Leven met Autisme

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:51

Citaat:
Ik merk er zelf eigenlijk niets van, omdat ik niet anders ben gewend zie je, voor mij is dat allemaal normaal terwijl sommige opmerkingen heel verkeerd overkomen, bijv: "hoe laat moet je naar huis?" Snap je?

nee, dat snap ik als niet-autist dus niet.
zou je dat uit kunnen leggen?
mijn zoontje heeft dus wel autisme, ik zou zo graag eens in zijn bolletje willen kijken wat en hoe hij over bepaalde dingen denk. vaak word ie boos omdat ie ons gewoon verkeerd begrepen heeft. heel frustrerend voor hem, maar ook voor ons als ouders.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:00

sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik had een vraagje.

wij zijn thuis al jaren een pleeggezin en hebben verschillende pleegkinderen in huis gehad, nu hebben we een baby en een jongentje van 5 jaar. nu hebben we een vermoeden dat dat jongentje een vorm van autisme heeft. ik vind het interessant om me in dat soort dingen te verdiepen, dus ik vraag jullie of jullie denken dat hij autisme heeft.
hij spreekt moeizaam, hij zegt bijv tegen bedoel ik, kedoel ik (terwijl hij gewoon weet dat hij bedoel ik moet zeggen) ook kan hij de sch niet uitspreken en zegt hij gewoon soenen in plaats van schoenen
hij luistert zeer slecht, hij doet maar wat als er iets van hem gevraagd word. ook moet je hem 3 x roepen voordat hij je hoort.
hij kan enorme lol hebben als hij in zijn eentje speelt met iets.
hij word snel boos en spreekt tegen. ook huilt hij snel.

misschien kunnen jullie iets met deze informatie en mij misschien vertellen of hij autistisch is of niet
bedankt alvast

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:03

ik denk dat je beter een deskundige kunt vragen.
er komt heel wat meer bij kijken voordat men de diagnose stelt.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:07

@Nadine, op basis van deze informatie zou je dat niet kunnen zeggen, sterker nog, 'wij' kunnen dat helemáál niet zeggen, dan moet je echt naar een deskundige toe gaan. MIsschien is zijn spraak-taalontwikkeling gewoon wat achter, want het lijkt meer op gebrekkig uitspreken wat jij vertelt. En hij zit bij jullie in een pleeggezin he? Ik weet natuurlijk niet wat de reden daarvoor is, maar misschien kan je daarin ook een reden vinden voor zijn gedrag?

@Sullie97, waarom lukte het de vorige keer niet goed toen je naar het hbo ging? Je schrijft dat het nu op het mbo wel goed gaat namelijk. Wat is voor jou dan het verschil? Als het nu goed gaat en de omstandigheden veranderen niet heel erg als je naar het hbo gaat, zou ik het gewoon proberen.
Mijn zusje is 18 en heeft ook pdd-nos. Voor haar was het een te grote overgang van de middelbare school bij haar in dorp ineens naar het hbo 25 kilometer verderop, waar je met de trein en bus heen moet. Zij is daardoor afgehaakt, ze kon echt niet verder, ze kwam door alle spanning en stress niet eens toe aan daadwerkelijk een boek openslaan. Nu heeft ze eerst dagbesteding op basis van pgb en dan weer verder kijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:39

Nadine_ schreef:
hij spreekt moeizaam, hij zegt bijv tegen bedoel ik, kedoel ik (terwijl hij gewoon weet dat hij bedoel ik moet zeggen) ook kan hij de sch niet uitspreken en zegt hij gewoon soenen in plaats van schoenen
hij luistert zeer slecht, hij doet maar wat als er iets van hem gevraagd word. ook moet je hem 3 x roepen voordat hij je hoort.

