Je dagelijks douchen; is dat wel gezond?!?..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re: Je dagelijks douchen; is dat wel gezond?!?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:47

Ja het is toch zo Lachen
Ik vind het vies om niet te douchen na het sporten. Aangezien ik elke dag minimaal 1.5 uur Muaythaiboks, en nog paardrijd, daarnaast nog werk e.d. vind ik het niet meer dan normaal. En daarbij komt dat ik mijn haar ook elke dag moet wassen anders kan ik er echt helemaal niets mee Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:18

Als je inderdaad iedere dag intensief sport vind ik het weer wat anders. Maar als je zoals veel van ons de hele dag achter een bureau of op school zit en weinig lichamelijks doet, daardoor weinig zweet? Mwah...

Overigens geldt dan nog niet 'iedere dag douchen kan niet ongezond zijn want ik leef ook nog' Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:28

Misschien niet noodzakelijk om elke dag te douchen, maar ik vin dhet wel fris Vork
Ik douche me 1 a 2 keer per dag Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:48

Blue_Eyes schreef:
Overigens geldt dan nog niet 'iedere dag douchen kan niet ongezond zijn want ik leef ook nog' Knipoog

Tsja heel gezond zal het ook wel niet zijn, je krijgt er een mindere weerstand door ofzo omdat je veel te 'schoon' bent. Nou ik heb nergens last van en ik denk dat er veel ongezondere dingen zijn dan elke dag doucen. Laat ik zo zeggen ik kan me er niet zo druk om maken Lachen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:50

detour schreef:
Ik hoor vaak dat mensen zich dagelijks douchen, soms wel twee keer.

Ik douche 's ochtends en 's avonds en na het paardrijden. Meestal is dat 's avonds dus dan twee keer, maar als ik 's middags rijd zit ik op drie keer per dag! Sigaar Ik was mijn haar 2 keer per week, heb heel lang dik haar wat niet altijd doet wat ik wil, dus het kost me gewoon te veel tijd Tong uitsteken

detour schreef:
Mijn huid droogt er ontzetttend van uit, dus ik douche me maximaal drie keer per week.

Dat had ik ook vaak. Goed insmeren met bodylotion en niet te warm douchen! Ik douche tegenwoordig altijd lauw, en dat helpt onzettend. Als ik heel heet douche zie ik eruit als een geraspte kaas Vork

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:45

Bubsj schreef:
Als ik heel heet douche zie ik eruit als een geraspte kaas Vork

ROFL ROFL ROFL heel treffend omschreven Huilen van het lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:50

Emytje schreef:
OVerigens nog iets naast het milieu en de kosten. Ik doe de opleiding Apothekers assistente en vorige week hadden we het over de pH-graad van de huid. Het is zo dat in de westerse wereld, en dan met name Nederland, onze pH-graad te hoog is door overdreven hygiëne. Hierdoor is onze huid erg vatbaar voor bepaalde schimmels en bacterie-infecties. Daarnaast is het ook nog eens zo dat we bepaalde weerstand, die opgebouwd wordt in onze kinderjaren, niet wordt opgebouwd vanwege overdreven hygiëne. Dus als we dan weer kijken naar is iedere dag (of dus meer) douchen gezond? Het antwoord is dan dus nee. Knipoog

Mijn leraar biologie vertelde in de klas ook dat hij vroeger als laatste in bad ging. Ze deden met heel het gezin 1 bad.
Nou, dan bouw je een aardige weerstand op!
Dit is imo ook een beetje overdreven trouwens Haha! Maarja, dat was vroeger he!

