Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:58

hallo,
na bijna 40 jaar migraine sinds 1 jaar bijna migraine vrij,in Duitsland geweest ,behandeling gehad en na een maand of twee duidelijk verbetering ,van 2 dagen in de week plat, veel pijn en veel spugen, tot hoofdpijn die op een asperine reageert,en zeker niet meer ons hele leven regeert.
wij dachten ook dat er niets meer was na ;med huisarts(met alle bijwerkingen) neuroloog,haptonoom,fysio,homeophatie,wel dingen eten geen dingen eten,ritme, sporten ,ontspannen,noem het en het is geprobeerd.
met scepsis naar Duitsland (adres van een ex migraine patient gehad) maar niet geschoten is altijd mis ;)
nooit gehoord van deze man en nu zie ik dat hij met zijn website gewoon hier onder aan de pagina staat,en ik weet dat ook hier veel mensen misschien er wel eens op geklikt hebben maar ja iedereen beweert dat ze je kunnen helpen toch?
Maar bij ons heeft het ons hele leven zo veel leuker gemaakt dat ik dit hier toch wilde vertellen.
wil je nog iets weten pb me maar

migraine is te genezen(die bedoel ik)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:31

Ladies, helaas peanutbutter.

Ik heb de hele middag op bed gelegen met Sumatriptan en extra pijnstilling. Kom net een beetje boven theewater.
Deze aanval kwam zonder aanleiding en ik heb nu een lamme linkerarm.
Mooi balen, ik post wel even als ik me wat beter voel.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:28

Bij mij was het vanochtend ook weer feest, nu gaat het goed, alleen voel ik me zoooo slap, dat haat ik echt! Is de hoofdpijn tot een minimum gereduceerd en de misselijkheid weg, kun je nog niets, omdat je je zo lamlendig voelt. Hopelijk is dat morgen weer over!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:17

Pieteritus en Joyce: :(:) !

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:19

pieteritus schreef:
Ik denk erover om mijn metapropolol (ik zal 't wel weer verkeerd schrijven) voortaan 's morgens te nemen, omdat ik 's avonds last heb van verlaging van mijn hartslag en dat vind ik eng.

Ik slik de metroprololtartraat ook 's morgens. Idd kun je overdag beter blijven aanvoelen hoe je je voelt.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:54

Heb jaaaren migraine gehad, soms iedere week wel een keer, (linkszijdig, met aura, lichtflitsen, misselijk, braken en twee dagen uitgeteld) zo erg dag mijn werk er onder leed. Toen ik een nieuwe huisarts kreeg ivm verhuizing kwam dit probleem ter sprake. Hij heeft mij meteen op Lovette (pil) over laten gaan en deze doorslikken.(half jaar, dan een week stoppen, dan weer een half jaar doorslikken) Na een opstart van een aantal maanden is het helemaal weg!! Geen migraine meer! Ik heb nog wel eens hoofdpijn, bij drukkend weer of stresssituaties, maar in veel mindere mate dan voorheen. Alleen de stopweek is een hel, maar liever 1x per jaar plat liggen, dan elke maand. Bij een collega van me heeft dit concept ook geholpen, misschien helpt het jou ook?

Succes, Jac

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:46

Ah, ik kan nu berichten plaatsen in de niet-paardgerelateerde forums. ;)

Dus, hallo iedereen! :D

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, want ook ik ben sinds mijn 14e een migraine lijder. |o
Ik dacht dat ik er vaak last van had, maar als ik hier lees over meerdere keren per week een aanval, neem ik die gedachte terug.
Mijn aanvallen zijn van minimaal 1 per maand tot maximaal 8.

Toen ik nog zo jong was en het net had, herkende ik het zelf niet als migraine. Als ik ervoor bij de dokter kwam werd ik niet serieus genomen en zelfs door mijn ouders werd ik dat niet, wat erop uit liep dat ik naar school moest en waar dan ook naartoe, met migraine en al. Ik heb zelden echt mijn bed in kunnen kruipen als ik er ziek van was. :n

Vorig jaar heb ik gelukkig eindelijk medicijnen gekregen, namelijk Maxalt smelt. Als ik die inneem gaat het vrij snel over, vooral als ik er even bij ga liggen. Daarna ben ik wel de hele dag gaar en duf en een half hoofd, zoals jullie dat noemen hier, dus dan kan ik alsnog een dag skippen van mijn werk. |(

Ik word meestal 's ochtends wakker met migraine, maar als het 's middags op komt zetten voel ik dat ruim van te voren aankomen door een half hoofd, een vaag misselijk en duizelig gevoel en kramp in mijn nek. Mijn triggers zijn luid en duidelijk te weinig slaap en stress, en al helemaal in combinatie met elkaar, dan kan ik me bij wijze van spreken een dag van te voren alvast ziek melden.

