Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:55

AmmieJ_ schreef:
Misschien, is het een idee...

De ene dag in 7minuten je haren 2x wassen, en de andere dag je lichaam, (haren in een knot, klaar!) Dan heb je vast ook nog wel een x tijd om te scheren, de ene dag je oksels, andere dag snel 1 been, andere dag een ander been, en de andere dag de bikinilijn.. en zo het kringetje weer rond!

Vind het wel HEEL erg belachelijk hoor dit, zou mijn moeder meoten doen! Denk dat ik haar met kleren en al ofzo onder de koude douche zou zetten. Jemig zeg. Wie praten je ouders deze onzin in?

Ik zal vanavond wel even checken hoelang ik erover doe en ik weet zéker dat het me niet lukt in 7minuten. Mijn ritme volgt wel, haren nat, shampoo in, shampoo uit, crémespoeling in, KRAAN UIT!!!! Lichaam wassen, dan gezicht meteen erachteraan, KRAAN AAN!!!! alles eraf zsm (crémespoeling gaat alleen niet zo snel eruit,) en dan klaar!

*Offtopic; bedenk me ineens dat ik toch best milieubewust ben om de kraan tussendoor uit te zetten, of niet? Clown

Vind dit vreselijk onbeschoft overkomen totaal respectloos naar ouders toe. Al willen die mensen dat hun kinderen op hun kop gaan staan te douchen is dat nog steeds hun regels, in hun eigen huis. Ben je het er niet mee eens ga je toch ergens anders wonen?

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:11

Gelukkig woon ik er ok niet meer. Je hebt kinderen om er plezier van te hebben, niet om als mariniers te behandelen. En respectloos? Ik weet niet hoe het bij jullie thuis gaat. Maar als jij een moeder als die van mij had was je reactie misschien nog wel erger. Knipoog Niet iedereen heeft het hetzelfde thuis. klaar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:13

Uiteraard heb je kinderen om plezier ervan te hebben maar tot op zekere hoogte. Kinderen moeten niet gaan bepalen wat wel of niet kan in huis. Wat je ouders ook doen of zeggen ik vind dat je respect moet blijven houden voor je ouders.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:17

MISTRAL94 schreef:
Uiteraard heb je kinderen om plezier ervan te hebben maar tot op zekere hoogte. Kinderen moeten niet gaan bepalen wat wel of niet kan in huis. Wat je ouders ook doen of zeggen ik vind dat je respect moet blijven houden voor je ouders.

Ja maar andersom is het nogal respectloos van ouders om hun kinderen onder een koude douche te zetten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:19

Zolang jij als (werkend) kind niets hoeft te betalen mag je al lang in je handjes knijpen. Alles is tegenwoordig maar vanzelfsprekend. Mensen zien helemaal niet in wat ouders voor hun kinderen doen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:27

Even een voorbeeld om te zien wat je bespaart:
Mijn ex wilde destijds graag een bubbelbad in de badkamer. Zowel dochter als ik zijn meer van de douche. (en snel) Hij was veel op reis, maar zat als hij thuis was (gemiddeld 3 dagen per week) dagelijks in dat bubbelbad. Nu zijn we onlangs gescheiden en woont hij hier dus niet meer. Ik kreeg vorige maand de eindafrekening van gas, elektriciteit en water:
Water: 75 Euro terug
Gas: 80 Euro terug
Elektriciteit: 250 Euro terug.
En dan heeft hij een gedeelte van dat jaar hier nog gewoond! Zelfs hij schrok wel van deze bedragen.
We praten nu over 1 persoon, kun je nagaan wat dit scheelt als meerdere personen binnen een huishouden eens wat bewuster met water, gas en elektra omgaan!

Zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:28

Het lijkt me erg vervelend TS, vooral omdat er mensen zijn die echt ook ontspannen van de douche! Ons thuis zal wel op electriciteit besparen maar niet op water, we zijn allemaal gek op badderen en lang douchen. Ik sta in de winter wel eens 3kwartier onder de douche. Heerlijk gewoon!

Kun je ze dan echt niet betalen voor die extra 3 minuten die je nodig hebt? Zeg erbij dat het voor jou de eerste ontspannende momenten van de dag zijn.. Clown Dat je dan even tot jezelf komt! misschien helpt het.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:29

Zo dat zijn nog eens prijzen. Dat scheelt dus enorm in de vaste lasten!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:31

Toen ik nog thuiswoonde kon ik ook wel 20 minuten onder de douche staan, toen hebben we gezegd, 10 minuten. En dat lukt echt makkelijk.

Nu woon ik op mezelf en dan is het ook gewoon ff douchen en met 10 minuten dr weer uit, scheelt echt veel geld, want het is allemaal al duur genoeg Knipoog
Heb thuis trouwens ook een bad met jetstreams, maar nog maar 1 keer ingeweest. Duurt half uur voor dat dat ding vol is en het water is heel snel weer koud door die streams als je die aanhebt.
En ik heb er vaak ook geen tijd voor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:31

AmmieJ_ schreef:
Misschien, is het een idee...