Nu moet het allemaal zo hygiënisch mogelijk. Zo erg dat het eigenlijk niet eens hygiënisch meer is, omdat je snel ziek wordt Vork
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 09-06-08 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:51

MIjn bioleraar deed zijn alligator wel eens in de badkuip. Is ook lekker fris. Bijzondere figuren..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:06

Mijn vader had eens twee eenden gekregen, dood, zwaar bevroren en om op te eten. Ze moesten alleen nog geplukt worden en daarom had hij ze in de badkuip gelegt zodat de veren makkelijker los zouden gaan laten.
Staat toch raar als je 's avonds onder de douche wilt stappen en er twee koploze eenden in de badkuip ronddobberen...
(eh, mam? wordt het niet eens tijd dat de badkamer een grote beurt krijgt? d'r drijven nu wel hele rare dingen in... Haha! )

Wat douchen aangaat, één keer per dag met 'zeep' en alles en dan het liefst 's avonds voor het slapen gaan. 's Ochtends was ik me wel met een washandje. Als het zomers echt heet is en ik veel zweet stap ik wel vaker onder de douche, maar dan 'met zonder' of een heel klein beetje 'zeep'. Gewoon effe lekker afspoelen met lauw water. Maar ook tegen de spier/gewrichtspijn wil ik nog wel eens tussendoor onder het water stappen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:14

Ik douche bijna wel elke dag. Zoiezo met warm weer want dan transpireer je toch sneller. En ook al zweet ik maar heel iets dan ga ik toch echt onder de douche lijkt me wel zo fris. Ik was mijn haar zoiezo om de dag en als ik heb gesport dan was ik het extra. Zomers ga ik vaak 2 keer per dag douchen, smorgens en savonds en altijd met zeep. Alleen afspoelen als je hebt getranspireerd vind ik persoonlijk niet voldoende. Ik gebruik wel een heel huidvriendelijk product. Als ik 1 keer douche zeepvrije wasgel van switzal en als ik 2 keer was de cleanser van nioxin die is nog een tikkie zachter voor de huid.
Droge huid heb ik nooit last van als ik 2 keer douche douche ik toch omdat ik het warm heb dan douche ik toch behoorlijk koud en smeer dan altijd even extra met een goede vocht inbrengende creme.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:38

Ik douche zelf elke dag, vind het zowiezo niet prettig om niet-gedoucht mijn bed in te gaan. En vind het wel fris, aangezien ik toch elke dag bij de paarden te vinden ben. Mijn haar wassen doe ik ook elke dag, aangezien die paardengeur toch ook in je haar trekt en krijg nooit vet haar. 'morgens doe ik altijd even wassen en ls het kan ook even snel onder de douche. Kan ik fris overal heen en 's avonds fris mijn bedje weer in. Qua droge huid heb ik nergen last van, douche vaak erg lauw, dus snel uitdrogen doe ik niet! Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:38

Ik pik veel energieèn van anderen op en die krijg je weg door je af te spoelen,dus ik douche me graag iedere dag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:45

Ik douche ook elke dag, of in ieder geval bijna elke dag. Na het sporten sowieso, en na een hele dag (07-17) in de AH wil ik die lucht graag ook van me af spoelen Knipoog
Als ik een hele dag thuis heb gezeten wil ik wel eens over slaan. Haar waste ik eerste elke dag, nou om de dag.

Vind het ook gewoon niet fris, vies mijn bed in En ik vind douchen heerlijk, lekker ontspannend en alles van je af spoelen Lachen

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:53

Ik douche ook iedere dag!
En meestal 2 x omdat ik douche sochtends als ik naar school ofzo gaa,
en savonds werk ik meestal of sport ik en dan vind ik t ok wel prettig...

maar van droge huid heb ik helemaaal geen last van gelukkig, en mn haar was ik om de dag ofzo

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:01

dat smorgens douchen kan ik echt niet begrijpen, heb het ooit 1x gedaan. word er zelfs slaperig van. Om wakker te worden: meteen je nest uit, eten en naar buiten om bijv. hond uit te laten, krantje uit de bus halen of zoiets.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:17

frankiej schreef:
dat smorgens douchen kan ik echt niet begrijpen, heb het ooit 1x gedaan. word er zelfs slaperig van. Om wakker te worden: meteen je nest uit, eten en naar buiten om bijv. hond uit te laten, krantje uit de bus halen of zoiets.