Ik heb overigens ook weleens dat ik 's ochtends wakker wordt met die voortekenen. Dan ben ik op dat moment eigenlijk nog goed genoeg om te gaan werken, maar wil ik me eigenlijk ziek melden omdat ik 90% zeker weet dat ik anders ziek wordt op mijn werk, maar het voelt zo verkeerd om me bij voorbaat ziek te melden. :? Hebben jullie dat ook weleens?

Mijn huidige status; vorige week maandag heb ik een van de zwaarste migraine aanvallen gehad die ik ooit heb gehad, geen idee hoe ik ook alweer thuis ben gekomen van mijn werk. Maxalt bleek ook al op te zijn, moest m'n vriend de huisartsenpost gaan bellen om te eisen dat ze ala minuut een recept uitschreven en die dingen klaar legden... Was gelukkig gelukt. :D
Donderdag heb ik nog met een half hoofd op mijn werk gezeten maar vanaf vrijdag ben ik volkomen pijn vrij geweest. :)

Oh ja, wat het nog erger maakt is dat ik na een stressvolle dag zooo bang kan worden om die avond slecht of te weinig te slapen, omdat ik dan de volgende dag absoluut migraine krijg, dat ik juist daardoor niet in slaap kan komen. |(
Of ik word dan de volgende dag met migraine wakker, of juist niet, en dan durf ik nauwelijks naar mijn werk te vertrekken omdat ik mijn hoofd gewoon niet vertrouw... |(

Nou ja, sorry voor het hele verhaal, ik ben gewoon blij het een keer kwijt te kunnen aan mensen die het écht begrijpen. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:19

Welkom! Heel herkenbaar hoor! Klets maar lekker mee, want hier kun je je ei kwijt, tussen de halve hoofden, haha.

Ik dacht dat het gister wel weer ging na de aanval van zaterdag, maar 's middags kreeg ik opnieuw een flinke aanval, erg fijn, omdat ik vandaag weer voor het eerst na mn vakantie aan het werk moet. Ik voel me slap en ziekjes, maar ik sta vandaag alleen, dus ik zal wel moeten werken. Heerlijk dat soort dingen... Grrr... en wat kun je daar nou aan doen? Helemaal niets... Ben alleen bang dat ik weer een aanval krijg als ik straks aan het werk ben en ze zijn afgelopen 2 dagen niet te zuinig geweest, dus dat spookt wel een beetje door mn hoofd. Ik wil me gewoon weer lekker fris en fruitig voelen! Maarja, dat herkennen we hier natuurlijk allemaal.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:41

Welkom Floortje. Je verhaal is heel herkenbaar inderdaad.

Joyce, fris en fruitig is waarschijnlijk bij ons allemaal een grote wens :j .

Jac, pil doorslikken is volgens mij niet voor iedereen de oplossing. Ik heb een tijd een spiraaltje gehad waardoor ik ook niet ongesteld werd, maar rond de tijd dat ik het normaal moest worden had ik toch gewoon een aanval. Op de één of andere manier schommelen toch je hormonen dan iets.

Detoren: wat voor behandeling krijg je daar dan precies, want dat is me nog niet helemaal duidelijk. En of migraine echt te genezen is, daarbij heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels.

Iedereen die het nodig heeft een :(:) .

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:50

Dank jullie. :) En sterkte Joyce, ik weet hoe je je voelt. :(:)

Bij mijn vorige baan had ik het zo ontzettend níét naar mijn zin dat ik elke week wel last had van 1 of 2 aanvallen waardoor ik me steeds ziek moest melden. Mijn baas vond ten eerste dat ik best kon werken met "een hoofdpijntje", en ten tweede dat als ik ziek was, ik hoe dan ook zelf moest bellen. Alsof dat gaat als je jankend van de pijn in bed ligt en je voelt alsof je dood gaat bij elk geluidje en iedere kleine beweging.

