Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:13

Ik meld me ook met spastische darm.
Ik heb er nu denk zo'n jaar of 5 ECHT last van en slik verschillende medicijnen omdat ik steeds van obstipatie naar diaree ga...
Het is supervervelend, als ik uit eten ga durf ik amper iets te nemen wat gekruid is o.i.d.
Overigens zit ik dan al op de wc voordat ik het helemaal op heb. Boos!

Heeft iemand ervaring met een darmonderzoek?
Bij ons in de familie komen veel poliep-klachten voor. Bij mijn moeder zijn er al een aantal verwijderd, en het was gelukkig goedaardig.
Nu willen ze bij mij ook een onderzoek doen, maar ik zie er zo ontzettend tegenop... Die brief ligt hier al maanden, maar ik durf echt niet Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:14

ik heb het ook. ene periode kan ik bijna niet naar de wc. kom ook aan en voel me ontzettend opgeblazen.

met alles wat ik eet.. kan ik naar de wc. probeer zo licht mogelijk te eten. en zo weinig vlees! want dat werkt echt heel slecht bij mij.

daarnaast geen koffie, dus helemaal geen cafeïne. geen light producten. veel bruin brood.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:46

Ik heb ook periodes gehad dat ik van de Duspatal (om de diaree te remmen) weer over moest naar Movicolon (om de boel weer op gang te helpen)
Daar ben ik mee gestopt, me lichaam werd alleen maar beroerder van al die medicatie.
Ik probeer nu gewoon normale tijden te slapen, bruin brood te eten, weinig vlees etc.

Krampen heb ik, zoals ik hier meer mensen over hoor, eigenlijk altijd van warme avondmaaltijden.
Voor me bord leeg is komt het er al weer uit.
Vreselijk als je uit eten bent, of bij je schoonouders zit Bloos
Maar de meesten weten ervan, dus ik ga gewoon als ik moet...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:23

Ik ben vanochtend naar de dokter gegaan omdat ik het vanochtend echt niet meer hield. Hij heeft me Movicolon voor geschreven ( Grappig dat jij er net over begint Arlando) maar ik lees in de bijsluiter dat het een laxeermiddel is? Maar ik heb eigenlijk niet echt verstoppingen en mijn ontlasting is al niet echt dik? Maar we zullen wel zien.

Ja Cynn, stom he dat heb ik ook heel vaak achteraf echt zo van was dit nou zo erg? Maar de volgende keer zit ik me weer net zo druk te maken.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:30

@Micha: Het is inderdaad een laxeermiddel. Niet heel heftig dat alles er in 1x uitkomt zetten:P
Maar bij mij helpt het om alles op gang te krijgen/ te houden. Want ik ga soms een week niet naar de wc. Er staat overigens oplossen in water, maar ik doe het ook door bijv. ijsthee.
Het is niet eens zo heel vies hoor, het smaakt beetje naar citroen Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:35

Oke Lachen ik heb wel eens zakjes gehad die mijn oom ook altijd had maar die dingen waren SMERIG Scheve mond echt niet normaal.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:02

Ik leef op movicolon Haha!
Ik gebruik het zon 4 jaar achter elkaar nu.
Iedere avond een zakje voor het slapen gaan. Als ik het niet neem, heb ik geen ontlasting...
Dat ze smerig zijn, vind ik een beetje overdreven hoor... smaakt naar niets..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:22

Nee ik heb het niet over die zakjes Knipoog
over andere die ik eerst heb gehad, weet even niet meer hoe die heten maar die kon je gewoon bij de drogist kopen. En die waren echt vies.
Movicolon moet ik nog uitproberen Ja HA zei dat ik het maar 2 weken moest proberen en als het dan hielp ik moest bellen en ik het voor altijd krijg.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:24

Van die zakjes met vezels waarschijnlijk? die vind ik wel heel vies haha

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:54

Ja volgens mij wel Huilen van het lachen ik weet niet je hebt ze met citroen en sinaas smaak.. Blegh haha Huilen van het lachen

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:01

ik meld me ook maar!! Haha!

ik heb ook al heel lang last van een spastiche darm....
en heb ervoor 3 jaar in het ziekenhuis rondgelopen... en allemaal verschillende onderzoeken moeten doen en ik ben een paar keer opgenomen in het ziekenhuis ervoor.
allemaal medicijnen en dieeten gebruikt maar niet hielp van het ene werd het nog erger als de andere.

