Ernstige depressie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:33

Bedankt, heb er toch maar een mailtje aan gewaagd Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:35

Goedzo meid, dan heb je in ieder geval een poging gewaagd.. Omdat je het waard bent!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:40

Clown

Ik ben snel om te l*llen he ... whahahahah !
Dit werkt ook niet ..
Zit in een stroomversnelling van stemmingen .. ene sec. super vrolijk, andere moment kan ik huilen ??????

Ik ben ook niet ernstig depri geweest hoor, licht tot matig hebben ze toendertijd geconstateerd, maar het had ook te maken met een burnout e.d.

WHAHAHAH klink als een zieltje ...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:49

Zieltje? Waarom?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:50

Dit is K*T .. je niet lekker in je vel voelen en niet
weten wat je eraan moet doen zodat je je wel weer lekker voelt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:50

Pff ik zit er weer even doorheen.. en dan nog wachten tot vrijdag tot ik bij de HA terecht kan. En dan nóg langer voor hulp omdat je toch wel weer op een wachtlijst komt.. Hoe ga ik dat vol houden? Nagelbijten / Gniffelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:51

Bestellen, die Aurum Metallicum D12! Who knows!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:53

Ik heb gemaild waar ik het kan bestellen en wat het moet gaan kosten Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:58

weetje.. ze denken dat ik autist ben..
en dat ik niet kan leren, en daardoor ben ik deprssief geworden Verward

morge krijg ik medicijnen en testen.. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:01

Daphne, sterkte hoor!
Autisme is wel iets heel anders (ik werk met autisten)..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:57

dankje Lachen

en ik las op internet wat het is, en ik kan me ook niet voortstellen dat ik dat heb..
maar aan de andere kant denk ik dat mijn psycholoog en psychiater wel weten wat ze zeggen..

ach ik weet het ook niet, hoop dat ik morgen eindelijk een beetje duidelijkheid krijg..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:59

AD kunnen je echt heel anders maken, dat is bij mij ook gebeurd. Ik kreeg van de psych Lexapro, een heel nieuw AD. Nou ik was totaal mezelf niet meer, heel vlak, in mijzelf gekeerd, emotieloos, leeg (wat dus ook symptomen van een depressie zijn). Nu heb ik weer Seroxat (slikte ik vroeger ook) en daar reageer ik super op.

Ben gewoon weer de oude, niet meer depressief, kan weer vrolijk zijn en genieten van dingen. En kan weer lekker kletsen.

Ik ben vandaag begonnen met therapie in Zeist, duurt 3 maanden en is in een groep. Heb vandaag als zeer positief ervaren.

Ik ga me ook eens verdiepen in dat product van VSM, lijkt me erg interessant...al ga ik NOOIT meer van de seroxat af (heb vorig jaar na 7 jaar afgebouwd en toen is het dus fout gegaan).

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:40

Citaat:
Beste mevrouw ***,

Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij ons te bestellen.
Wel kunt u Aurum metallicum D12 bestellen bij elke apotheek en zelfstandige drogist.
Aurum metallicum is bereid uit de delfstof goud en is geen vitamine.
D12 staat voor de potentie, dat is de verdunningsvorm van het middel.
D is decimaal, dat wil zeggen in stappen van 1 op 10 verdund en geschud en dat 12 maal.
Aurum metallicum D12 is verkrijgbaar in druppels , 25ml en granules (korrels), 200 stuks.
De prijs is € 11,95 per verpakking.

Met vriendelijke groet,
VSM Geneesmiddelen bv

Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:15

Hey Flower, heb je iets aan dat antwoord gekregen?..

tsja,reguliere artsen kunnen er waarschijnlijk niks mee met dat middel en als je twee dingen tegelijk gebruikt is het idd best lastig te achterhalen wat wel en niet werkt.

Bij Aurum merk je vrij snel of het iets met je doet.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:54

Ik herken je verhaal. Heb het ook allemaal gehad, behalve de waanvoorstellingen. Bij mij is het gedeeltelijk over gegaan toen ik mijn nieuwe paard kreeg. Medicijnen en psycholoog hielpen bij mij niet. Het enige wat ik heb gedaan is mezelf dwingen zoveel mogelijk bezig te blijven, dat helpt bij mij. Heb nog wel dagen, weken dat ik weinig kan en nachten wakker lig. Ben afgelopen jaar gestopt met school en halve dagen gaan werken. Werken lukte me ook niet, moest ik allemaal opbouwen.

Ik vraag me wel af, is een depressie nu echt helemaal te genezen? Ben er zelf van overtuigd dat het altijd terug blijft komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:17

Meld me hier toch ook maar, ga daarna nog weer even neuzen in het topic.
Ik heb al eens eerder hier meegelezen, maar door de titel "ernstige depressie" voelde het voor mij alsof ik hier niet hoorde te reageren (lees aandacht vragen terwijl anderen veel verder in de put zitten). Was toen ik af en toe hier mee las al wel depressief, maar val nu toch zeker onder de noemer zwaar / ernstig... Hoe je het ook noemen wil.

Via een burnout in een depressie gekomen, eigenlijk in het begin te weinig concrete begeleiding gehad. Liep destijds voor mijn burnout bij een bedrijfsmaatschappelijkwerker. (Reageer nog veel in het topic "Meer mensen burnout / overspannen?", maar ben daar eigenlijk inmiddels minder op mijn plek met mijn depressie)
Een hele zware teurgval gehad, waar ik nog midden in zit. Zelf bij de huisarts en bedrijfsarts aan de bel getrokken voor andere hulp, omdat het zo niet goed gaat, maar ik er zelf niet uit kom. Zie het niet meer zitten, alles is me te veel, heb paniekaanvallen, slaap heel erg slecht en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Zit sinds juni aan de AD omdat het niet meer uit te houden was, had mezelf niet meer onder controle en kreeg woede aanvallen, waarvan de dosering al een paar keer verhoogd is. Krijg nu deze week een uitgebreid psychologisch onderzoek. Het wordt nu gelukkig grondig aangepakt, maar het heeft even geduurd voordat ik me serieurs genomen voelde. (Ligt ook voor een deel aan mezelf, want heb al gauw de neiging om me beter voor te doen dan ik me voel, waardoor je bij een huisarts, bedrijfsarts e.d. natuurlijk een volkomen verkeerd beeld schept.)

