ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:09

Is het werk wel geschikt voor je, gezien de zwaarte van het werk en de genoemde afwijkingen?

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:10

Ja ziek is ziek, dan houd t gewoon op, en dan is het ook niet erg als een collega voor je moet invallen, want dat doe je zelf ook, invallen als iemand ziek is! Maar zomaar ziek melden, of je na een weekend feesten ziek melden, nee dat vind ik niet kunnen. Dat had je van te voren kunnen plannen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:11

Ik heb 70 man personeel............ en echt he........... er zitten ertussen waarvan de moeder al 3 keer overleden is.......... en das knap!

je wil niet weten wat mensen uit de kast toveren om extra dagen vrij te zijn.......... en ik ben als werkgever echt niet lastig

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:13

ik zou het niet kunnen, laat dan meteen een klas van 20 kinderen zonder juf staan. plus dat ik dan weet dat mijn collega een vrije dag mag inleveren omdat er bijna geen inval te krijgen is. Als hij ziek is moet ik werken, en zou het ook niet leuk vinden als hij zich om een feessie ziek meld, ga met Chev mee, dan gewoon vrij nemen, je weet van te voren wel wanneer je neef gaat trouwen.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:16

@ Kiwiko jeetje das toch niet normaal!! En hoe ga je daar dan mee om?

Ik kan dat echt niet, tuurlijk heb ik weleens geen zin, maar ik ga toch echt altijd werken, ook ben ik niet helemaal lekker ofzo!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:18

er volgt een iet wat minder leuk gesprek met mij dan Lachen Lachen ik ben niet moeilijk echt niet.......... als de inzet er is dan is die extra doorbetaalde vrije dag er ook Haha! ben ik niet lastig in.......

maar neem me niet in de zeik, dan wordt ik als werkgever wel heel lastig, naaah ben ik zelfs vervelend Lachen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:27

haha ja dat is logisch!! ja maar zo hoort t toch ook, alleen je kan ook op een andere manier aan je vrije dag komen en niet door te vertellen dat je "ziek" ben!!

Nee, maar zo ie zo moeten mensen je niet in de zeik nemen en zeker niet je eigen personeel Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:30

nou is het bij mij extra beladen omdat ik thuiszorg lever...... dus mijn clienten echt afhankelijk zijn van het bedrijf om bijvoorbeeld uit of naar bed te gaan............ daarnaast lever ik ook terminale nachtzorg..... die mensen gaan dood!! en dan kan ik best heel boos worden als een zorgverlener het af laat weten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:32

KiWiKo schreef:
er volgt een iet wat minder leuk gesprek met mij dan Lachen Lachen ik ben niet moeilijk echt niet.......... als de inzet er is dan is die extra doorbetaalde vrije dag er ook Haha! ben ik niet lastig in.......

maar neem me niet in de zeik, dan wordt ik als werkgever wel heel lastig, naaah ben ik zelfs vervelend Lachen

Je hebt groot gelijk. Frequent verzuim gesprek, afspraken maken, na enige tijd evalueren en evt opnieuw afspraken maken en als dit geen effect heeft op termijn dan exit gesprek.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:33

Idd dan zou ik er ook heel streng op toe zien! maar wat ik dan niet snap is, mensen maken zelf die keus om dat als beroep te doen, je weet wat je functie inhoud, en dan nog gewoon smoesjes verzinnen om niet te hoeven werken, terwijl je echt belangrijk werk heb! Voor de mensen die dus echt verzorgt moeten worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:34

Juist een chronische darmontsteking in een bepaald deel van mijn dikke darm. Loop er al een jaar mee en af en toe is het dagen dat ik door de grond ga van de pijn in mijn buik. Heel vaak moe en ben gewoon de ene keer is het minder erg. Het komt ook met tijden dat het goed gaat en met tijden dat het minder goed gaat. Mijn werk neemt me ook niet serieus en mensen zien niet dat ik ziek ben. Maar er valt mee te leven en ik heb goede medicijnen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:35

In de thuiszorg sector is het verzuim altijd erg hoog. Er heerst daar ook een bepaald cultuurtje binnen die sector. Ik vind het knap als je ze daar wat strakker aan de lijn krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:36

en het gebeurd, echt Haha! Haha!