Persoonlijk zou ik eerst goed laten uitzoeken of er sprake is van gehoorproblemen. Niet luisteren hoeft niet altijd ongehoorzaamheid te zijn, het kan ook gewoon zo zijn dat hij het echt niet goed hoort. (En soms denk je makkelijk: "oh, maar hij hoort ook ... en ... dus hij is echt niet doof" maar het gehoor is best ingewikkeld, en als bijvoorbeeld het geluid vervormd raakt kan het zo zijn dat hij wel iets hoort maar het niet kan herkennen als jouw stem.)

Ook andere dingen kunnen meespelen: dat hij taalproblemen en communicatieproblemen heeft doordat hij op de leeftijd waarop je zoveel taal leert (zo tot je 3e jaar) door een moeilijke thuissituatie wat weinig heeft meegekregen hoe je dat doet.

Deze dingen kunnen vaak leiden tot gedrag wat op autistisch gedrag lijkt, omdat het gedrag is dat ontstaat als iemand (het kind) de situatie niet begrijpt, niet aankan, niet kan sturen. Maar wat de reden is dat hij dat niet kan, is zo niet te zeggen.

Maar ondanks dat denk ik dat het wel redelijk duidelijk is wat hem zou kunnen helpen. Zeker zou ik een goed lichamelijk onderzoek (van gehoor etc) doen, en mogelijk dat ook logopedie voor de spraakproblemen nodig is.
Maar het allerbelangrijkst lijkt me dat je hem helpt door duidelijkheid te scheppen: duidelijkheid in wat er van hem verwacht wordt en wat er aan de hand is. Door goed naar hem te luisteren en te kijken kun je proberen om wat meer mee te gaan in zijn beleving. En door instructies in stukjes te hakken, te herhalen, visueel te ondersteunen, consequent te zijn en door steeds opnieuw heel goed in de gaten te houden hoe hij reageert, waar het moeilijk wordt voor hem en waar het goed gaat kun je het allemaal wat duidelijker voor hem maken.
Mocht het nou wel opstandigheid zijn dat hij slecht luistert, dan is het ook veel makkelijker om concrete regels te maken (iets als 'je moet je goed gedragen' kan heel abstract zijn, "je mag niet schreeuwen en met spullen gooien" is dan al heel wat duidelijker) en dan goede en duidelijke consequenties aan zijn gedrag te verbinden, zowel positief als negatief.

Maar ook duidelijkheid over wat er met hem gaat gebeuren, dat hij niet wordt overvallen door allerlei dingen. Als kind in de pleegzorg zal hij zeker een paar zeer beangstigende ervaringen hebben meegemaakt waar hij uit de ene omgeving in een geheel nieuwe terechtkomt. Dat moedigt niet aan om elk nieuw avontuur met enthousiasme tegemoet te zien. Door hem daarin wat houvast te geven wordt het misschien makkelijker voor hem.

Verder zou ik dit uiteraard zeker ook bespreken met de pleegzorg, begeleiders, voogd of wie er ook professioneel met deze kinderen verbonden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:43

Weleens gehoord van de uitspraak:
"I'm not a puzzle, I'm a person"?
Waarom willen mensen altijd 'in iemand hoofd kijken'? Sorry maar ik word af en toe zo moe hiervan. Als je het niet hebt zou je het dus ook nooit helemaal kunnen begrijpen.
Laat ons lekker ons zijn snaps?

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:49

Ik weet wel hoe m'n zoontje zich voelt want ik herken het van mezelf,zoals ik vroeger was en mezelf voelde in bepaalde situaties.Dus ik begrijp precies waarom hij iets wel of niet wil e.d.Z'n vader snapt hem helemaal niet en ziet veel dingen als 'onwil'(!) en dommigheid..ik kan vaak wel uitleggen dat dat dus niet zo is en waarom hij zo doet..zijn soms best wel vervelende situaties (voor m'n zoontje)die voorkomen kunnen worden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:54

Het gaat er uiteindelijk om of je er begrip voor kan opbrengen en dus kan snappen waarom iemand 'anders' denkt en anders omgaat met bepaalde situaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:08

nou dat begrip is vaak erg ver te zoeken als er echt een keer iets niet lukt.
Als er een keer iets fout gaat waar ze n excuus voor nodig hebben zijn ze wel snel met die wijzende vinger.
Vinnet wel gezegend.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:56