Op een gegeven moment heb ik haast gedwongen ontslag moeten nemen daar... :n
Uiteindelijk is het wel beter geweest voor mijn gezondheid, maar toch.

Deze week heb ik voor mijn werk het hele weekend door moeten werken, ik ben doodop en ik probeer me zo rustig mogelijk te houden. Alleen vandaag en morgen nog zien door te komen, woensdag heb ik gelukkig vrij kunnen nemen. Het is echt weer eens een gevecht.. ;(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:56

oei, net weer een enorme migraineaanval gehad, weer 3 dagen lang, ik voel me dan zo misselijk en ziek, maar ik moest gewoon werken, daarna snel in bed gekropen maar ik heb zoveel pijn dat ik echt niet kan slapen, het is vadaag gelukkig iets minder maar het " zit" er nog steeds. ik neem hemicraneal, maar dat is zo sterk dat ik daar ook nog weer eens ziek van wordt. snif |(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:01

Ik zit me hier echt rustig te houden voor mn werk, omdat ik nog zo draaierig en slap ben, ben ik bang dat ik het niet red vandaag, waardoor ik alles nog eens een keer versterk en dat moet ik gewoon niet doen! Maarja, ik was al een paar weken slapjes, beetje overwerkt en had gehoopt dat het na de vakantie weer over zou zijn. Als ik me morgen nog niet beter voel misschien toch eens even langs de huisarts, misschien kom ik wel bepaalde dingen te kort ofzo, ijzer of weet ik het wat.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:12

Sterkte jullie allebei...!! :(:)

Wat ik nog het meest droevige vind om te lezen uit al jullie verhalen, is die angst van iedereen. Ook al heeft iedereen andere triggers, andere soorten aanvallen, andere frequenties... die angst is bij iedereen hetzelfde. :n
Steeds weer bang dat je je weer ziek moet melden, of dat je je naar je werk hebt gesleept en bang bent dat je het eind van de dag niet zal halen... Het is steeds maar weer een gevecht en afwachten tot je weer eens verloren hebt. :n

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:40

Floortje welkom hier!
Beterschap aan iedereen met een aanval, het lijkt wel een epedemie. Het lijkt wel of het aan het weer ligt!

Vanavond moest ik eigenlijk weer mijn paard rijden, maar ik denk dat ik nog een dagje oversla. Morgen en overmorgen maar rondslingeren en dan donderdag springen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:40

Normaal ben ik er niet zo bang voor, maar na van die heftige aanvallen die nog niet echt "uitgeziekt" zijn, ben ik altijd wel schijterig ja, haha. Vooral omdat ik vandaag alleen op het werk was, maar ik heb me er goed doorheen gesleept! Na een paar uur werken voelde ik me redelijk, ben nu nog zo wazig in mn hoofd, maar heb geen hoofdpijn meer, dus dat is fijn!

Hoe gaat het met de rest?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:55

Hier ook een fikse aanval gehad, alsof m'n hoofd tussen de bankschroeven zat, verschrikkelijk %)

Pilletje gehad en zou naar bed gaan, maar moest nog paarden voeren en nu voel ik me ineens stukken beter.

Iig ik denk dat het migraine was, leek ook grieperig ineens, maar na het pilletje ging het beter dus denk migraine.

Waardoor ik het nu kreeg weet ik ook niet, wel hele ochtend buiten in de regen geweest, verder veel op de pc... Niks raars gegeten....

Laatste tijd veel migraine gehad, ik had lekkere hazelnootpasta van de Lidl ontdekt 8)7 Die eet ik dus ook niet meer...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:53

Wow Bojangles, denk je echt dat het (mede) door de pasta kwam?

Met mij gaat het wonderwel goed op dit moment. Echt fit ben ik nog niet, maar ik heb gewoon een klets opgelopen van een week bijna niet slapen 's nachts.
En vanavond kwam er bloed uit het oortje van mijn zoontje, dus linea recta terug naar de HA (om half 9). Hij heeft nu nóg een ABkuur gehad, één met clavelaanzuur. Hopelijk slaat die wel aan.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:55

Ja toen kreeg ik het elke keer van die hazelnootpasta.... Maar hij was zo lekker ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:56

Wat vervelend Pieteritus, zorgen om je kindje zullen je waarschijnlijk ook geen goed doen...

