet beginnen. Ga het zeker bespreken tijdens mijn volgende gesprek, tot nu toe heeft hij mij alleen maar aan het woord gelaten en zelf weinig tot niets gezegd. Ben eerder een keer depressief geweest toen ik jaar of 17 was toen ben ik bij de ggz geweest, dat heeft me toen veel beter geholpen. Het is voor mij echt zoeken naar wat bij mij nu past en werkt. Kom volgende week nog bij de huisarts zal hem ook eens vragen wat voor ideeeen hij erover heeft. Wil echt geholpen worden om zelf beter te worden, dat ik weer weet wie ik ben, wat ik wil en wat ik nodig heb.

Wordt morgen inderdaad een hele spannende dag, net nog even met hem gesproken, hij was er heel nuchter onder maar vond hem aan de telefoon toch wel een beetje emo. Gaf hij ook al min of meer aan dat hij het nu toch wel erg dichtbij vond komen. Jij ook veel sterkte PW. Echt te raar voor woorden hoe ze je behandelen bij dat asiel. Ga je nu weer opnieuw kijken voor een andere hond? Misschien is het leuk een jonge hond te nemen?

Aikon: In sommige dingen weet ik heel goed wat ik wil en leuk vind, maar qua werk/opleiding niet. Ook ben ik toch wel best onzeker op het gebied van relaties. Merk zelf dat ik echt iemand nodig heb. Nu is de laatste relatie echt helemaal mis gelopen, wat een teleurstelling. Nog minder vertrouwen gekregen, en nog banger om alleen te zijn en te blijven. Kan hem ook erg moeilijk loslaten. :S

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:28

Pw wat zal je een moeilijke en verdrietige dag achter de rug hebben..
Sterkte :(:)
Spreek je misschien vanavond nog wel even..
Doe rustig aan!

Flugeltje; ik heb je een pb gestuurd :)

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:28

hee mensen.. Balen balen balen. maar het lukt echt niet om voldoende bij een compie te komen om mee te blijven babbelen. ofschoon die tijd wel weer gaat komen hoop ik, moet ik het nu doen met lutele kleine berichtjes. Mijn ouders zitten vet in de verbouwing dus daar kom ik haawst niet. Als ik daar niet kom ben ik afgesloten van alle connectie met de wereld..Bij lezen is nu een onhoudbare taak helaas.
Nu heb ik ook niet voldoende tijd om dat te gaan doen helaas. Ik wil alleen maar ff zeggen :(:) Veel liefs voor iedereen. :D veel blije momenten voor iedereen.

Hier gaat het wel oke. Alleen blijf ik snel overprikkeld en moe...maarja zo be it.

boekentip : de lessen van burnout...hele goeie!!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:30

Aikon; balen dat je je nog niet goed voelt. Nog naar het kastje wezen kijken? Nog gebeld met al de noorder burg en al bezig met de indicatie?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:43

De lessen van burnout is inderdaad een goed boek. Vooral heel veel herkenning. :j

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:51

Goedemorgen, hoe gaat het vandaag met jullie?

PW: Ben je een beetje bijgekomen?

Jantine: :(:)

Aikon: Heb je nog wat leuks kunnen doen?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:39

Hallo iedereen. :Y)

pw Hoe gaat het met je, kan je een beetje rust vinden nu? Vergeet niet achter de wolken schijnt de zon, en jou wolken gaan wel aan de kant. :(:)

maaaike Ehhh......nee en nee, A mijn vader moest ergens invallen of zo, B ik ben mijn telefoon kwijt :o Hoe gaat het met en bij jou?

jantines Is een laptopje met draadloos i-net niet iets voor je, ik heb er ook een sinds een jaar en bevalt goed. Via een aanbieding kan je voor weinig een hebben, je zit dan wel 2 jaar vast aan een kontract voor de i-net. Kan je meer "bij ons zijn" :D ;)

nathalie Ik heb gister heerlijk gewandelt met mud, in een bos(je) in de buurt. Ben lekker van het pad gegaan en in een open plekje gaan zitten genieten van de schoonheid om me heen. Sneeuw dwarrelde rustig naar beneden tussen de dennen, ik wou daar wel een huisje hebben zo mooi plekje vind ik het. Maar ja, is van sbb. Hoe gaat ie met jou?

justwendy Wat werk/opleiding betreft kan ik met je mee piekeren. Wat alleen zijn betreft, nee kan ik heel goed. Ben inmiddels 8,5 jaar alleen en bevalt me prima. Ik heb soms mijn neefje en nichtje te logeren, maar ben blij als ze na een weekendje weer naar huis gaan :o Ik ben mijn vrijheid en ruimte gewent en ben eigenlijk bang voor een relatie, dat dit ook mijn vrijheid gaat kosten. Heb ik een paar keer mee gemaakt, dat hoef ik niet meer. Hoe gaat het verder?