Snoompje schreef:
Waarom willen mensen altijd 'in iemand hoofd kijken'? Sorry maar ik word af en toe zo moe hiervan. Als je het niet hebt zou je het dus ook nooit helemaal kunnen begrijpen.

sorry hoor, zo was het niet bedoeld.
maar begrijp je ook een beetje hoe het voor ons als ouders is, als je kind vreselijk tekeer gaat om iets wat ik niet begrijp?
hij kan niet over zijn gevoelens praten, wij zullen daar op een andere manier achter moeten zien te komen.
ik ben trots op mijn ventje, zou hem voor geen goud anders willen hebben.
hij mag zijn wie hij is.
jij ook
Ach gut
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 15-06-08 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:57

Snoompje schreef:

sorry hoor, zo was het niet bedoeld.
maar begrijp je ook een beetje hoe het voor ons als ouders is, als je kind vreselijk tekeer gaat om iets wat ik niet begrijp?
hij kan niet over zijn gevoelens praten, wij zullen daar op een andere manier achter moeten zien te komen.
ik ben trots op mijn ventje, zou hem voor geen goud anders willen hebben.
hij mag zijn wie hij is.
jij ook
Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:20

Snap ik wel, en bij een kind is dat makkelijker als bij een puber. Ik ben op zoek naar wie ik ben, en da wordt steeds de kop in gedrukt. Krijg het gevoel dat ik niet mag zijn. Zwaar irritant. Stomme mensen met hun Rainman ideeën.
Hoe vaak krijg ik de vraag van wat denk je? Waarom zou ik zoveel anders denken als een ander, ben niet debiel ofzo.
Met andere woorden, één bonk frustratie hier.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:18

er zijn andere fora voor mensen met autisme..ik heb er niet veel aan gehad kwa info maar gewoon dat je mensen tegenkomt die je dus niks hoeft uit te leggen en zelfs zeggen ja dat heb ik nou ok altijd..dat is heel fijn..Ik heb ook een tijdje medicijnen gehad..toen deed ik ook aan een adhd/add training mee en toen had ik pas het gevoel dat ik alles 1 voor 1 kon uitzoeken..hpe het werkte..hoe het bij mij werkte.hoe het bij andere werkte..

Ik weet nu ongeveer een jaar (en k ben nu 24) wie ik ben, kan heel goed voelen wat ik wil of niet wil en ben erg gelukkig met mezelf. Ik heb mijn rust gevonden maar kan er ok over waken om die te behouden.

Ik hoop echt dat jij dat ok snel vind Snoompje!!!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:58

Snoompje schreef:
Stomme mensen met hun Rainman ideeën.
Hoe vaak krijg ik de vraag van wat denk je? Waarom zou ik zoveel anders denken als een ander, ben niet debiel ofzo.
Met andere woorden, één bonk frustratie hier.

'Grappig' dat je dat zegt, dat je niet echt anders bent of denkt. Mijn zusje zegt vaak écht niks te denken, cognitieve gedragstherapie was daarom ook niet haalbaar. Ik vind het dus niet zo raar dat iemand vraagt 'wat denk je?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:00

Oké, misschien heeft jouw zusje een iets anders als agerger of in een andere mate.
Waar ik gewoon zo van baal is dat andere mensen (vooral leraren) je er lekker vaak aan moeten herrinneren dat je anders bent en wat je niet kan. Ze laten me het niet eens proberen.
Wil zeg maar ook gewoon mn lven lijden op een prettige manier, net als ieder ander.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:52

Snoompje schreef:
Oké, misschien heeft jouw zusje een iets anders als agerger of in een andere mate.
Waar ik gewoon zo van baal is dat andere mensen (vooral leraren) je er lekker vaak aan moeten herrinneren dat je anders bent en wat je niet kan. Ze laten me het niet eens proberen.
Wil zeg maar ook gewoon mn lven lijden op een prettige manier, net als ieder ander.