@Bojangles: Bij mij word een aanval ook wel eens uitgelokt als ik veel achter de PC heb gezeten, kan dat bij jou ook geen trigger zijn geweest?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:58

Tjee, bij mij is het (gelukkig) niet voedselafhankelijk, maar hormoonafhankelijk. Al zou ik het wel handig vinden als ik het zou krijgen van friet, chips, koek en ijs. Dan werd ik gelijk een stukje dunner en hoefde ik niet te Sonja-jen.

Joyce, nee idd niet. Ik slaap er veel slechter van en dat werkt niet positief.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:09

Floortje, welkom hier!

Bojangles, zou best kunnen. Ik heb ook lang gedacht dat het van choco kwam, maar uiteindelijk blijkt dat toch niet zo te zijn en is het vnl combi van te druk zijn (heel veel dingen doen op 1 dag, ook al zijn het leuke dingen) en stress/zorgen. En natuurlijk te weinig slaap.
Zolang ik heel gematigd leef om het maar zo te zeggen gaat het best goed! Maar ja, lukt niet altijd he?! ;)
Of het echt migraine of spanningshoofdpijn is bij jou kan ik zo niet zeggen, beide kunnen weer verdwijnen door de juiste medicatie. Als je zeker wilt weten of het echt migraine is zou je eens zo'n test kunnen doen die je op i-net kunt vinden.

Pieteritus, sterkte met je zoontje, zulke dingen werken ook niet mee he.

Joyce, herkenbaar dat je je zo door een dag heen sleept en hoopt dat alle belangrijke dingen goed gaan!

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:12

Bedankt, Simodi! Wat een lieve mensen zitten er toch in dit topic. :D

Pieteritus, dat klinkt wel eng, met je zoontje! Hoe is het afgelopen? Sterkte ermee. :(:)

Bojangles, ik heb wel vaker dat mijn migraine gepaard gaat met griepverschijnselen. Dat verdwijnt dan ook meteen weer na de aanval. Dan voel ik me koud en rillerig met een loeiheet hoofd, slappetjes en misselijk.

Vanochtend dacht ik dat alles weer picobello met mij ging, maar nu op m'n werk merk ik toch een hele lichte druk achter mijn linker wenkbrauw en een beetje kramp in mijn nek. Het zit bijna altijd links bij mij. Ik hoop dat het zo blijft of wegebt, maar ik vermoed van wel, als het hier vandaag niet te druk wordt. Morgen lekker vrij in ieder geval. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:27

@Floortje: dat heb ik ook, dacht ook dat het super ging, maar voel nu druk achter mn rechter oog/wenkbrouw en kramp in mn rechter nek/schouder. Dus ik ga straks al een speer even yoga doen, hopelijk laat de boel dan los en ontpant het ook in mn hoofd!

Bij mij wisselt het heel erg aan welke kant het zit, soms zit het een paar keer achter elkaar links, dan weer een paar keer rechts (afgelopen tijd is het bijv. weer rechts bij mij). Maar ik kan het ook om en om hebben. Geen pijl op te trekken!

Hopelijk trekt het snel weg Floortje, het is zooo vervelend als je op je werk last krijgt...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:41

Floortje, dit is idd een 'leuk' topic omdat wij allemaal weten hoe ellendig die hoofdpijn is, iets waar je in de buitenwereld toch vaak tegen onbegrip aanloopt. Hier snapt iedereen precies wat je voelt en bedoelt!

Bij mij wisselt het ook van links naar rechts, als het eenmaal rechts zit is het serious business en ben ik er zeker een paar dagen zoet mee. Blijft het links dan kan het met 1 a 2 dagen weg zijn.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:46

:(:) voor iedereen met een zeer hoofd.

Bij mij zit het eigenlijk bijna altijd rechts. Ik voel het echt achter m'n oog. Als ik dan op m'n wenkbrauw duw krijg ik echt zo'n stekende pijn en is het eigenlijk altijd foute boel. Ik begin ook vaak met gapen, meestal ook een verkeerd voorteken.