Heb weer beroert geslapen, krijg het niet donker genoeg in mijn slaapkamer. Nog ff en ik verf mijn raampje zwart. }> De straat open breken zo ook niet verkeerd zijn }:) Is het smorgens vroeg ook rustig. Die idioten scheuren hier om 5 uur al door de straat :( Straaljager piloot in spee. Mag maar 30 in de straat maar dat bord lezen ze waarschijnlijk verkeerd. :(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:37

Wat een rust hier zeg.. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:40

Ik ben er wel hoor, maar weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Voel me niet echt fijn. En jij?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

Ik heb ook weinig zin/fut om wat te typen hier, maar lees wel mee..
Vandaar dat het me opviel dat het zo stil was :)

Komt het door Jecko, of spelen er nog andere dingen mee?
Ik voel me ook niet echt goed.. geloof dat ik steeds dichter op het moment van breken sta..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:01

Dat is niet fijn Maaike. :(:)

Denk inderdaad dat het door de hele situatie komt met Jecko. We zijn nu een beetje aan het rondkijken voor een andere hond, maar dat valt niet mee. Geeft me ook veel spanning merk ik.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:27

Logisch, je wilt niet dezelfde fout maken.. Je vertrouwen daarin heeft toch een deuk opgelopen..

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:08

Maaike en PW ik denk aan jullie hoor!!!! :(:)

Het is hier vandaag zeker rustig. Had ook weinig energie vandaag. Die kou helpt niet echt mee.

Mijn vader is vandaag geopereerd. Zijn net even 10 minuutjes bij hem geweest. Ben best wel geschrokken. Vond het erg om mijn vader zo te zien. De operatie is gelukkig wel goed gegaan.

Hoe gaat het nu met jullie???

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:43

Sterkte Wendy,
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Het is heftig. Wel fijn dat de operatie goed is gegaan! :(:)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:17

Sterkte Wendy!

Voor iedereen: :(:) ik ben heel erg aan het wennen aan het feit dat ik na volgende week geen baan meer heb. Gelukkig heb ik volgende week vrijdag al een gesprek bij een uitzendbureau.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:18

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:27

Goed dat je het zo hebt verwoord PW. Ik ben het met je eens dat het vaak veelst te makkelijk gaat. Misschien willen ze zo graag zo'n dier plaatsen dat ze bepaalde eigenschappen missen of er niet voldoende aandacht aan besteden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:57

Dank je.
Ik heb net een mail eruit gedaan naar het asiel. Ik ben benieuwd of en wat voor reactie ik er op krijg. Ik heb ze in ieder geval duidelijk kunnen maken hoe het op mij overgekomen is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:06

Voel me niet fijn. Heb zelfs yoga afgebeld voor vanavond...
Vanmiddag ook al niet naar therapie geweest. Ben ik gewoon weggebleven, zonder af te melden. Niet zo netjes dus. (Yoga heb ik wel netjes even gebeld). Het is me allemaal even te veel, maar ik voel me een beetje slecht dat ik het weer zo laat afweten.

Zegt mijn vriend ook nog: Ik vind het jammer dat je niet naar yoga gaat... Waar maakt hij zich druk om zeg. Moet ik toch zelf weten?

Pff

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:47

Wat is het hier rustig!

Ben gisteravond weer bij mijn vader op bezoek geweest. Het ging gelukkig alweer een klein stukje beter met hem. Hij ging zelfs alweer wat grapjes maken. Ben vandaag weer aan het werk. Gisteren eigenlijk veel te veel gedaan, was wel vrij maar ben nu echt kapot. Heb vandaag waarschijnlijk een gesprek met de teamleider om te kijken hoeveel ik volgende week ga werken. Sta nu voor 75% beter gemeld, denk dat dat ik volgende week nog maar even rustig aan moet doen want slaap nog steeds niet genoeg. Krabbel er langzaam weer een beetje bovenop maar ben er nog lang niet!

Hoe gaat het met jullie? Heeft er nog iemand tips voor het doorslapen??

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:12

Sorry, daar geen tips voor. Zoek ik ook. Kon vanochtend pas slapen. Heb de kerk klok 8 uur horen slaan toen was ik weg. Werd om 10 uur wakker. Blij voor je dat het beter gaat met je vader. Het is goed dat hij al grapjes maakt.

pw Hoe gaat het met je? Ik heb je topic gelezen, mooi verwoord. En je bent niet de enige die een rot ervaring heeft met een asiel. Ik hoop dat je een betere vind die wel eerlijk is in info.

