Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:mijjn moeder kwam met een hoestje, is 2 maanden daarna overleder aan de gevolgen van kanker......... moet ik nu met elke onregelmatigheid naar mijn ha rennen???
MISTRAL94 schreef:KiWiKo schreef:mijjn moeder kwam met een hoestje, is 2 maanden daarna overleder aan de gevolgen van kanker......... moet ik nu met elke onregelmatigheid naar mijn ha rennen???
Dan heb je idd geen leven meer maar er zijn veel die het wel doen
Nikka schreef:Het was een algemeen voorbeeld. Het gaat erom dat als je die onderliggende vraag niet ziet, je iemand ook niet kan geruststellen. Bijvoorbeeld iets van: ik hoor niets aan de longen wat daarop wijst. De angst blijft dan toch sluimeren.
KiWiKo schreef:ik snap dat een ha een overvol spreekuur heeft........ als ik zie dat er mensen zitten op een spreekuur voor een puist op de kin............
MISTRAL94 schreef:Nikka schreef:Het was een algemeen voorbeeld. Het gaat erom dat als je die onderliggende vraag niet ziet, je iemand ook niet kan geruststellen. Bijvoorbeeld iets van: ik hoor niets aan de longen wat daarop wijst. De angst blijft dan toch sluimeren.
Maar snap je dan ook dat een huisarts een overvol spreekuur heeft? Waardoor het dus kan gebeuren dat je niet altijd diezelfde dag terecht kan?
Nikka schreef:Het was een algemeen voorbeeld. Het gaat erom dat als je die onderliggende vraag niet ziet, je iemand ook niet kan geruststellen.
Tenshi schreef:Je hebt 'aanstellers', en mensen die door die aanstellers niet meer naar de huisarts gaan. Van die laatste ben ik er 1. De laatste keer heb ik veel te lang met een probleem doorgelopen waarvoor ik medicatie nodig had die niet in de buurtsuper te krijgen is, bang dat ik was dat het niet ernstig genoeg was. Goed, het was niet levensbedreigend, maar er moest wél wat gebeuren.
Ik ben 1 keer door een tijdelijke huisarts afgescheept met 'wat wil je nou dat ik doe?' en niet op een sympathieke manier, nee, ik ben afgescheept door het mens met het feit dat mijn klacht tussen mn oren zat. Ze zei het niet direct maar bedoelde het zeer zeker zo. Bedankt joh. Ik heb er nog altijd last van, maar vertik het nu nog naar de HA te gaan tenzij het enorm verergerd.
Door dit soort ervaringen, én door dingen die ik in dergelijke topics lees zul je mij niet snel bij de huisarts zien. Ook niet met reële problemen. Ik ga uiteindelijk wel, maar wacht veel te lang met bellen. En daarmee ben ik echt de enige niet. Als het zover moet komen klopt er echt iets niet lijkt me.
Over mijn reguliere huisarts ben ik overigens dik tevreden. Ook met de assistentes hier is niets mis.
Jammer dat er altijd weer met modder gegooid moet worden. Uiteindelijk moet er van beide kanten wat gebeuren als je het mij vraagt. Degenen die hun werk wel goed doen / degenen die niet met onzinklachten naar de HA gaan daargelaten.
secricible schreef:ik denk dat Tenshi bedoelt dat de HA's tegewoordig zoveel aanstellers zien, dat ze mensen heel snel met een korreltje zout nemen. Hierdoor zul je sneller afgescheept worden en mensen gaan dan geen tweede keer voor hetzelfde probleem.
Heb gelukkig zelf nooit problemen ondervonden bij de huisarts. Ik kwam er regelmatig, vanwege een chronisch ziektebeeld, maar gelukkig zat mijn huisarts met een hoop artsen bij elkaar, en als het dan iets was wat niet met astma te maken had, was er altijd wel een plekje bij een ander.
Tuurlijk word je het liefst op diezelde dag geholpen, moet zeggen dat het bij mijn huisarts ook meestal wel gebeurt.
Ik erger me er juist altijd heel erg aan als de assisitentes vragen wat er aan de hand is. Ik vertrouw mijn huisarts volkomen en wil met problemen bij hem komen, maar heb datzelfde niet bij de assistentes. Als ik last heb van mijn arm, zal ik het uiteraard gewoon melden, maar vind vaak dat zij teveel dingen in proberen te schatten.Ben ooit een week vooruit gezet, omdat ik een verkoudheidje had volgens heb, dat kon wel even wachten. Een week later bleek dat ik een ernstige longontsteking had, dat is lekker als astma-patient zijnde.
Toen ik enkele weken later weer hoestbuien kreeg, stond ik er dus ook op dat ze me meteen een plekje gaven, druk of niet.
Ik weet dat huisartsen het druk hebben en dat het moeilijk is de zware gevallen te filteren met de minder zware gevallen, maar ik vind dat zij te vaak op de stoel van de arts gaan zitten. Weet dat er bij mijn huisartsenpost 4 assisitentes waren, waarvan er maar eentje netjes naar de huisarts stapte om te informeren als het nodig was.