@ Kimberley: ik heb wel eens gehoord dat een depressie altijd op de achtergrond blijft sluimeren en je er gevoelig voor blijft. Al wil ik dat nu liever niet geloven...

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:28

Ik wil het ook liever niet geloven, maar ik heb hetzelfde gehoord idd. Mijn arts zei daarintegen dat het helemaal weer over zou gaan, maar mijn arts heeft wel meer sullige dingen gezegd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:43

Ik wil er voor vechten om er helemaal uit te komen, maar ik ben toch bang dat je er altijd gevoelig voor blijft.

Wat de burnoutout betreft heb ik wel eens hetzelfde gehoord, namelijk dat bepaalde klachten kunnen blijven / chronisch worden (slapeloosheid). Dat hoop ik toch echt niet...
Maar goed, daar moet ik me nu nog maar even niet mee bezig houden. Eerst maar werken aan mijn herstel...

Jezelf dwingen bezig te blijven is opzich heel belangrijk. Ik lag zondag in bed na twee uur opgeweest te zijn toen ik dacht: Maar dit wil ik niet!!! Ik realiseerde me dat ik eigenlijk gewoon naar bed vluchtte...

Probeer niet zoveel mogelijk bezig te zijn, maar wel wat meer regelmaat te krijgen. Zoveel mogelijk bezig zijn is juist mijn valkuil, ik loop mezelf continue voorbij...

Nou ja, het valt niet mee in ieder geval...
Ga maar even eten. Vriendlief heeft gekookt. Veel honger heb ik niet, maar gelukkig zorgt hij ervoor dat ik goed blijf eten...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:49

phaser schreef:
Vraag desnoods bij je Psychiater eens naar ECT - therapie.

Dit staat voor Elektro Convulsie Therapie.
Dit is het aanbrengen van elektrische schokken in de hersenen.
Deze stimuleren de neurotransmitters om beter informatie rond te zenden in je hersenen.

Het probleem bij mensen met schizofrenie en depressie is dat deze neurotransmitters (vervoeren info in je hersenen) niet meer goed werken.

Ik heb héél erg goede resultaten gezien op ECT. Het is voor veel mensen taboe maar het werkt enorm goed.

Uit gesprekken met patiënten haal ik er steeds weer uit dat ze merken dat ze meer plaats hebben om over andere zaken na te denken en dat hun depressieve gedachten meer op de achtergrond gedwongen worden.

Vragen kan nooit kwaad !

ECT blijft ook een erg ingrijpende therapie en men gebruikt ze zeker niet standaard.

Om dit zomaar hier te gaan aanraden vind ik nogal voorbarig. In een goede relatie met je cliënt exploreer je samen de mogelijkheden Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:17

Poe ik vind dat ook behoorlijk heftig.
Weet niet of ik daar zelf wel open voor zou staan. Vind het maar een eng idee...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:28

ik heb net AD gekregen.. fluoxettine (schrijf ik het zo goed??) 10 mg..
en als ik heel eerlijk moet zijn, vindt ik het DOODENG!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:46

Daphne__ schreef:

Mijn zusje gebruikt ook fluoxetine/prozac en dat is niet iets om bang voor te zijn hoor. Het is wel bekend dat de eerste periode de klachten wat kunnen verergeren. Mijn zusje kreeg er daarom ook eerst een kalmerend/angstdempend middel bij, ze gebruikt dat er nu nog soms naast. Krijg jij dat ook? Succes in ieder geval, ik hoop dat het je goed helpt.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:02

ik meld me ook maar aan!!
ik heb sinds mijn 12de ofzo al ad ...
heb al een paar x geprobeert af te bouwen maar dat lukte he;aas niet.
op mijn 17 heb ik 7 maanden in dag therapie gezeten en is duidelijk geworden dat ik ook add heb en dat ik daardoor veel te veel overvraagd ben...
nu ben ik 21 jaar en ben er nog steeds niet helemaal weer boven op.
wel heb ik gewoon geaccepteerd dat ik nou eenmaal zo ben en dat ik medicatie nodig heb.

@ daphne_ hoop dat je je beter gaat voelen binnenkort!
en mensen neem alle hulp en steun aan die je krijgt!
je kunt niet alles alleen!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:23

dovish schreef:
Daphne__ schreef:

Mijn zusje gebruikt ook fluoxetine/prozac en dat is niet iets om bang voor te zijn hoor. Het is wel bekend dat de eerste periode de klachten wat kunnen verergeren. Mijn zusje kreeg er daarom ook eerst een kalmerend/angstdempend middel bij, ze gebruikt dat er nu nog soms naast. Krijg jij dat ook? Succes in ieder geval, ik hoop dat het je goed helpt.

wat ben ik blij met jou berichtje! Afgod

heb er niks bij, nouja ik mag wel 's avonds m'n oxazepam erbij nemen, maar heb niet echt er iets bij gekregen.

trudel; dankje Lachen

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:25

ik heb ook in het begin fluoxetine gehad en kreeg ook net als jouw oxazepam er zo nodig bij!!

mij heeft het heel erg geholpen!!