Ik ben gister met mijn pa op stap geweest naar kringloop winkels. Hij had een kast voor me gezien, maar ik vond hem nog te modern. Arme pa. Wel heb ik 2 mooie bijzet tafeltjes gevonden met mooi houtsnij werk er op. €5,- Koopje. De ene word krukje, de andere tafeltje. Voor mijn kelten kamp spul. Ik wil me bij een levende geschiedenis groep aan melden. Als keltische markt vrouw, handel in houten tonnetjes en houten emmers.
De consukkel probeert mij steeds te bellen, ik ben hem zat Hij vind me nergens geschikt voor, maakt me zwart en loopt te jengelen dat ik moet solliciteren. Waar hij mij niet geschikt voor acht. Mijn vertouwen is weg. Zelf het bezig zijn met een eigen bedrijfje is word afgekraakt achter mijn rug om, daar gaat mijn beetje plezier. Mijn vader wil hem wel bellen, dat word oorlog. Doen we maar niet.
Vandaag zo'n dag dat ik overal wel tegen aan wil trappen, moet zorgen dat ik me niet op mijn dieren ga afreageren.

Hoe is het met de rest, kunnen jullie je draai nog vinden?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:14

Het is hier zeker rustig. Hopelijk een goed teken, wel jammer.
Fijn dat het een beetje beter ging met je vader.

Volgende week alweer 75% beter? Is dat niet heel erg snel? Je schrijft zelf dat je langzaam begint op te krabbelen, maar er nog lang niet bent. Ik denk persoonlijk dat je nog wel wat meer tijd nodig hebt dan een weekje...

Als het slapen echt zo'n probleem is, zou je bij je huisarts kunnen vragen om doorslapers. Dat je nog steeds niet goed slaapt zegt ook al genoeg. Die 75% verbaast me dan ook echt...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:24

Hey aikon. Wat leuk dat je met je vader op stap geweest bent en twee leuke bijzettafeltjes op de kop getikt hebt.

Wat moet ik me voorstellen bij een levende geschiedenisgroep? Ik heb er geen idee van, maar het klinkt wel leuk.

Wat irritant zeg, die consukkel. Kan me goed voorstellen dat je hem zat bent. Ik vind het ook helemaal niet raar dat je vandaag zin hebt om overal tegen aan te trappen. Bedoel je met woorden of letterlijk ergens tegen aan trappen? Het laatste raad ik je af :+ maar met woorden ergens tegen aan trappen kan soms heel lekker zijn. Ik heb zelf ook wel van die dagen. Met wat voor eigen bedrijfje ben je bezig? Jammer dat het achter je rug om wordt afgekraakt...

Met mij gaat het redelijk. Vanochtend in de groep was wel weer heel verhelderend. Ik heb aangegeven dat ik alles weer aan het afzeggen ben en aan het vermijden. Mijn begeleider vond het niet vreemd, ze zei dat ik misschien nog steeds teveel hooi op mijn vork neem. Na mijn weekje vakantie is mijn motivatie ook nog niet echt sterk verbeterd. Daar ging woensdag mijn gesprek met mijn behandelaar ook over en daar zal het de volgende keer ook wel over gaan. Mijn behandelaar gaf aan dat ze mij misschien wat overvraagd hebben. En dat idee heb ik zelf ook. Lastig.

Nog één weekje en dan begint de nieuwe deeltijd. Afgelopen woensdag zou ik daar een gesprek over hebben met mijn behandelaar en begeleider. Maar mijn begeleider was ziek, dus dat is er niet van gekomen helaas. Volgende week is mijn behandelaar op vakantie en komt er dus ook geen gesprek. Vraag me af hoe het nu dan gaat lopen en wat ik er van moet verwachten enz. Geen flauw idee. Gelukkig ben ik niet de enige die nog veel onduidelijkheid hierover heeft.

Ik heb nog geen reactie op mijn mail. Hoop eigenlijk dat ik nog wel een reactie krijg. Zou het heel slordig en zelfs onbeschoft vinden als ze er niet meer op reageren. Het houdt me nog erg bezig en gisteren merkte ik dat het me ook heel veel energie gekost heeft. Door dat alles ga ik niet beter in mijn vel zitten. Jammer...

Vandaag wel weer even lekker gesport. Ging goed en ik vind het fijn dat ik het weer opgepakt heb. Nu weer vol gaan houden.