De ene dag in 7minuten je haren 2x wassen, en de andere dag je lichaam, (haren in een knot, klaar!) Dan heb je vast ook nog wel een x tijd om te scheren, de ene dag je oksels, andere dag snel 1 been, andere dag een ander been, en de andere dag de bikinilijn.. en zo het kringetje weer rond!

Vind het wel HEEL erg belachelijk hoor dit, zou mijn moeder meoten doen! Denk dat ik haar met kleren en al ofzo onder de koude douche zou zetten. Jemig zeg. Wie praten je ouders deze onzin in?
Ik zal vanavond wel even checken hoelang ik erover doe en ik weet zéker dat het me niet lukt in 7minuten. Mijn ritme volgt wel, haren nat, shampoo in, shampoo uit, crémespoeling in, KRAAN UIT!!!! Lichaam wassen, dan gezicht meteen erachteraan, KRAAN AAN!!!! alles eraf zsm (crémespoeling gaat alleen niet zo snel eruit,) en dan klaar!

*Offtopic; bedenk me ineens dat ik toch best milieubewust ben om de kraan tussendoor uit te zetten, of niet? Clown

pardon? waar is jou respect heen gegaan voor je ouders? je moeder is de baas, niet jij!
Scheve mond hier valt echt me mond van open

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:35

probeer eens de latere reacties te lezen... Knipoogmisschien valt dan de mond nóg meer open. Zoals eerder; niet iedereen heeft het huisje boompje beestje thuis en daar zal hier ook eens respect voor moeten komen. Verder reageer ik hier niet meer op in. als je het belachelijk vind, reageer op mij via pm. niet hier.

Lets stay ontopic

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:35

ik weet niet of het al genoemd is hoor...

maar als jij om de dag onder de douche gaat en je haar dan 2X wast en je 7 min. mag douchen...
waarom ga je dan niet elke dag in de douche en wast je haar 1x? dan red je het makkelijk in 7 min. lijkt mij?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:37

Ik was mijn haar regelmatig gewoon door mijn hoofd alleen onder de douchekop te houden (water loopt dan enkel voor inzepen en afspoelen). De rest van mijn lichaam was ik aan de lavabo met een washandje en zeep. Dat is echt een hele besparing. Ik douche nu maar zo'n 3 keer per week

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:37

Hmm, ik vind 7 minuten wel erg kort, maar 10 minuten is best te doen.. Idd met scheren een beetje moeilijk, maar dat kan ook voor het douchen.. Ik vind het best een goede regel, wordt ook veel water vespild.. Mijn broertje doucht, ook altijd erg lang, en vind het best zonde.. Schoon is schoon..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:39

AmmieJ het klinkt redelijk respectloos tov je ouders maar mijn ouders zouden zoiets niet hoeven te proberen want ik vind t nergens op slaan Nagelbijten / Gniffelen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:44

Sappos schreef:
AmmieJ het klinkt redelijk respectloos tov je ouders maar mijn ouders zouden zoiets niet hoeven te proberen want ik vind t nergens op slaan Nagelbijten / Gniffelen

Dit komt ook niet erg respectvol over Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:45

dit komt me bekend voor Tong uitsteken
maar ik heb ook krullen en kam het ook onder de douche ik zit er zo dik drie kwatier onder. :p

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:48

EngeltjeS schreef:
Hallo,

het is weer zo ver hoor. Weer een topic van mij Tong uitsteken

Heel leuk hoor, bij je ouders wonen. Maar regels gelden er natuurlijk ook. Nu hebben ze een nieuwe regel om water te besparen! Namelijk max. 7 min. douchen per keer.

Iedereen thuis heeft kort haar, wat snel gewassen is. Ik heb haar tot op ong. voorbij schouderlengte, en ik moet het echt 2x wassen om het goed schoon te hebben. Ik douche om de dag, was per douche beurt mijn haren dus 2x. De rest thuis, douched elke dag, wast 1x zn haar, en is dus snel klaar.

Same here, mag max maar 5 tot 10 minuten douchen, kan toch niet !

Ik wil graag jou/jullie mening hier over horen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:48

Als het is puur om je haar uit te kammen heb je daar natuurlijk ook andere middeltjes voor. Daar hoef je niet 3 kwartier voor onder de douche te staan lijkt mij.

Als mensen nu zeggen ik vind het gewoon lekker daarom sta ik er zo lang onder vind ik dat tot daar aan toe maar zeggen van ik kan me in die tijd niet wassen vind ik eigenlijk wat onzinnig.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:51

.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:54

Ik kam mijn haren pas als ze droog zijn Tong uitsteken
Anders breek het allemaal af.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:18

AmmieJ_ schreef:
probeer eens de latere reacties te lezen... Knipoogmisschien valt dan de mond nóg meer open. Zoals eerder; niet iedereen heeft het huisje boompje beestje thuis en daar zal hier ook eens respect voor moeten komen. Verder reageer ik hier niet meer op in. als je het belachelijk vind, reageer op mij via pm. niet hier.

Lets stay ontopic

sorry maar dat ben je niet eens waard
ik heb idd verder gelezen, en idd hij valt nog meer open, en niet op een goede manier... ik ga hier dan ook verder niet op in