weetje, wat mensen vaker moeten doen, en dan niet alleen bij mensen met autisme of een andere handicap, kijken naar de dingen die iemand juist WEL goed kan, en dat benadrukken.
gelukkig heeft mijn zoontje zo'n juf in de klas, ben ik ook erg blij mee.
niemand zit erop te wachten om steeds maar aan herinnerd te worden aan dingen die hij niet goed kan, dat is alleen maar frustrerend en werkt in mijn ogen averechts.
waarom moet mijn zoontje in een groepje meewerken als hij dat echt niet kan? omdat dat nu eenmaal zo hoort? bullshit! omdat hij daar nu juist moeite mee heeft, mag hij lekker zijn eigen opdracht doen, en de kinderen uit de klas vinden dat nu helemaal niet meer raar. hij word gewoon geaccepteerd zoals hij is.
ik hoop dat dat over een paar jaar als hij naar de middelbare school gaat, ook zo is.
maar dat zien we dan wel weer.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:13

Zoals ik eerder al eens heb gezegd mijn vriend heeft ADHD en ook een soort van autistische trekken. Krijg ook altijd vragen als goh is dat niet moeilijk om mee te leven, enz... maar ik moet zeggen ik weet niet beter. Mijn vriend is wie hij is Lachen tuurlijk soms is het best wel moeilijk maar vaak voel ik dat als ik ook eens een keer niet lekker in mijn vel zit. Uiteindelijk zit diegene die het heeft er het meeste mee.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:08

dodi459 schreef:
Hallo,

Ik heb autisme. Fijn, dat hier een topic over is.

Ik kan niet zomaar ergens alleen naar toe, ik kan niet zelf naar de winkel e.d. Er gaat áltijd iemand mee, als ik naar mijn paard toe ga. Dit zijn de dingen waar ik zelf het meest last van heb. Ook begrijp ik grapjes van andere mensen niet, ik voel me snel "aangevallen" en onzeker.

Heb altijd het gevoel, dat mensen naar mij kijken, wat dan eigenlijk niet zo is.

Ik heb niet alles hier doorgelezen, kleine stukjes.

Gael

hoi Gael en alle andere ASS-ers,
ik zou jullie de volgende tip willen geven: ga eens naar een lezing van Collette de Bruin (dochter van Asperger, pleegmoeder van vele kinderen met ASS en auteur van "Geef me de Vijf"). Wij werken al tijden met de methode "Geef me de vijf" en het is een genot om te zien wat die structuur en duidelijkheid doet met onze meiden. Ze zijn minder angstig, meer zelfverzekerd en kunnen inmiddels contacten leggen met de wereld om hen heen Pling .

Zorg dat je niet PERSOONS-afhankelijk wordt, leer je leven in STRUCTUUR te zetten. Zo creer je je eigen basisveiligheid.

Ook ouders zouden dit boek eens moeten lezen. Zo zul je zien dat ASS-ers niet handelen uit onwil maar uit onmacht. Er is hen dan iets niet duidelijk. Zij kunnen het ons niet vertellen, maar wij kunnen het wel leren zien. Door het te zien, kunnen we duidelijkheid aanbieden waardoor de onmacht niet toeslaat.

zoals je misschien al merkt ben ik grote fan van "Geef me de vijf" Haha! . Uiteraard zijn er meerdere methodes en boeken uitgegeven die wellicht net zo goed zijn. Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
ASS-ers luister even naar Colette en kijk of dit iets is voor jullie en je omgeving:
http://www.autistisch-spectrum.nl/nieuw/

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:23

hiphopje schreef:
......zijn er hier trouwens mensen met ASS (austisme spectrum stoornis - en ja, daar valt ook ADHD en ADD onder) die paardrijden?

