[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:13

alles wat je opnoemt verdwijnt vanzelf :j

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:28

pff mijn helix is ontstoken er komt namelijk prut uit :( :P

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:32

irise456 schreef:

Tell me about it :P
Bij mij komt er niet echt prut uit, maar mn hele oor is 2x zo dik, warm en rood.
En nu heb ik ook nog es koorts dr bij gekregen, ben zo ziek als een hond :oo

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:35

Nou, ben met mijn helix langs de piercer geweest en die heeft alles schoon gemaakt en er een ring in gezet. Hij heeft wel tegen me gezegd dat als het nu niet beter gaat, ik 'm er uit moet halen, omdat het er niet echt prettig uit ziet. Ik had daar eigenlijk ook al wel een beetje over na gedacht, maar wil het nog niet zo weten. En ik heb ook gelijk gezegd, áls ik hem er uit haal, komt 'ie in mijn andere oor!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:37

ah wat balen ik hoop dat het bij mij niet erger word

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:25

Talisa schreef:
irise456 schreef:

Tell me about it :P
Bij mij komt er niet echt prut uit, maar mn hele oor is 2x zo dik, warm en rood.
En nu heb ik ook nog es koorts dr bij gekregen, ben zo ziek als een hond :oo

Dat klinkt niet echt goed. Volgens mij heb je dan een antibioticakuur nodig! (tenminste als het door de ontstoken piercing komt).

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:27

Bij mij helpt 3x per dag smeren met fucidinezalf (antibioticazalf). Goed op het ringetje/staafje en zorgen dat het ook binnenin komt. Het gaat met mijn rook alweer wat beter, helix is ook nog steeds onrustig. Hangt het in de lucht ofzo, dat iedereen last heeft van z'n kraakbeenpiercings?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:29

Ik zou voor een piercing niet aan de slag gaan met antibiotica! Antibiotica verlaagt namelijk je natuurlijke weerstand. Als het echt noodzakelijk is, is antibiotica natuurlijk prettig, maar anders is het eigenlijk gewoon rotzooi!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:32

Ik ga als het maandag nog niet beter is wel naar de HA, dan fix ik wel even een antibioticazalfje daar. Weet niet of ik nu ziek ben door de ontstoken piercing, of andersom. Want hing hele tijd al beetje tegen het ziek worden aan, misschien was dit net de druppel..
Ibuprofen werkt redelijk goed :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:39

van een ontstoken piercing kun je ook ziekig worden is mij verteld.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:40

komt zelden voor hoor suus, je kan idd ziek worden maar dat is dan niet gelijk meer een griepje, in september en oktober heerst gewoon het verkoudsheids virus, niets om je nog zorgen over te maken, je kan het maandag altijd laten checken, maar de HA zegt geheid dat hij eruit moet :j

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:40

Ja, dat is logisch. Als er een ontsteking gaande is in je lichaam gaat die zich daar tegen weren natuurlijk, ten koste van je weerstand.
Maar ibuprofen onderdrukt ontstekingsreacties en koorts, dus in principe moet dat wel werken.

HA zegt niet direct dat 'ie eruit moet hoor, dat valt wel mee. Eruit halen is ook vet dom, wil geen abces. Ze geven je wel een antibioticazalfje mee dan :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:45

Wedden van wel, :D HA zijn zwaar tegen metaal in je lijf en schreeuwen bij het kleinste al dat hij eruit moet, of je hebt een HA die zelf piercings heeft oid _O-

Ha en piercings is net zoiets als een tandarts en een patient met een tongpiercing :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:46

Okee we zullen zien :P
Haha tongpiercing zei mijn tandarts ook niks over....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:47

Ik verdenk mijn huisartsen ervan dat ze allemaal stiekem intiempiercings hebben :')

Om het weekend door te komen zou je misschien een zeezoutoplossing kunnen proberen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:48

mijn mondhygieniste ging het zelfs aan mn tandarts vertellen in de kamer ernaast :')
maar over het algemeen is het een drama :))

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:34

Ukkiee schreef:
Ik zou voor een piercing niet aan de slag gaan met antibiotica! Antibiotica verlaagt namelijk je natuurlijke weerstand. Als het echt noodzakelijk is, is antibiotica natuurlijk prettig, maar anders is het eigenlijk gewoon rotzooi!

Heb zo'n 20 jaar terug een giga-ontsteking aan mijn helix gehad en m'n hele oor stond af, hoorde niet goed meer en kreeg ook verhoging. Nou dan moet je wel degelijk aan de antibiotica hoor! En uiteraard moest ie eruit van m'n dokter |(
Ben ook niet zo pro-antibiotica, maar soms moet je wel. Je zit dan echt niet te wachten op een bloedvergiftiging of erger....

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:42

Ja, oké, maar daarom zei ik ook als het echt noodzakelijk is, is het natuurlijk een ander verhaal.. Maar het leek hier meer op het aanraden van antibiotica aan iedere Bokker die wat problemen heeft met zijn/haar piercings en dat lijkt me dus niet de bedoeling!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:28

Ukkiee schreef:
Ja, oké, maar daarom zei ik ook als het echt noodzakelijk is, is het natuurlijk een ander verhaal.. Maar het leek hier meer op het aanraden van antibiotica aan iedere Bokker die wat problemen heeft met zijn/haar piercings en dat lijkt me dus niet de bedoeling!

Nou daar ben ik het niet mee eens, ik ga niemand antibiotica aanraden, maar er werd gezegd:

"Bij mij komt er niet echt prut uit, maar mn hele oor is 2x zo dik, warm en rood.
En nu heb ik ook nog es koorts dr bij gekregen, ben zo ziek als een hond"

Ik heb gezegd da als dat door een ontstoken piercing komt, dan ben je m.i. al te ver heen. Om dan te gaan lopen klooien met zoutoplossingen ed. lijkt me niet echt handig, maar moet je naar een arts gaan.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:30

In dit geval ben ik er absoluut niet van overtuigd dat dat door de piercing komt. Juist eerder dat zij ziek is en haar piercing dáárom warm en rood is. Over het algemeen is dat bekend: als je ziek bent, gaan je piercings daarin mee. Word je weer beter, dan genezen je piercings ook weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:08

2x zo dik en warm en rood is normaal bij een helix die irritant doet, niet gaan gillen gewoon effe afwachten. Ik ga mee met ukkieee. Als ik me niet lekker voel doen al mijn piercings gezellig mee :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:29

Ukkiee schreef:
In dit geval ben ik er absoluut niet van overtuigd dat dat door de piercing komt. Juist eerder dat zij ziek is en haar piercing dáárom warm en rood is. Over het algemeen is dat bekend: als je ziek bent, gaan je piercings daarin mee. Word je weer beter, dan genezen je piercings ook weer.

Denk ik ook hoor! Griepje zat er al een tijdje aan te komen zoals ik al zei.

En als het doorzet ga ik heus wel naar een arts, maar ben zelf arts in spe dus weet er ook wel iets vanaf :Y)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:12

Piercing is weer rustig *\o/* Was volgens mij gewoon geïrriteerd..

Het heerst wel he :+ Veel mensen hier hebben last van piercings die vervelend doen!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:07

Drie oorlelgaatjes rijker :D
Nu nog een tragus en dan ben ik tevreden hahahaa!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:10

Ukkiee schreef:

Dat denk ik ook hoor.
Heb vanmiddag acuut een blaasontsteking gekregen. Kan er ook nog wel bij... Rommelende piercings, blaasontsteking, what's next.... Kuurtje gehaald en lekker op bed met een kruik op mijn buik.