[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:11

Van de diane zul je echt geen kilo's aankomen! De kilo's waar je van aan komt gaan allemaal via je mond naar binnen..... als je dat in de gaten houdt is er weinig aan de hand. Je kunt wel in het begin wat vocht vast houden.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:11

chance schreef:
Hier nog steeds geen menstruatie. Als er morgen nog steeds niks is dan even de dokter bellen denk ik. Want vrijdag zou ik weer de pil moeten pakken.

Het rare is (misschien verbeeld ik het me wel): Voel me anders. Buik is gevoeliger, voel me gewoon raar zullen we maar zeggen.

Heb wel zoals eerder hier gepost een test gedaan, maar die was negatief. Maar nu ook deze periode wegblijft.....

Heeft dit iemand ook meegemaakt of hebben jullie tips/ of een site waar ik info hierover op kan zoeken?

Ik zou nog een extra test doen.. 1e paar weken kan hij toch nog negatief zijn, ondanks dat je zwanger bent.. Anders inderdaad even langs HA.

Memphes schreef:
sommige hebben het over de pil als je die
goed inneemt dat het dan werkt.
Maar ik heb wel eens dat ik om 8 uur de pil inneem
omdat ik dan naar school moet en sweekends soms pas rond
11 uur zeg maar. Dat maakt toch verder niet uit dan neem je
het toch wel gewoon goed in?

Die 3 uurtjes maken niet uit.. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:32

D_nies schreef:
Nu na het stoppen is mijn libido en humeur wel toegenomen...

Maar wat heb je aan een hoog libido als niemand je moet om je pukkels :+

een hoog libido is ook niets ik ben net een kerel... ik had het met de pil echt heeeel erg, maar die maakte me ook humeurig, ik had gehoopt dat de spiraal me libido een stuk naar beneden zou halen maar helaas :')

overigens heb ik een veel beter humeur, en een egaal gezicht, wel nog puistjes op me rug maar verder mag ik niet klagen, ook ben ik van die vreselijke eetbuien af!!! die waren echt zoooo erg met de pil!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:33

@ Brittol: Ik ben persoonlijk absoluut niet aangekomen van de Diane. Wel heb ik wat last gekregen van pigmentvlekjes, maar dat is bij lang niet iedereen het geval. Ik heb gewoon bad luck!

Wel moet je je denk ik goed afvragen of de Diane een optie is, want in veel gevallen onderdrukt het de pukkels slechts. Wanneer je over tien jaar stopt is de kans dus groot dat de acné weer terug komt. Misschien even overleggen met je arts hoe lang je de pil het beste kunt slikken?

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:34

xDramaQueen schreef:
D_nies schreef:

een hoog libido is ook niets ik ben net een kerel... ik had het met de pil echt heeeel erg, maar die maakte me ook humeurig, ik had gehoopt dat de spiraal me libido een stuk naar beneden zou halen maar helaas :')

Haha dat is zeker waar! Bij mij was mijn libido nihil, maar ik merk dat de hormonen weer door mij lijf gieren.

Ik heb nu geen vriendje, dus echt ideaal is het niet! :Y)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:57

Memphes schreef:
sommige hebben het over de pil als je die
goed inneemt dat het dan werkt.
Maar ik heb wel eens dat ik om 8 uur de pil inneem
omdat ik dan naar school moet en sweekends soms pas rond
11 uur zeg maar. Dat maakt toch verder niet uit dan neem je
het toch wel gewoon goed in?

Dat deed ik ook altijd.
Soms als je terug kwam van stappen werd ik de volgende dag pas rond 2 uur wakker :D
Dan pas nam ik hem in, niets aan de hand dan

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:58

xDramaQueen schreef:
D_nies schreef:

overigens heb ik een veel beter humeur, en een egaal gezicht, wel nog puistjes op me rug maar verder mag ik niet klagen, ook ben ik van die vreselijke eetbuien af!!! die waren echt zoooo erg met de pil!

Stuur eens even wat van jou libido naar mij toe 8-) _O-

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:32

parouscha schreef:
Stuur eens even wat van jou libido naar mij toe 8-) _O-

Haha gedaan.... Helpt het? Bij mij lijkt het namelijk niet te helpen op dit moment :o

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:50

:') helaas :(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:03

Ik ben ook niet aangekomen van de Diane-pil, maar om eerlijk te zijn kan ik daar vrij weinig over zeggen. Ik ben daar namelijk 10 jaar geleden mee begonnen en toen had ik anorexia. Inmiddels gebruik ik alweer een jaartje de Nuvaring, maar ook alweer een jaar of 6/7 geen anorexia meer. Ik geloof dat het aankomen ook vooral persoonlijk is. Wat de 1 heeft, hoeft de ander niet te hebben. Ik had er overigens ook pigmentvlekken van op mijn armen. Die heb ik sinds de nuvaring niet meer. Ik ben overigens overgestapt omdat ik hem heel veel ging vergeten en ik 3 keer in de week migraine had. Ik heb tot een half jaar geleden propranolol (preventief tegen migraine) gebruikt en daarmee mag je echt niet zwanger worden. Daarbij is de kans dat het kind tig afwijkingen heeft namelijk heel erg groot. Pil vergeten en propranolol gebruik was dus geen goede combi, vandaar dus de ring. Overigens vond ik de diane wel heel prettig met doorslikken. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen en dat in tegenstelling tot de ring. Maar goed alles heeft plussen en minnen.

TjaldurJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:53

Misschien even een beetje een hele stomme vraag hoor, maar wil er toch even zeker van zijn...