@ hiphopje......er zijn bij mij op stal meerdere meiden met ASS die paardrijden. Ze kunnen vaak niet in maneges rijden omdat veel dingen onverwacht, druk en niet standaard zijn. Hier kan ik ze dat wel bieden en het is super om te zien hoe ze met die paarden omgaan. Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:34

eindelijk een topic met mensen waar ik mee kan praten over mijn stoornis

ik heb zelf ook austisme spectrum stoornis soms is t best moeilijk voor mij om met andere mensen om te gaan of om een gesprek te beginnen..

ook kan ik dingen heel anders opvatten dan iemand zegt en word ik heel snel boos daarom..

drukte kan ik ook heel slecht tegen als t mij t druk word dan wil ik weg en als ik iet weg kan word ik of heel sagrijnig of ga ik enorm huilen(waarom ik dat doe weet ik eigenlijk nog steeds niet)

ik rij ook paard en daar leef ik dan ook helemaal in mijn (happy wereldje) waar t lijkt alsof niemand daartussen kan komen...
daar heb ik weinig tot geen last van druktes of wat dan ook ik sluit me dan zoals mijn pchygoloog dat zegt helemaal af van iedereen..

ik heb weinig tot bijna geen zelfvertrouwen..(klinkt raar maar ben vanaf groep 3 gepest op school tot bijna me 3de jaar op het mbo/havo/mavo

ook ik heb t gevoel dat veel mensen "denken" dat ik gestoord ben omdat ik autisme heb..
en word ook vaak zo op me werk behandeld...terwijl ik dat helemaal niet wil..
ook heb ik t gevoel dat mensen mij snel willen "aanvallen" of "verrot willen schelden"
soms is t best lastig hoor om de stoornis te hebben...

herken van sommige mensen idd het niet alleen ergens naar toe durven gaan...b.v solicitatie ..
of naar nieuwe stal....er moet altijd een bekende mee vaak is dat mijn mam

ook snelle veranderingen kan ik niet tegen ik word dan heel erg boos en blijf boos..
of als iets niet door gaat ofzo...daar kan ik heel slecht tegen..

maar vind het jammer dat mensen zodra je vertelt van ik heb autisme dat ze dan in 1 keer heel anders tegen je gaan doen..
je word gelijk anders benadert en behandelt...op me vorige werk ben ik huilend weg gegaan omdat ik er niet meer tegen kon hoe ze tegen me deden...alsof ik een klein kind was die niks goed kon doen ofzo...die elke keer maar herinnert moet worden aan het feit dat ze autisme heeft.. Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 01:16