je wil niet weten hoevaak ik midden in de nacht gebeld word en zo maar even ergens naar toe mag gaan........

of s'ochtends een client uit bed mag halen.......... of ergens mag gaan soppen..........

en dan ben ik eigenaar van de zaak, ik heb 5 man op kantoor..... en ik ben het meest misbare op kantoor dus ik ga altijd.....

en daarom zeg ik ook, rechtmatig ziek, helemaal begrip voor......... naadje verhaal en dan ben je mijn

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:41

Vind het wel sterk, dat je het dan zelf tijdelijk oplost. Zorgt vaak wel voor respect en goed voorbeeld doet goed volgen. Je moet alleen wel zorgen, dat jouw bordje niet te vol komt.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:42

Lekker makkelijk is het dan he! Zeker als ze weten dat er toch wel iemand is die het doet! Ik heb zo'n collega die om ieder dingetje zich ziek meld, ik kan me daar zo aan irriteren!

Nogmaals ziek is ziek en dan is het logisch als je je ziek meld, maar sommige melden zich erg snel ziek!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:43

ach ik zorg wel goed voor mezelf Lachen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:45

je heb groot gelijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:50

KiWiKo schreef:
en het gebeurd, echt Haha! Haha!

je wil niet weten hoevaak ik midden in de nacht gebeld word en zo maar even ergens naar toe mag gaan........

of s'ochtends een client uit bed mag halen.......... of ergens mag gaan soppen..........

en dan ben ik eigenaar van de zaak, ik heb 5 man op kantoor..... en ik ben het meest misbare op kantoor dus ik ga altijd.....

en daarom zeg ik ook, rechtmatig ziek, helemaal begrip voor......... naadje verhaal en dan ben je mijn

Hoe doe je dat dan met je dochter Kim?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:53

ik heb het geluk een heel zelfstandig kind van 9 te hebben die heel goed kan relativeren......... ik heb haar vanochtend om 7 uur wakker gemaakt, ik ben om half 8 weggegaan om op tijd bij een client te zijn en haar om kwart over acht gebeld dat ze naar school moest.......

in de nacht maak ik haar wakker en zeg ik dat ik even weg moet maar weer op tijd terug ben om haar wakker te maken......

daarnaast heb ik gelukkig hele fijne buren die voor mij inspringen als het voor mij moeilijk is

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:54

Knap hoor Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:55

Maar heb je dan wel tijd voor je kind nog, als ik jou zo hoor ben je altijd aan het werk...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:01

Faye........... het is nu niet zoals ik het wil, absoluut niet..... maar het is even niet anders....... tis nu inleveren voor haar en voor mij....... gelukkig hebben we het wel heel goed samen en kunnen we er goed over praten en denken en is er ruimte voor haar om te ventileren .......

maar ideaal is het niet.........

en daarom kan ik ook heel, heel naar reageren als mensen zich onterecht ziekmelden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:06

Iedereen heeft m.i. wel eens een 'baaldag'.. Maar zoiets moet niet vaker voorkomen natuurlijk..

Vandaag ben ik weer gewoon thuis. Ben 2 weken geleden op een nare manier van m'n paard gevallen waarbij ik de banden van het AC gewricht in m'n schouder heb verrekt en een hersenschudding heb opgelopen.. Die eerste zorgt dat ik niet mobiel ben, de tweede zorgt voor concentratieproblemen, hoofdpijn en Gaaaap Nu werk ik 1 op 1 als directiesecretaresse, mijn baas kan best ff zonder me, maar er is niemand die me vervangt. Vandaar dat ik mobiel bereikbaar ben voor dringende zaken en een paar halve dagen heb gewerkt. Tegen de adviezen in, nu duurt het misschien wat langer, maar de ergste puinhopen zijn weggewerkt weer..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:18

Chubby schreef:
Iedereen heeft m.i. wel eens een 'baaldag'.. Maar zoiets moet niet vaker voorkomen natuurlijk..

Daar heb je nu vakantiedagen voor Pling

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:49

Ben ik met je eens Nikka Knipoog