Ik ben echt al een jaar of 12 aan de pil en had altijd echt enorme last van mn menstruatie. Dus ik was een keer naar de huisarts geweest om te vragen of ik echt na elke strip moest stoppen en of het erg was als ik bijvoorbeeld 3 strippen door slik. Die vond dat geen probleem, maar waarschuwde wel voor bloedingen.
Nu heb ik het met mijn vorige vriend met condoom gedaan tijdens de stopweek, dus de dagen voor ik ongesteld werd, omdat ik toen nog dacht dat ik in die dagen zwanger kon raken.
Ik moet nu officieel morgen stoppen met de pil, maar snap echt nog steeds niet hoe het mogelijk is dat ik dan niet zwanger raak (van mijn nieuwe vriend dus). Als ik de pil een keer vergeet is er toch ook een verhoogde kans?

:o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:58

Mijn menstruatie komt altijd de derde dag van de stopweek op gang.. best vervelend want dan voel je het nog niet aankomen := en is de dag voor ik met de pil begin weer over. Dus echt maar 3 daagjes.. heerlijk! :) En geen kramp meer. Deze pil die ik nu heb (Trigynon) is echt fijn! Ookal is het een enorm zware pil.

Dankzij Trigynon ben ik van 3 weken ongesteld, naar 3 dagen ongesteld gegaan :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:15

Zitten er hier ook mensen die ervaringen op hebben gedaan met de prikpil??

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:08

Smart schreef:
Zitten er hier ook mensen die ervaringen op hebben gedaan met de prikpil??

Ik gebruik nu al meerdere jaren de prikpil en het bevalt me fantastisch.
ik menstrueer ook niet meer.alle Menstruatiekwaaltjes ben ik kwijt.
wat wel een nadeel is dat ik er een paar kilo erdoor ben aangekomen en mijn borsten 2 cupmaten gegroeid zijn.
maar verders bevalt de prikpil mij heel goed!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:09

Oja overigens heeft de huisarts mij vertelt dat ook welk middel je van anticonceptie gebruikt/neemt dit hongergevoel veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:10

Zo over die honger, vertel mij wat. Tryginon.. ik blijf eten :D

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:12

Unwritten schreef:
Zo over die honger, vertel mij wat. Tryginon.. ik blijf eten :D

Prikpil ook, en heb jij dan ook dat je vooral in zoete en in vette dingen zin hebt.
bij mij is dit wel het geval :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:13

Vooral vette dingen :D en het kan mij niet zoveel schelen, ik eet het gewoon weg. Ik kom namelijk om de een of andere reden niet aan :+

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:18

Unwritten schreef:
Vooral vette dingen :D en het kan mij niet zoveel schelen, ik eet het gewoon weg. Ik kom namelijk om de een of andere reden niet aan :+

Heerlijk ik ben inmiddils 10 kilo aangekomen, waarbij ik nu dus kamp met overgewicht (erg gezond voor een diabetespatient)
Aanstaande maandag ga ik dieeten onder begeleiding.
Nu we het over eten hebben krijg ik zin in een frikandel speciaal :o :+
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:26

Oeh lekker een frikandel speciaal :=

Stomme pil, het is dat ik er ontzettend blij mee ben voor menstruatie en potentiele vriendjes, maar anders :')

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:28

Bedankt voor de reacties...

Ik lees wel veel over tussentijdse bloedingen, heb je daar last van/gehad?
Ben je hiervoor ook aan de pil geweest dan omdat je alsnog een hongergevoel kreeg?

En borsten die gaan groeien kan ik wel gebruiken..!! :o

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:34

Smart schreef:

Ben je hiervoor ook aan de pil geweest dan omdat je alsnog een hongergevoel kreeg?

toen ik net begon aan de prikpil had ik wel eens een tussentijdse bloeding, maar niet echt noemenswaardig. bij mij is dat na een half jaar over gegaan.
ik heb daarvoor altijd gewoon de pil geslikt.
maar omdat ik heel hevig menstrueerde ben ik overgegaan naar de prikpil en waren alle nare problemen opgelost.
een hongergevoel heb ik altijd gehad. dat is bij elke anticonceptie zo (tenminste bij mij wel.)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:36

Unwritten schreef:
Oeh lekker een frikandel speciaal :=

Stomme pil, het is dat ik er ontzettend blij mee ben voor menstruatie en potentiele vriendjes, maar anders :')

Afbeelding
kon het niet laten sorry :+ :o }>

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:47

Haha, die foto... Word er misselijk van zo vroeg.... :P:P :7

Ik heb zelf ook een erg heftige menstruatie en werk nu ook onregelmatig waardoor ik de pil op veel verschillende tijden in neem.
Hierdoor ben ik na gaan denken over de prikpil... Welke heb jij en hoe oud ben je?

Hongergevoel heb ik soms, niet heel vaak... Ik hoop dan ook maar dat het mee gaat vallen haha..

Valeria schreef:
Smart schreef:

toen ik net begon aan de prikpil had ik wel eens een tussentijdse bloeding, maar niet echt noemenswaardig. bij mij is dat na een half jaar over gegaan.
ik heb daarvoor altijd gewoon de pil geslikt.
maar omdat ik heel hevig menstrueerde ben ik overgegaan naar de prikpil en waren alle nare problemen opgelost.
een hongergevoel heb ik altijd gehad. dat is bij elke anticonceptie zo (tenminste bij mij wel.)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:14

ík ben 23 en gebruik de deproprovera.de redenen die jij op noemt. met name de onregelmatige tijden en een zeer heftige mestruatie was voro mij de reden om over te stappen naar de prikpil.