Tsja, anderen worden wél wakker door te douchen.
Waaronder ik.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo fris om je 's morgens niet te douchen.
Je zweet in je slaap behoorlijk namelijk.
Maar goed, ik ben best overdreven hierin. Ik vind al snel dingen vies dus mijn mening is niet erg objectief...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:54

marleen_usar schreef:
Ik pik veel energieèn van anderen op en die krijg je weg door je af te spoelen,dus ik douche me graag iedere dag.

Energieen gaan in je ljif zitten, hoe kun je die afspoelen? Clown

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:58

Haha, daar heb ik geen last van.

Maar ik douche wel iedere dag. Ik vind het gewoon lekker om wakker te worden en het liefste ga ik ook schoon mijn bed in. Maar meestal hou ik het wel bij één keer per dag.

Op dagen als dit, als het zo warm is, dan douche ik vaak 's avonds, omdat ik dan gezweet heb. Als ik terug kom van mijn werk douche ik ook altijd en verder douche ik gewoon 's ochtends... heerlijk wakker worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:04

Ik douche al jarenlang 2x per dag, was ook elke ochtend mijn haar en smeer me goed in met creme en drink veel water. Heb geen last van een droge huid of haren, hoor. Ook een kwestie van niet te veel zeepjes/shampoo gebruiken, denk ik (ben ik heel zuinig mee, want ik ben nooit echt vies zo natuurlijk Haha!).

Ik wil 's morgens gewoon wat water over mijn hoofd, even wakker worden Haha! , me fris en schoon voelen. En 's avonds spoel ik me even snel schoon en idd, ik merk ook dat ik me beter voel door te douchen, dat de dagelijkse indrukken en energieen echt letterlijk even 'weggespoeld' worden. Zal best heel zweverig klinken, mij een zorg wat anderen vinden, het is wat ik ervaar, klaar. Tong uitsteken

Ik ben lichamelijk heel erg gezond in elk geval, hoor. Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:10

Ik douche iedere dag hoor, lekker fris Ja

In de zomer vaak meerdere keren per dag, maar dat noem ik dan geen douchen, dat noem ik meer "afspoelen" ofwel even de slang water er over en het zweet wegspoelen.

Ik douche meestal 's ochtends omdat ik 's nachts erg zweet en het dan onfris vind om 's ochtends gelijk in de kleren te stappen. Maar in de winter kan het ook voorkomen dat ik 's avonds douche, dan zweet ik ook minder en voel ik me in de ochtend ook niet zo plakkerig.

Er gaan bij mij wel liters lotion en creme doorheen vanwege mijn droge huid, maar ja, dat heb ik er wel voor over, niets zo vies als een stinkend lichaam hoor! Ik heb de paarden aan huis en ben dus altijd in de weer met ze, en ik heb weinig zin om altijd maar naar paard te ruiken, ook al vind ik het zelf niet vies ruiken, ik heb nog wel mededogen met mn omgeving Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:13

Barmat, gelijk heb je. Als je veel met paarden bezig bent, veel sport, veel fietst, de hele dag bezig bent, zoals ik, dan moet je wel. Ik heb overigens een vrij gevoelige huid, maar met de juiste verzorging van binnen (water drinken, gezonde voeding) en van buiten (creme's e.d.), gaat het prima, hoor.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:16

Ik douche bijna elke dag. Vind het lekker fris. Mijn haar was ik niet dagelijks, maar wel altijd als ik gesport heb (hier vallen de paarden bij mij ook onder *LOL*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:22

Ik douche mezelf elke avond. Meestal ruik ik naar paard, of heb ik gezweet. En dan vind ik het ook frisser om schoon mijn bed in te duiken.
Ik was ook elke avond me haar, het kan opzich wel 2 dagen zonder wassen maar na 2 dagen begin je het toch wel te voelen en te zien. Zeker omdat ik lang haar heb en meestal los en dan op school zit ik er de hele dag in te friemelen en daar wordt het ook vet van. Dus tja, 1x per dag douchen + haren wassen. Heb overigens nergens last van, heb een zijde zacht huidje Bloos.