na alles geprobeerd te hebben vroeg mijn dokter of ik mee wou doen aan een onderzoek. daarvoor moest ik elke woensdag naar Amsterdam en dat was om mijn buikpijn te accepteren. ik kreeg allemaal uitleg van wat ik moest doen als ik buikpijn had.eerst ging ik altijd helemaal in elkaar zitten, maar ze leerden me dat ik juist als ik pijn had moest gaan bewegen (een stukje lopen met de hond bijv.) en rustig vanuit mijn buik ademen.
het heeft voor mijn gevoel best geholpen.

ik heb op dit moment heb ik er veel mider last van!!! Haha! Haha!

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:04

ArlandoO schreef:
Heeft iemand ervaring met een darmonderzoek?

deboel je zo'n onderzoek waarmee ze met een cameratje in je darm gaan en monsters uit je darm nemen?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:05

Ja ik ken het!
Ik heb een tijdje gehad dat ik ook nooit meer durfde te gaan uiteten of weg te gaan omdat ik nog maar buikpijn kreeg als ik er aan dacht. Maar ja je moet je erover zetten en je eigen rustig houden en zeggen dat je géén buikpijn gaat krijgen of gewoon aan iets anders denken. En als ik er zo goed al zeker van ben dat ik buikpijn ga krijgen of ik heb buikpijn dan neem ik zo een pilletje ervoor (spasmomen) wat erg goed helpt!

Ik krijg het vooral van gesmolten kaas, cola , meer dan 1X vettig eten op een week, pita, heel pikant.
En hier let ik dan ook op dat ik dit niet eet

En ik heb het vooral ook zo met tijden ... dan is weer een tijdje dat ik rap buikpijn krijg van wat ik eet en dan is er weer een tijdje dat ik niets voel..
Het heeft ook vooral met de sterss te maken.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:57

@iingee: Ja zo'n onderzoek inderdaad!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:57

Arlando, een coloscopie dus.
Die heb ik wel gehad. Ja
Vond het roesje erger dan het onderzoek.
Ik heb namelijk niet geslapen tijdens het onderzoek, was klaar wakker. Maar heb twee dagen nodig gehad om het roesje uit mijn lijf te krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:59

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:55

Ik heb vaker een endoscopie gehad en coloscopie.
Ik vind het onderzoek meevallen, ik heb alleen 2 wkn erna nog last van mijn darmen, omdat er natuurlijk weer gerommeld (niets verkeerds, maar anders dan normaal natuurlijk) is daar tijdens het onderzoek.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:38

die heb ik ook gehad.
vond het niet heel erg maar werd op het eind het drinken en het naar de wc rennen een beetje zat... Clown

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:15

Ik heb hpu. De dokters gooien altijd alles op een spastische darm omdat ze niet weten wa je hebt.

http://www.hputest.nl/introductie.htm

Ik ben bijna allergisch voor al het eten en drinken. Ik mag geen vet, suikers, melk enz....

Mijn energie is 15 procent en mijn suiker veel te laag. Ook heb ik hitte aanvallen.

Ik zit nu thuis al paar jaar omdat ik zo weinig kan.

Heel veel verhalen hier lijken op HPU

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:24

leuk he een spastische darm? ik heb er ook last van!
Alleen laat ik me leven er niet door beinvloeden, ik doe alles, ik eet alles waar ik zin in heb! Pijn heb ik toch altijd wel, soms wat heftiger soms minder heftig, als ik van die heftige pijnscheuten krijg zak ik wel eens in elkaar maar dat is meestal zo afgelopen! maar ik heb dus 24 uur perdag pijn in de buik elke dag weer, ik weet niet beter.

Mijn zus is daarintegen weer anders, die heeft t ook maar durft b.v ook niet met de bus te reizen ( bang dat ze naar t toilet moet ) of de trein etc.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:40

dat is waar idd, gelukkig heb ik niet veel last van diarree, ik heb eerder dat ik een aantal dagen niet kan poepen en dat t dan na die dagen heel hard is en het mega pijn doet als t eruit komt ( soms tot bloedens toe van mijn huid eromheen )

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:46

auw, dat is ook niet fijn nee, en laxeermiddelen? Of suikers drinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:51

als ik laxeermiddelenneem an loopt het er idd als water uit...das ook niet alles