Hoi, wat leuk dat hier een topic over is !! Ik heb zelf een lichte vorm van PDD-NOS, wat officieel niet onder autisme valt in mijn geval. Dit komt omdat volgens de regel iemand met PDD-NOS pas een ''echte autist'' is wanneer je aan alle ''eisen'' daarvan voldoet. Daarvan heb ik er gelukkig een heleboel niet. Met contact leggen heb ik geen moeite, ik ben niet in mezelf gekeerd ofzo. Ik ben juist heel spontaan voor iemand met PDD-NOS. Wel heb ik soms problemen met het opvatten van reacties van anderen of zelf in te kunnen schatten hoe iemand anders mijn reactie opvat. Vroeger had ik hier veel last van, nu wordt dat gelukkig een stuk minder. Doordat ik open ben over mijn PDD-Nos voorkom ik al heel veel problemen voor mezelf en anderen, dat scheelt echt. Ik schaam me er ook niet voor, want zo ben ik nou eenmaal. maar ik wil mijn PDD-NOS ook niet als excuus gebruiken voor mijn beperkingen, maar wel als iets om rekening mee te houden voor anderen. Door er open over te zijn leer ik er zelf ook steeds beter mee om te gaan. Ik heb 5 jaar (van de 1e tot de 5e) op een school gezeten voor autistische mensen (Prof. Dr. Leo Kanner School, Oegstgeest), maar dit vond ik afschuwelijk. Ik vind het goed als mensen rekening met me houden, maar zoveel als daar gedaan wordt door de leraren is gewoon bloedirritant op den duur. En ook doordat ik zelf een lichte vorm heb, voelde ik me niet thuis tussen de andere autistische mensen, omdat zij dit allemaal veel erger hadden en het waren ook bijna allemaal jongens, waar ik totaal niet mee overweg kon. Deze school heeft mij wat autisme betreft niks geleerd, maar wel een hoop mensenkennis gegeven. Sommige dingen waren er nog wel leuk, maar ik kan bijv. weinig leraren opnoemen waarmee ik goed kon opschieten. Dat waren er maar 2 of 3... Toen ik op die school zat, heb ik stage gelopen bij kinderdagverblijf de Paradijsvogel in Heemstede, wat gericht is op autistische kinderen. Ik kwam daar vooral om de dieren te verzorgen, er waren niet veel kinderen. Ook heb ik stage gelopen op een manege voor gehandicapten (kleine Manege De Woeste Hoeve, ligt in de Willem v/d bergh Stichting in Noordwijk), en daar heb ik veel geleerd over autisme en andere handicaps. Heel veel gehandicapte mensen hebben autisme, en dit is ook vaak de reden waarom deze mensen echt geestelijk gehandicapt zijn (niet zelfstandig en onafhankelijk kunnen functioneren). Ook epilepsie is vaak een oorzaak van een geestelijke handicap, veel van deze mensen krijgen meerdere epilepsie aanvallen op een dag. De mensen die daar op de manege werken (dagbesteding) en op de stichting woonden werden bijna allemaal 24 uur per dag begeleid of wonen in een soort serviceflat met begeleiding. Ik heb dus erg veel ervaring met autisme, van mijzelf en anderen. Dit gaat zelfs zo ver dat ik soms aan het gedrag of de blik in iemands ogen kan zien dat diegene autistisch is, of iig een vermoeden daarvan. Het is een moeilijke handicap die ik zelf veel als onbegrepen ervaar, maar doordat ik er zelf open en positief over ben, scheelt dit al heel wat. Ik ben allang blij dat ik een opleiding MBO Paardenhouderij kan volgen en later een baan kan krijgen en op mezelf kan gaan wonen, en dus zelfstandig kan functioneren. Ook ben ik alweer bijna 3 maanden heel gelukkig met mijn lieve vriendje (een ADHD-er, mijn andere 2 vriendjes die ik gehad heb hadden ook allebei autisme en/of ADHD) en ik ben echt heel blij dat ik ondanks mijn beperking toch zover gekomen ben, en wie weet wat de toekomst brengen zal...

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:38

Ik vind het altijd jammer als mensen geen alinea's maken..dan haak ik al af..

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:41

goedeavond, ik heb last van PDD-NOS en draai nu al 4 jaar mee in het speciaal onderwijs, ben net iets te erg om op regulier geplaatst te worden, maar heb het net iets te licht voor speciaal onderwijs, dus val er net een beetje tussen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 15:57

het gaat nu al veel beter met mij op school Lachen aan het begin van het jaar had ik nog wel eens woede-uitbarstingen, maar door mijn "rugzak" gaat het eigenlijk al veel beter Lachen Er is mij geleerd om alleen maar de positieve dingen te benoemen. Negatieve dingen praatten we niet over, dit helpt mij heel erg!!

sammyvriendJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:14

Een jongetje van de manege is zwaar autistisch. Hij vroeg mij een keer mijn msn adres en dat heb ik hem gegeven. Nu zegt hij altijd hoi als ik of hij online komt Clown Vind ik wel komisch maar soms erger ik me er heel erg aan, ik weet niet waarom. Hij zegt ook allemaal nutteloze dingen zoals wat hij gegeten had en dat dat heel lekker is en vraagt hij wat ik gegeten had enz Tong uitsteken
En op een gegeven moment zei hij zelfs dat hij verliefd op me was!! Lovers Vork Omdat hij zo goed met mij kom praten enz... Hij is het nu niet meer, gelukkig, ik vond het best wel beschamend Bloos Maar hij lijkt op een verstandelijk gehandicapte (deels omdat hij een oog-prothese heeft) (of hoe heet dat, een nepoog) maar hij is nog best normaal...